Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Małe porównanie kosztów serwisowania SUV-ów
Autor Wiadomość
13zbyszek13 
Forumowicz


Auto: 2,0 DID outlander 2009
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Lis 2009
Posty: 2450
Skąd: PL
Wysłany: 31-10-2010, 12:10   

jarekrk napisał/a:
mam do was pytanie przy okazji trochę przeczytaniu artykułu.
Ostatnio zacząłem się zastanawiać nad kupnem nowego auta,(tzn leasing ale to już nie ważne) gdyż tak na prawdę mając stare i tak mniej więcej 200zł wydaje miesięcznie na części do naprawy( + 200zł rata kredytu) to wychodzi prawie PRAWIE tyle co rata za leasing (netto) no i tak oglądam te auta i wpadły mi w oko
hyundai I30 ( rabaty teraz dobrę są i za ok 40k można dostać) , kia venga (podobna cena)trochę dacia sandero jeśli chodzi o cene
Nigdy nie interesowały mnie takie rzeczy bo nie myślałem w życiu o nowym aucie, i mam teraz pytanie czy jak powiedzmy po tych 20-30tys km zrobię pierwszy przegląd .
I Pokaże on do wymiany np jakies tam elementy zawieszenia to trzeba to zawsze od razu robić aby była gwarancja nadal ?Czy mogę powiedzmy w następnym miesiącu.
Czy np w przypadkach diesla jak nawali ten filtr cząsteczek stałych to on jest wymieniany jako gwarancja czy znów ja muszę płacić?
Co podlega a co nie podlega gwarancji w nowych autach?(tak mniej więcej)


Nie podlegają ogólnie mówiąc gwarancji części które naturalnie zużywają się podczas eksploatacji samochodu.
Elementy zawieszenia raczej się wymienia dla własnego bezpieczeństwa.
_________________
MITSUBISHI to już historia teraz jest HONDA
 
 
jarekrk 
Mitsumaniak


Auto: E46 323
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Kwi 2009
Posty: 376
Skąd: KRK
Wysłany: 01-11-2010, 10:13   

a np. to co tak trąbią o tym w necie
ten filtr cząsteczek stałych co taka wymiana jestkosztowna
on rozumiem też nie podlega gwarancji...?
Mniej więcej po jakiej ilości on się zużywa? Zrobi człowiek chociaż spokojnie 80tys.km ?
_________________
jednak po 3 galantach kolei znów na RWD
 
 
marpit 
Forumowicz

Auto: berlingo
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Cze 2010
Posty: 68
Skąd: Jasło
Wysłany: 01-11-2010, 17:46   

jarekrk napisał/a:
a np. to co tak trąbią o tym w necie
ten filtr cząsteczek stałych co taka wymiana jestkosztowna
on rozumiem też nie podlega gwarancji...?
Mniej więcej po jakiej ilości on się zużywa? Zrobi człowiek chociaż spokojnie 80tys.km ?

Kolego dzisiejsze media sieją panikę i tyle. Mówią jaka może być droga wymiana filtra (co 150-200 kkm, chyba że coś się stanie to i po 20 mogą być problemy) ale mówią też, że można go całkowicie usunąć jeżeli np będzie sprawiał problemy za dużo mniejsze pieniądze (2000-3000) np http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?t=7248

Jeżeli myślisz o dieslu to nie myśl o jego wadach bo go nigdy nie kupisz :)
_________________
Coś tu będzie :)
 
 
sla 
Forumowicz


Auto: Inne
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 27 Mar 2005
Posty: 2882
Skąd: Warszawa
Wysłany: 01-11-2010, 19:15   

Trik napisał/a:
Sam jak zobaczyłem wnętrze tego czegoś (Yeti) to już nawet nie miałem ochoty doń wsiadać, mimo że furka pachniała nowością to tak tandetą zalatywało że szok.
.

To trochę się dziwię jak wsiadasz do Lancera, bo Yeti ma lepsze wykończenie i lepsze materiały od niego .
Trik napisał/a:
powyżej 100km woli poczciwe Audi A6 .

Myślę że w długą trasę też by wybrał A6 zamiast ASX-a i nie ma w tym nic dziwnego.
 
 
arturro
[Usunięty]

Wysłany: 01-11-2010, 20:23   

marpit napisał/a:
...ale mówią też, że można go całkowicie usunąć jeżeli np będzie sprawiał problemy za dużo mniejsze pieniądze...


do czasu az diagnosci na przegladzie dostana wytyczne sprawdzania norm spalin konkretnych modeli.
 
 
tonyhc 
Mitsumaniak

Auto: ASX 1.8 150KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Maj 2010
Posty: 58
Skąd: Szczecin
Wysłany: 01-11-2010, 21:05   

Co do kosztów, trzeba sobie wprost powiedzieć, że jak się nie ma pewnego zaplecza w gotówce, to trzeba wybierać tańsze samochody i tyle. Nie wystarczy się szarpnąć na samochód - idąc tym myśleniem mógłbym jeździć Chryslerem. Nie ma się co oszukiwać, jeżdżę trochę już ASX'em, miałem okazje jeździć KIA, DACIA, SKODA czy RENAULT to samochody z trochę innej półki, dlatego koszty serwisowe będą tańsze - inny jest klient docelowy tych marek.

A poza tematem, szukałem długo opon, po tym jak w ASO w mega promocji zaoferowali mi jakieś FULDY za prawie 1900zł i znalazłem oponki najwyższej klasy w bardzo fajnej cenie. Sporo posiedziałem przy różnych testach opon, te we wszystkich wypadają dobrze (inne często są oceniane dosyć skrajnie). Podaje linka:

http://allegro.pl/dunlop-...1292736085.html
_________________
 
 
Trik 
Mitsumaniak
1056/KMM


Auto: Lancer 1.5 invite '08
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 39 razy
Dołączył: 05 Mar 2008
Posty: 3045
Skąd: Augustów
Wysłany: 01-11-2010, 22:59   

sla napisał/a:
bo Yeti ma lepsze wykończenie i lepsze materiały od niego

Jeśli uważasz że kawał plastiku, na dodatek kiepsko obrobiony/niedocięty, obejmujący siedzisko fotela w Yeti, który na dodatek wyględa jak nieudana kremówka na twardym cieście, wrzynający Ci się w d..ę przy wsiadaniu za lepsze wykończenie to to miłego użytkowania. :twisted: Reszta to dla mnie przerost formy nad treścią za niezłą dopłata, na którą nie miałem ochoty patrzeć po pierwszym "ostrym" kontakcie. Resztę wybieramy wg gustu EOT.
_________________
Suzuki Ignis 1,2 (2019)
 
 
janekzpolic 
Forumowicz


Auto: Outek
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Wrz 2010
Posty: 181
Skąd: ten błąd
Wysłany: 05-11-2010, 00:47   

przecież Lanser to karton gips w porównaniu do skody nawet do Fabii ,rozwiązania z zeszłego wieku to norma w tej firmie , tam nie ma żadnego miękkiego elementu na desce rozdzielczej a puknięcie w boczki wywołuje echo a całym samochodzie .
tonyhc, jaka to inna półka, kurcze blade jeżeli reflektor do asx kosztuje w aso 7000 pln a do x5 w aso bmw 2000 pln to jak wypada ten plastik przy BMCe????
Do tego ten xenon w bmw jest skrętny z drlem a tutaj zwykły prorsty reflektor bez dynamiki w poziomowaniu itd.
Outlander moim zdaniem jest ma poziomie wykonania Dacii Logan nie zauważałem tego w momencie kupna ,natomiast teraz po 3 miesiącach jak przyszły lekkie przymrozki rano śpiewam sobie wraz ze wszystkimi plastikami trzeszczącą balladę o japoni .
_________________
10.1s/100 km/h jak na serie całkiem znośnie
I'm lost control again
http://www.youtube.com/watch?v=QVc29bYIvCM
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24318
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 05-11-2010, 06:54   

nie wiem, jaką Fabią jechałeś, ale jak wsiadam do Fabii sąsiadów (jeden ma sedana, drugi kombi) to jest tragedia... 20 letni Colt ma lepsze plastiki w środku
 
 
jarekrk 
Mitsumaniak


Auto: E46 323
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Kwi 2009
Posty: 376
Skąd: KRK
Wysłany: 05-11-2010, 08:25   

janekzpolic napisał/a:
przecież Lanser to karton gips w porównaniu do skody nawet do Fabii ,rozwiązania z zeszłego wieku to norma w tej firmie , tam nie ma żadnego miękkiego elementu na desce rozdzielczej a puknięcie w boczki wywołuje echo a całym samochodzie .
tonyhc, jaka to inna półka, kurcze blade jeżeli reflektor do asx kosztuje w aso 7000 pln a do x5 w aso bmw 2000 pln to jak wypada ten plastik przy BMCe????
Do tego ten xenon w bmw jest skrętny z drlem a tutaj zwykły prorsty reflektor bez dynamiki w poziomowaniu itd.
Outlander moim zdaniem jest ma poziomie wykonania Dacii Logan nie zauważałem tego w momencie kupna ,natomiast teraz po 3 miesiącach jak przyszły lekkie przymrozki rano śpiewam sobie wraz ze wszystkimi plastikami trzeszczącą balladę o japoni .

ej sory ostatnio podróżuje nową dacią logan mcv w pracy , i jest w środki nawet fajnie i cicho
co prawda to seria black line , niby ta najdroższa i najlepsza w dacii ale jak dla mnie jest okej:)
_________________
jednak po 3 galantach kolei znów na RWD
 
 
Uwex 
The Hitman :-)


Auto: Lancer Sportback 1.8; Colt 1.3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 03 Sty 2009
Posty: 3273
Skąd: okolice W-wia Śl.
Wysłany: 05-11-2010, 08:44   

janekzpolic napisał/a:
jak przyszły lekkie przymrozki rano śpiewam sobie wraz ze wszystkimi plastikami trzeszczącą balladę o japoni .


ciekawe ; mój Lancer przejeździł już 2 zimy i jakoś nic nie skrzypi .
_________________

 
 
 
gzesiolek 
Forumowicz


Auto: Mazda 6 GJ 2.5 AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2698
Skąd: Kraków
Wysłany: 05-11-2010, 11:22   

wg mnie
Colt od Fabii nie odstaje pod wzgledem wykonczenia, choc rzeczywiscie platiki w Fabii moga bardziej odpowiadac, jesli chodzi o podatnosc na zarysowania itp.
tak samo Lancer nie odstaje od Octavii Tour (cały czas porównuje w tym samym segmencie cenowym) ale rzeczywiscie w Tourze design brzydszy ale wytrzymalszy
ASX i Yeti jeszcze nie mialem okazji porownac... ale bardzo mozliwe ze Yeti bedzie kroczek wyzej...

Mitsu to jednak w tej chwili budzetowka i jak ktos spodziewa sie czegos wiecej to sie zawiedzie... ale jesli ktos chce kupic solidne auto w cenach ponizej sredniej w klasie (i to pomimo cla) to taki Colt i Lancer sa jak znalazl...
Outek tez jest tanszy od odpowiednikow tej wielkosci...
ASX na razie jest w tych samych cenach co inne tej wielkosci crossovery, wiec moze to bolec...
_________________
Był: Mitsubishi Lancer 1.5 MT Invite 2008
Jest: Mazda 6 2.5 AT SkyPassion Kombi FL 2015


 
 
 
Łukasz z Sudet 
Nowy Forumowicz

Auto: ASX 1.8;4WD;DID;MIVEC;150KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Gru 2010
Posty: 6
Skąd: Mysłakowice
Wysłany: 09-12-2010, 11:40   

Nie wiem co wy z tą Yeti, przecież przód ma tak brzydki jakby ktoś do niej z AK-47 wypalił, poza tym te małe lusterka tragedia. Kiedy jeździłem Yeti to cały czas miałem wrażenie, że siedzę w dostawczaku ( bryła auta).

Co do sprzęgła w ASX 4WD, raz sprzęgło poczułem (smrodek) w 35-40cm śniegu na parkingu, tu przyznaję się do winy- zbyt wysokie obroty przy ruszaniu. Teraz już opanowałem ruszanie w głębokim śniegu i sprzęgła nie palę.
W Yeti też sprzęgło śmierdziało w lekkim terenie( pan z ASO znosił to dzielnie). Najlepiej ze sprzęgłem było w Dacia Duster (bardzo dobre auto dla leśnika, rolnika) ponieważ ma bardzo krótką 1.
_________________
ASX 1.8;4WD;DID;MIVEC;150KM
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.