 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Nagły spadek ciśnienia oleju - szukam winnych ;) |
Autor |
Wiadomość |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 02-11-2010, 16:51 Nagły spadek ciśnienia oleju - szukam winnych ;)
|
|
|
Normą w moim Legim były odczyty:
Na zimno:
- 600 rpm -> 3 bary
- 1000 rpm -> 5 barów
- 3000 rpm -> 8 barów
- 4000 rpm -> 10 barów
więcej nie kręciłem
Na gorąco:
- 600 rpm -> 1.25 bara
- 1000 rpm -> 2 bary
- 3000 rpm -> 6 barów
- 4000 rpm -> 6.5 barów
- 7600 rpm -> 7 barów
Norma trwała do piątku wieczorem
Dziś rano:
- 600 rpm -> 3 bary
- 1000 rpm -> 5 barów
- 3000 rpm -> 8 barów
Na gorąco:
- 600 rpm -> 0.75 bara
- 1000 rpm -> 1.5 bara
- 3000 rpm -> 5 barów
- 4000 rpm -> 5.5 barów
- 7600 rpm -> 6 barów
Kontrolka ciśnienia się nawet nie żarzy, ale ustawiony alarm na wskaźniku mam na 1.1 bara, więc przykuł moją uwagę dziwny pisk
Wraz ze zużyciem oleju ciśnienia spadały, ale nie tak drastycznie i gwałtownie. Silnik cichy, żadnych klekotów ani tym bardziej stukań, poziom oleju jak zwykle (max)
Jakieś pomysły? |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24339 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 02-11-2010, 18:29
|
|
|
panewka ? |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 03-11-2010, 10:29
|
|
|
Wiem jak słychać panewkę, myślę, że bym usłyszał, a silniczek jest tak cichy, że przy otwartej masce słychać tsss, tsss, tsss, tsss wtryskiwaczy benzynowych |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 03-11-2010, 10:35
|
|
|
Może poprostu czujnik szwankuje, może zegar, próbowałeś wykluczyć te możliwości |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 03-11-2010, 10:58
|
|
|
Jeszcze nie, ale jak nie ufać Defi, to komu? Specjalnie nie kupowałem autogałganów, ani innej chińszczyzny, żeby nie przerabiać takich akcji |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24339 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 03-11-2010, 11:43
|
|
|
miałem przypadek u metzgera - silniczek cichutki (po wymianie pompy oleju, popychaczy itd.), tylko gasł po zagrzaniu - panewka wtopiła się w korbowód bez żadnych słyszalnych objawów... |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 08-11-2010, 10:01
|
|
|
Krzyzak, na szczęście Twoje słowa się w skrementa obróciły...... Padł czujnik ciśnienia do zegarka - zaniża o ok. 0.5 bara względem 2 szt. manometrów "analogowych" wkręconych w miejsce czujnika.
robertdg, czyli strzał w 10 |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 08-11-2010, 10:27
|
|
|
Podstawowa rzecz, jaką należało sprawdzić, przed demontażem silnika, też byś doszedł do takiego wniosku Dobrze, że problem rozwiązany, można otrzeć pot z czoła |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24339 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 08-11-2010, 11:16
|
|
|
tylko się cieszyć Bartku
jak w ogóle mogłem pomyśleć, że panewki w takim silniku mogą się pójść kąpać - skoro moje mają przelatane setki tys. km i wyglądają jak nowe |
|
|
|
 |
|
|