Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CJ1A 1.3] Check Engine i sonda lambda - zagadka !
Autor Wiadomość
Kamilofone 
Mitsumaniak

Auto: Carisma GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 23 Kwi 2008
Posty: 157
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 29-10-2010, 16:25   [CJ1A 1.3] Check Engine i sonda lambda - zagadka !

Witam wszystkich allegrowiczów mam prośbę i zarazem zagadkę do Was.
W Colciku mojej Lubej od dłuższego czasu świeciła się lampka od Check Engine i po wielu próbach w końcu udało mi się podłączyć do kompa diagnostycznego ( Bosch KTS520 ). Okazało się że niepoprawny odczyt z sondy za katalizatorem ! Dodam że Colt wyposażony jest w najpopularniejszy silnik 1,3 ale 16V z 82KM na pokładzie a samo autko jest z 2003.
Zamówiłem sondę uniwersalną NTK czteroprzewodową, po wymianie skasowanie błędu i lampka zgasła. Niestety po przejechaniu kilkunastu km znów się zapaliła :( Sprawdzenie sondy dał wynik poprawny - działa OK - a mimo to kontrolka cały czas się niestety świeci !
Na koniec dodam że ten model posiada dwie sondy jedną przed drugą za katalizatorem.
Czekam na wasze sugestie i podpowiedzi gdzie tkwi problem w przypadku tej zagadki ?
 
 
 
Marcin-Krak 
Mitsumaniak
Senior Specialist ;)


Auto: Mazda 3 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 06 Wrz 2006
Posty: 11527
Skąd: Kraków
Wysłany: 29-10-2010, 21:53   

Może tu znajdziesz odpowiedzi ?
http://forum.mitsumaniaki...light=son*+lam*
http://forum.mitsumaniaki...light=son*+lam*
Poza tym przypominam o zasadach forum i istnieniu szukajki - i skoro temat już jest i to nie jeden, to czy trzeba było zakładać kolejny? :roll:
_________________
"Niedobre są te chwile w życiu narodu, kiedy emocje wyprzedzają rozum"
 
 
 
Kamilofone 
Mitsumaniak

Auto: Carisma GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 23 Kwi 2008
Posty: 157
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 30-10-2010, 08:53   

Wcześniej przeglądłem większość wątków w tej sprawie ale żaden z nich nie jest podobny do mojego stąd mój nowy post. Również twoje propozycje nie wnoszą niestety nic nowego w tym temacie i dotyczą starszej wersji silnika 1,3 12V z jedna sondą :( Jak wspomniałem sonda zmierzona miernikiem daje poprawny sygnał a komputer twierdzi że niepoprawny odczyt !
 
 
 
Marcin-Krak 
Mitsumaniak
Senior Specialist ;)


Auto: Mazda 3 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 06 Wrz 2006
Posty: 11527
Skąd: Kraków
Wysłany: 30-10-2010, 09:23   

Niestety, ale w tym momencie wychodzi, że albo nie czytasz uważnie, albo nie przejrzałeś tematów, które już są, dlaczego:
1. Wiedziałabyś, że i we wcześniejszych występują 2 sondy.
Tu na potwierdzenie: http://forum.mitsumaniaki...light=son*+lam*
2. Nie kupowałbyś raczej Boscha :roll:

Temat zostawiam - jak ktoś odpowie, to porobię porządki. Na przyszłość jednak prosiłbym o kontynuowanie w temacie choć odrobinę podobnym aby nie robić bałaganu.
_________________
"Niedobre są te chwile w życiu narodu, kiedy emocje wyprzedzają rozum"
 
 
 
Kamilofone 
Mitsumaniak

Auto: Carisma GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 23 Kwi 2008
Posty: 157
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 30-10-2010, 09:29   

Wcześniej mieliśmy Colcika z 1998r. z silnikiem też 1,3 ale 12V z jedną sondą lambda !
Kupiłem japońską przynajmniej tak sprzedawca twierdził więc liczę że będzie służyć :)
Liczę że ktoś jeszcze podejmie wyzwanie i wniesie coś nowego w tej zagadce ?
 
 
 
k777 
Nowy Forumowicz

Auto: Colt 1.3, 2003r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Cze 2008
Posty: 30
Skąd: Wrocław
Wysłany: 03-11-2010, 19:44   

A jestes pewny że check zapala się z powodu sondy? Mi się też tak wydawało. Ja się połączyłęm przez interfejs ELM. Wykres sond poniżej:
i z tego co się orientuję to u mnie problem leży w katalizatorze, ponieważ na wykresach sonda 2 nie powinna być odzwierciedleniem tej pierwszej....ale moge się mylić nie jestem w tym az tak biegły...
także prosiłbym szanownych forumowiczów o interpretację zamieszczonego wykresu
 
 
Kamilofone 
Mitsumaniak

Auto: Carisma GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 23 Kwi 2008
Posty: 157
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 04-11-2010, 08:42   

Za pierwszym razem dopiero komp boscha kts520 umożliwił poprawne zdiagnozowanie kompa w moim Colciku i wskazał jednoznacznie sondę lambda za katalizatorem więc ją wymieniłem. Ale kontrolka check-engine zachowuje się tak samo jak przed wymianą ! Niestety nie zaszalałem z diagnozą w serwisie, być może byłoby więcej wiadomo.
Zastanawiam się również nad tym jakie ma znaczenie ta druga sonda dla silnika oraz czy jak katalizator pada czy druga sonda sygnalizuje ten fakt to kompa który dręczy później lampką ? Jak wspomniałem jest to dla mnie i mojego elektryka niemała zagadka i będę wdzięczny za jakiekolwiek sugestie :)
 
 
 
k777 
Nowy Forumowicz

Auto: Colt 1.3, 2003r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Cze 2008
Posty: 30
Skąd: Wrocław
Wysłany: 04-11-2010, 10:35   

z tego co wiem to 2 sonda odpowiada za badanie pracy katalizatora. na prace silnika nie ma specjalnie wpływu.
 
 
dlamer
[Usunięty]

Wysłany: 04-11-2010, 11:27   

Ja słyszałem podobnie. Tz. druga sonda jest sondą korygującą, ma wpływ na pracę silnika ale bardzo mały.
 
 
k777 
Nowy Forumowicz

Auto: Colt 1.3, 2003r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Cze 2008
Posty: 30
Skąd: Wrocław
Wysłany: 04-11-2010, 11:41   

ja bym ci proponował porównać wykresy pracy dwóch sond lambda. mniej wiecej coć jak powyżej wkleiłem. będziesz miał informację jak pracuje katalizator. mierz tylko po osiągnięciu temp. roboczej. pod swoje mitsu podłączysz się interfejsem ELM327. w innym temacie opisałem jak zrobiłem to u siebie i wszystko pięknie działa
 
 
Kamilofone 
Mitsumaniak

Auto: Carisma GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 23 Kwi 2008
Posty: 157
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 04-11-2010, 12:19   

Dzięki za podpowiedź co do samego sposobu jak i tego interfejsu. Zamierzałem się tym bardziej zainteresować w jaki sposób połączyć się z kompem więc myślę, że zakupie sprzęt i spróbuje odczytać co jest grane. P.S. Pisałem do Ciebie maila w sprawie tego sprzętu do diagnostyki więc będę wdzięczny za odp. :)
 
 
 
pkret 
Nowy Forumowicz
a new one

Auto: COLT V 2002
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Wrz 2010
Posty: 16
Skąd: Warszawa
Wysłany: 03-03-2012, 09:37   

i jakie bylo rozwiazanie zagadaki?
Tak sie sklada, ze moja luba ma identyczny samochod i mamy identyczny problem. Poza tym wydech troche syczy i zastanawiam sie czy to nie katalizator do wymiany.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.