[CJ1A 1.3] Check Engine i sonda lambda - zagadka ! |
Autor |
Wiadomość |
Kamilofone
Mitsumaniak
Auto: Carisma GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 23 Kwi 2008 Posty: 157 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 29-10-2010, 16:25 [CJ1A 1.3] Check Engine i sonda lambda - zagadka !
|
|
|
Witam wszystkich allegrowiczów mam prośbę i zarazem zagadkę do Was.
W Colciku mojej Lubej od dłuższego czasu świeciła się lampka od Check Engine i po wielu próbach w końcu udało mi się podłączyć do kompa diagnostycznego ( Bosch KTS520 ). Okazało się że niepoprawny odczyt z sondy za katalizatorem ! Dodam że Colt wyposażony jest w najpopularniejszy silnik 1,3 ale 16V z 82KM na pokładzie a samo autko jest z 2003.
Zamówiłem sondę uniwersalną NTK czteroprzewodową, po wymianie skasowanie błędu i lampka zgasła. Niestety po przejechaniu kilkunastu km znów się zapaliła Sprawdzenie sondy dał wynik poprawny - działa OK - a mimo to kontrolka cały czas się niestety świeci !
Na koniec dodam że ten model posiada dwie sondy jedną przed drugą za katalizatorem.
Czekam na wasze sugestie i podpowiedzi gdzie tkwi problem w przypadku tej zagadki ? |
|
|
|
 |
Marcin-Krak
Mitsumaniak Senior Specialist ;)

Auto: Mazda 3 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 06 Wrz 2006 Posty: 11527 Skąd: Kraków
|
|
|
|
 |
Kamilofone
Mitsumaniak
Auto: Carisma GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 23 Kwi 2008 Posty: 157 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 30-10-2010, 08:53
|
|
|
Wcześniej przeglądłem większość wątków w tej sprawie ale żaden z nich nie jest podobny do mojego stąd mój nowy post. Również twoje propozycje nie wnoszą niestety nic nowego w tym temacie i dotyczą starszej wersji silnika 1,3 12V z jedna sondą Jak wspomniałem sonda zmierzona miernikiem daje poprawny sygnał a komputer twierdzi że niepoprawny odczyt ! |
|
|
|
 |
Marcin-Krak
Mitsumaniak Senior Specialist ;)

Auto: Mazda 3 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 06 Wrz 2006 Posty: 11527 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 30-10-2010, 09:23
|
|
|
Niestety, ale w tym momencie wychodzi, że albo nie czytasz uważnie, albo nie przejrzałeś tematów, które już są, dlaczego:
1. Wiedziałabyś, że i we wcześniejszych występują 2 sondy.
Tu na potwierdzenie: http://forum.mitsumaniaki...light=son*+lam*
2. Nie kupowałbyś raczej Boscha
Temat zostawiam - jak ktoś odpowie, to porobię porządki. Na przyszłość jednak prosiłbym o kontynuowanie w temacie choć odrobinę podobnym aby nie robić bałaganu. |
_________________ "Niedobre są te chwile w życiu narodu, kiedy emocje wyprzedzają rozum"
 |
|
|
|
 |
Kamilofone
Mitsumaniak
Auto: Carisma GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 23 Kwi 2008 Posty: 157 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 30-10-2010, 09:29
|
|
|
Wcześniej mieliśmy Colcika z 1998r. z silnikiem też 1,3 ale 12V z jedną sondą lambda !
Kupiłem japońską przynajmniej tak sprzedawca twierdził więc liczę że będzie służyć
Liczę że ktoś jeszcze podejmie wyzwanie i wniesie coś nowego w tej zagadce ? |
|
|
|
 |
k777
Nowy Forumowicz
Auto: Colt 1.3, 2003r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 08 Cze 2008 Posty: 30 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 03-11-2010, 19:44
|
|
|
A jestes pewny że check zapala się z powodu sondy? Mi się też tak wydawało. Ja się połączyłęm przez interfejs ELM. Wykres sond poniżej:
i z tego co się orientuję to u mnie problem leży w katalizatorze, ponieważ na wykresach sonda 2 nie powinna być odzwierciedleniem tej pierwszej....ale moge się mylić nie jestem w tym az tak biegły...
także prosiłbym szanownych forumowiczów o interpretację zamieszczonego wykresu |
|
|
|
 |
Kamilofone
Mitsumaniak
Auto: Carisma GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 23 Kwi 2008 Posty: 157 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 04-11-2010, 08:42
|
|
|
Za pierwszym razem dopiero komp boscha kts520 umożliwił poprawne zdiagnozowanie kompa w moim Colciku i wskazał jednoznacznie sondę lambda za katalizatorem więc ją wymieniłem. Ale kontrolka check-engine zachowuje się tak samo jak przed wymianą ! Niestety nie zaszalałem z diagnozą w serwisie, być może byłoby więcej wiadomo.
Zastanawiam się również nad tym jakie ma znaczenie ta druga sonda dla silnika oraz czy jak katalizator pada czy druga sonda sygnalizuje ten fakt to kompa który dręczy później lampką ? Jak wspomniałem jest to dla mnie i mojego elektryka niemała zagadka i będę wdzięczny za jakiekolwiek sugestie |
|
|
|
 |
k777
Nowy Forumowicz
Auto: Colt 1.3, 2003r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 08 Cze 2008 Posty: 30 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 04-11-2010, 10:35
|
|
|
z tego co wiem to 2 sonda odpowiada za badanie pracy katalizatora. na prace silnika nie ma specjalnie wpływu. |
|
|
|
 |
dlamer [Usunięty]
|
Wysłany: 04-11-2010, 11:27
|
|
|
Ja słyszałem podobnie. Tz. druga sonda jest sondą korygującą, ma wpływ na pracę silnika ale bardzo mały. |
|
|
|
 |
k777
Nowy Forumowicz
Auto: Colt 1.3, 2003r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 08 Cze 2008 Posty: 30 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 04-11-2010, 11:41
|
|
|
ja bym ci proponował porównać wykresy pracy dwóch sond lambda. mniej wiecej coć jak powyżej wkleiłem. będziesz miał informację jak pracuje katalizator. mierz tylko po osiągnięciu temp. roboczej. pod swoje mitsu podłączysz się interfejsem ELM327. w innym temacie opisałem jak zrobiłem to u siebie i wszystko pięknie działa |
|
|
|
 |
Kamilofone
Mitsumaniak
Auto: Carisma GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 23 Kwi 2008 Posty: 157 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 04-11-2010, 12:19
|
|
|
Dzięki za podpowiedź co do samego sposobu jak i tego interfejsu. Zamierzałem się tym bardziej zainteresować w jaki sposób połączyć się z kompem więc myślę, że zakupie sprzęt i spróbuje odczytać co jest grane. P.S. Pisałem do Ciebie maila w sprawie tego sprzętu do diagnostyki więc będę wdzięczny za odp. |
|
|
|
 |
pkret
Nowy Forumowicz a new one
Auto: COLT V 2002
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Wrz 2010 Posty: 16 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 03-03-2012, 09:37
|
|
|
i jakie bylo rozwiazanie zagadaki?
Tak sie sklada, ze moja luba ma identyczny samochod i mamy identyczny problem. Poza tym wydech troche syczy i zastanawiam sie czy to nie katalizator do wymiany. |
|
|
|
 |
|