| [EAxx] Problem ze sprzęgłem, wymiana sprzęgła | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | Mariomati   Nowy Forumowicz
 
 Auto: Galant 2.0 GLS r97
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 27 Maj 2010
 Posty: 19
 Skąd: Słupca
 
 | 
            
               |  Wysłany: 08-10-2010, 00:05 |   
 |  
               | 
 |  
               | W miejscu gdzie jest przykrecona pompka sprzegla jest troszeczke pomarszczony lakier i lekki zaciek. Czy to mozliwa oznaka ze to jednak pompka sprzęgła jest do kitu i należy ją wymienić ? Niektorzy sugerują, że tak |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | pipi_ja   Forumowicz
 
 Auto: Galant EA 2.5 V6
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 5 razy
 Dołączył: 04 Kwi 2007
 Posty: 574
 Skąd: wlkp
 
 | 
            
               |  Wysłany: 08-10-2010, 13:33 |   
 |  
               | 
 |  
               | Pompka też może być walnięta ale postaram sie uspokoić Cie troche. Jak kupiłem swojego EA były dokładnie te same objawy co u Ciebie. Też gdzieś wyczytałem, że to pompka. Przeaziłem się ceną nowej ale ktoś podpowiedział mi żeby spróbować z wysprzęglikiem. Wymieniłem reperatourkę i od ponad roku spokój. Wysprzęglik był suchy, nie było widać wycieków a zapowietrzał się w momencie puszczania pedału sprzegła. Zacznij od tego a dopiero jak nic sie nie zmieni zacznij sie martwić pomką. Przy odpowietrzaniu faktycznie trzeba szybko zakręcać kalamitkę, jak jeszcze płyn wylatuje. Tylko nie za nerwowo bo coś ukręcisz
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | nietoperek   Mitsumaniak
 
  
 Auto: Galant 2.5 sport
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 1 raz
 Dołączył: 17 Gru 2009
 Posty: 291
 Skąd: Żoliborz
 
 | 
            
               |  Wysłany: 08-11-2010, 14:52 |   
 |  
               | 
 |  
               | Witam Od razu napiszę że szukałem ale nie znalazłem (gdzieś kiedyś widziałem ale nie mogę znaleźć)
 Mam do wymiany sprzęgło, wiem że muszę rozpiąć wahacze z lewej strony. Ale co dalej czy muszę odkręcać łapy od silnika itd.. ?
 Czy morze ma ktoś jakiś poradnik (o ile coś takiego jest) bądź jakieś rady?
 |  
				| _________________ 
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | robertdg   Mitsumaniak
 SnowWhite
 
  
 Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
 Zaproszone osoby: 1
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 1300 razy
 Dołączył: 21 Cze 2009
 Posty: 23650
 Skąd: KSSE
 
 | 
            
               |  Wysłany: 08-11-2010, 15:52 |   
 |  
               | 
 |  
               | nietoperek, chcesz się samodzielnie zabrać do wymiany sprzęgla   |  
				| _________________ Gość zobacz mojego Galanta
   Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
 "Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
 W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | nietoperek   Mitsumaniak
 
  
 Auto: Galant 2.5 sport
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 1 raz
 Dołączył: 17 Gru 2009
 Posty: 291
 Skąd: Żoliborz
 
 | 
            
               |  Wysłany: 08-11-2010, 16:49 |   
 |  
               | 
 |  
               | Oczywiście że tak a nie da rady tego zrobić? |  
				| _________________ 
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | robertdg   Mitsumaniak
 SnowWhite
 
  
 Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
 Zaproszone osoby: 1
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 1300 razy
 Dołączył: 21 Cze 2009
 Posty: 23650
 Skąd: KSSE
 
 | 
            
               |  Wysłany: 08-11-2010, 18:43 |   
 |  
               | 
 |  
               | nietoperek, nie powiedziałem, że nie, pytałem, bo może chciałbym conieco podpowiedziec   |  
				| _________________ Gość zobacz mojego Galanta
   Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
 "Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
 W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | nietoperek   Mitsumaniak
 
  
 Auto: Galant 2.5 sport
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 1 raz
 Dołączył: 17 Gru 2009
 Posty: 291
 Skąd: Żoliborz
 
 | 
            
               |  Wysłany: 08-11-2010, 18:53 |   
 |  
               | 
 |  
               | No to jak najbardziej. Na razie rozpiołem wahacze i szczerze nie wiem co dalej bo nie mam pojęcia czy wystarczy odkręcić skrzynie....
 |  
				| _________________ 
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | robertdg   Mitsumaniak
 SnowWhite
 
  
 Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
 Zaproszone osoby: 1
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 1300 razy
 Dołączył: 21 Cze 2009
 Posty: 23650
 Skąd: KSSE
 
 | 
            
               |  Wysłany: 08-11-2010, 19:26 |   
 |  
               | 
 |  
               | Musisz pomyślec nad regulowanym zawieszeniem silnika, gdyż demontujac skrzynie, silnik bedzie wisial tylko na jednej poduszce, wiec niezbedne bedzie jakies narzedzie do jego zawieszenia i ewentualnej mozliwosci jego podniesienia i opuszczenia, tak na wstepie. 
 Kolejno:
 - spuszczamy olej ze skrzyni, jak najwiecej sie da, zakrecamy korek
 - rozpinamy zawieszenie lewej strony, demontujemy półoś, całkowicie
 - demontujemy akumulator, filtr powietrza wszystkie rury zasilajace silnik powietrzem,
 - oslone akumulatora i podstawe akumulatora
 - odpinamy kosci elektryczne ze skrzyni, linki wybieraka biegów, odkrecamy zbedne stelaże
 - odpinamy kable rozrusznika, wykrecamy rozrusznik
 - demontujemy sterowanie sprzeglem
 - oskrecamy oslony blaszane pomiedzy silnikiem i skrzynia (na kole zamachowym) oraz pozostale detale mogace sprawiac utrudnienia
 - poluzowujemy poduszki skrzyni (sruby przewleczone centralnie przez poduszki) sztuk 3
 - luzujemy "snowboard" (nie czepiac sie tak sobie dla jaj to nazwalem)
  pod skrzynia, - rozpinawy półoś długą (prawa)
 - jezeli silnik i skrzynia zabezpieczone, odkrecamy 2 sruby od poduch na belce pod skrzynia, 4 sruby belki "snowboard" i ja demontujemy
 - luzujemy wszystkie sruby mocujace skrzynie do silnika - sukcesywnie każda po trochu, gdyz istnieje mozliwosc pekniecia korpusu przewaznie wtedy gdy sie tego nie chce
   - odkrecamy skrzynie, jak juz nie ma srub, skrzynie trzeba sciagnac z silnika (beda ja trzymac tulejki ustalajace oraz wieloklin na tarczy wiec trzeba nia troche poruszac), nie uzywamy w tym celu zadnych mlotków
   
 Skrzynia na wierzchu, jest dostep do sprzegla, robimy sobie blokade na wieniec kola zamachowego i wkrecamy poprzez ktoras srube od mocowania skrzyni:
 - luzujemy sruby docisku, sukcesywnie kazda po kolei
 - odkrecamy sruby docisku palcami jednej reki gdy sa juz luzne, druga reka podtrzymujemy docisk
 - ze spokojem i umiarem demontujemy z bolców ustalajacych docisk, w taki sposob aby podtrzymywac tarcze sprzeglowa, co by nam to wszystko na glebe nie spadlo i abysmy wiedzieli w ktora strone ma byc zamontowana tarcza (czasami da sie zamontowac tarcze w obie mozliwosci - a pozniej okazuje sie ze nie ma sprzegla)
 - jezeli masz wene tworcza, to luzujesz kolo zamachowe, demontujesz je i w razie potrzeby wymieniasz simmering wału korbowego
 - montujaesz wszystko w kolejnosci odwrotnej, pamietajac o tym aby przy montazu sprzegla docisk zlapac na srubki, nastepnie kolkeim ustalajacym wycentrowac tarcze sprzeglowa i powoli sukcesywnie srubke po srubce dokrecac - kazda po trochu
 - po szczepieniu skrzyni ze silnikiem (nie robic tego na sile - mozna sie pomeczyc ale ma wskoczyc sila rak, bez mlotka, loma, zurawia, ladowarki, Harvestera
  ) - skrecic skrzynie z silnikiem, odpowietrzyc sprzeglo
 - reszte poskladac w analogiczny sposob do demontazu.
 |  
				| _________________ Gość zobacz mojego Galanta
   Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
 "Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
 W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | nietoperek   Mitsumaniak
 
  
 Auto: Galant 2.5 sport
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 1 raz
 Dołączył: 17 Gru 2009
 Posty: 291
 Skąd: Żoliborz
 
 | 
            
               |  Wysłany: 08-11-2010, 19:51 |   
 |  
               | 
 |  
               | To to raczej nie jest co nie co i widzę że kupę z tym roboty :/ Ale wielkie dzięki za ten manual
 |  
				| _________________ 
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | kwaichangcaine   Nowy Forumowicz
 
 Auto: Galant EA5A 2001
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 03 Lip 2010
 Posty: 16
 Skąd: Dolny Śląsk
 
 | 
            
               |  Wysłany: 08-11-2010, 20:53 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | robertdg napisał/a: |  	  | Kolejno: - spuszczamy olej ze skrzyni, jak najwiecej sie da, zakrecamy korek
 - rozpinamy zawieszenie lewej strony, demontujemy półoś, całkowicie
 [...]
 
 | 
 
 Czy tą instrukcję można zastosować do silnika 2.5, ktoś się orientuje?
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | robertdg   Mitsumaniak
 SnowWhite
 
  
 Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
 Zaproszone osoby: 1
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 1300 razy
 Dołączył: 21 Cze 2009
 Posty: 23650
 Skąd: KSSE
 
 | 
            
               |  Wysłany: 08-11-2010, 21:14 |   
 |  
               | 
 |  
               | Tak, ta sama zasada działania 	  | Cytat: |  	  | Czy tą instrukcję można zastosować do silnika 2.5, ktoś się orientuje? | 
 |  
				| _________________ Gość zobacz mojego Galanta
   Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
 "Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
 W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | nietoperek   Mitsumaniak
 
  
 Auto: Galant 2.5 sport
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 1 raz
 Dołączył: 17 Gru 2009
 Posty: 291
 Skąd: Żoliborz
 
 | 
            
               |  Wysłany: 15-11-2010, 15:39 |   
 |  
               | 
 |  
               | Witam ponownie Kupiłem ten zestaw. Jak się dziś okazało w starym łożysku są dwie dziury na tą sprężynkę, a w nowym jest tylko jedna.
 I teraz mam pytanie co robić ?
 1. Zostawić na jednej
 2. Wywiercić drugą
 3. Zostawić stare łożysko
 |  
				| _________________ 
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | pablo diablo   Forumowicz
 
  
 Auto: Galant 2.0 Gls Lancer 1.8 DID
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 7 razy
 Dołączył: 14 Paź 2007
 Posty: 643
 Skąd: Nowy Sacz
 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | nietoperek   Mitsumaniak
 
  
 Auto: Galant 2.5 sport
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 1 raz
 Dołączył: 17 Gru 2009
 Posty: 291
 Skąd: Żoliborz
 
 | 
            
               |  Wysłany: 18-11-2010, 21:00 |   
 |  
               | 
 |  
               | Kolego robertdg bardzo ale to naprawdę bardzo dziękuje za pomoc. Teraz jazda to sama przyjemność. Tylko sprzęgło nisko pierze i jest strasznie czułe. Ale jutro jeszcze raz odpowietrzę i zobaczymy. |  
				| _________________ 
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | robertdg   Mitsumaniak
 SnowWhite
 
  
 Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
 Zaproszone osoby: 1
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 1300 razy
 Dołączył: 21 Cze 2009
 Posty: 23650
 Skąd: KSSE
 
 | 
            
               |  Wysłany: 18-11-2010, 22:26 |   
 |  
               | 
 |  
               | nietoperek, spróbuj z odpowietrzaniem, ewentualnie regulacja skoku sprzegła przy pedale, a jak to nie pomoze to sprawdź wysprzęglik. |  
				| _________________ Gość zobacz mojego Galanta
   Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
 "Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
 W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |