skrócenie lewarka zmiany biegów w EA |
Autor |
Wiadomość |
fck
Forumowicz

Auto: Galant Sport Edition
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 342 Skąd: Płock
|
Wysłany: 09-09-2010, 12:17 skrócenie lewarka zmiany biegów w EA
|
|
|
myślałem ostatnio nad skróceniem lewarka zmiany biegów o jakieś 2 cm. Nigdy tego nie robiłem tak więc może wy się orientujecie jak to najlepiej zrobić, no bo tak się zastanawiałem: na górze lewarek jest nagwintowany napewno żeby nakręcić na niego gałkę więc trzebaby ciąć ten pręt od drugiej str czyli od dołu. Można go bez większego problemu wymontować ?? |
_________________ Mój Sport Edition A71 Hamilton Silver http://forum.mitsumaniaki...t=49430&start=0 |
|
|
|
 |
Tomek
Mitsumaniak forumowy ekspert

Auto: Q50s Red Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy Dołączył: 02 Wrz 2009 Posty: 11092 Skąd: Wieliczka
|
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14378 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 09-09-2010, 16:14
|
|
|
Od dołu jest chyba kulka sworznia, więc jeśli już tylko od góry. |
|
|
|
 |
fck
Forumowicz

Auto: Galant Sport Edition
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 342 Skąd: Płock
|
|
|
|
 |
Wszyc
Mitsumaniak

Auto: ------>
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 01 Mar 2009 Posty: 4156 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 09-09-2010, 23:29
|
|
|
kolega co ma E5 skracał wyciął kawałek w górnej części i zespawał z powrotem górę z dołem wyszło spoko |
_________________ Mitsubishi Galant E57A '93
Mitsubishi Galant E54A '93 sprzedany
Mitsubishi Galant E88A '93
Mitsubishi Eclipse D22A '92
Honda CB500 PC32 '97
By mjsystem;
papamitsu napisał/a:
Miejsce raczej dowolne ale standard lokalowy niech bedzie na poziomie dobrego Gala
mjsystem: Czyli dookoła rdza. |
|
|
|
 |
Tomek
Mitsumaniak forumowy ekspert

Auto: Q50s Red Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy Dołączył: 02 Wrz 2009 Posty: 11092 Skąd: Wieliczka
|
|
|
|
 |
fck
Forumowicz

Auto: Galant Sport Edition
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 342 Skąd: Płock
|
|
|
|
 |
KaWu
Mitsumaniak Karmine Red

Auto: Galant EA2W; Colt CJ1A; Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy Dołączył: 05 Sie 2005 Posty: 2661 Skąd: Jawor
|
Wysłany: 10-09-2010, 07:15
|
|
|
fck napisał/a: | czy do tego "nagwintowania" potrzebne jest jakieś specjalne narzędzie ??? |
narzynka |
_________________ ---
'06 Lancer CS 1,6 - 4G18 (IV 2017 - ...)
'99 Colt CJ1A, 1,3 - 4G13 (XII 2009 - II 2018)
Temat o Colcie...
'97 Galant EA2W, 2,0 GLS - 4G63 (II 2009 - IV 2017)
Od Lancera do Galanta...
'94 Lancer CB4W GLXi, 1.6 - 4G92 (II 2005 - II 2009)  |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 10-09-2010, 19:24
|
|
|
tomek84 napisał/a: | dużo szybciej, prościej i ładniej jest uciąć i nagwintować, 5-10 minut roboty | fck napisał/a: | czy do tego "nagwintowania" potrzebne jest jakieś specjalne narzędzie ??? |
W zasadzie, wydaje się proste, w rzeczywistości jest pewien niuans, drązek jest grubości bodaj 14mm, natomiast gwint jest wymiaru 10mm, jak się nie myle to o skoku 1.25, czyli samo obciecie i proba nagwintowana równa się z porażką, gdyż trzeba uprzednio przetoczyć lewarek do wymaganej średnicy aby móc go nagwintować, w dodatku długośc gwintu musi być dobrze przeliczona, gdyż sam lewarek posiada jeszcze nakrętke wsporcza z podkladka sprezynową w celu blokady głowki lewarka, motyw jest tego typu, ze nakretki nie ma jak zakontrowac, a zle osadzenie głowki na lewarku równa sie z jej krzywoscia
Dla zapartych w boju mogę grzebieniem zmierzyć skok gwintu. |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Tomek
Mitsumaniak forumowy ekspert

Auto: Q50s Red Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy Dołączył: 02 Wrz 2009 Posty: 11092 Skąd: Wieliczka
|
Wysłany: 10-09-2010, 21:02
|
|
|
tak
robertdg ma racje
sam dziś sprawdzałem jak to jest w kombi
i rzeczywiście jest troche więcej roboty
trzeba ztoczyć pręt do odpowiedniej grubości, także dlatego, że na tym uskoku opiera się górne mocowanie mieszka
co do tego, że trzeba odpowiednią ilość obrotów zrobić to wiadome
co do nakrętki to się nie wypowiem
w moim EA5A nie ma nakrętki, jest za to coś a'la nakrętka, tyle, że plastikowe, jakbym to nie włożył, albo nie włożył to i tak kręce na maks i gałka jest wtedy w odpowiedniej pozycji
w EA5W była nakrętka, ale nie testowałem
za to w CJ4A nakrętka była, ale ona tylko bruździła bo mi kontrowała, a gałka była w kiepskim położeniu, po odkręceniu znów robota od nowa, wywaliłem nakrętkę i zakręciłem na maksa i teraz dopiero jest idealnie jak ma być
skoro trzeba toczyć to jest lipa, bo nie ma jak tego zrobić na aucie, chyba, że jakaś metoda cyrkowa
fck jeśli nadal chcesz próbować, to na twoim miejscu nabyłbym drogą kupna jakiś lewarek i oddał do ślusarza, średnio rozgarnięty gość opanuje temat w godzinę, czy pół
potem tylko podmiana i gotowe |
_________________ 02132/KMM
Obecnie w mojej stajence:
Infiniti Q50S Red Sport (09.2023 - ?)
Fiat Ducato L4H3 2.3 '15 - (09.2020 - ? )
FZ1 Yamaha Fazer '07 - (08.2021 - ? )
Były:
EA5A - Czarne Avance '01 - (02.2010 - 11.2013)
CJ4A - (08.2010 - 04.2011)
EA5W - Granatowy Elegance '02 - (11.2013 - 08.2014)
CA4A - Błękitne Malibu '95 - (01.2013 - ? )
DA5A - Czarny Avance - podejście drugie '04 - (05.2015 - 10.2018)
ER-5 - Niebieskie Kawasaki '99 - (06.2014 - 02.2021)
URL=https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=109619]E70 BMW X5 40d '12 - (08.2019 - 11.2021)
|
|
|
|
 |
fj_mike
Mitsumaniak

Auto: Dyplomatyczne EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy Dołączył: 02 Maj 2008 Posty: 6516 Skąd: Gdynia/Aagotnes
|
Wysłany: 11-09-2010, 18:41
|
|
|
tomek84 napisał/a: | fck jeśli nadal chcesz próbować, to na twoim miejscu nabyłbym drogą kupna jakiś lewarek i oddał do ślusarza, średnio rozgarnięty gość opanuje temat w godzinę, czy pół
potem tylko podmiana i gotowe |
Dokładnie. Najlepiej tokarzowi, aby dociął odpowiedniej długości profil i zrobił taki sam gwint. Jeśli ktoś ma pomierzony, niech poda wymiary.
Uważam, że delikatne skrócenie drążka by się przydało. Jak dla mnie, trochę za długie przejścia pomiędzy biegami. |
_________________ Gość zobacz moje miśki - EA5A '98 i EA2W '02 by fj_mike
Jakby każdy stosował się do tego co piszą na forach różnych, to by dobrze na tym nie wyszedł. Trzeba podejść ze zdrowym rozsądkiem bo i u nas zdarzają się chore pomysły by Owczar
 |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14378 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 12-09-2010, 13:00
|
|
|
To chyba prościej uciąć na środku i zespawać |
|
|
|
 |
fj_mike
Mitsumaniak

Auto: Dyplomatyczne EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy Dołączył: 02 Maj 2008 Posty: 6516 Skąd: Gdynia/Aagotnes
|
Wysłany: 12-09-2010, 13:03
|
|
|
Oczywiście, ale z drugiej strony lepiej pozostawić oryginał. |
_________________ Gość zobacz moje miśki - EA5A '98 i EA2W '02 by fj_mike
Jakby każdy stosował się do tego co piszą na forach różnych, to by dobrze na tym nie wyszedł. Trzeba podejść ze zdrowym rozsądkiem bo i u nas zdarzają się chore pomysły by Owczar
 |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 22-09-2010, 08:13
|
|
|
Rozmiar gwintu w lewarku zmiany biegów M10x1.25 |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
fck
Forumowicz

Auto: Galant Sport Edition
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 342 Skąd: Płock
|
|
|
|
 |
|