Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Kick Down
Autor Wiadomość
Rajek 
Forumowicz
fajek


Auto: Mitsubishi Sigma 3.0 V6 24v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Lis 2008
Posty: 182
Skąd: Wrocław
Wysłany: 09-11-2010, 13:01   Kick Down

Witam Panowie,

Mam pytanie dotyczące kick down.

1) Jak jest sterowany (wiem, że jest przycisk pod pedałem gazu), ale jest jakieś sterowanie przy przepustnicy?
2) Czy linką gazu?
3) Czy jest jakiś przekaźnik/bezpiecznik kick Down?
4) Czy widoczna śruba przy przepustnicy ma jakiś wpływ na kick down?
5) Czy trudno rozbiera się sam przycisk pod pedałem gazu i gdzie prowadzą kable od ów przycisku, do której wtyczki?

Problemem jest nagła śmierć kick down, nie zrzuca biegu, z obserwacji wynika, że przy wciśniętym kick down przepustnica jest otwarta całkowicie, czyli "kółko" , "blaszka" przepustnicy jest w pozycji poziomej, bez wciśniętego kick down'u przepustnica jest otwarta tak jak na 75 %. Olej w skrzyni jest, wymieniany 15 tyś temu.
Kick Down umarł prawdopodobnie po wymianie świeczek, może się coś stało przy zdjęciu kolektora, ale na pierwszy rzut oka wszystko wygląda ok.

Na co popatrzeć, czy coś wyregulować, przeczyścić itp. ?

Dodam, iż szukałem na forum naszym i pomocnych informacji nie otrzymałem.
_________________

 
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 09-11-2010, 14:27   

Kickdown jest sterowany w Sigmach tym guzikiem pod pedałem gazu, pomimo że jest to rozwiązanie czysto programowe ponieważ daje tylko sygnał do komputera skrzyni, jako ciekawostke powiem że w Diamante i Sigmach RHD guzik nie występuje i redukcja jest wymuszana na podstawie odczytu z TPSa (sam posiadam u siebie założony komputer z Diamante i obchodze się bez guzika). Wymontowanie nie jest jakieś skomplikowane tylko trzeba zdjąc taką plastikową ramkę obok przełącznika i następnie tapicerkę przeciągnac pod pedałem gazu. Sam guzik jest rozbieralny jak najbardziej, tylko trzeba uważać na to żeby nie zgubić sprężynki i kulek - a mogą wyskoczyć przy rozbieraniu.
A jesteś pewien że komputer skrzyni jest OK? Świecą się lampki PWR/ECO lub OD OFF? Bo może komputer po prostu skapitulował i masz tylko tryb awaryjny (3ci bieg)?
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
Rajek 
Forumowicz
fajek


Auto: Mitsubishi Sigma 3.0 V6 24v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Lis 2008
Posty: 182
Skąd: Wrocław
Wysłany: 09-11-2010, 15:10   

Biegi zmieniają się prawidłowo, OD działa mam 4 biegi, działa PWR i ECO. Dziwne bo wszystko było ok. Jakoś nagle KD nie zrzuca nie wiem co to może jakieś styki, może ten przycisk, na wszystkie wtyczki skrzyni psiukałem jakimś kontaktem, ale nic nie pomogło.
_________________

 
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 09-11-2010, 16:06   

To pozostaje sprawdzenie przełącznika i wtyczki. Polecam to zrobić teraz kiedy nie jest jeszcze zbyt zimno :) . Sprawdź jeszcze czy na skrzyni nie ma błedu 33 i 34 bo to jest własnie błąd przełącznika kickdown.
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
Rajek 
Forumowicz
fajek


Auto: Mitsubishi Sigma 3.0 V6 24v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Lis 2008
Posty: 182
Skąd: Wrocław
Wysłany: 10-11-2010, 10:41   

lukasz12 napisał/a:
przełącznika kickdown
czyli samego przycisku pod pedałem gazu?
_________________

 
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 10-11-2010, 10:50   

Rajek napisał/a:
lukasz12 napisał/a:
przełącznika kickdown
czyli samego przycisku pod pedałem gazu?


Tak, podejrzewam że błąd jest generowany wtedy kiedy położenie TPS i przełącznika się nie zgrywa tzn. jeśli TPS > 80% a przełącznik nie jest zamknięty to wtedy jest błąd rozłączonego obowodu a przykładowo jakbyś nacisnął sam wyłącznik bez wciśnięcia pedału to wygeneruje błąd 34 - zwarcie
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
Rajek 
Forumowicz
fajek


Auto: Mitsubishi Sigma 3.0 V6 24v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Lis 2008
Posty: 182
Skąd: Wrocław
Wysłany: 11-11-2010, 15:24   

błędy skrzyni - 14 i 35

po skasowaniu brak błędów, po naciśnięciu samego przycisku kick down błąd 35
_________________

 
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 11-11-2010, 19:25   

14 to błąd TPSa więc być może sam TPS albo połączenie pomiędzy nim a komputerem skrzyni. Natomiast błędu 35 nie ma na liście...więc jeśli już to powinien się pojawić błąd 34 czyli zwarcie przełącznika, jeśli dobrze rozumiem (jak wspomniałem wyżej podejrzewam że błąd powstaje wtedy kiedy nie schodzą się ze sobą duże otwarcie przepustnicy i zamknięcie obwodu guzika jak może mieć to miejsce kiedy wciśnie się guzik bez wciskania pedału gazu.
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.