Kick Down |
Autor |
Wiadomość |
Rajek
Forumowicz fajek

Auto: Mitsubishi Sigma 3.0 V6 24v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Lis 2008 Posty: 182 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 09-11-2010, 13:01 Kick Down
|
|
|
Witam Panowie,
Mam pytanie dotyczące kick down.
1) Jak jest sterowany (wiem, że jest przycisk pod pedałem gazu), ale jest jakieś sterowanie przy przepustnicy?
2) Czy linką gazu?
3) Czy jest jakiś przekaźnik/bezpiecznik kick Down?
4) Czy widoczna śruba przy przepustnicy ma jakiś wpływ na kick down?
5) Czy trudno rozbiera się sam przycisk pod pedałem gazu i gdzie prowadzą kable od ów przycisku, do której wtyczki?
Problemem jest nagła śmierć kick down, nie zrzuca biegu, z obserwacji wynika, że przy wciśniętym kick down przepustnica jest otwarta całkowicie, czyli "kółko" , "blaszka" przepustnicy jest w pozycji poziomej, bez wciśniętego kick down'u przepustnica jest otwarta tak jak na 75 %. Olej w skrzyni jest, wymieniany 15 tyś temu.
Kick Down umarł prawdopodobnie po wymianie świeczek, może się coś stało przy zdjęciu kolektora, ale na pierwszy rzut oka wszystko wygląda ok.
Na co popatrzeć, czy coś wyregulować, przeczyścić itp. ?
Dodam, iż szukałem na forum naszym i pomocnych informacji nie otrzymałem. |
_________________
 |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 09-11-2010, 14:27
|
|
|
Kickdown jest sterowany w Sigmach tym guzikiem pod pedałem gazu, pomimo że jest to rozwiązanie czysto programowe ponieważ daje tylko sygnał do komputera skrzyni, jako ciekawostke powiem że w Diamante i Sigmach RHD guzik nie występuje i redukcja jest wymuszana na podstawie odczytu z TPSa (sam posiadam u siebie założony komputer z Diamante i obchodze się bez guzika). Wymontowanie nie jest jakieś skomplikowane tylko trzeba zdjąc taką plastikową ramkę obok przełącznika i następnie tapicerkę przeciągnac pod pedałem gazu. Sam guzik jest rozbieralny jak najbardziej, tylko trzeba uważać na to żeby nie zgubić sprężynki i kulek - a mogą wyskoczyć przy rozbieraniu.
A jesteś pewien że komputer skrzyni jest OK? Świecą się lampki PWR/ECO lub OD OFF? Bo może komputer po prostu skapitulował i masz tylko tryb awaryjny (3ci bieg)? |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
Rajek
Forumowicz fajek

Auto: Mitsubishi Sigma 3.0 V6 24v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Lis 2008 Posty: 182 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 09-11-2010, 15:10
|
|
|
Biegi zmieniają się prawidłowo, OD działa mam 4 biegi, działa PWR i ECO. Dziwne bo wszystko było ok. Jakoś nagle KD nie zrzuca nie wiem co to może jakieś styki, może ten przycisk, na wszystkie wtyczki skrzyni psiukałem jakimś kontaktem, ale nic nie pomogło. |
_________________
 |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 09-11-2010, 16:06
|
|
|
To pozostaje sprawdzenie przełącznika i wtyczki. Polecam to zrobić teraz kiedy nie jest jeszcze zbyt zimno . Sprawdź jeszcze czy na skrzyni nie ma błedu 33 i 34 bo to jest własnie błąd przełącznika kickdown. |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
Rajek
Forumowicz fajek

Auto: Mitsubishi Sigma 3.0 V6 24v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Lis 2008 Posty: 182 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 10-11-2010, 10:41
|
|
|
lukasz12 napisał/a: | przełącznika kickdown | czyli samego przycisku pod pedałem gazu? |
_________________
 |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 10-11-2010, 10:50
|
|
|
Rajek napisał/a: | lukasz12 napisał/a: | przełącznika kickdown | czyli samego przycisku pod pedałem gazu? |
Tak, podejrzewam że błąd jest generowany wtedy kiedy położenie TPS i przełącznika się nie zgrywa tzn. jeśli TPS > 80% a przełącznik nie jest zamknięty to wtedy jest błąd rozłączonego obowodu a przykładowo jakbyś nacisnął sam wyłącznik bez wciśnięcia pedału to wygeneruje błąd 34 - zwarcie |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
Rajek
Forumowicz fajek

Auto: Mitsubishi Sigma 3.0 V6 24v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Lis 2008 Posty: 182 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 11-11-2010, 15:24
|
|
|
błędy skrzyni - 14 i 35
po skasowaniu brak błędów, po naciśnięciu samego przycisku kick down błąd 35 |
_________________
 |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 11-11-2010, 19:25
|
|
|
14 to błąd TPSa więc być może sam TPS albo połączenie pomiędzy nim a komputerem skrzyni. Natomiast błędu 35 nie ma na liście...więc jeśli już to powinien się pojawić błąd 34 czyli zwarcie przełącznika, jeśli dobrze rozumiem (jak wspomniałem wyżej podejrzewam że błąd powstaje wtedy kiedy nie schodzą się ze sobą duże otwarcie przepustnicy i zamknięcie obwodu guzika jak może mieć to miejsce kiedy wciśnie się guzik bez wciskania pedału gazu. |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
|