Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EA5A/W 2.5] Silnik nie odpala po umyciu wodą !
Autor Wiadomość
bieniak 
Mitsumaniak


Auto: galant 2,5v6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 486
Skąd: Elbląg
Wysłany: 06-11-2010, 20:16   

propozycje:
niech ktoś wsiądzie do samochodu ty pod maskę
zdejmij jedną końcówkę z aparatu zapłonowego odsuń na około 1cm a ktoś niech pokręci rozrusznikiem
zobacz jaka jest iskra powinna spokojnie przeskakiwać między kablem a krućcem na kopułce w odległości 1cm iskra powinna być mocna i widoczna
jeżeli nie ma albo jej nie widzisz słyszysz cykanie dopiero po znacznym zbliżeniu przewodu i widzisz cieniutką iskierkę to winna jest cewka na 99%
druga sprawa wieczorem jak już ciemno otwórz maskę i niech ktoś kręci a ty zrób mgiełkę jakimś spryskiwaczem przy aparacie zapłonowymi zobacz gdzie masz przebicia

a co do tego że udało ci się przejechać pare km
ja zajechałem pod garaż zgasiłem wymieniłem filtr powietrza założyłem i dupa cewka padła
 
 
 
wilukce 
Mitsumaniak


Auto: Astra
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Sie 2010
Posty: 400
Skąd: Kozienice/Kraków
Wysłany: 13-11-2010, 15:07   

Cały czas mam problem z Miśkiem po myciu silnika wodą. Wymieniłem aparat zapłonowy, auto śmigało jak nowe. Następnego dnia kontrola CHECK ENGINE. Byłem na diagnostyce komputerowej i wykryło:

1) Czujnik prędkości jazdy - sygnał niezrozumiały
2) Czujnik ciśnienia powietrza - błąd sygnału
3) System recyrkulacji spalin - przerwa/zwarcie
4) Elektroniczna blokada odjazdu - błędny
5) Cewka zapłonowa 3 - błędny
6) Cewka zapłonowa dwubiegowa 3/6
7) Zawór elektromagnetyczny sterujący wentylacją - przerwa zwarcie
8) Czujnik spalania stukowego - błędny
9) Komunikacja z automatyczną skrzynią biegów - błędny

Jedna wielka masakra. Poza tym mechanik uszkodził czujnik położenia przepustnicy, który poźniej kleił. Okazało się, że po 100km klej spłynął a z czujnika zostały strzępy. W czasie jazdy zapaliła mi się kontrolka CHECK ENGINE. Auto straciło moc, wpadało w drgania. Chyba nie pracuje na 6 garach. Czujnik w domu dokładnie skleiłem, ale nic się nie zmieniło. Kupie nowy (pytanie czy ktoś ma takowy?) Jest mi ktoś w stanie powiedziec czy ten czujnik mógł narobic takiego spustoszenia w samochodzie ??

Przed sklejeniem czujnika odpinałem aku na 30min. ECU się resetuje ? Szuka błędów na nowo ?
_________________
Moja historia, czyli "Jak się tu znalazłem" - LINK
1. PEUGEOT 306 1.6 Break 98KM 2001 (obecnie)
2. OPEL ASTRA H 1.4 16V Twinport 90KM M/T 2004 (obecnie)
3. RENAULT SCENIC 1.9dCi 105KM M/T 2003 (sprzedany)
4. MITSUBISHI GALANT 2.5 V6 A/T + LPG 1999 (sprzedany)
5. RENAULT Clio II 1.2 8V 1998 (sprzedany)
 
 
 
michal7777 
Forumowicz

Auto: mitsubishi galant kombi 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Lis 2010
Posty: 41
Skąd: Katowice
Wysłany: 13-11-2010, 17:22   

czujnika polozenia przepustnicy wogole nie powinno sie wyciagac a jeszcze bardziej naprawiac czy kleic, on jest wkrecony i ustawiony fabrycznie do tego jest adoptowany(programowany) pod ecu zeby dobrze sterowal wtryskami. niestety musisz moim zdaniem kupic nowy, jezeli chcesz za fri ci go moge zaadoptowac jakby ci sie chcialo do katowic podskoczyc :lol:
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24321
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 13-11-2010, 17:28   

wilukce napisał/a:
Szuka błędów na nowo ?

tak
 
 
wilukce 
Mitsumaniak


Auto: Astra
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Sie 2010
Posty: 400
Skąd: Kozienice/Kraków
Wysłany: 13-11-2010, 18:14   

michal7777 napisał/a:
ustawiony fabrycznie do tego jest adoptowany(programowany) pod ecu zeby dobrze sterowal wtryskami


Tzn, że jak kupię od innego Gala to u mnie nie będzie działał jak należy bez zaprogramowania ?
_________________
Moja historia, czyli "Jak się tu znalazłem" - LINK
1. PEUGEOT 306 1.6 Break 98KM 2001 (obecnie)
2. OPEL ASTRA H 1.4 16V Twinport 90KM M/T 2004 (obecnie)
3. RENAULT SCENIC 1.9dCi 105KM M/T 2003 (sprzedany)
4. MITSUBISHI GALANT 2.5 V6 A/T + LPG 1999 (sprzedany)
5. RENAULT Clio II 1.2 8V 1998 (sprzedany)
 
 
 
michal7777 
Forumowicz

Auto: mitsubishi galant kombi 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Lis 2010
Posty: 41
Skąd: Katowice
Wysłany: 13-11-2010, 19:12   

moze byc od innego galanta tylko prawdopodobnie trzeba bedzie go adoptowac, mozesz miec szczescie ze bedzie mial takie same parametry i wszystko bedzie ok i nietrzeba bedzie nic robic, tak tez mi sie zdarzalo
 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 13-11-2010, 19:52   

wilukce, wielokrotnie na forum było opisywane ustawienie TPS'a, były to instrukcje , które przyswoiłby nawet malkontent.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
michal7777 
Forumowicz

Auto: mitsubishi galant kombi 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Lis 2010
Posty: 41
Skąd: Katowice
Wysłany: 13-11-2010, 20:13   

instrukcja instrukcja a jak zsynchronizujesz z ecu? to nie jest takie proste ze prykrecisz i troszke go przestawisz na sluch silnika a na wyzszych obrotach bedzie mu brakowalo dawki i bedzie szarpac
 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 13-11-2010, 21:08   

michal7777 napisał/a:
instrukcja instrukcja a jak zsynchronizujesz z ecu? to nie jest takie proste ze prykrecisz i troszke go przestawisz na sluch silnika a na wyzszych obrotach bedzie mu brakowalo dawki i bedzie szarpac
Temat wielokrotnie przerobiony, po co gdybać, wystarczy poszukać i poczytać:
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=49915
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=41947
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=31035
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
michal7777 
Forumowicz

Auto: mitsubishi galant kombi 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Lis 2010
Posty: 41
Skąd: Katowice
Wysłany: 14-11-2010, 00:08   

nie znam waszego forum jeszcze za bardzo i dlatego mowie to co robie na co dzien, bo czesto mam w pracy takie przypadki
 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 14-11-2010, 00:11   

michal7777, ja Ciebie doskonale rozumiem, jednakże procesy adaptacyjne w tych autach, wbrew pozorom są bardzo proste ;-)
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
wilukce 
Mitsumaniak


Auto: Astra
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Sie 2010
Posty: 400
Skąd: Kozienice/Kraków
Wysłany: 14-11-2010, 00:25   

A jeśli kupię czujnik razem z przepustnicą ? Czujnik zsynchronizowany z nią ? Będzie ok ?
_________________
Moja historia, czyli "Jak się tu znalazłem" - LINK
1. PEUGEOT 306 1.6 Break 98KM 2001 (obecnie)
2. OPEL ASTRA H 1.4 16V Twinport 90KM M/T 2004 (obecnie)
3. RENAULT SCENIC 1.9dCi 105KM M/T 2003 (sprzedany)
4. MITSUBISHI GALANT 2.5 V6 A/T + LPG 1999 (sprzedany)
5. RENAULT Clio II 1.2 8V 1998 (sprzedany)
 
 
 
Tomek 
Mitsumaniak
forumowy ekspert


Auto: Q50s Red Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy
Dołączył: 02 Wrz 2009
Posty: 11092
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 14-11-2010, 02:15   

Lukasz, ja bym na twoim miejscu podjechal do Leszka i powierzyl jemu zabawe z miśkiem
jak widzisz było wszystko okej, po myciu silnika pojawily sie problemy, ktore rozwiazales, ale pojawilo sie za to pare kolejnych
ja bym juz nie ryzykowal wiecej kasy
_________________
02132/KMM
Obecnie w mojej stajence:
Infiniti Q50S Red Sport (09.2023 - ?)
Fiat Ducato L4H3 2.3 '15 - (09.2020 - ? )
FZ1 Yamaha Fazer '07 - (08.2021 - ? )


Były:
EA5A - Czarne Avance '01 - (02.2010 - 11.2013)
CJ4A - (08.2010 - 04.2011)
EA5W - Granatowy Elegance '02 - (11.2013 - 08.2014)
CA4A - Błękitne Malibu '95 - (01.2013 - ? )
DA5A - Czarny Avance - podejście drugie '04 - (05.2015 - 10.2018)
ER-5 - Niebieskie Kawasaki '99 - (06.2014 - 02.2021)
URL=https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=109619]E70 BMW X5 40d '12 - (08.2019 - 11.2021)




 
 
wilukce 
Mitsumaniak


Auto: Astra
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Sie 2010
Posty: 400
Skąd: Kozienice/Kraków
Wysłany: 14-11-2010, 11:30   

Mam umówioną wizytę u Leszka jutro o 14. Niestety jestem w domu. 200km od Krakowa i na 4 cylidrach nie dojadę. Wszystko sie tak głupio składa. Pech
_________________
Moja historia, czyli "Jak się tu znalazłem" - LINK
1. PEUGEOT 306 1.6 Break 98KM 2001 (obecnie)
2. OPEL ASTRA H 1.4 16V Twinport 90KM M/T 2004 (obecnie)
3. RENAULT SCENIC 1.9dCi 105KM M/T 2003 (sprzedany)
4. MITSUBISHI GALANT 2.5 V6 A/T + LPG 1999 (sprzedany)
5. RENAULT Clio II 1.2 8V 1998 (sprzedany)
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24321
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 14-11-2010, 14:12   

wilukce napisał/a:
na 4 cylidrach nie dojadę

akurat - nie znasz tej V-ki - jak u mnie zdechło ładowanie, to odłączył radio, światła, klimatyzację a na końcu pracował tylko na 3 cylindry, ale jechał dalej...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.