[EA5A/W 2.5] Silnik nie odpala po umyciu wodą ! |
Autor |
Wiadomość |
bieniak
Mitsumaniak

Auto: galant 2,5v6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 11 Paź 2009 Posty: 486 Skąd: Elbląg
|
Wysłany: 06-11-2010, 20:16
|
|
|
propozycje:
niech ktoś wsiądzie do samochodu ty pod maskę
zdejmij jedną końcówkę z aparatu zapłonowego odsuń na około 1cm a ktoś niech pokręci rozrusznikiem
zobacz jaka jest iskra powinna spokojnie przeskakiwać między kablem a krućcem na kopułce w odległości 1cm iskra powinna być mocna i widoczna
jeżeli nie ma albo jej nie widzisz słyszysz cykanie dopiero po znacznym zbliżeniu przewodu i widzisz cieniutką iskierkę to winna jest cewka na 99%
druga sprawa wieczorem jak już ciemno otwórz maskę i niech ktoś kręci a ty zrób mgiełkę jakimś spryskiwaczem przy aparacie zapłonowymi zobacz gdzie masz przebicia
a co do tego że udało ci się przejechać pare km
ja zajechałem pod garaż zgasiłem wymieniłem filtr powietrza założyłem i dupa cewka padła |
|
|
|
 |
wilukce
Mitsumaniak

Auto: Astra
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Sie 2010 Posty: 400 Skąd: Kozienice/Kraków
|
Wysłany: 13-11-2010, 15:07
|
|
|
Cały czas mam problem z Miśkiem po myciu silnika wodą. Wymieniłem aparat zapłonowy, auto śmigało jak nowe. Następnego dnia kontrola CHECK ENGINE. Byłem na diagnostyce komputerowej i wykryło:
1) Czujnik prędkości jazdy - sygnał niezrozumiały
2) Czujnik ciśnienia powietrza - błąd sygnału
3) System recyrkulacji spalin - przerwa/zwarcie
4) Elektroniczna blokada odjazdu - błędny
5) Cewka zapłonowa 3 - błędny
6) Cewka zapłonowa dwubiegowa 3/6
7) Zawór elektromagnetyczny sterujący wentylacją - przerwa zwarcie
Czujnik spalania stukowego - błędny
9) Komunikacja z automatyczną skrzynią biegów - błędny
Jedna wielka masakra. Poza tym mechanik uszkodził czujnik położenia przepustnicy, który poźniej kleił. Okazało się, że po 100km klej spłynął a z czujnika zostały strzępy. W czasie jazdy zapaliła mi się kontrolka CHECK ENGINE. Auto straciło moc, wpadało w drgania. Chyba nie pracuje na 6 garach. Czujnik w domu dokładnie skleiłem, ale nic się nie zmieniło. Kupie nowy (pytanie czy ktoś ma takowy?) Jest mi ktoś w stanie powiedziec czy ten czujnik mógł narobic takiego spustoszenia w samochodzie ??
Przed sklejeniem czujnika odpinałem aku na 30min. ECU się resetuje ? Szuka błędów na nowo ? |
_________________ Moja historia, czyli "Jak się tu znalazłem" - LINK
1. PEUGEOT 306 1.6 Break 98KM 2001 (obecnie)
2. OPEL ASTRA H 1.4 16V Twinport 90KM M/T 2004 (obecnie)
3. RENAULT SCENIC 1.9dCi 105KM M/T 2003 (sprzedany)
4. MITSUBISHI GALANT 2.5 V6 A/T + LPG 1999 (sprzedany)
5. RENAULT Clio II 1.2 8V 1998 (sprzedany)
 |
|
|
|
 |
michal7777
Forumowicz
Auto: mitsubishi galant kombi 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Lis 2010 Posty: 41 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 13-11-2010, 17:22
|
|
|
czujnika polozenia przepustnicy wogole nie powinno sie wyciagac a jeszcze bardziej naprawiac czy kleic, on jest wkrecony i ustawiony fabrycznie do tego jest adoptowany(programowany) pod ecu zeby dobrze sterowal wtryskami. niestety musisz moim zdaniem kupic nowy, jezeli chcesz za fri ci go moge zaadoptowac jakby ci sie chcialo do katowic podskoczyc |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24321 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 13-11-2010, 17:28
|
|
|
wilukce napisał/a: | Szuka błędów na nowo ? |
tak |
|
|
|
 |
wilukce
Mitsumaniak

Auto: Astra
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Sie 2010 Posty: 400 Skąd: Kozienice/Kraków
|
Wysłany: 13-11-2010, 18:14
|
|
|
michal7777 napisał/a: | ustawiony fabrycznie do tego jest adoptowany(programowany) pod ecu zeby dobrze sterowal wtryskami |
Tzn, że jak kupię od innego Gala to u mnie nie będzie działał jak należy bez zaprogramowania ? |
_________________ Moja historia, czyli "Jak się tu znalazłem" - LINK
1. PEUGEOT 306 1.6 Break 98KM 2001 (obecnie)
2. OPEL ASTRA H 1.4 16V Twinport 90KM M/T 2004 (obecnie)
3. RENAULT SCENIC 1.9dCi 105KM M/T 2003 (sprzedany)
4. MITSUBISHI GALANT 2.5 V6 A/T + LPG 1999 (sprzedany)
5. RENAULT Clio II 1.2 8V 1998 (sprzedany)
 |
|
|
|
 |
michal7777
Forumowicz
Auto: mitsubishi galant kombi 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Lis 2010 Posty: 41 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 13-11-2010, 19:12
|
|
|
moze byc od innego galanta tylko prawdopodobnie trzeba bedzie go adoptowac, mozesz miec szczescie ze bedzie mial takie same parametry i wszystko bedzie ok i nietrzeba bedzie nic robic, tak tez mi sie zdarzalo |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23638 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 13-11-2010, 19:52
|
|
|
wilukce, wielokrotnie na forum było opisywane ustawienie TPS'a, były to instrukcje , które przyswoiłby nawet malkontent. |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
michal7777
Forumowicz
Auto: mitsubishi galant kombi 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Lis 2010 Posty: 41 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 13-11-2010, 20:13
|
|
|
instrukcja instrukcja a jak zsynchronizujesz z ecu? to nie jest takie proste ze prykrecisz i troszke go przestawisz na sluch silnika a na wyzszych obrotach bedzie mu brakowalo dawki i bedzie szarpac |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23638 Skąd: KSSE
|
|
|
|
 |
michal7777
Forumowicz
Auto: mitsubishi galant kombi 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Lis 2010 Posty: 41 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 14-11-2010, 00:08
|
|
|
nie znam waszego forum jeszcze za bardzo i dlatego mowie to co robie na co dzien, bo czesto mam w pracy takie przypadki |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23638 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 14-11-2010, 00:11
|
|
|
michal7777, ja Ciebie doskonale rozumiem, jednakże procesy adaptacyjne w tych autach, wbrew pozorom są bardzo proste |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
wilukce
Mitsumaniak

Auto: Astra
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Sie 2010 Posty: 400 Skąd: Kozienice/Kraków
|
Wysłany: 14-11-2010, 00:25
|
|
|
A jeśli kupię czujnik razem z przepustnicą ? Czujnik zsynchronizowany z nią ? Będzie ok ? |
_________________ Moja historia, czyli "Jak się tu znalazłem" - LINK
1. PEUGEOT 306 1.6 Break 98KM 2001 (obecnie)
2. OPEL ASTRA H 1.4 16V Twinport 90KM M/T 2004 (obecnie)
3. RENAULT SCENIC 1.9dCi 105KM M/T 2003 (sprzedany)
4. MITSUBISHI GALANT 2.5 V6 A/T + LPG 1999 (sprzedany)
5. RENAULT Clio II 1.2 8V 1998 (sprzedany)
 |
|
|
|
 |
Tomek
Mitsumaniak forumowy ekspert

Auto: Q50s Red Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy Dołączył: 02 Wrz 2009 Posty: 11092 Skąd: Wieliczka
|
|
|
|
 |
wilukce
Mitsumaniak

Auto: Astra
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Sie 2010 Posty: 400 Skąd: Kozienice/Kraków
|
Wysłany: 14-11-2010, 11:30
|
|
|
Mam umówioną wizytę u Leszka jutro o 14. Niestety jestem w domu. 200km od Krakowa i na 4 cylidrach nie dojadę. Wszystko sie tak głupio składa. Pech |
_________________ Moja historia, czyli "Jak się tu znalazłem" - LINK
1. PEUGEOT 306 1.6 Break 98KM 2001 (obecnie)
2. OPEL ASTRA H 1.4 16V Twinport 90KM M/T 2004 (obecnie)
3. RENAULT SCENIC 1.9dCi 105KM M/T 2003 (sprzedany)
4. MITSUBISHI GALANT 2.5 V6 A/T + LPG 1999 (sprzedany)
5. RENAULT Clio II 1.2 8V 1998 (sprzedany)
 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24321 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 14-11-2010, 14:12
|
|
|
wilukce napisał/a: | na 4 cylidrach nie dojadę |
akurat - nie znasz tej V-ki - jak u mnie zdechło ładowanie, to odłączył radio, światła, klimatyzację a na końcu pracował tylko na 3 cylindry, ale jechał dalej... |
|
|
|
 |
|