Błąd ECU i kontrolka TCL OFF |
Autor |
Wiadomość |
Cooler
Nowy Forumowicz

Auto: Galant 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Paź 2010 Posty: 13 Skąd: Kolno @ Olecko
|
Wysłany: 17-11-2010, 21:37 Błąd ECU i kontrolka TCL OFF
|
|
|
Witam. Zakupiłem dwa tygodnie temu Galanta, a już mam problemu, tylko nie wiem czy ty wina auta, czy gazownika, który montował instalację Otóż jak odbierałem auto to świeciły się kontrolki od ECU i TCL OFF, przed montażem nie miało to miejsca, Mechanik powiedział, że to to nie jego wina tylko czujników. Mówił, że są to błędy 22 i 23, ale czy TCL i check engine ma coś wspólnego z czujnikiem położenia wału? Czy może to być przyczyna wadliwiego montażu instalacji? Samodiagnostyki jeszcze nie robiłem, ale chyba zrobię, bo mi coś kręci chłop. Nie wiem czy to on coś śpiepszył przy montażu dlatego, pytam może ktoś bardziej doświadczony w tych sprawach będzie wiedział, bo nie chcę się zrazić do tej marki na samym początku po przesiadce z hond |
|
|
|
 |
u157
Mitsumaniak

Auto: Galant E 33, EA5W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 19 Mar 2008 Posty: 344 Skąd: Złotów
|
Wysłany: 17-11-2010, 23:37
|
|
|
Skoro przed montażem instalacji błędów nie było to na pewno gazownik ma coś z nimi wspólnego i się przyznać nie chce, że spaprał robotę.
Na początek warto skasować błędy i obserwować czy wystąpią ponownie, możliwe że rozpinał przewody a ECU to zapamiętał. |
_________________ E33 1991
EA5W 1997
 |
|
|
|
 |
fj_mike
Mitsumaniak

Auto: Dyplomatyczne EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy Dołączył: 02 Maj 2008 Posty: 6516 Skąd: Gdynia/Aagotnes
|
Wysłany: 17-11-2010, 23:52
|
|
|
Cooler, problem może leżeć w tym, że mechanior poruszył APSem - czujnik położenia pedału gazu.
Patrz manual do Galanta część 13, strona H-27.
Wypnij kostkę z APSa i na czujniku sprawdź rezystancję pomiędzy 1 i czwartym złączem.
Wartości jakie powinny być są podane na rysunku czyli 3,5 - 6,5 kOhm.
Jeżeli są inne musisz ustawić APSa. Popuścić śruby i kręcić aż do uzyskania żądanych wartości.
Podejrzewam, że błąd CE wyskakuje z powodu TCLa. |
_________________ Gość zobacz moje miśki - EA5A '98 i EA2W '02 by fj_mike
Jakby każdy stosował się do tego co piszą na forach różnych, to by dobrze na tym nie wyszedł. Trzeba podejść ze zdrowym rozsądkiem bo i u nas zdarzają się chore pomysły by Owczar
 |
|
|
|
 |
Cooler
Nowy Forumowicz

Auto: Galant 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Paź 2010 Posty: 13 Skąd: Kolno @ Olecko
|
Wysłany: 18-11-2010, 08:53
|
|
|
Sprawdziłem oporność i wyszło 4,68Kohm czyli wartości mieszczące się w normach. Już myślałem, że to może ten czujnik ale wychodzi na to, że jednak nie |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 18-11-2010, 11:25
|
|
|
Wystarczy, że uszkodził, poluzował, itd, węże od podciśnień z TCL > przepustnica, a juz będziesz miał obie kontrolki zapalone. |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21954 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 18-11-2010, 17:37
|
|
|
fj_mike napisał/a: | Wartości jakie powinny być są podane na rysunku czyli 3,5 - 6,5 kOhm. | W 2.0 jest tak samo? |
|
|
|
 |
fj_mike
Mitsumaniak

Auto: Dyplomatyczne EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy Dołączył: 02 Maj 2008 Posty: 6516 Skąd: Gdynia/Aagotnes
|
Wysłany: 18-11-2010, 18:04
|
|
|
Hugo napisał/a: | W 2.0 jest tak samo? |
Manual nie rozróżnia wersji silnikowej. |
_________________ Gość zobacz moje miśki - EA5A '98 i EA2W '02 by fj_mike
Jakby każdy stosował się do tego co piszą na forach różnych, to by dobrze na tym nie wyszedł. Trzeba podejść ze zdrowym rozsądkiem bo i u nas zdarzają się chore pomysły by Owczar
 |
|
|
|
 |
Cooler
Nowy Forumowicz

Auto: Galant 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Paź 2010 Posty: 13 Skąd: Kolno @ Olecko
|
Wysłany: 18-11-2010, 18:31
|
|
|
A czy możliwe jest, że przy kodzie 22 i 23 wyświetlał się TCL i CHECK ENGINE? |
|
|
|
 |
fj_mike
Mitsumaniak

Auto: Dyplomatyczne EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy Dołączył: 02 Maj 2008 Posty: 6516 Skąd: Gdynia/Aagotnes
|
Wysłany: 18-11-2010, 19:46
|
|
|
Cooler, polecam ten wątek
http://forum.mitsumaniaki...er=asc&start=30
i podane w nim linki.
Możesz tam kontynuować. |
_________________ Gość zobacz moje miśki - EA5A '98 i EA2W '02 by fj_mike
Jakby każdy stosował się do tego co piszą na forach różnych, to by dobrze na tym nie wyszedł. Trzeba podejść ze zdrowym rozsądkiem bo i u nas zdarzają się chore pomysły by Owczar
 |
|
|
|
 |
|