Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Błąd ECU i kontrolka TCL OFF
Autor Wiadomość
Cooler 
Nowy Forumowicz


Auto: Galant 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Paź 2010
Posty: 13
Skąd: Kolno @ Olecko
Wysłany: 17-11-2010, 21:37   Błąd ECU i kontrolka TCL OFF

Witam. Zakupiłem dwa tygodnie temu Galanta, a już mam problemu, tylko nie wiem czy ty wina auta, czy gazownika, który montował instalację :( Otóż jak odbierałem auto to świeciły się kontrolki od ECU i TCL OFF, przed montażem nie miało to miejsca, Mechanik powiedział, że to to nie jego wina tylko czujników. Mówił, że są to błędy 22 i 23, ale czy TCL i check engine ma coś wspólnego z czujnikiem położenia wału? Czy może to być przyczyna wadliwiego montażu instalacji? Samodiagnostyki jeszcze nie robiłem, ale chyba zrobię, bo mi coś kręci chłop. Nie wiem czy to on coś śpiepszył przy montażu dlatego, pytam może ktoś bardziej doświadczony w tych sprawach będzie wiedział, bo nie chcę się zrazić do tej marki na samym początku po przesiadce z hond :)
 
 
u157 
Mitsumaniak


Auto: Galant E 33, EA5W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 19 Mar 2008
Posty: 344
Skąd: Złotów
Wysłany: 17-11-2010, 23:37   

Skoro przed montażem instalacji błędów nie było to na pewno gazownik ma coś z nimi wspólnego i się przyznać nie chce, że spaprał robotę.
Na początek warto skasować błędy i obserwować czy wystąpią ponownie, możliwe że rozpinał przewody a ECU to zapamiętał.
_________________
E33 1991
EA5W 1997
 
 
fj_mike 
Mitsumaniak


Auto: Dyplomatyczne EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy
Dołączył: 02 Maj 2008
Posty: 6516
Skąd: Gdynia/Aagotnes
Wysłany: 17-11-2010, 23:52   

Cooler, problem może leżeć w tym, że mechanior poruszył APSem - czujnik położenia pedału gazu.
Patrz manual do Galanta część 13, strona H-27.


Wypnij kostkę z APSa i na czujniku sprawdź rezystancję pomiędzy 1 i czwartym złączem.
Wartości jakie powinny być są podane na rysunku czyli 3,5 - 6,5 kOhm.
Jeżeli są inne musisz ustawić APSa. Popuścić śruby i kręcić aż do uzyskania żądanych wartości.

Podejrzewam, że błąd CE wyskakuje z powodu TCLa.
_________________
Gość zobacz moje miśki - EA5A '98 i EA2W '02 by fj_mike

Jakby każdy stosował się do tego co piszą na forach różnych, to by dobrze na tym nie wyszedł. Trzeba podejść ze zdrowym rozsądkiem bo i u nas zdarzają się chore pomysły
by Owczar

 
 
 
 
Cooler 
Nowy Forumowicz


Auto: Galant 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Paź 2010
Posty: 13
Skąd: Kolno @ Olecko
Wysłany: 18-11-2010, 08:53   

Sprawdziłem oporność i wyszło 4,68Kohm czyli wartości mieszczące się w normach. Już myślałem, że to może ten czujnik ale wychodzi na to, że jednak nie :(
 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 18-11-2010, 11:25   

Wystarczy, że uszkodził, poluzował, itd, węże od podciśnień z TCL > przepustnica, a juz będziesz miał obie kontrolki zapalone.
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 18-11-2010, 17:37   

fj_mike napisał/a:
Wartości jakie powinny być są podane na rysunku czyli 3,5 - 6,5 kOhm.
W 2.0 jest tak samo?
 
 
fj_mike 
Mitsumaniak


Auto: Dyplomatyczne EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy
Dołączył: 02 Maj 2008
Posty: 6516
Skąd: Gdynia/Aagotnes
Wysłany: 18-11-2010, 18:04   

Hugo napisał/a:
W 2.0 jest tak samo?

Manual nie rozróżnia wersji silnikowej.
_________________
Gość zobacz moje miśki - EA5A '98 i EA2W '02 by fj_mike

Jakby każdy stosował się do tego co piszą na forach różnych, to by dobrze na tym nie wyszedł. Trzeba podejść ze zdrowym rozsądkiem bo i u nas zdarzają się chore pomysły
by Owczar

 
 
 
 
Cooler 
Nowy Forumowicz


Auto: Galant 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Paź 2010
Posty: 13
Skąd: Kolno @ Olecko
Wysłany: 18-11-2010, 18:31   

A czy możliwe jest, że przy kodzie 22 i 23 wyświetlał się TCL i CHECK ENGINE?
 
 
fj_mike 
Mitsumaniak


Auto: Dyplomatyczne EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy
Dołączył: 02 Maj 2008
Posty: 6516
Skąd: Gdynia/Aagotnes
Wysłany: 18-11-2010, 19:46   

Cooler, polecam ten wątek
http://forum.mitsumaniaki...er=asc&start=30
i podane w nim linki.
Możesz tam kontynuować.
_________________
Gość zobacz moje miśki - EA5A '98 i EA2W '02 by fj_mike

Jakby każdy stosował się do tego co piszą na forach różnych, to by dobrze na tym nie wyszedł. Trzeba podejść ze zdrowym rozsądkiem bo i u nas zdarzają się chore pomysły
by Owczar

 
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.