" Świst " przy dodawaniu gazu |
Autor |
Wiadomość |
buhhu
Mitsumaniak GDI fanatic

Auto: Carisma 1.8 GDI 125 KM EXE
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Wrz 2010 Posty: 47 Skąd: Łódź/Rawa Mazowiecka
|
Wysłany: 23-11-2010, 14:47 " Świst " przy dodawaniu gazu
|
|
|
Witam, jak w temacie, dodaje gazu i słysze świst, czy ktoś wie co może być przyczyną ? jeśli tak to w jaki sposób to zrobić ? Podejrzewam, że będę musiał coś uszczelnić/załatać, ale co ? czekam na Wasze propozycje. |
_________________ Długie proste są dla szybkich samochodów.
Ciasne zakręty są dla szybkich kierowców.
Gość poznaj historie mojej Carismy i oceń!
 |
|
|
|
 |
lapass
Mitsumaniak
Auto: Space Star 1,3 '01
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy Dołączył: 04 Cze 2009 Posty: 265 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 23-11-2010, 18:28
|
|
|
Jeśli łatać/uszczelniacz to układ dolotowy - od wlotu, przez filtr powietrza, do przepustnicy - sprawdź połączenia rur i opasek na nich.
Można chyba powiedzieć, że im bliżej silnika, tym głośniej może świszczeć/syczeć, bo powietrze nabiera ciśnienia.
Odgłosy, które można nazwać "świstem" mogą też generować paski a raczej rolki/łożyska, dzięki którym się obracają. czyli: rozrząd (rolki), alternator (łożyska), sprężarka klimatyzacji i ewentualne napinacze paska wielorowkowego (nie wiem czy takie są). |
|
|
|
 |
Saqu
Mitsumaniak

Auto: Nissan s13, BMW e39
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 71 razy Dołączył: 28 Mar 2009 Posty: 2233 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 23-11-2010, 18:35
|
|
|
a strumienica jak gwizda? może kata nie masz tylko strumienicę |
|
|
|
 |
MichuGdy
Mitsumaniak

Auto: Carisma II 1.8 GDI 2002 r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 29 Lip 2007 Posty: 389 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 23-11-2010, 19:51
|
|
|
Gdi nie mogą nie mieć katalizatora, bo by same błędy wyskakiwały. Przeważnie mają 2 sondy lambda jedną przed i druga za katalizatorem. |
|
|
|
 |
Saqu
Mitsumaniak

Auto: Nissan s13, BMW e39
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 71 razy Dołączył: 28 Mar 2009 Posty: 2233 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 23-11-2010, 19:55
|
|
|
2 sondy mają wersje 122 konne, 125 konne mają 1 sonde lambda przed katem |
|
|
|
 |
mlun
Mitsumaniak Fanatic of GDI

Auto: Carisma 98 GDI LS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2834 Skąd: Otwock
|
|
|
|
 |
MichuGdy
Mitsumaniak

Auto: Carisma II 1.8 GDI 2002 r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 29 Lip 2007 Posty: 389 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 23-11-2010, 21:20
|
|
|
mlun napisał/a: | Często ta plecionka na początku układu wydechowego jest poszarpana i zaczyna gwizdać. |
To złącze elastyczne miałem poszarpane, wymieniłem - 150 zł, ale nie było przyczyną świstów, nawet nie specjalnie burczało w moim przypadku.
Kolego buhhu przeczytaj mój post i sprawdź, czy to takie same świszczenie.
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
|