Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.9TD] Samoczynny wzrost obrotów silnika
Autor Wiadomość
sidorczuk 
Nowy Forumowicz

Auto: Proton 420 TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Gru 2008
Posty: 17
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 24-11-2010, 16:47   [Cari 1.9TD] Samoczynny wzrost obrotów silnika

Witam serdecznie!

Szukałem na forum rozwiązania mojego problemu jednak żaden nie był w 100% podobny do objawów jakie zaobserwowałem w moim aucie...

Mianowicie, od dłuższego czasu zaobserwowałem wzrost obrotów silnika, gdy auto jest na biegu jałowym. Mniej więcej jak zawsze było około 800-850 obrotów tak rośnie do 1000-1100. Dzieje się tylko tak gdy silnik jest zimny, nierozgrzany. Potem wzrosty ustają i jest ok. Klima jest wyłączona, nawiew także, silnik nie ma żadnego dodatkowego obciążenia.

Nigdy wcześniej nie miałem z nim takich problemów, nawet zeszłej zimy gdzie było bardzo mroźno to odpalał bez problemu i obroty były na stałym poziomie 800-850.

Może ktoś wie co się dzieje z autem? Z góry wielkie dzięki za pomoc i pozdrawiam :)
 
 
wojtec
[Usunięty]

Wysłany: 24-11-2010, 18:57   

A czy przypadkiem nie włącz Ci się ssanie? Jak jest zimno to to przecież normalne w tym silniku...
 
 
sidorczuk 
Nowy Forumowicz

Auto: Proton 420 TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Gru 2008
Posty: 17
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 25-11-2010, 12:41   

ale to diesel nie benzyna...
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 25-11-2010, 14:08   

Wygląda na to, że się naprawił, przy niskich temepraturach zmieniany jest kat wtrysku, przez co automatycznie obroty ida w góre, gdy silnik ciepły obroty spadaja.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
kamir 
Mitsumaniak
TK


Auto: Carisma GLX 1.8 SOHC+LPG '96r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 14 Lip 2010
Posty: 727
Skąd: Kielce
Wysłany: 25-11-2010, 18:10   

Czyli to normalne, że przy obecnych temperaturach gdy zapale zimny silnik przez około 30-50 sekund mam obroty rzędu około 1500 rpm ??
_________________

Pozdrawiam
Kamir

 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 25-11-2010, 19:52   

Tak to normalne.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
kamir 
Mitsumaniak
TK


Auto: Carisma GLX 1.8 SOHC+LPG '96r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 14 Lip 2010
Posty: 727
Skąd: Kielce
Wysłany: 25-11-2010, 19:56   

To mnie to cieszy, dziex
_________________

Pozdrawiam
Kamir

 
 
 
mitring 
Mitsumaniak


Auto: VW Passat AWX
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Paź 2008
Posty: 153
Skąd: Świdnica
Wysłany: 25-11-2010, 20:05   

kamir napisał/a:
przez około 30-50 sekund mam obroty rzędu około 1500 rpm ??
robertdg napisał/a:
Tak to normalne.

1500rpm to chyba jest średnio normalne 1000/1100 tak ale 1500 :roll:
_________________
30.03.2011 - Alicja i Natalka - na świat przyszły moje małe Mitsumaniaczki :)
 
 
 
wojtec
[Usunięty]

Wysłany: 25-11-2010, 22:17   

Obroty które są podwyższane przez ssanie można regulować o ile się nie mylę.
 
 
kamir 
Mitsumaniak
TK


Auto: Carisma GLX 1.8 SOHC+LPG '96r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 14 Lip 2010
Posty: 727
Skąd: Kielce
Wysłany: 26-11-2010, 08:29   

A czy orientuje się ktoś jak to można wyregulować ??
_________________

Pozdrawiam
Kamir

 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 26-11-2010, 08:47   

Im niższe temperatury, tym bardziej potrafią być podbite obroty, auto dostaje wzbogacona mieszanke, wiec nie ma sie co dziwic, w niektórych autach obroty potrafia wskoczyc pod 2000 utrzymywac sie tak przez chwile, po czym zaczynaja powoli spadac i sie normowac w granicy 1200 RPM, po czym w nominalnym stanie unormowuja sie w granicy 800 RPM.

kamir, jeżeli wg Ciebie jest coś nie tak, zlec czyszczenie i sprawdzenie nastaw przepustnicy, jak potrzebna bedzie literatura, to wszelakie info dostepne jest w Manualu.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
kamir 
Mitsumaniak
TK


Auto: Carisma GLX 1.8 SOHC+LPG '96r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 14 Lip 2010
Posty: 727
Skąd: Kielce
Wysłany: 26-11-2010, 09:01   

robertdg, Szczerze pisząc sądziłem, że to właśnie kwestia temperatury bo w ciepłe dni nie ma takich sytuacji. I jak już wcześniej pisałem, gdy silnik "złapie" temperaturę obroty są na standardowym poziomie (około 800-850 rpm)
_________________

Pozdrawiam
Kamir

 
 
 
sidorczuk 
Nowy Forumowicz

Auto: Proton 420 TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Gru 2008
Posty: 17
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 27-11-2010, 11:07   

Wielkie dzięki :)

a czy wymiana filtra paliwa ma z tym coś wspólnego? Bo te objawy zaobserwowałem właśnie po wymianie tegoż filtra. Poza tym teraz podwyższone obroty są także przy ciepłym silniku. Więc nie wiem co to może być :(
 
 
pawelsonx 
Forumowicz

Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy
Dołączył: 11 Gru 2008
Posty: 1606
Skąd: Piotrków Tryb.
Wysłany: 27-11-2010, 13:17   

co do td diesla wolne obroty powyżej 1000 w pompie lucas spowodowane są zapowietrzeniem pompy wtryskowej regulator nie działa wtedy poprawnie.

Diesel przy zimnym ma przesunięty kąt wtrysku (z pompa rozdzielczą) wiec obroty powinny spaść w dół bo zmieniony jest kąt a dawka paliwa jest ta sama.
Jeżeli obroty spadają (poniżej 750) w dół to ecu podbija je za pomocą zaworu na grodzi i mieszka ale jak dobrze kojarzę nie znaczne jak osiągną pewien pułap czyli chyba około 950 mieszek odpuszcza (w żle wyregulowanym dieslu zdarza się właśnie podbijanie i opuszczanie obrotów)
sidorczuk, czy po wymianie filtra odpowietrzyłeś pompę podobnym cyckiem jak od hamulców (zasada odpowietrzania pompujesz ręką wciskasz przycisk pompy i luzujesz odpowietrzacz ja uleci to zakręcasz i puszczasz przycisk pompy czynność powtarzasz kilka razy)
 
 
 
sidorczuk 
Nowy Forumowicz

Auto: Proton 420 TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Gru 2008
Posty: 17
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 27-11-2010, 14:48   

pawelsonx napisał/a:
sidorczuk, czy po wymianie filtra odpowietrzyłeś pompę podobnym cyckiem jak od hamulców (zasada odpowietrzania pompujesz ręką wciskasz przycisk pompy i luzujesz odpowietrzacz ja uleci to zakręcasz i puszczasz przycisk pompy czynność powtarzasz kilka razy)


Tak, pompę odpowietrzałem tak jak to opisałeś.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.