[Cari 1.9TD] Samoczynny wzrost obrotów silnika |
Autor |
Wiadomość |
sidorczuk
Nowy Forumowicz
Auto: Proton 420 TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Gru 2008 Posty: 17 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 24-11-2010, 16:47 [Cari 1.9TD] Samoczynny wzrost obrotów silnika
|
|
|
Witam serdecznie!
Szukałem na forum rozwiązania mojego problemu jednak żaden nie był w 100% podobny do objawów jakie zaobserwowałem w moim aucie...
Mianowicie, od dłuższego czasu zaobserwowałem wzrost obrotów silnika, gdy auto jest na biegu jałowym. Mniej więcej jak zawsze było około 800-850 obrotów tak rośnie do 1000-1100. Dzieje się tylko tak gdy silnik jest zimny, nierozgrzany. Potem wzrosty ustają i jest ok. Klima jest wyłączona, nawiew także, silnik nie ma żadnego dodatkowego obciążenia.
Nigdy wcześniej nie miałem z nim takich problemów, nawet zeszłej zimy gdzie było bardzo mroźno to odpalał bez problemu i obroty były na stałym poziomie 800-850.
Może ktoś wie co się dzieje z autem? Z góry wielkie dzięki za pomoc i pozdrawiam |
|
|
|
 |
wojtec [Usunięty]
|
Wysłany: 24-11-2010, 18:57
|
|
|
A czy przypadkiem nie włącz Ci się ssanie? Jak jest zimno to to przecież normalne w tym silniku... |
|
|
|
 |
sidorczuk
Nowy Forumowicz
Auto: Proton 420 TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Gru 2008 Posty: 17 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 25-11-2010, 12:41
|
|
|
ale to diesel nie benzyna... |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23638 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 25-11-2010, 14:08
|
|
|
Wygląda na to, że się naprawił, przy niskich temepraturach zmieniany jest kat wtrysku, przez co automatycznie obroty ida w góre, gdy silnik ciepły obroty spadaja. |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
kamir
Mitsumaniak TK

Auto: Carisma GLX 1.8 SOHC+LPG '96r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy Dołączył: 14 Lip 2010 Posty: 727 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 25-11-2010, 18:10
|
|
|
Czyli to normalne, że przy obecnych temperaturach gdy zapale zimny silnik przez około 30-50 sekund mam obroty rzędu około 1500 rpm ?? |
_________________
Pozdrawiam
Kamir
 |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23638 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 25-11-2010, 19:52
|
|
|
Tak to normalne. |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
kamir
Mitsumaniak TK

Auto: Carisma GLX 1.8 SOHC+LPG '96r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy Dołączył: 14 Lip 2010 Posty: 727 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 25-11-2010, 19:56
|
|
|
To mnie to cieszy, dziex |
_________________
Pozdrawiam
Kamir
 |
|
|
|
 |
mitring
Mitsumaniak

Auto: VW Passat AWX
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Paź 2008 Posty: 153 Skąd: Świdnica
|
Wysłany: 25-11-2010, 20:05
|
|
|
kamir napisał/a: | przez około 30-50 sekund mam obroty rzędu około 1500 rpm ?? |
robertdg napisał/a: | Tak to normalne. |
1500rpm to chyba jest średnio normalne 1000/1100 tak ale 1500 |
_________________ 30.03.2011 - Alicja i Natalka - na świat przyszły moje małe Mitsumaniaczki |
|
|
|
 |
wojtec [Usunięty]
|
Wysłany: 25-11-2010, 22:17
|
|
|
Obroty które są podwyższane przez ssanie można regulować o ile się nie mylę. |
|
|
|
 |
kamir
Mitsumaniak TK

Auto: Carisma GLX 1.8 SOHC+LPG '96r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy Dołączył: 14 Lip 2010 Posty: 727 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 26-11-2010, 08:29
|
|
|
A czy orientuje się ktoś jak to można wyregulować ?? |
_________________
Pozdrawiam
Kamir
 |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23638 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 26-11-2010, 08:47
|
|
|
Im niższe temperatury, tym bardziej potrafią być podbite obroty, auto dostaje wzbogacona mieszanke, wiec nie ma sie co dziwic, w niektórych autach obroty potrafia wskoczyc pod 2000 utrzymywac sie tak przez chwile, po czym zaczynaja powoli spadac i sie normowac w granicy 1200 RPM, po czym w nominalnym stanie unormowuja sie w granicy 800 RPM.
kamir, jeżeli wg Ciebie jest coś nie tak, zlec czyszczenie i sprawdzenie nastaw przepustnicy, jak potrzebna bedzie literatura, to wszelakie info dostepne jest w Manualu. |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
kamir
Mitsumaniak TK

Auto: Carisma GLX 1.8 SOHC+LPG '96r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy Dołączył: 14 Lip 2010 Posty: 727 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 26-11-2010, 09:01
|
|
|
robertdg, Szczerze pisząc sądziłem, że to właśnie kwestia temperatury bo w ciepłe dni nie ma takich sytuacji. I jak już wcześniej pisałem, gdy silnik "złapie" temperaturę obroty są na standardowym poziomie (około 800-850 rpm) |
_________________
Pozdrawiam
Kamir
 |
|
|
|
 |
sidorczuk
Nowy Forumowicz
Auto: Proton 420 TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Gru 2008 Posty: 17 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 27-11-2010, 11:07
|
|
|
Wielkie dzięki
a czy wymiana filtra paliwa ma z tym coś wspólnego? Bo te objawy zaobserwowałem właśnie po wymianie tegoż filtra. Poza tym teraz podwyższone obroty są także przy ciepłym silniku. Więc nie wiem co to może być |
|
|
|
 |
pawelsonx
Forumowicz
Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy Dołączył: 11 Gru 2008 Posty: 1606 Skąd: Piotrków Tryb.
|
Wysłany: 27-11-2010, 13:17
|
|
|
co do td diesla wolne obroty powyżej 1000 w pompie lucas spowodowane są zapowietrzeniem pompy wtryskowej regulator nie działa wtedy poprawnie.
Diesel przy zimnym ma przesunięty kąt wtrysku (z pompa rozdzielczą) wiec obroty powinny spaść w dół bo zmieniony jest kąt a dawka paliwa jest ta sama.
Jeżeli obroty spadają (poniżej 750) w dół to ecu podbija je za pomocą zaworu na grodzi i mieszka ale jak dobrze kojarzę nie znaczne jak osiągną pewien pułap czyli chyba około 950 mieszek odpuszcza (w żle wyregulowanym dieslu zdarza się właśnie podbijanie i opuszczanie obrotów)
sidorczuk, czy po wymianie filtra odpowietrzyłeś pompę podobnym cyckiem jak od hamulców (zasada odpowietrzania pompujesz ręką wciskasz przycisk pompy i luzujesz odpowietrzacz ja uleci to zakręcasz i puszczasz przycisk pompy czynność powtarzasz kilka razy) |
|
|
|
 |
sidorczuk
Nowy Forumowicz
Auto: Proton 420 TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Gru 2008 Posty: 17 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 27-11-2010, 14:48
|
|
|
pawelsonx napisał/a: | sidorczuk, czy po wymianie filtra odpowietrzyłeś pompę podobnym cyckiem jak od hamulców (zasada odpowietrzania pompujesz ręką wciskasz przycisk pompy i luzujesz odpowietrzacz ja uleci to zakręcasz i puszczasz przycisk pompy czynność powtarzasz kilka razy) |
Tak, pompę odpowietrzałem tak jak to opisałeś. |
|
|
|
 |
|