[EAxx] Uciszyłem popychacze, stukające popychacze |
Autor |
Wiadomość |
kasienka
Nowy Forumowicz

Auto: Galant EA2A 2.0 16V + LPG
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 18 Sie 2009 Posty: 19 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 15-11-2010, 09:04
|
|
|
Witam,
przeczytalam ten temat i chyba zrobilam kuku mojemu Galowi. Kupilam go rok temu i nie wiedzialam jaki olej byl lany wczensiej, za namowa mechanika wlalam Comma 15w40 mineral. po 5tys zaczely sie problemy z cykaniem, teraz dziala mi jak traktor. Bylam u mechanika, mowi, ze moze to byc niskie cisnienie oleju, ktore powoduje takie klekotanie, poniewaz mam wgnieciona miske, ktora mogla uszkodzic smog i najpierw od tego nalezy zaczac. W zwiazku z tym mam pytania:
1. Czy ta wgnieciona miska moze miec wplyw na cisnienie oleju? Czy nie wystarczy sprawdzic cisnienia manometrem? Jakos mam wrazenie, ze probuje mnie naciagnac na koszty.
2. Czy moge zmienic olej z minerala na syntetyk bez ryzyka rozszczelnienia silnika? dodam, ze na mineralu przejechalam ok 17tys (w tym 1 wymiana) |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 15-11-2010, 13:04
|
|
|
Wgnieciona miska może mieć wpływ na ciśnienie oleju tak jak mówił ci mechanik, może zatykać smok i pompa nie będzie mogła w takiej sytuacji zassać wystarczającej ilości oleju. Lepiej ją zdjąć i to sprawdzić, naprawić. Jeśli nie jest popękana to można ją wyprostować i ewentualnie pomalować z zewnątrz jakąś farbą antykorozyjną. Ale czy to tak naprawdę ma wpływ na cykanie popychaczy to się przekonasz jak to sprawdzisz.
Ciśnienie można oczywiście sprawdzić na początku i po naprawie. Będziesz wtedy wiedziała czy naprawa coś zmieniła. |
|
|
|
 |
kasienka
Nowy Forumowicz

Auto: Galant EA2A 2.0 16V + LPG
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 18 Sie 2009 Posty: 19 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 15-11-2010, 13:31
|
|
|
dzieki za informacje. Czy wiesz jaka wartosc powinno miec cisnienie oleju? |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21954 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 15-11-2010, 14:24
|
|
|
kasienka napisał/a: | za namowa mechanika wlalam Comma 15w40 mineral | Nie za namową mechanika tylko osoby, która się tak przedstawia. Osoba mająca jakiekolwiek pojęcie o japońskich silnikach NIGDY nie poleci do nich oleju mineralnego. kasienka napisał/a: | Czy moge zmienic olej z minerala na syntetyk bez ryzyka rozszczelnienia silnika? | Tak, ryzyko jest praktycznie zerowe. Kupujesz dobry olej syntetyczny, np. Valvoline Maxlife 5W 40 lub Motul 8100 X-CESS 5W 40, wlewasz środek do płukania silnika, płuczesz, wymieniasz filtr oleju i olej i powinno być OK. Jeśli nie, to czyszczenie popychaczy wg manuala. Jeśli pomoże na krótko lub wcale to wymiana popychaczy niestety. Ja szedłem takim tokiem i w tej chwili silnik pracuje beszelestnie |
|
|
|
 |
kasienka
Nowy Forumowicz

Auto: Galant EA2A 2.0 16V + LPG
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 18 Sie 2009 Posty: 19 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 15-11-2010, 16:06
|
|
|
Wielkie dzięki za radę. W sumie to już się nastawiłam na wymianę, ale jeśli twoja strategia pomoże to będzie powód do duuuużej radości |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 15-11-2010, 21:16
|
|
|
Ciśnienie powinno być minimum około 1 bar na biegu jałowym przy rozgrzanym silniku.
A z olejem i wymianą to zrób jak polecił Hugo. |
|
|
|
 |
kasienka
Nowy Forumowicz

Auto: Galant EA2A 2.0 16V + LPG
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 18 Sie 2009 Posty: 19 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 16-11-2010, 18:06
|
|
|
Ciśnienie jest ok, miska nie uszkodziła smoka, jutro będę zmieniać olej, mam nadzieję, że pomoże
[ Dodano: 18-11-2010, 10:18 ]
olej wymieniony, dolałam też Liqui Moly Hydro-Stossel Additiv, jest ciszej, mam nadzieje, że po przejechaniu paruset km wyciszy się zupełnie. plecho1, Hugo, dziękuje bardzo za wskazówki |
|
|
|
 |
Marti
Mitsumaniak

Auto: Yamaha FJR 1300, Kia Carens2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 21 Paź 2007 Posty: 877 Skąd: Brzeg
|
Wysłany: 19-11-2010, 20:28
|
|
|
Ja mam inne pytanie. U mnie do niedawna było wsio OK, lekkie cykanie przez 5 do 10 sek jak był zimny i cisza. Od pewnego czasu wysłuchałem pewne stukanie (nie cykanie) dochodzące z okolic rozrządu vel regulatorów umiejscowionych w pobliżu. Postaram się wstawić filmik tylko nie wiem czy coś z niego wydumacie. Stukot jest rytmiczny i słyszalny jak stoi się przed autem. PYTANIE: czy jeden regulator może powodować rytmiczne stuki czy szukać problemu w napinaczu wiskozowym rozrządu....? |
_________________
-------------------------------------------------------------------------------- |
|
|
|
 |
czachor11111
Nowy Forumowicz
Auto: galant`97 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Sie 2010 Posty: 15 Skąd: Strzelin
|
Wysłany: 22-11-2010, 19:24
|
|
|
Witam.mam pytanko,a mianowicie czy jest mozliwa wymiana popychaczy w V6 bez rozbierania rozrządu?? |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 22-11-2010, 20:14
|
|
|
Tak |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24337 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 22-11-2010, 20:55
|
|
|
w SOHC tak, w DOHC nie |
|
|
|
 |
Arek_R
Nowy Forumowicz
Auto: EA5W V6 '98 Automat
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Lis 2009 Posty: 19 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 27-11-2010, 00:12
|
|
|
Witam
Wlaczylem dzis z popuchaczmi , wymieniłem na nowe, mimo ze nowe odpowietrzylem bo nie były az tak twarde.
Wszytsko powoli spokojnie , zaplam silnik i co sie okazuje bez zmian. Załmka , w linku ponizej filmik tak jak chodzil chodzi czyli stuka.
Czy maoga nie byc popychacze. Przy ukazji kanaly wcale nie byly niedrozne, standardowo wypełnione olejem delikatne dmuchniecie i pusto.
Jak rozpoznac czy stare sa uszkodzone rozumiem ze powinny dac sie ja nacisknac , moje wszystkie 24 byly twarde.
Czy ktoś ma jakiś pomysł , może jakiś mechanik Gdańsk lub okolice.
Pomozcie.
http://www.youtube.com/watch?v=vMCAZhT8Uc4 |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21954 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 27-11-2010, 09:32
|
|
|
Arek_R niska jakość nagrania, ale ja tam chyba popychaczy nie słyszę. Poza tym u siebie też wymieniałem popychacze (tylko 8 szt. wydechowych), nie napełniałem ich niczym, tylko tak jak były kupione zamontowałem i po pierwszym odpaleniu silnika masakra, tak klepały. Im dłuzej chodził tym było ciszej (stopniowo się uciszały), aż w końcu klepał jeden, dwie "przygazówki" i cisza jak makiem zasiał od 2 tygodni. |
|
|
|
 |
Arek_R
Nowy Forumowicz
Auto: EA5W V6 '98 Automat
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Lis 2009 Posty: 19 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 27-11-2010, 11:20
|
|
|
Ja zrobilem 100km po wymianie i stuka dalej tak samo .
Stukanie jest jak na tym filmie w pierwszych 10 sekundach http://www.youtube.com/wa...GUOsHiYdlw&NR=1
Oprocz tego dzisiaj nagram lepszą jakość. Wydaje mi sie ze stukanie jest z okolic glowicy blizej grodzi.
Żeby było ciekawiej jak kupowałem swoje Galanta to byly jeszcze dwa i oba chodziły tak samo z czego były młodsze o 2-3 lata. |
|
|
|
 |
sampler
Forumowicz

Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 62 razy Dołączył: 08 Gru 2005 Posty: 2353 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 27-11-2010, 11:46
|
|
|
popychacz jak nic. Jaki masz olej i jak odpowietrzyles popychacze przed montazem?
Hugo nie wiem czy masz swiadomosc ale montujac popychacze na sucho spowodowales ich juz wstepne zuzycie. Nie zdziw sie jak po 30 tys znacznie znow cos klepac.
Popychacze napelniamy wg manuala w ON i nie ma prawa nic klepnac od pierwszego odpalenia. |
_________________ BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i
SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI |
|
|
|
 |
|