Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EAxx] Uciszyłem popychacze, stukające popychacze
Autor Wiadomość
kasienka 
Nowy Forumowicz


Auto: Galant EA2A 2.0 16V + LPG
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 18 Sie 2009
Posty: 19
Skąd: Szczecin
Wysłany: 15-11-2010, 09:04   

Witam,
przeczytalam ten temat i chyba zrobilam kuku mojemu Galowi. Kupilam go rok temu i nie wiedzialam jaki olej byl lany wczensiej, za namowa mechanika wlalam Comma 15w40 mineral. po 5tys zaczely sie problemy z cykaniem, teraz dziala mi jak traktor. Bylam u mechanika, mowi, ze moze to byc niskie cisnienie oleju, ktore powoduje takie klekotanie, poniewaz mam wgnieciona miske, ktora mogla uszkodzic smog i najpierw od tego nalezy zaczac. W zwiazku z tym mam pytania:
1. Czy ta wgnieciona miska moze miec wplyw na cisnienie oleju? Czy nie wystarczy sprawdzic cisnienia manometrem? Jakos mam wrazenie, ze probuje mnie naciagnac na koszty.
2. Czy moge zmienic olej z minerala na syntetyk bez ryzyka rozszczelnienia silnika? dodam, ze na mineralu przejechalam ok 17tys (w tym 1 wymiana)
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 15-11-2010, 13:04   

Wgnieciona miska może mieć wpływ na ciśnienie oleju tak jak mówił ci mechanik, może zatykać smok i pompa nie będzie mogła w takiej sytuacji zassać wystarczającej ilości oleju. Lepiej ją zdjąć i to sprawdzić, naprawić. Jeśli nie jest popękana to można ją wyprostować i ewentualnie pomalować z zewnątrz jakąś farbą antykorozyjną. Ale czy to tak naprawdę ma wpływ na cykanie popychaczy to się przekonasz jak to sprawdzisz.
Ciśnienie można oczywiście sprawdzić na początku i po naprawie. Będziesz wtedy wiedziała czy naprawa coś zmieniła.
 
 
kasienka 
Nowy Forumowicz


Auto: Galant EA2A 2.0 16V + LPG
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 18 Sie 2009
Posty: 19
Skąd: Szczecin
Wysłany: 15-11-2010, 13:31   

dzieki za informacje. Czy wiesz jaka wartosc powinno miec cisnienie oleju?
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 15-11-2010, 14:24   

kasienka napisał/a:
za namowa mechanika wlalam Comma 15w40 mineral
Nie za namową mechanika tylko osoby, która się tak przedstawia. Osoba mająca jakiekolwiek pojęcie o japońskich silnikach NIGDY nie poleci do nich oleju mineralnego.
kasienka napisał/a:
Czy moge zmienic olej z minerala na syntetyk bez ryzyka rozszczelnienia silnika?
Tak, ryzyko jest praktycznie zerowe. Kupujesz dobry olej syntetyczny, np. Valvoline Maxlife 5W 40 lub Motul 8100 X-CESS 5W 40, wlewasz środek do płukania silnika, płuczesz, wymieniasz filtr oleju i olej i powinno być OK. Jeśli nie, to czyszczenie popychaczy wg manuala. Jeśli pomoże na krótko lub wcale to wymiana popychaczy niestety. Ja szedłem takim tokiem i w tej chwili silnik pracuje beszelestnie :D
 
 
kasienka 
Nowy Forumowicz


Auto: Galant EA2A 2.0 16V + LPG
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 18 Sie 2009
Posty: 19
Skąd: Szczecin
Wysłany: 15-11-2010, 16:06   

Wielkie dzięki za radę. W sumie to już się nastawiłam na wymianę, ale jeśli twoja strategia pomoże to będzie powód do duuuużej radości :D
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 15-11-2010, 21:16   

Ciśnienie powinno być minimum około 1 bar na biegu jałowym przy rozgrzanym silniku.
A z olejem i wymianą to zrób jak polecił Hugo.
 
 
kasienka 
Nowy Forumowicz


Auto: Galant EA2A 2.0 16V + LPG
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 18 Sie 2009
Posty: 19
Skąd: Szczecin
Wysłany: 16-11-2010, 18:06   

Ciśnienie jest ok, miska nie uszkodziła smoka, jutro będę zmieniać olej, mam nadzieję, że pomoże :)

[ Dodano: 18-11-2010, 10:18 ]
olej wymieniony, dolałam też Liqui Moly Hydro-Stossel Additiv, jest ciszej, mam nadzieje, że po przejechaniu paruset km wyciszy się zupełnie. plecho1, Hugo, dziękuje bardzo za wskazówki :)
 
 
Marti 
Mitsumaniak


Auto: Yamaha FJR 1300, Kia Carens2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 21 Paź 2007
Posty: 877
Skąd: Brzeg
Wysłany: 19-11-2010, 20:28   

Ja mam inne pytanie. U mnie do niedawna było wsio OK, lekkie cykanie przez 5 do 10 sek jak był zimny i cisza. Od pewnego czasu wysłuchałem pewne stukanie (nie cykanie) dochodzące z okolic rozrządu vel regulatorów umiejscowionych w pobliżu. Postaram się wstawić filmik tylko nie wiem czy coś z niego wydumacie. Stukot jest rytmiczny i słyszalny jak stoi się przed autem. PYTANIE: czy jeden regulator może powodować rytmiczne stuki czy szukać problemu w napinaczu wiskozowym rozrządu....?
_________________




--------------------------------------------------------------------------------
 
 
 
czachor11111 
Nowy Forumowicz

Auto: galant`97 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Sie 2010
Posty: 15
Skąd: Strzelin
Wysłany: 22-11-2010, 19:24   

Witam.mam pytanko,a mianowicie czy jest mozliwa wymiana popychaczy w V6 bez rozbierania rozrządu??
 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 22-11-2010, 20:14   

Tak
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24337
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 22-11-2010, 20:55   

w SOHC tak, w DOHC nie
 
 
Arek_R 
Nowy Forumowicz

Auto: EA5W V6 '98 Automat
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Lis 2009
Posty: 19
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 27-11-2010, 00:12   

Witam
Wlaczylem dzis z popuchaczmi , wymieniłem na nowe, mimo ze nowe odpowietrzylem bo nie były az tak twarde.
Wszytsko powoli spokojnie , zaplam silnik i co sie okazuje bez zmian. Załmka , w linku ponizej filmik tak jak chodzil chodzi czyli stuka.
Czy maoga nie byc popychacze. Przy ukazji kanaly wcale nie byly niedrozne, standardowo wypełnione olejem delikatne dmuchniecie i pusto.
Jak rozpoznac czy stare sa uszkodzone rozumiem ze powinny dac sie ja nacisknac , moje wszystkie 24 byly twarde.
Czy ktoś ma jakiś pomysł , może jakiś mechanik Gdańsk lub okolice.
Pomozcie.

http://www.youtube.com/watch?v=vMCAZhT8Uc4
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 27-11-2010, 09:32   

Arek_R niska jakość nagrania, ale ja tam chyba popychaczy nie słyszę. Poza tym u siebie też wymieniałem popychacze (tylko 8 szt. wydechowych), nie napełniałem ich niczym, tylko tak jak były kupione zamontowałem i po pierwszym odpaleniu silnika masakra, tak klepały. Im dłuzej chodził tym było ciszej (stopniowo się uciszały), aż w końcu klepał jeden, dwie "przygazówki" i cisza jak makiem zasiał od 2 tygodni.
 
 
Arek_R 
Nowy Forumowicz

Auto: EA5W V6 '98 Automat
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Lis 2009
Posty: 19
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 27-11-2010, 11:20   

Ja zrobilem 100km po wymianie i stuka dalej tak samo .
Stukanie jest jak na tym filmie w pierwszych 10 sekundach http://www.youtube.com/wa...GUOsHiYdlw&NR=1
Oprocz tego dzisiaj nagram lepszą jakość. Wydaje mi sie ze stukanie jest z okolic glowicy blizej grodzi.

Żeby było ciekawiej jak kupowałem swoje Galanta to byly jeszcze dwa i oba chodziły tak samo z czego były młodsze o 2-3 lata.
 
 
sampler 
Forumowicz


Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 62 razy
Dołączył: 08 Gru 2005
Posty: 2353
Skąd: Lubin
Wysłany: 27-11-2010, 11:46   

popychacz jak nic. Jaki masz olej i jak odpowietrzyles popychacze przed montazem?
Hugo nie wiem czy masz swiadomosc ale montujac popychacze na sucho spowodowales ich juz wstepne zuzycie. Nie zdziw sie jak po 30 tys znacznie znow cos klepac.
Popychacze napelniamy wg manuala w ON i nie ma prawa nic klepnac od pierwszego odpalenia.
_________________
BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i

SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.