Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Dodatkowa ochora błotników
Autor Wiadomość
sq9mcs 
Forumowicz

Auto: Pinin 2.0 GDI, Pathfinder R51
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 07 Lip 2010
Posty: 124
Skąd: Kraków
Wysłany: 30-11-2010, 21:14   Dodatkowa ochora błotników

Mam pytanie czy ktoś z was stosuje nakładki na błotniki? Mam na myśli takie które ochronią wewnętrzny rant błotnika przed odpadaniem lakieru korozją etc. Nie mam na myśli żadnych chromowanych pseudo tuningowych udziwniaczy. W swoim poprzednim samochodzie (Mazda 929 HD) miałem gumowo-plastikowe listwy o szerokości około 5mm nasunięte na ranty błotników. Dzięki takiemu rozwiązaniu lakier nie odpadał a i korozja miała problemu żeby się rozwinąć.

Dzięki za wszelkie wskazówki.
 
 
Sk00tie
[Usunięty]

Wysłany: 04-12-2010, 17:41   

Wciąż marzę o takowych i powoduje to mokre sny w porach nocnych. Na razie pozostaje mi obserwacja zsypu lakieru.
 
 
sq9mcs 
Forumowicz

Auto: Pinin 2.0 GDI, Pathfinder R51
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 07 Lip 2010
Posty: 124
Skąd: Kraków
Wysłany: 04-12-2010, 21:10   

W sumie to jest to zrobienia samodzielnie. Trzeba tylko znaleźć coś w tym stylu: http://allegro.pl/listwa-...1335298136.html
lub
http://allegro.pl/listwa-...1346140202.html
Tylko żeby boki były czarne gumowane z rowek trochę głęboki. Całość bardziej elastyczna i już mamy sposób jak dodatkowo ochronić rant błotnika.

Zastanawiam się czy nie użyć takiej: http://allegro.pl/goodyea...1349072158.html
 
 
mstrucz 
Forumowicz


Auto: Pinin 1,8 MPI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 16 Lip 2010
Posty: 272
Skąd: Gdynia
Wysłany: 06-12-2010, 11:21   

Fajny pomysł te listwy, ale na mój gust dobre to one są na plastiki, lub ewentualnie ranty drzwi (chociaż tam dla mnie wyglądają obciachowo - szczególnie ten chrom). Obawiałbym się że blacha zacznie rdzewieć pod listwą - tam nic brudu (który niewątpliwie będzie się osadzał) nie wyczyści. Zresztą kwestia wszelakich listew "ozdobnych" lub "ochronnych" zakładanych na metal, to moim zdaniem ułuda dla oka. Z doświadczenia wiem, że auto lubi rdzewieć właśnie w miejscu tych listew (czy to na drzwiach czy na nadkolach) a najgorsze jest to że tego właśnie nie widać. (zresztą słynna rura paliwa rdzewieje często z powodu plastikowej osłonki pod którą rzadko kto zagląda przy myciu).
Ja od razu po zakupie oddałem auto do konserwacji nadwozia - koszt 400 PLN z konserwacją profili i środek porządny - jakiś skandynawski, odradzam Bitex bo odpada. I jest OK. A ranty błotników po prostu nie olewać przy myciu tylko przejeżdżać też od środka, a bąble trudno - od razu likwidować.
W poprzednim aucie mojej żony auto po zimie skorodowało od wewnątrz (bez oznak na lakierze) właśnie w miejscach gdzie były nakładki plastikowe (przez otwory montażowe).
_________________

 
 
PiotrKw 
Forumowicz

Auto: nie Pajero3.2 Touareg3.0 Q74.2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 843
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 06-12-2010, 14:48   

mstrucz napisał/a:
Ja od razu po zakupie oddałem auto do konserwacji nadwozia - koszt 400 PLN z konserwacją profili i środek porządny


Mogę zapytać, gdzie w Trójmieście robiłes konserwację podwozia? Wszędzie, gdzie dotarłem uzyskiwałem negatywne odpowiedzi " Panie komu by się chciało brudzić "

Pozdrawiam Piotr
 
 
mstrucz 
Forumowicz


Auto: Pinin 1,8 MPI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 16 Lip 2010
Posty: 272
Skąd: Gdynia
Wysłany: 06-12-2010, 19:50   

Rzeczywiście te same informacje słyszałem.
W Gdyni Pogórzu na terenie starej rzeźni (taki wielki zakłąd) przy ul. Unruga jest zakład lakierniczy, gdzie gościu takie rzeczy robi. Za duże Pajero pewnie policzy więcej, bo liczy od wielkości samochodu. Ja jestem z jego pracy zadowolony, cała robota trwała 3 dni (2 robocze). Facet pracuje do 16:00, jego garaż łatwo tam znaleźć - po jego srebrnej Fronterze.
_________________

 
 
PiotrKw 
Forumowicz

Auto: nie Pajero3.2 Touareg3.0 Q74.2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 843
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 07-12-2010, 07:22   

Dzięki, spróbuje. Tylko pewnie poczekam do wiosny, bo w dzisiejszych warunkach przyjazd z umytym podwoziem może być kłopotliwy. :wink:

Piotr
 
 
mstrucz 
Forumowicz


Auto: Pinin 1,8 MPI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 16 Lip 2010
Posty: 272
Skąd: Gdynia
Wysłany: 07-12-2010, 08:01   

Ale cała operacja zaczyna się od tego, że lakiernik czyści całe podwozie pod ciśnieniem i parą chyba jakoś. W każdym razie najpierw oczyszcza spód z syfu (u mnie podobno było z 10 kg) i rdzawych nalotów. Potem samochód wysycha i dopiero się pokrywa tym środkiem. Przez pierwszych kilka dni mi jeszcze wypływało z profili, natomiast podwozie wyschło w 1 dzień.
_________________

 
 
PiotrKw 
Forumowicz

Auto: nie Pajero3.2 Touareg3.0 Q74.2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 843
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 07-12-2010, 08:57   

A... to dobra wiadomośc, bo w firmie do której dzwoniłem( jedyna z wielu) która podjeła by się tego , poproszono o przyjazd z umytym podwoziem. :cry:

Piotr
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.