Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
zapowietrzona chlodnica?
Autor Wiadomość
maniakowy
[Usunięty]

Wysłany: 14-10-2006, 18:00   zapowietrzona chlodnica?

sprawa taka.. pojechales wymienic plyn do chlodnicy.. zlali mi stary.. wlali nowy.. jak sprawdzal czy wszystko dobrze to wyczul ze ta dolna gumowa rura jest zimna ( silnik chodzil jakies 15min na wolnych obrotach ) -> stwierdzil ze jest powietrze.. cos tam porobil i powiedzial ze teraz bedzie dobrze napewno..

to bylo wczoraj.. a dzis wzialem samochod.. zrobilem jakies 20km -> dynamiczna jazda.. chcialem sprawdzic czy jak sie lekko go zmeczy to wszystko bedzie dzialac?

i dalej dolna rura zimna.. a i zdaje mi sie ze slabiej grzeje -> ale to moze tak mi sie tylko wydaje.. czy to oznaka zapowietrzenia? a jesli tak jak to usunac? dzieki z gory za pomoc:)
 
 
sampler 
Forumowicz


Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 62 razy
Dołączył: 08 Gru 2005
Posty: 2353
Skąd: Lubin
Wysłany: 14-10-2006, 21:02   

Po pierwsze napisz jak sie zachowuje wskaznik od temperatury na desce rozdzielczej. Powinien byc mniej wiecej w polowie zakresu po rozgrzaniu silnika i ani drgnac. Co do weza przy chlodnicy to na poczatku powienien a nawet musi byc zimny poniewaz dziala wtedy maly obieg czyli blok - nagrzewnica. Jak sie silnik nagrzeje termostat otwiera duzy obieg i wtedy plyn krazy na drodze blok-chlodnica-nagrzewnica. Co do zapowietrzenia. W Galu nie da sie zapowietrzyc ukladu poniewaz nagrzewnica jest non stop w obiegu. Jedynie po wymianie plynu w ukladzie kiedy pompa rozprowadzi plyn po ukladzie i wyprze powietrze trzeba uzupelnic zbiorniczek wyrowawczy. Wiec nie trzeba nawet otwierac ogrzewania na czas wymiany plynu :)
_________________
BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i

SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI
 
 
 
maniakowy
[Usunięty]

Wysłany: 14-10-2006, 21:49   

no wlasnie o to chodzi ze wszystko z tempreratura dobrze.. ale specjalnie go na obrotach trzymalem zeby on wlaczyl ten drugi obieg.. i nic.. silnik goracy.. temp. w normie a jednak nie otwiera tego drugiego obiegu:) myslalem ze zapowietrzony.. bo dziwne ze drugi waz ciagle chlodny.. i dlatego pytam.. nie chcialbym zeby przez jakas glupote sie przegrzal :wink:
 
 
sampler 
Forumowicz


Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 62 razy
Dołączył: 08 Gru 2005
Posty: 2353
Skąd: Lubin
Wysłany: 15-10-2006, 12:42   

Czyli zimny jest tylko dolny waz. To moze tak byc poniewaz zalales nowy plyn ktory ma zawsze lepsze wlasciwosci wymiany ciepla od starego. W kazdym razie patrz z uwaga na wskaznik temperatury. Jakby sie przegrzewal silnik wtedy bedziesz wiedzial ze cos jest nie tak. Mozliwe ze fachowcy plukali uklad jakims specyfikiem i cos sie przytkalo. Inna opcja to termostat. Mozesz go latwo sprawdzic a wymiana to koszt 20 zl wiec nieduzo.
_________________
BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i

SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI
Ostatnio zmieniony przez sampler 15-10-2006, 12:46, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
maniakowy
[Usunięty]

Wysłany: 15-10-2006, 12:46   

znaczy on robil to przy mnie.. zlal stary plyn.. wlal okolo 4,5l nowego.. kazal wlaczyc .. troche pochodzil.. dolal i to tyle:) a czy termostat mogl zostac uszkodzony? przed wymiana nigdy mi sie nie grzal.. takze jesli sama wymiana nic nie zrobila to chyba nie ma o co sie martwic?;]
 
 
sampler 
Forumowicz


Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 62 razy
Dołączył: 08 Gru 2005
Posty: 2353
Skąd: Lubin
Wysłany: 15-10-2006, 12:51   

Dobrze myslisz. Termostat jak siada to tylko poprzez uszkodzenie mechaniczne - np puszczenie nitow ewentualnie rzadziej jezeli zmieniaja sie wlasciwosci jego elementow termicznych. Takze na razie nie ma co sie przejmowac a co jakis czas zerknac jak nakazuje intrukcja obslugi na wskaznik temp.
_________________
BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i

SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI
 
 
 
maniakowy
[Usunięty]

Wysłany: 15-10-2006, 13:27   

dzieki za zainteresowanie:)
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24307
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 16-10-2006, 13:53   

i pilnuj ilości płynu w zbiorniku wyrównawczym
 
 
maniakowy
[Usunięty]

Wysłany: 16-10-2006, 16:05   

plyn w zbiorniczku powinnien byc w granicach polowy?;]] tak dla koncowej jasnosci;]
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24307
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 16-10-2006, 16:07   

masz na zbiorniczku oznaczenia min i max
 
 
maniakowy
[Usunięty]

Wysłany: 16-10-2006, 18:43   

raczej nie o to chodzilo ale dobra dzieki:)))
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24307
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 16-10-2006, 19:43   

no nie ma znaczenia - byle się mieściło w tych granicach
znając nasze dobre zamiary z reguły wlewamy za dużo (bliżej max) niż za mało (bliżej min)
 
 
WeinMaster 
Mitsumaniak


Auto: Galant 1.8TD '92 r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Mar 2006
Posty: 162
Skąd: Wrocek
Wysłany: 17-10-2006, 15:36   

Witam, mam pytanko. W swoim Galu wczoraj (i pół przedwczoraj) uszczelniałem miske oleju. Jak narazie chyba wsio dobrze ale.... wyjechałem z garazu odpaliłem, pochodził sobie troszke, podniosłem maskę i patrze na zbiorniczek wyrównawczy.. prawie pełny.... wracam za 5 minut... pełny, zaczyna wylewac.

Wyłączyłem gala, otwieram korek w chłodnicy a tam zeberka widac. Dolałem płynu zakreciłemi mała rundka.. wysiadam z przed domu a tu smuga na asfalcie po wodzie :? przelewa sie ze zbiornika ;/

Somsiad powiedział zebym powąchał płyn z chłodnicy czy nie smierdzi spalinami, tak tez zrobiłem. Nie smierdzi, wiec przedmuchów nima... wie co... ? boje sie zeby sie za duzo nie wylało..

Jak macam górny waż to jest mnietki i płynu w nim nie czuc...

help.... :roll:
_________________
:) [ Maniakalny Mitsumaniak ]
 
 
lukas V6
[Usunięty]

Wysłany: 17-10-2006, 18:25   

powaczac plyn?
masz dwie opcje albo korek od chłodnicy nie trzyma cisnienia (opcja optymistyczna) nie pamietam ile ma trzymac ale jego koszt jest niewielki wiec mozesz go kupic i wymienic
albo opcja pesymistyczna uszczelka pod glowica - ta druga przezrabialem z takimi samymi objawami jak twoje w dieslu ktorego mialem wczesniej - nic innego mi do głowy nie przychodzi

[ Dodano: 17-10-2006, 18:29 ]
nop jeszcze moze byc pompa wody,ale raczej nie stawiam na nia raczej
 
 
WeinMaster 
Mitsumaniak


Auto: Galant 1.8TD '92 r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Mar 2006
Posty: 162
Skąd: Wrocek
Wysłany: 17-10-2006, 18:57   

Hmm, właśnie nie miałem uszczelki na korku :roll:

Dorobiłem z takiej gumy fajnej przeźroczystej, troszke grubsza. Założyłem i na testy.

Po drodze temperatura poszła na środek i zaraz szybko sadła do normalnego poziomu.. Zatrzymałem sie i podnisłem mache, z korka leciał dymek lekki.. pod domem juz nie, chyba wsio ok jest :roll:
_________________
:) [ Maniakalny Mitsumaniak ]
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.