zapowietrzona chlodnica? |
Autor |
Wiadomość |
maniakowy [Usunięty]
|
Wysłany: 14-10-2006, 18:00 zapowietrzona chlodnica?
|
|
|
sprawa taka.. pojechales wymienic plyn do chlodnicy.. zlali mi stary.. wlali nowy.. jak sprawdzal czy wszystko dobrze to wyczul ze ta dolna gumowa rura jest zimna ( silnik chodzil jakies 15min na wolnych obrotach ) -> stwierdzil ze jest powietrze.. cos tam porobil i powiedzial ze teraz bedzie dobrze napewno..
to bylo wczoraj.. a dzis wzialem samochod.. zrobilem jakies 20km -> dynamiczna jazda.. chcialem sprawdzic czy jak sie lekko go zmeczy to wszystko bedzie dzialac?
i dalej dolna rura zimna.. a i zdaje mi sie ze slabiej grzeje -> ale to moze tak mi sie tylko wydaje.. czy to oznaka zapowietrzenia? a jesli tak jak to usunac? dzieki z gory za pomoc:) |
|
|
|
 |
sampler
Forumowicz

Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 62 razy Dołączył: 08 Gru 2005 Posty: 2353 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 14-10-2006, 21:02
|
|
|
Po pierwsze napisz jak sie zachowuje wskaznik od temperatury na desce rozdzielczej. Powinien byc mniej wiecej w polowie zakresu po rozgrzaniu silnika i ani drgnac. Co do weza przy chlodnicy to na poczatku powienien a nawet musi byc zimny poniewaz dziala wtedy maly obieg czyli blok - nagrzewnica. Jak sie silnik nagrzeje termostat otwiera duzy obieg i wtedy plyn krazy na drodze blok-chlodnica-nagrzewnica. Co do zapowietrzenia. W Galu nie da sie zapowietrzyc ukladu poniewaz nagrzewnica jest non stop w obiegu. Jedynie po wymianie plynu w ukladzie kiedy pompa rozprowadzi plyn po ukladzie i wyprze powietrze trzeba uzupelnic zbiorniczek wyrowawczy. Wiec nie trzeba nawet otwierac ogrzewania na czas wymiany plynu |
_________________ BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i
SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI |
|
|
|
 |
maniakowy [Usunięty]
|
Wysłany: 14-10-2006, 21:49
|
|
|
no wlasnie o to chodzi ze wszystko z tempreratura dobrze.. ale specjalnie go na obrotach trzymalem zeby on wlaczyl ten drugi obieg.. i nic.. silnik goracy.. temp. w normie a jednak nie otwiera tego drugiego obiegu:) myslalem ze zapowietrzony.. bo dziwne ze drugi waz ciagle chlodny.. i dlatego pytam.. nie chcialbym zeby przez jakas glupote sie przegrzal |
|
|
|
 |
sampler
Forumowicz

Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 62 razy Dołączył: 08 Gru 2005 Posty: 2353 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 15-10-2006, 12:42
|
|
|
Czyli zimny jest tylko dolny waz. To moze tak byc poniewaz zalales nowy plyn ktory ma zawsze lepsze wlasciwosci wymiany ciepla od starego. W kazdym razie patrz z uwaga na wskaznik temperatury. Jakby sie przegrzewal silnik wtedy bedziesz wiedzial ze cos jest nie tak. Mozliwe ze fachowcy plukali uklad jakims specyfikiem i cos sie przytkalo. Inna opcja to termostat. Mozesz go latwo sprawdzic a wymiana to koszt 20 zl wiec nieduzo. |
_________________ BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i
SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI |
Ostatnio zmieniony przez sampler 15-10-2006, 12:46, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
maniakowy [Usunięty]
|
Wysłany: 15-10-2006, 12:46
|
|
|
znaczy on robil to przy mnie.. zlal stary plyn.. wlal okolo 4,5l nowego.. kazal wlaczyc .. troche pochodzil.. dolal i to tyle:) a czy termostat mogl zostac uszkodzony? przed wymiana nigdy mi sie nie grzal.. takze jesli sama wymiana nic nie zrobila to chyba nie ma o co sie martwic?;] |
|
|
|
 |
sampler
Forumowicz

Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 62 razy Dołączył: 08 Gru 2005 Posty: 2353 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 15-10-2006, 12:51
|
|
|
Dobrze myslisz. Termostat jak siada to tylko poprzez uszkodzenie mechaniczne - np puszczenie nitow ewentualnie rzadziej jezeli zmieniaja sie wlasciwosci jego elementow termicznych. Takze na razie nie ma co sie przejmowac a co jakis czas zerknac jak nakazuje intrukcja obslugi na wskaznik temp. |
_________________ BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i
SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI |
|
|
|
 |
maniakowy [Usunięty]
|
Wysłany: 15-10-2006, 13:27
|
|
|
dzieki za zainteresowanie:) |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24307 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 16-10-2006, 13:53
|
|
|
i pilnuj ilości płynu w zbiorniku wyrównawczym |
|
|
|
 |
maniakowy [Usunięty]
|
Wysłany: 16-10-2006, 16:05
|
|
|
plyn w zbiorniczku powinnien byc w granicach polowy?;]] tak dla koncowej jasnosci;] |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24307 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 16-10-2006, 16:07
|
|
|
masz na zbiorniczku oznaczenia min i max |
|
|
|
 |
maniakowy [Usunięty]
|
Wysłany: 16-10-2006, 18:43
|
|
|
raczej nie o to chodzilo ale dobra dzieki:))) |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24307 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 16-10-2006, 19:43
|
|
|
no nie ma znaczenia - byle się mieściło w tych granicach
znając nasze dobre zamiary z reguły wlewamy za dużo (bliżej max) niż za mało (bliżej min) |
|
|
|
 |
WeinMaster
Mitsumaniak

Auto: Galant 1.8TD '92 r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Mar 2006 Posty: 162 Skąd: Wrocek
|
Wysłany: 17-10-2006, 15:36
|
|
|
Witam, mam pytanko. W swoim Galu wczoraj (i pół przedwczoraj) uszczelniałem miske oleju. Jak narazie chyba wsio dobrze ale.... wyjechałem z garazu odpaliłem, pochodził sobie troszke, podniosłem maskę i patrze na zbiorniczek wyrównawczy.. prawie pełny.... wracam za 5 minut... pełny, zaczyna wylewac.
Wyłączyłem gala, otwieram korek w chłodnicy a tam zeberka widac. Dolałem płynu zakreciłemi mała rundka.. wysiadam z przed domu a tu smuga na asfalcie po wodzie przelewa sie ze zbiornika ;/
Somsiad powiedział zebym powąchał płyn z chłodnicy czy nie smierdzi spalinami, tak tez zrobiłem. Nie smierdzi, wiec przedmuchów nima... wie co... ? boje sie zeby sie za duzo nie wylało..
Jak macam górny waż to jest mnietki i płynu w nim nie czuc...
help.... |
_________________ [ Maniakalny Mitsumaniak ] |
|
|
|
 |
lukas V6 [Usunięty]
|
Wysłany: 17-10-2006, 18:25
|
|
|
powaczac plyn?
masz dwie opcje albo korek od chłodnicy nie trzyma cisnienia (opcja optymistyczna) nie pamietam ile ma trzymac ale jego koszt jest niewielki wiec mozesz go kupic i wymienic
albo opcja pesymistyczna uszczelka pod glowica - ta druga przezrabialem z takimi samymi objawami jak twoje w dieslu ktorego mialem wczesniej - nic innego mi do głowy nie przychodzi
[ Dodano: 17-10-2006, 18:29 ]
nop jeszcze moze byc pompa wody,ale raczej nie stawiam na nia raczej |
|
|
|
 |
WeinMaster
Mitsumaniak

Auto: Galant 1.8TD '92 r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Mar 2006 Posty: 162 Skąd: Wrocek
|
Wysłany: 17-10-2006, 18:57
|
|
|
Hmm, właśnie nie miałem uszczelki na korku
Dorobiłem z takiej gumy fajnej przeźroczystej, troszke grubsza. Założyłem i na testy.
Po drodze temperatura poszła na środek i zaraz szybko sadła do normalnego poziomu.. Zatrzymałem sie i podnisłem mache, z korka leciał dymek lekki.. pod domem juz nie, chyba wsio ok jest |
_________________ [ Maniakalny Mitsumaniak ] |
|
|
|
 |
|