| 
		[E33A 2.0] Rozmiar przegubu zewnętrznego | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 swees  		  
		 
         Mitsumaniak
  
                  Auto: Volvo V60 CC T5 2018 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 7 razy Dołączył: 26 Lip 2006 Posty: 145 Skąd: PL 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 24-11-2010, 18:35   [E33A 2.0] Rozmiar przegubu zewnętrznego
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Witam szanownych użytkowników   
 
 
Po latach bezawaryjnej eksploatacji dziadka (czyli E33), nadszedł czas na zmianę przegubu zewnętrznego. Niestety wszystkie źródła w internecie podają dla modelu E33 sohc 88-92 dwa rodzaje przegubów: o średnicy zewnętrznej 83 oraz 87mm (różnią się one również średnicą >chyba< wejścia na półoś: 23,7 lub 24,3mm). Dziadek jest z 1991 roku, raczej okolice lata. Wydaje mi się, że zmiana stosowanych przegubów (przejście z 87 na 83mm) nastąpiła na przełomie lat 1990-91, ale nie jestem tego pewny. Nie mam też możliwości technicznej sprawdzenia teraz założonych. Auto musi codziennie jeździć, także chciałbym kupić od razu dobry przegub. Jeżeli ktoś ma w tej materii doświadczenie, proszę o poradę, czy w moim galancie, będą już te o średnicy 83mm?
 
 
Pozdr
 
ss | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 mismen1980  		  
		 
         Mitsumaniak
  
  
                  Auto: GALANT 1.8 GLS TD E34A 4D65 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 2 razy Dołączył: 28 Maj 2010 Posty: 163 Skąd: Koszarawa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 25-11-2010, 10:13   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | niestety chyba pozostaje tylko sprawdzenie. Miałem taki sam problem. Co gorzej okazało się iż z jednej strony był węższy od drugiego (mam model z polowe 92r.) Chyba że masz możliwość pomiaru średnicy to na węższą oś pasuje przegub NKN a na grubszą PASCAL. Druga sprawa to fakt iż sam raczej przegub ciężko zmienisz bo trzeba wyciągnąć całą półoś a nawet wtedy nie jest to żaden miód. U mnie z demontażem starego przegubu męczyło się 3 fachowców przez pół godziny ... tak mocne ma E3x zabezpieczenie. Więc lepiej może oddać w ręce dobrego mechanika który dodatkowo ma możliwość wziąć z magazynu kilka różnych modeli i po prostu przymierzyć. | 
             
						
				_________________ 02222/KMM
 
Sorki za mój polski, ale przywiało mnie z zagranicy ...   
 
Potrzeba pomocy z czeskim lub słowackim (informacje, tłumaczenie itp.) - śmiało napisz
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 swees  		  
		 
         Mitsumaniak
  
                  Auto: Volvo V60 CC T5 2018 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 7 razy Dołączył: 26 Lip 2006 Posty: 145 Skąd: PL 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 25-11-2010, 22:51   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | O możliwości dopasowania "z magazynu" nie ma mowy, ponieważ wymianą zajmował się będzie mechanik, ale po godzinach. Część zamówię na allegro, bo ceny są chyba połowę niższe niż lokalnie i dlatego chcę od razu mieć dobrą. Serwis ma wyglądać tak, że auto będzie unieruchomione tylko przez jeden wieczór, bo codziennie jeździ zarobkowo... | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Maretzky85  		  
		 
         Mitsumaniak Mod Galant E3x
  
  
                  Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 67 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 2937 Skąd: warszawa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 25-11-2010, 22:52   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | mismen1980 napisał/a: | 	 		  | tak mocne ma E3x zabezpieczenie | 	  
 
Moje wychodziły chwila moment    Jak się wie jak    | 
             
						
				_________________ Zawsze mogę się mylić   
 
 
"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
 
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
 
 by Krzyżak
 
 
-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
 
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
 
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
 
-Galant 2.0 16V DOHC  Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
 
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
 
(Obecny)
 
 
-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki   )
 
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 kamilek  		  
		 
         Mitsumaniak
  
  
                  Auto: Galant 2.4 A/T '87 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 44 razy Dołączył: 15 Kwi 2006 Posty: 1107 Skąd: Legionowo 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 02-12-2010, 00:08   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Maretzky85 napisał/a: | 	 		  Moje wychodziły chwila moment    Jak się wie jak    | 	  
 
Cóż to za magiczny sposób? | 
             
						
				_________________ Długa historia jeszcze nie mojego Galanta - 100% gotowy, teraz jak nowy    
 
 
Galant E33 - koniec przygody
 
 
"Galant E15 - teraz już nie robią takich samochodów miał 20lat ale takiego komfortu to już nigdy później nie widziałem" -  by Burst | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Maretzky85  		  
		 
         Mitsumaniak Mod Galant E3x
  
  
                  Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 67 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 2937 Skąd: warszawa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 02-12-2010, 08:54   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Za dużo pisania    Trzeba by było zobaczyć    | 
             
						
				_________________ Zawsze mogę się mylić   
 
 
"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
 
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
 
 by Krzyżak
 
 
-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
 
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
 
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
 
-Galant 2.0 16V DOHC  Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
 
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
 
(Obecny)
 
 
-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki   )
 
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 kamilek  		  
		 
         Mitsumaniak
  
  
                  Auto: Galant 2.4 A/T '87 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 44 razy Dołączył: 15 Kwi 2006 Posty: 1107 Skąd: Legionowo 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 02-12-2010, 20:07   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | A w wielkim skrócie? | 
             
						
				_________________ Długa historia jeszcze nie mojego Galanta - 100% gotowy, teraz jak nowy    
 
 
Galant E33 - koniec przygody
 
 
"Galant E15 - teraz już nie robią takich samochodów miał 20lat ale takiego komfortu to już nigdy później nie widziałem" -  by Burst | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Maretzky85  		  
		 
         Mitsumaniak Mod Galant E3x
  
  
                  Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 67 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 2937 Skąd: warszawa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 02-12-2010, 23:45   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | W wielkim skrócie to trzeba wiedzieć jak pukać żeby było dobrze. Na około, w jedną i w drugą. | 
             
						
				_________________ Zawsze mogę się mylić   
 
 
"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
 
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
 
 by Krzyżak
 
 
-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
 
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
 
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
 
-Galant 2.0 16V DOHC  Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
 
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
 
(Obecny)
 
 
-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki   )
 
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 swees  		  
		 
         Mitsumaniak
  
                  Auto: Volvo V60 CC T5 2018 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 7 razy Dołączył: 26 Lip 2006 Posty: 145 Skąd: PL 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 26-04-2011, 20:38   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Gdyby ktoś potrzebował info na przyszłość:
 
 
w skrócie:
 
 
SOHC ma przegub zew. 83mm, środek 23,7mm
 
DOHC zew. 87mm, środek 24,6mm
 
 
pozdr | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       |