Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[E33A 2.0] Rozmiar przegubu zewnętrznego
Autor Wiadomość
swees 
Mitsumaniak

Auto: Volvo V60 CC T5 2018
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 27 Lip 2006
Posty: 145
Skąd: PL
Wysłany: 24-11-2010, 18:35   [E33A 2.0] Rozmiar przegubu zewnętrznego

Witam szanownych użytkowników ;)

Po latach bezawaryjnej eksploatacji dziadka (czyli E33), nadszedł czas na zmianę przegubu zewnętrznego. Niestety wszystkie źródła w internecie podają dla modelu E33 sohc 88-92 dwa rodzaje przegubów: o średnicy zewnętrznej 83 oraz 87mm (różnią się one również średnicą >chyba< wejścia na półoś: 23,7 lub 24,3mm). Dziadek jest z 1991 roku, raczej okolice lata. Wydaje mi się, że zmiana stosowanych przegubów (przejście z 87 na 83mm) nastąpiła na przełomie lat 1990-91, ale nie jestem tego pewny. Nie mam też możliwości technicznej sprawdzenia teraz założonych. Auto musi codziennie jeździć, także chciałbym kupić od razu dobry przegub. Jeżeli ktoś ma w tej materii doświadczenie, proszę o poradę, czy w moim galancie, będą już te o średnicy 83mm?

Pozdr
ss
 
 
mismen1980 
Mitsumaniak


Auto: GALANT 1.8 GLS TD E34A 4D65
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 29 Maj 2010
Posty: 163
Skąd: Koszarawa
Wysłany: 25-11-2010, 10:13   

niestety chyba pozostaje tylko sprawdzenie. Miałem taki sam problem. Co gorzej okazało się iż z jednej strony był węższy od drugiego (mam model z polowe 92r.) Chyba że masz możliwość pomiaru średnicy to na węższą oś pasuje przegub NKN a na grubszą PASCAL. Druga sprawa to fakt iż sam raczej przegub ciężko zmienisz bo trzeba wyciągnąć całą półoś a nawet wtedy nie jest to żaden miód. U mnie z demontażem starego przegubu męczyło się 3 fachowców przez pół godziny ... tak mocne ma E3x zabezpieczenie. Więc lepiej może oddać w ręce dobrego mechanika który dodatkowo ma możliwość wziąć z magazynu kilka różnych modeli i po prostu przymierzyć.
_________________
02222/KMM
Sorki za mój polski, ale przywiało mnie z zagranicy ... :?
Potrzeba pomocy z czeskim lub słowackim (informacje, tłumaczenie itp.) - śmiało napisz
 
 
swees 
Mitsumaniak

Auto: Volvo V60 CC T5 2018
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 27 Lip 2006
Posty: 145
Skąd: PL
Wysłany: 25-11-2010, 22:51   

O możliwości dopasowania "z magazynu" nie ma mowy, ponieważ wymianą zajmował się będzie mechanik, ale po godzinach. Część zamówię na allegro, bo ceny są chyba połowę niższe niż lokalnie i dlatego chcę od razu mieć dobrą. Serwis ma wyglądać tak, że auto będzie unieruchomione tylko przez jeden wieczór, bo codziennie jeździ zarobkowo...
 
 
Maretzky85 
Mitsumaniak
Mod Galant E3x


Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 2937
Skąd: warszawa
Wysłany: 25-11-2010, 22:52   

mismen1980 napisał/a:
tak mocne ma E3x zabezpieczenie

Moje wychodziły chwila moment :D Jak się wie jak :P
_________________
Zawsze mogę się mylić ;)

"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak

-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)

-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki :P )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem

 
 
 
kamilek 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.4 A/T '87
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 15 Kwi 2006
Posty: 1107
Skąd: Legionowo
Wysłany: 02-12-2010, 00:08   

Maretzky85 napisał/a:
Moje wychodziły chwila moment :D Jak się wie jak :P

Cóż to za magiczny sposób?
_________________
Długa historia jeszcze nie mojego Galanta - 100% gotowy, teraz jak nowy :)

Galant E33 - koniec przygody

"Galant E15 - teraz już nie robią takich samochodów miał 20lat ale takiego komfortu to już nigdy później nie widziałem" - by Burst
 
 
 
Maretzky85 
Mitsumaniak
Mod Galant E3x


Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 2937
Skąd: warszawa
Wysłany: 02-12-2010, 08:54   

Za dużo pisania :P Trzeba by było zobaczyć :)
_________________
Zawsze mogę się mylić ;)

"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak

-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)

-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki :P )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem

 
 
 
kamilek 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.4 A/T '87
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 15 Kwi 2006
Posty: 1107
Skąd: Legionowo
Wysłany: 02-12-2010, 20:07   

A w wielkim skrócie?
_________________
Długa historia jeszcze nie mojego Galanta - 100% gotowy, teraz jak nowy :)

Galant E33 - koniec przygody

"Galant E15 - teraz już nie robią takich samochodów miał 20lat ale takiego komfortu to już nigdy później nie widziałem" - by Burst
 
 
 
Maretzky85 
Mitsumaniak
Mod Galant E3x


Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 2937
Skąd: warszawa
Wysłany: 02-12-2010, 23:45   

W wielkim skrócie to trzeba wiedzieć jak pukać żeby było dobrze. Na około, w jedną i w drugą.
_________________
Zawsze mogę się mylić ;)

"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak

-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)

-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki :P )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem

 
 
 
swees 
Mitsumaniak

Auto: Volvo V60 CC T5 2018
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 27 Lip 2006
Posty: 145
Skąd: PL
Wysłany: 26-04-2011, 21:38   

Gdyby ktoś potrzebował info na przyszłość:

w skrócie:

SOHC ma przegub zew. 83mm, środek 23,7mm
DOHC zew. 87mm, środek 24,6mm

pozdr
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.