Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EAxx] Rozmiar gwintu na czujniku ciśnienia oleju
Autor Wiadomość
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 03-12-2010, 23:34   [EAxx] Rozmiar gwintu na czujniku ciśnienia oleju

Może mi ktoś podrzucić jaki rodzaj gwintu ma czujnik (przekaźnik) ciśnienia oleju, który jest w bloku silnika?
Potrzebuję podłączyć się tzw. t-piece i mam zagwozdkę jaki tam ma być gwint: M10, 1/8 NPT, czy jakiś inny?

Chodzi o ten czujnik:
http://www.camskill.co.uk...m22b0s1399p5561

Dzięki.
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
Ostatnio zmieniony przez swinks_UK 04-12-2010, 16:21, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 04-12-2010, 09:10   

swinks_UK, link nie działa, nieprawidłowe przekierowanie.

Jeżeli to pomoże, to wedle serwisówki w 6A13 czujnik ma rozmiar gwintu 1/8x28 BSP
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 04-12-2010, 09:27   

Jaki jest dokładnie nie pamiętam, ale podpowiem Ci, że jest identyczny jak pressure switch'a w ayc. Podjechałem do sklepu i pokazałem na wzór, stąd nie pamiętam.
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 04-12-2010, 16:22   

robertdg napisał/a:
swinks_UK, link nie działa, nieprawidłowe przekierowanie.

Jeżeli to pomoże, to wedle serwisówki w 6A13 czujnik ma rozmiar gwintu 1/8x28 BSP


Link poprawiony

Tak, to ten sam czujnik.
Czyli wychodzi, że 1/8 BSP, pięknie, większość rozdzielaczy jest na metrczny gwint lub NPT.
Czyli dłuższe szukanie mnie czeka... :doubt:
Dlaczego Japńce stosowali "imperialny" rozmiar gwintu???

[ Dodano: 04-12-2010, 15:24 ]
Bartek napisał/a:
Jaki jest dokładnie nie pamiętam, ale podpowiem Ci, że jest identyczny jak pressure switch'a w ayc. Podjechałem do sklepu i pokazałem na wzór, stąd nie pamiętam.


Bartek, nie mam też ayc pressure switcha pod ręką, więc nie ma do czego porównać, a w śniegu po kolana jakoś nie widzi mi się teraz grzebać. :D :D

[ Dodano: 04-12-2010, 15:36 ]
Już znalazłem :D
Pasuje od Subaryny takie coś:


Dzięki za pomoc.
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 04-12-2010, 17:02   

swinks_UK napisał/a:
Czyli wychodzi, że 1/8 BSP, pięknie, większość rozdzielaczy jest na metrczny gwint lub NPT.
Czyli dłuższe szukanie mnie czeka... :doubt:
Dlaczego Japńce stosowali "imperialny" rozmiar gwintu???
BSP (British Standard Pipe) ;-)

Oryginał Hiundaya dla 6A13 ma typ gwintu BSPT - British Standard Pipe Taper
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 04-12-2010, 17:21   

BSP i BSPT są z tego co pamiętam zamienne. Brytyjskie, czyli "imperialne", 1/8" ma 28 zwojów na cal na gwincie. Z kolei NPT to amerykański standard i choć średnica ta sama to zwojów jest 27.

Jak wspomniałem, spodziewałbym się po Japońcach raczej metrycznej miarki.
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 04-12-2010, 17:48   

Cytat:
BSP - Brytyjski Standard Rurowy - jeden z wielu używanych na świecie (najbardziej rozpowszechniony w Polsce) standardów oznaczania wymiarów gwintów.
Rozróżniamy dwa rodzaje gwintów BSP:

1. BSPP - British Standard Pipe Parallel - Brytyjski Równoległy Standard Rurowy.
* gwinty cylindryczne (proste, równoległe), szczelność jest osiągana przy użyciu uszczelek
* inne skróty używane do oznaczenia tego typu gwintu: BSP, BSPP, BSSPI, BSPF, BSPG, PS, Rp, G
* najczęściej oznaczany symbolem: G
2. BSPT - British Standard Pipe Taper - Brytyjski Stożkowy Standard Rurowy.
* szczelność jest uzyskiwana dzięki zwężającemu się kształtowi
* inne skróty: BSPT, BSPTr, PT, KR, R, Rc.
* najczęściej oznaczany symbolem: Rc


Chyba już wszystko jasne :?: :-)
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
kokoksik 
Forumowicz
żubrCzasemSieStawia


Auto: galant 2,0 97r. EA2A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Lip 2008
Posty: 86
Skąd: Pińczów
Wysłany: 10-02-2011, 12:42   

Witam kolegów
Miałem ostatnio problem z czujnikiem ciśnienia oleju - mianowicie świecił się na wolnych obrotach. Postanowiłem podjechać do mechanika i sprawdzić ciśnienie oleju - wyniosło koło 3 bar. mechanik powiedział że jest bardzo dobre ( fakt faktem było mierzone na nie rozgrzanym silniku ponieważ czekałem na zmierzenie koło 40 min). Poprosiłem go o wymianę czujnika - powiedział że nie ma to takiego modelu ale coś dopasuje i dopasował czujnik od skody ( który wygląda podobnie jak na zdjęciu)

Jak sądzicie może być taki czujnik czy raczej poszukać sobie oryginalnego


_________________
kokoksik
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21939
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 10-02-2011, 16:32   

kokoksik może być.
 
 
mmaciekk 
Forumowicz

Auto: Galant EA2A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Wrz 2010
Posty: 39
Skąd: Łomża
Wysłany: 10-02-2011, 19:12   

nowy czujnik kosztuje 12zł!! po co takie profanacje robić i zakładać od skody :D

numer EPSa - 7.0035
 
 
 
kokoksik 
Forumowicz
żubrCzasemSieStawia


Auto: galant 2,0 97r. EA2A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Lip 2008
Posty: 86
Skąd: Pińczów
Wysłany: 11-02-2011, 11:30   

mmaciekk napisał/a:
po co takie profanacje robić i zakładać od skody


bo nie miał do mojego a stary był walnięty

A czy oryginalny czujnik ma gwint stożkowy ? Bo z tego co wiem to ten od skody raczej nie był
_________________
kokoksik
 
 
mmaciekk 
Forumowicz

Auto: Galant EA2A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Wrz 2010
Posty: 39
Skąd: Łomża
Wysłany: 11-02-2011, 12:22   

tak gwint to stożek, masz super mechanika jak ci wkręcił czujnik z gwintem metrycznym... jeżeli to taki jak na zdjęciach to na pewno metryczny bo jest podkładka a to oznacza że wkręca się go do końca
 
 
 
wilk88 
Mitsumaniak


Auto: Mitsubishi Galant EA6W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 26 Wrz 2008
Posty: 613
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 11-03-2015, 17:29   

Witam,

Noszę się z zamiarem zakupu takiego oto wskaźnika ciśnienia oleju http://allegro.pl/wskazni...5165096297.html

Czujnik z gwintem 1/8 NPT a z tego o wyczytałem galanty mają 1/8 BSP (w dieslach chyba nie było różnicy?) Czy są jakieś przejściówki z gwintu BSP na NPT bo szukałem ale nie znalazłem. Czy odłączenie starego czujnika i podłączenie nowego wskaźnika nie spowoduje jakiś błędów? Najchętniej zostawił bym stary czujnik i zamontował dodatkowo nowy ale musiał bym dostać trójnik z 2 rozgałęzianiami BSP i 1 NPT, nie wierzę żeby coś takiego istniało :) Ma ktoś jakieś inne pomysły na zamontowanie dodatkowego czujnika? Może gdzieś indziej?

pozdrawiam
_________________
"Jaka to bitwa? gdzie Biblia, ty mi powiedz
Europa sra przepychem by Afrykę żywić głodem
Co tydzień w poświęconej wodzie moczysz palce
Którymi oczy byś wydłubał za pięć złotych na klatce..."


(EX)-Toyota Corolla E8 DX- pierwszy samochód,wielki sentyment ;)

-Mitsubishi Galant EA6W
 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 11-03-2015, 21:53   

Mówisz i masz... :mrgreen:
http://www.ebay.co.uk/itm...=item485fddb7b4

http://www.ebay.co.uk/itm...=item4627a0ac10

Ja używałem tej drugiej opcji :wink:
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
wilk88 
Mitsumaniak


Auto: Mitsubishi Galant EA6W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 26 Wrz 2008
Posty: 613
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 12-03-2015, 08:58   

wilk88 napisał/a:
Najchętniej zostawił bym stary czujnik i zamontował dodatkowo nowy ale musiał bym dostać trójnik z 2 rozgałęzianiami BSP i 1 NPT, nie wierzę żeby coś takiego istniało


Łolaboga, jednak coś takiego istnieje... muszę być człowiekiem większej wiary :) Wielkie dzięki swinks, zaskoczyłeś mnie. Ciekawe czy uda mi się znaleźć coś takiego w Polsce, raczej wątpię (znowu) ;)
_________________
"Jaka to bitwa? gdzie Biblia, ty mi powiedz
Europa sra przepychem by Afrykę żywić głodem
Co tydzień w poświęconej wodzie moczysz palce
Którymi oczy byś wydłubał za pięć złotych na klatce..."


(EX)-Toyota Corolla E8 DX- pierwszy samochód,wielki sentyment ;)

-Mitsubishi Galant EA6W
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.