[EAxx] Rozmiar gwintu na czujniku ciśnienia oleju |
Autor |
Wiadomość |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 03-12-2010, 23:34 [EAxx] Rozmiar gwintu na czujniku ciśnienia oleju
|
|
|
Może mi ktoś podrzucić jaki rodzaj gwintu ma czujnik (przekaźnik) ciśnienia oleju, który jest w bloku silnika?
Potrzebuję podłączyć się tzw. t-piece i mam zagwozdkę jaki tam ma być gwint: M10, 1/8 NPT, czy jakiś inny?
Chodzi o ten czujnik:
http://www.camskill.co.uk...m22b0s1399p5561
Dzięki. |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
Ostatnio zmieniony przez swinks_UK 04-12-2010, 16:21, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23638 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 04-12-2010, 09:10
|
|
|
swinks_UK, link nie działa, nieprawidłowe przekierowanie.
Jeżeli to pomoże, to wedle serwisówki w 6A13 czujnik ma rozmiar gwintu 1/8x28 BSP |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 04-12-2010, 09:27
|
|
|
Jaki jest dokładnie nie pamiętam, ale podpowiem Ci, że jest identyczny jak pressure switch'a w ayc. Podjechałem do sklepu i pokazałem na wzór, stąd nie pamiętam. |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 04-12-2010, 16:22
|
|
|
robertdg napisał/a: | swinks_UK, link nie działa, nieprawidłowe przekierowanie.
Jeżeli to pomoże, to wedle serwisówki w 6A13 czujnik ma rozmiar gwintu 1/8x28 BSP |
Link poprawiony
Tak, to ten sam czujnik.
Czyli wychodzi, że 1/8 BSP, pięknie, większość rozdzielaczy jest na metrczny gwint lub NPT.
Czyli dłuższe szukanie mnie czeka...
Dlaczego Japńce stosowali "imperialny" rozmiar gwintu???
[ Dodano: 04-12-2010, 15:24 ]
Bartek napisał/a: | Jaki jest dokładnie nie pamiętam, ale podpowiem Ci, że jest identyczny jak pressure switch'a w ayc. Podjechałem do sklepu i pokazałem na wzór, stąd nie pamiętam. |
Bartek, nie mam też ayc pressure switcha pod ręką, więc nie ma do czego porównać, a w śniegu po kolana jakoś nie widzi mi się teraz grzebać.
[ Dodano: 04-12-2010, 15:36 ]
Już znalazłem
Pasuje od Subaryny takie coś:
Dzięki za pomoc. |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23638 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 04-12-2010, 17:02
|
|
|
swinks_UK napisał/a: | Czyli wychodzi, że 1/8 BSP, pięknie, większość rozdzielaczy jest na metrczny gwint lub NPT.
Czyli dłuższe szukanie mnie czeka...
Dlaczego Japńce stosowali "imperialny" rozmiar gwintu??? | BSP (British Standard Pipe)
Oryginał Hiundaya dla 6A13 ma typ gwintu BSPT - British Standard Pipe Taper |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 04-12-2010, 17:21
|
|
|
BSP i BSPT są z tego co pamiętam zamienne. Brytyjskie, czyli "imperialne", 1/8" ma 28 zwojów na cal na gwincie. Z kolei NPT to amerykański standard i choć średnica ta sama to zwojów jest 27.
Jak wspomniałem, spodziewałbym się po Japońcach raczej metrycznej miarki. |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23638 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 04-12-2010, 17:48
|
|
|
Cytat: | BSP - Brytyjski Standard Rurowy - jeden z wielu używanych na świecie (najbardziej rozpowszechniony w Polsce) standardów oznaczania wymiarów gwintów.
Rozróżniamy dwa rodzaje gwintów BSP:
1. BSPP - British Standard Pipe Parallel - Brytyjski Równoległy Standard Rurowy.
* gwinty cylindryczne (proste, równoległe), szczelność jest osiągana przy użyciu uszczelek
* inne skróty używane do oznaczenia tego typu gwintu: BSP, BSPP, BSSPI, BSPF, BSPG, PS, Rp, G
* najczęściej oznaczany symbolem: G
2. BSPT - British Standard Pipe Taper - Brytyjski Stożkowy Standard Rurowy.
* szczelność jest uzyskiwana dzięki zwężającemu się kształtowi
* inne skróty: BSPT, BSPTr, PT, KR, R, Rc.
* najczęściej oznaczany symbolem: Rc |
Chyba już wszystko jasne |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
kokoksik
Forumowicz żubrCzasemSieStawia

Auto: galant 2,0 97r. EA2A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Lip 2008 Posty: 86 Skąd: Pińczów
|
Wysłany: 10-02-2011, 12:42
|
|
|
Witam kolegów
Miałem ostatnio problem z czujnikiem ciśnienia oleju - mianowicie świecił się na wolnych obrotach. Postanowiłem podjechać do mechanika i sprawdzić ciśnienie oleju - wyniosło koło 3 bar. mechanik powiedział że jest bardzo dobre ( fakt faktem było mierzone na nie rozgrzanym silniku ponieważ czekałem na zmierzenie koło 40 min). Poprosiłem go o wymianę czujnika - powiedział że nie ma to takiego modelu ale coś dopasuje i dopasował czujnik od skody ( który wygląda podobnie jak na zdjęciu)
Jak sądzicie może być taki czujnik czy raczej poszukać sobie oryginalnego
 |
_________________ kokoksik
 |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21939 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 10-02-2011, 16:32
|
|
|
kokoksik może być. |
|
|
|
 |
mmaciekk
Forumowicz
Auto: Galant EA2A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Wrz 2010 Posty: 39 Skąd: Łomża
|
Wysłany: 10-02-2011, 19:12
|
|
|
nowy czujnik kosztuje 12zł!! po co takie profanacje robić i zakładać od skody
numer EPSa - 7.0035 |
|
|
|
 |
kokoksik
Forumowicz żubrCzasemSieStawia

Auto: galant 2,0 97r. EA2A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Lip 2008 Posty: 86 Skąd: Pińczów
|
Wysłany: 11-02-2011, 11:30
|
|
|
mmaciekk napisał/a: | po co takie profanacje robić i zakładać od skody |
bo nie miał do mojego a stary był walnięty
A czy oryginalny czujnik ma gwint stożkowy ? Bo z tego co wiem to ten od skody raczej nie był |
_________________ kokoksik
 |
|
|
|
 |
mmaciekk
Forumowicz
Auto: Galant EA2A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Wrz 2010 Posty: 39 Skąd: Łomża
|
Wysłany: 11-02-2011, 12:22
|
|
|
tak gwint to stożek, masz super mechanika jak ci wkręcił czujnik z gwintem metrycznym... jeżeli to taki jak na zdjęciach to na pewno metryczny bo jest podkładka a to oznacza że wkręca się go do końca |
|
|
|
 |
wilk88
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Galant EA6W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 26 Wrz 2008 Posty: 613 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 11-03-2015, 17:29
|
|
|
Witam,
Noszę się z zamiarem zakupu takiego oto wskaźnika ciśnienia oleju http://allegro.pl/wskazni...5165096297.html
Czujnik z gwintem 1/8 NPT a z tego o wyczytałem galanty mają 1/8 BSP (w dieslach chyba nie było różnicy?) Czy są jakieś przejściówki z gwintu BSP na NPT bo szukałem ale nie znalazłem. Czy odłączenie starego czujnika i podłączenie nowego wskaźnika nie spowoduje jakiś błędów? Najchętniej zostawił bym stary czujnik i zamontował dodatkowo nowy ale musiał bym dostać trójnik z 2 rozgałęzianiami BSP i 1 NPT, nie wierzę żeby coś takiego istniało Ma ktoś jakieś inne pomysły na zamontowanie dodatkowego czujnika? Może gdzieś indziej?
pozdrawiam |
_________________ "Jaka to bitwa? gdzie Biblia, ty mi powiedz
Europa sra przepychem by Afrykę żywić głodem
Co tydzień w poświęconej wodzie moczysz palce
Którymi oczy byś wydłubał za pięć złotych na klatce..."
(EX)-Toyota Corolla E8 DX- pierwszy samochód,wielki sentyment
-Mitsubishi Galant EA6W
 |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
|
|
|
 |
wilk88
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Galant EA6W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 26 Wrz 2008 Posty: 613 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 12-03-2015, 08:58
|
|
|
wilk88 napisał/a: | Najchętniej zostawił bym stary czujnik i zamontował dodatkowo nowy ale musiał bym dostać trójnik z 2 rozgałęzianiami BSP i 1 NPT, nie wierzę żeby coś takiego istniało |
Łolaboga, jednak coś takiego istnieje... muszę być człowiekiem większej wiary Wielkie dzięki swinks, zaskoczyłeś mnie. Ciekawe czy uda mi się znaleźć coś takiego w Polsce, raczej wątpię (znowu) |
_________________ "Jaka to bitwa? gdzie Biblia, ty mi powiedz
Europa sra przepychem by Afrykę żywić głodem
Co tydzień w poświęconej wodzie moczysz palce
Którymi oczy byś wydłubał za pięć złotych na klatce..."
(EX)-Toyota Corolla E8 DX- pierwszy samochód,wielki sentyment
-Mitsubishi Galant EA6W
 |
|
|
|
 |
|