Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Auto z napędem na 4 koła
Autor Wiadomość
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24339
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 14-12-2010, 08:00   Auto z napędem na 4 koła

Pewnie część z was wie, że przymierzam się do kupna jakiegoś auta kombi. Początkowo miało to być volvo v40, ale druga zima, gdzie śnieg na mojej drodze ma ponad 50 cm jeszcze zanim się owa zima zaczęła skłania mnie do rozważenia jakiegoś auta z napędem na 4 koła.
Ja się niespecjalnie znam na innych markach jak Mitsu, więc proszę o pomoc - co można kupić dobrego z lat 90-tych z takim napędem?
Moje priorytety:
- kombi
- klimatyzacja
- napęd na 4 koła
- brak rdzy
- bezpieczny.
Obecnie oglądałem na Allegro auta Subaru - i starszy Forester podoba się mojej żonie, która to głównie będzie tym autem jeździć. Ja pewnie będę go zajmował zimą.
Chcę usłyszeć wszystkie za i przeciw, opinie o innych markach a najlepiej konkretnych modelach, ich wady fabryczne, ceny części zamiennych i czy w ogóle warto.
Nie chcę na pewno aut niemieckich, bo lubię jeździć a nie martwić się, czy je ukradną czy nie. Francuskich czy włoskich też nie chcę, bo lubię jeździć ale nie po serwisach.
Roczniki to raczej do 2002 r - później to już robili i robią wynalazki z twardymi plastikami i wyglądem nadmuchanego żelazka a nie samochodu.
 
 
lapass 
Mitsumaniak

Auto: Space Star 1,3 '01
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Cze 2009
Posty: 265
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 14-12-2010, 08:59   

Jak już wymieniłeś Forestera, to opiszę Ci swoje wrażenia nt. tego auta.
Jeździłem trochę Forkiem SG mojego ojca, to auto ma kilka powalających cech.
Poczytałem trochę jedno z for i podobno ta generacja jest uważana za najbardziej dopracowaną i poszukiwaną
(mam opis całej historii modelu z miesięcznika 4x4, ale chyba szukasz raczej opinii niż testów?)
Twoje priorytety będą wypełnione, poza tym, że generacja SG jest produkowana od 2003 r, ale wcześniejsza nie jest tak bezawaryjna, była np. bardziej rdzewiejąca.
Wg mnie:
1) zalety:
- bezawaryjność (potwierdzona rankingami).
- stały napęd 4x4 (symetryczny+reduktor - ponoć najwyższa półka techniczna), pod względem napędu to bardziej terenówka niż SUV
- fajne prowadzenie (jak na kombi 4x4 - rewelka)
- nadal trzymasz się dalekowschodniej myśli technicznej :D
2) wady:
- płytki bagażnik - coś jak w polonezie - szeroki, daleko do kanapy, ale płytki
- mało miejsca na tylnej kanapie - na kolana i szerokość
- spore zużycie paliwa - nawet w podstawowej wersji 2.0 (taką jeździłem) ciężko zmieścić się w 10 l. Pali dużo w mieście i na autostradzie powyżej 110 km/h
- słabawe hamulce.
- warto zwrócić uwagę na tylne zawieszenie - jeśli ma nivo to lepiej żeby wszystko działało, bo naprawy są droogie.

Może też być ciężko znaleźć ładny bezwypadkowy egzemplarz, bo właściciele niechętnie się ich pozbywają. Trzeba tez bardzo uważać na wersje najmocniejsze (z turbo), bo potrafią być zajeżdżone.
Ale generalnie bardzo podoba mi się to auto, gdyby było mnie stać, to bym sobie kupił ;) .
 
 
 
secki 
Forumowicz


Auto: Ford Focus, Lancer GLXi '94
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Maj 2007
Posty: 127
Skąd: 3miasto
Wysłany: 14-12-2010, 15:08   

Jeśli Skoda nie wpada do koszyka aut niemieckich to może warto wziąć pod uwagę Octavie I 4x4.
Kombi, napęd na 4, lekko wyższa niż standardowa octavia (trochę mniej miejsca w bagażniku za to).

W stosunku do Forestera będzie na pewno tańsza, nie wiem jak w zakupie ale w utrzymaniu z pewnością. Forester ma chyba większy prześwit i na pewno lepszy napęd.

Jest jeszcze V70 awd (poprzednik xc70), stary kwadrat z napędem na 4 - duży ale chyba tylko z silnikami benzynowymi więc pewnie oszczędny nie będzie.
_________________
http://www.wolfdog.org/dr.../subcat/1/8034/
 
 
lapass 
Mitsumaniak

Auto: Space Star 1,3 '01
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Cze 2009
Posty: 265
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 14-12-2010, 15:53   

secki napisał/a:
W stosunku do Forestera będzie na pewno tańsza, nie wiem jak w zakupie ale w utrzymaniu z pewnością.

Mi się wydaje, że właśnie na odwrót. Skoda będzie tańsza w zakupie o +/- 5 tys PLN (rocznik '03).
Natomiast użytkowanie...?
Realnie do wyboru z 4x4 są chyba tylko dwa silniki: głównie 1,9 tdi, rzadziej 1,8T.
W przypadku pierwszego wiadomo - turbina, wtryski, duże przebiegi... O drugim też są różne opinie (co do trwałości).
Części eksploatacyjne do Octawki i Forestera kosztują podobnie, ok może opony trochę więcej, bo Forek ma takie bardziej SUV-owate.
Np. rozrząd w obu będzie dość drogi, bo jeden to tdi, a drugi bokser.
Na pewno zaletą Skodo-vagena jest łatwiejszy dostęp do części, chociaż podaż części do Subaru też jest duży (spory import z UK).

Może Skoda to rozsądniejszy wybór, ale czy to auto ma duszę? ;)

Co do Volvo - nie znam zbyt blisko żadnego posiadacza, kiedyś były uznawane za auta nie do zajeżdżenia (lata 80-te, początek '90-tych).
 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 14-12-2010, 16:33   

Subaru Legacy/Impreza/Outback
Volvo V/XC70 AWD
Chrysler Town & Country
Jeep Cherokee
Land Rover Freelander
Mitsubishi Pajero

W jakiej gotówce, z jakim silnikiem, jak dużym silnikiem, rzuć okiem na powyższe modele aut, co przypadnie Ci bardziej do gustu. Jeżeli chodzi o typowe rodzinne kombi, to pod względem pakowności, Volvo V70 albo XC 70 ma bardzo pojemny bagażnik i wbrew pozorom ceny części nie są tragiczne, a duzo można wybierać w oryginałach ;-)
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
deenbe
[Usunięty]

Wysłany: 14-12-2010, 16:58   

lapass napisał/a:
W przypadku pierwszego wiadomo - turbina, wtryski, duże przebiegi...


zadne z powyzszych. VP to niesmiertelny silnik na gnoju nawet pojedzie;)
 
 
Cezar 
Mitsumaniak
Veni, Vidi, Vici


Auto: Mondeo x2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Lip 2005
Posty: 7812
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 14-12-2010, 17:06   

Robert do tej listy jeszcze:
Pajero Sport
_________________
Mitsubishi Carisma '99 GDI EXE 18.07.2005 - 20.07.2013 :cry:
Mitsubishi Colt '93 1.6 GLXi 03.05.2008 - 19.05.2009
Mitsubishi Galant '98 2.0 SportEdition 13.06.2009 - 01.09.2015
Daewoo Matiz '00 22.07.2013 - 11.11.2016
Ford Focus '99 13.10.2015 - 05.06.2019
Ford Mondeo Panther Black Titanium X 17.05.2019 - ...
Polski Fiat 125p '80 1.5 12.1980 - ...

______________EA5A & EA2A
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24339
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 14-12-2010, 19:50   

secki napisał/a:
Octavie I
wszystkie octavie odpadają - jechałem I i II i są:
1. małe w środku
2. potwornie niewygodne - to jest prawdziwa trauma nie móc usiedzieć 10 minut czy to pasażer czy kierowca...
a skoda nie ma przypadkie haldexa? - takiego 4x4 to ja nie chcę :)

robertdg napisał/a:
Chrysler Town & Country
nie chcę jeździć na budyniu :)
robertdg napisał/a:
Jeep Cherokee
Land Rover Freelander
Mitsubishi Pajero

za wielkie - podobnie jak volvo 70
tym ma jeździć kobieta przyzwyczajona do 4 metrowego Colta :)
 
 
secki 
Forumowicz


Auto: Ford Focus, Lancer GLXi '94
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Maj 2007
Posty: 127
Skąd: 3miasto
Wysłany: 14-12-2010, 20:17   

Krzyzak napisał/a:
secki napisał/a:
Octavie I
wszystkie octavie odpadają - jechałem I i II i są:
1. małe w środku
2. potwornie niewygodne - to jest prawdziwa trauma nie móc usiedzieć 10 minut czy to pasażer czy kierowca...
a skoda nie ma przypadkie haldexa? - takiego 4x4 to ja nie chcę :)


mi się zdarzyło jechać na Słowację I'ka ośką w cztery osoby, jechałem z tyłu (mam 187cm)
i dało rade.
Ano na haldexa, a to az taki dramat?

Trzeba pamiętać, ze to kombi z napędem na 4 a nie terenówka.
Alfa 156 crosswagon ma torsena, ponć lepszy ale to włoszka a tych nie chcesz.

Krzyzak napisał/a:

robertdg napisał/a:
Chrysler Town & Country
nie chcę jeździć na budyniu :)
robertdg napisał/a:
Jeep Cherokee
Land Rover Freelander
Mitsubishi Pajero

za wielkie - podobnie jak volvo 70
tym ma jeździć kobieta przyzwyczajona do 4 metrowego Colta :)


O Chryslerach tylko czytałem, ze różnie to bywa z ich awaryjnością
ale co do freelandera mam info z pierwszej ręki - awaryjne dość


Czyli ma być małe kombi z full terenową opcja...kurka cięzko ;) ....suzuki samuraj/jimny
_________________
http://www.wolfdog.org/dr.../subcat/1/8034/
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 14-12-2010, 20:26   

Legnum VR-4 - bardzo fajny samochód na zimę, jak przeraża Cię spalanie i ogólne koszty polecam 2.5 N/A. Minus, który jak masz trochę czasu i ochoty się pobawić jest dużym plusem - RHD only ;) . Nie polecam oczywiście żadnych aut przekładanych, tylko sprowadzenie z KKW (Kraju Kwitnącej Wiśni) i własnoręczną przeróbkę.
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
rosomak1983 
Mitsumaniak
werbalny terrorysta


Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 7852
Skąd: Łańcut
Wysłany: 14-12-2010, 20:29   

Krzyzak, zostaje tylko to http://otomoto.pl/mitsubi...-C16489884.html
_________________
Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel..... ;)
Life is 2 short to drive boring cars ;)
6 bolt only...
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania :mrgreen:
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 14-12-2010, 20:36   

Krzyzak, No to może Suzuki Swift 4x4, ale w kombiaku tego nie ma, zreszta nie kojarze żadnego kombiaka co by mial naped 4x4 i zmiescil sie w dlugosci 4-ech metrów
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
secki 
Forumowicz


Auto: Ford Focus, Lancer GLXi '94
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Maj 2007
Posty: 127
Skąd: 3miasto
Wysłany: 14-12-2010, 20:39   

rosomak1983 napisał/a:
Krzyzak, zostaje tylko to http://otomoto.pl/mitsubi...-C16489884.html


Ale który to jest... biały czy bordowy :)

Nie jestem pewien jak by było z napędem na 4 ale jeżdżąc takim lancetnikiem z "tradycyjnym" napędem stwierdzam, że zimą często nie sam napęd jest problemem
a to, ze auto ma mały prześwit.
_________________
http://www.wolfdog.org/dr.../subcat/1/8034/
 
 
wash 
Mitsumaniak
Mateusz


Auto: Nissan Pulsar
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Sty 2009
Posty: 286
Skąd: Międzyzdroje/Warszawa
Wysłany: 14-12-2010, 20:52   

Subaru Impreza GC Kombi. 4x4, kombi, też z KKW, w miarę krótki, w miarę dobra cena. Wygląd kwestia gustu. ;)
_________________
Mój były Misiek.
Mój obecny SAAB :)
 
 
 
deenbe
[Usunięty]

Wysłany: 14-12-2010, 21:00   

secki napisał/a:
Nie jestem pewien jak by było z napędem na 4 ale jeżdżąc takim lancetnikiem z "tradycyjnym" napędem stwierdzam, że zimą często nie sam napęd jest problemem
a to, ze auto ma mały prześwit.


z 4x4 ma wiekszy przeswit.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.