 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Auto z napędem na 4 koła |
Autor |
Wiadomość |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24339 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 14-12-2010, 08:00 Auto z napędem na 4 koła
|
|
|
Pewnie część z was wie, że przymierzam się do kupna jakiegoś auta kombi. Początkowo miało to być volvo v40, ale druga zima, gdzie śnieg na mojej drodze ma ponad 50 cm jeszcze zanim się owa zima zaczęła skłania mnie do rozważenia jakiegoś auta z napędem na 4 koła.
Ja się niespecjalnie znam na innych markach jak Mitsu, więc proszę o pomoc - co można kupić dobrego z lat 90-tych z takim napędem?
Moje priorytety:
- kombi
- klimatyzacja
- napęd na 4 koła
- brak rdzy
- bezpieczny.
Obecnie oglądałem na Allegro auta Subaru - i starszy Forester podoba się mojej żonie, która to głównie będzie tym autem jeździć. Ja pewnie będę go zajmował zimą.
Chcę usłyszeć wszystkie za i przeciw, opinie o innych markach a najlepiej konkretnych modelach, ich wady fabryczne, ceny części zamiennych i czy w ogóle warto.
Nie chcę na pewno aut niemieckich, bo lubię jeździć a nie martwić się, czy je ukradną czy nie. Francuskich czy włoskich też nie chcę, bo lubię jeździć ale nie po serwisach.
Roczniki to raczej do 2002 r - później to już robili i robią wynalazki z twardymi plastikami i wyglądem nadmuchanego żelazka a nie samochodu. |
|
|
|
 |
lapass
Mitsumaniak
Auto: Space Star 1,3 '01
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Cze 2009 Posty: 265 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 14-12-2010, 08:59
|
|
|
Jak już wymieniłeś Forestera, to opiszę Ci swoje wrażenia nt. tego auta.
Jeździłem trochę Forkiem SG mojego ojca, to auto ma kilka powalających cech.
Poczytałem trochę jedno z for i podobno ta generacja jest uważana za najbardziej dopracowaną i poszukiwaną
(mam opis całej historii modelu z miesięcznika 4x4, ale chyba szukasz raczej opinii niż testów?)
Twoje priorytety będą wypełnione, poza tym, że generacja SG jest produkowana od 2003 r, ale wcześniejsza nie jest tak bezawaryjna, była np. bardziej rdzewiejąca.
Wg mnie:
1) zalety:
- bezawaryjność (potwierdzona rankingami).
- stały napęd 4x4 (symetryczny+reduktor - ponoć najwyższa półka techniczna), pod względem napędu to bardziej terenówka niż SUV
- fajne prowadzenie (jak na kombi 4x4 - rewelka)
- nadal trzymasz się dalekowschodniej myśli technicznej
2) wady:
- płytki bagażnik - coś jak w polonezie - szeroki, daleko do kanapy, ale płytki
- mało miejsca na tylnej kanapie - na kolana i szerokość
- spore zużycie paliwa - nawet w podstawowej wersji 2.0 (taką jeździłem) ciężko zmieścić się w 10 l. Pali dużo w mieście i na autostradzie powyżej 110 km/h
- słabawe hamulce.
- warto zwrócić uwagę na tylne zawieszenie - jeśli ma nivo to lepiej żeby wszystko działało, bo naprawy są droogie.
Może też być ciężko znaleźć ładny bezwypadkowy egzemplarz, bo właściciele niechętnie się ich pozbywają. Trzeba tez bardzo uważać na wersje najmocniejsze (z turbo), bo potrafią być zajeżdżone.
Ale generalnie bardzo podoba mi się to auto, gdyby było mnie stać, to bym sobie kupił . |
|
|
|
 |
secki
Forumowicz

Auto: Ford Focus, Lancer GLXi '94
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Maj 2007 Posty: 127 Skąd: 3miasto
|
Wysłany: 14-12-2010, 15:08
|
|
|
Jeśli Skoda nie wpada do koszyka aut niemieckich to może warto wziąć pod uwagę Octavie I 4x4.
Kombi, napęd na 4, lekko wyższa niż standardowa octavia (trochę mniej miejsca w bagażniku za to).
W stosunku do Forestera będzie na pewno tańsza, nie wiem jak w zakupie ale w utrzymaniu z pewnością. Forester ma chyba większy prześwit i na pewno lepszy napęd.
Jest jeszcze V70 awd (poprzednik xc70), stary kwadrat z napędem na 4 - duży ale chyba tylko z silnikami benzynowymi więc pewnie oszczędny nie będzie. |
_________________ http://www.wolfdog.org/dr.../subcat/1/8034/ |
|
|
|
 |
lapass
Mitsumaniak
Auto: Space Star 1,3 '01
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Cze 2009 Posty: 265 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 14-12-2010, 15:53
|
|
|
secki napisał/a: | W stosunku do Forestera będzie na pewno tańsza, nie wiem jak w zakupie ale w utrzymaniu z pewnością. |
Mi się wydaje, że właśnie na odwrót. Skoda będzie tańsza w zakupie o +/- 5 tys PLN (rocznik '03).
Natomiast użytkowanie...?
Realnie do wyboru z 4x4 są chyba tylko dwa silniki: głównie 1,9 tdi, rzadziej 1,8T.
W przypadku pierwszego wiadomo - turbina, wtryski, duże przebiegi... O drugim też są różne opinie (co do trwałości).
Części eksploatacyjne do Octawki i Forestera kosztują podobnie, ok może opony trochę więcej, bo Forek ma takie bardziej SUV-owate.
Np. rozrząd w obu będzie dość drogi, bo jeden to tdi, a drugi bokser.
Na pewno zaletą Skodo-vagena jest łatwiejszy dostęp do części, chociaż podaż części do Subaru też jest duży (spory import z UK).
Może Skoda to rozsądniejszy wybór, ale czy to auto ma duszę?
Co do Volvo - nie znam zbyt blisko żadnego posiadacza, kiedyś były uznawane za auta nie do zajeżdżenia (lata 80-te, początek '90-tych). |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 14-12-2010, 16:33
|
|
|
Subaru Legacy/Impreza/Outback
Volvo V/XC70 AWD
Chrysler Town & Country
Jeep Cherokee
Land Rover Freelander
Mitsubishi Pajero
W jakiej gotówce, z jakim silnikiem, jak dużym silnikiem, rzuć okiem na powyższe modele aut, co przypadnie Ci bardziej do gustu. Jeżeli chodzi o typowe rodzinne kombi, to pod względem pakowności, Volvo V70 albo XC 70 ma bardzo pojemny bagażnik i wbrew pozorom ceny części nie są tragiczne, a duzo można wybierać w oryginałach |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
deenbe [Usunięty]
|
Wysłany: 14-12-2010, 16:58
|
|
|
lapass napisał/a: | W przypadku pierwszego wiadomo - turbina, wtryski, duże przebiegi... |
zadne z powyzszych. VP to niesmiertelny silnik na gnoju nawet pojedzie;) |
|
|
|
 |
Cezar
Mitsumaniak Veni, Vidi, Vici

Auto: Mondeo x2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Lip 2005 Posty: 7812 Skąd: Olsztyn
|
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24339 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 14-12-2010, 19:50
|
|
|
secki napisał/a: | Octavie I | wszystkie octavie odpadają - jechałem I i II i są:
1. małe w środku
2. potwornie niewygodne - to jest prawdziwa trauma nie móc usiedzieć 10 minut czy to pasażer czy kierowca...
a skoda nie ma przypadkie haldexa? - takiego 4x4 to ja nie chcę
robertdg napisał/a: | Chrysler Town & Country | nie chcę jeździć na budyniu
robertdg napisał/a: | Jeep Cherokee
Land Rover Freelander
Mitsubishi Pajero |
za wielkie - podobnie jak volvo 70
tym ma jeździć kobieta przyzwyczajona do 4 metrowego Colta |
|
|
|
 |
secki
Forumowicz

Auto: Ford Focus, Lancer GLXi '94
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Maj 2007 Posty: 127 Skąd: 3miasto
|
Wysłany: 14-12-2010, 20:17
|
|
|
Krzyzak napisał/a: | secki napisał/a: | Octavie I | wszystkie octavie odpadają - jechałem I i II i są:
1. małe w środku
2. potwornie niewygodne - to jest prawdziwa trauma nie móc usiedzieć 10 minut czy to pasażer czy kierowca...
a skoda nie ma przypadkie haldexa? - takiego 4x4 to ja nie chcę
|
mi się zdarzyło jechać na Słowację I'ka ośką w cztery osoby, jechałem z tyłu (mam 187cm)
i dało rade.
Ano na haldexa, a to az taki dramat?
Trzeba pamiętać, ze to kombi z napędem na 4 a nie terenówka.
Alfa 156 crosswagon ma torsena, ponć lepszy ale to włoszka a tych nie chcesz.
Krzyzak napisał/a: |
robertdg napisał/a: | Chrysler Town & Country | nie chcę jeździć na budyniu
robertdg napisał/a: | Jeep Cherokee
Land Rover Freelander
Mitsubishi Pajero |
za wielkie - podobnie jak volvo 70
tym ma jeździć kobieta przyzwyczajona do 4 metrowego Colta |
O Chryslerach tylko czytałem, ze różnie to bywa z ich awaryjnością
ale co do freelandera mam info z pierwszej ręki - awaryjne dość
Czyli ma być małe kombi z full terenową opcja...kurka cięzko ....suzuki samuraj/jimny |
_________________ http://www.wolfdog.org/dr.../subcat/1/8034/ |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 14-12-2010, 20:26
|
|
|
Legnum VR-4 - bardzo fajny samochód na zimę, jak przeraża Cię spalanie i ogólne koszty polecam 2.5 N/A. Minus, który jak masz trochę czasu i ochoty się pobawić jest dużym plusem - RHD only . Nie polecam oczywiście żadnych aut przekładanych, tylko sprowadzenie z KKW (Kraju Kwitnącej Wiśni) i własnoręczną przeróbkę. |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
rosomak1983
Mitsumaniak werbalny terrorysta

Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Lut 2008 Posty: 7852 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: 14-12-2010, 20:29
|
|
|
Krzyzak, zostaje tylko to http://otomoto.pl/mitsubi...-C16489884.html |
_________________ Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel.....
Life is 2 short to drive boring cars
6 bolt only...
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania
 |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 14-12-2010, 20:36
|
|
|
Krzyzak, No to może Suzuki Swift 4x4, ale w kombiaku tego nie ma, zreszta nie kojarze żadnego kombiaka co by mial naped 4x4 i zmiescil sie w dlugosci 4-ech metrów |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
secki
Forumowicz

Auto: Ford Focus, Lancer GLXi '94
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Maj 2007 Posty: 127 Skąd: 3miasto
|
Wysłany: 14-12-2010, 20:39
|
|
|
Ale który to jest... biały czy bordowy
Nie jestem pewien jak by było z napędem na 4 ale jeżdżąc takim lancetnikiem z "tradycyjnym" napędem stwierdzam, że zimą często nie sam napęd jest problemem
a to, ze auto ma mały prześwit. |
_________________ http://www.wolfdog.org/dr.../subcat/1/8034/ |
|
|
|
 |
wash
Mitsumaniak Mateusz

Auto: Nissan Pulsar
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Sty 2009 Posty: 286 Skąd: Międzyzdroje/Warszawa
|
Wysłany: 14-12-2010, 20:52
|
|
|
Subaru Impreza GC Kombi. 4x4, kombi, też z KKW, w miarę krótki, w miarę dobra cena. Wygląd kwestia gustu. |
_________________ Mój były Misiek.
Mój obecny SAAB |
|
|
|
 |
deenbe [Usunięty]
|
Wysłany: 14-12-2010, 21:00
|
|
|
secki napisał/a: | Nie jestem pewien jak by było z napędem na 4 ale jeżdżąc takim lancetnikiem z "tradycyjnym" napędem stwierdzam, że zimą często nie sam napęd jest problemem
a to, ze auto ma mały prześwit. |
z 4x4 ma wiekszy przeswit. |
|
|
|
 |
|
|