Delikatne szarpanie autem podczas stałej prędkości |
Autor |
Wiadomość |
SUCHY77
Forumowicz

Auto: Carisma II 1.8 GDI 2000r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Paź 2010 Posty: 67 Skąd: Chrzanów
|
Wysłany: 15-12-2010, 09:34 Delikatne szarpanie autem podczas stałej prędkości
|
|
|
Witam. Tak jak w temacie gdy przyśpieszam jedzie równo, gdy chamuje silnikiem też ok, lecz gdy jadę stałą prędkością auto bezustannie delikatnie rwie. Nieważne czy jadę 60, 100 czy 120km/h. Niemam pojęcia co jest tego przyczyną?. Czasem gdy delikatnie chcę przyspieszeć ale delikatnie tak żeby auto zaczeło ciągnąć też szarpnie i dalej już ok.
proszę o radę od czego mam zacząć, gdzie szukać przyczyny? (Autko to Carisma II 1.8GDI 2000r). |
|
|
|
 |
lapass
Mitsumaniak
Auto: Space Star 1,3 '01
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy Dołączył: 04 Cze 2009 Posty: 265 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 15-12-2010, 12:46
|
|
|
Na początek poleciłbym sprawdzić/wymienić świece i przewody, potem reszta układu zapłonowego. |
|
|
|
 |
nitos
Nowy Forumowicz
Auto: Brak
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Wrz 2010 Posty: 23 Skąd: Ełk
|
Wysłany: 15-12-2010, 14:45
|
|
|
Mam dokładnie tak samo. To jest denerwujące. Ja świece zmieniałem 30 tyś km temu. |
|
|
|
 |
rinek
Mitsumaniak
Auto: Carisma GDI '98 Automat
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 01 Kwi 2010 Posty: 34 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 15-12-2010, 17:48
|
|
|
myśle, że to może być brudny zawór i dolot EGR. Kolega Aren pokazał mi taką przypadłość na forum volvo, ktoś w s40 miał identyczny problem, po czyszczeniu tych rzeczy, wszystko wróciło do normy. U mnie występuje to samo, ale niestety brak funduszy mi ogranicza zrobienie tego. |
|
|
|
 |
rysiul
Mitsumaniak

Auto: wstyd powiedzieć
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 02 Lut 2010 Posty: 244 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 15-12-2010, 20:32
|
|
|
Też mam podobne objawy, za jakiś miesiąc planuje czyszczenie kolektora dolotowego oraz zaworu EGR wiec będę miał informację czy taki zabieg faktycznie poprawia pracę silnika. |
|
|
|
 |
gigant87
Mitsumaniak

Auto: BMW 3GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 15 Gru 2005 Posty: 1877 Skąd: OOL & DW
|
Wysłany: 15-12-2010, 20:57
|
|
|
Możliwe, że to EGR. Ostatnio zauważyłem, że po dość szybkiej jeździe autostradą przez kilka dni było idealnie. Tak samo jak tuż po wymianie pompy paliwa- tej spod kanapy. Nie wiem od czego to zależy, nie przejmuje się tym- umiem już tak jeździć, żeby to zjawisko nie występowało
Poza tym nie wydaje się to bardzo uciążliwe- u mnie najczęściej podczas stałej jazdy 90km/h i muskaniu pedału gazu. |
_________________ Była:Mitsubishi Carisma '96 1.6 automat HTB
Obecnie: F34 |
|
|
|
 |
Saqu
Mitsumaniak

Auto: Nissan s13, BMW e39
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 71 razy Dołączył: 28 Mar 2009 Posty: 2233 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 15-12-2010, 22:02
|
|
|
może dlatego, że przy eco drivingu cari jeździ głównie na ubogiej mieszance przepalając głównie spaliny co skutkuje brudnymi przepustnicami itp. Sprawa podobna jak z tymi katalizatorami w nowych autach (nazwy nie pamiętam:( ) co się zapychają przy spokojnej jeździe. Przegonisz taki wynalazek po trasie trochę wyższe prędkości i jest gitarka, podobnie jest w cari, przynajmniej ja do takiego wniosku doszedłem |
|
|
|
 |
rasiak1980
Forumowicz

Auto: carisma 1.8 GDI / 1,9 DiD
Kraj/Country: UK
Pomógł: 30 razy Dołączył: 24 Wrz 2008 Posty: 997 Skąd: Sopot
|
Wysłany: 16-12-2010, 08:50
|
|
|
zacznijcie tak jak wcześniej ktoś powiedział od świec to że wytrzymują 90 tyś to można między książki z bajkami włożyć może w sporadycznych przypadkach ja też miałem takie objawy w pewnych zakresach obrotów autko nie ciągnęło po wymianie świec znacznie lepiej na poprzednich przejechałem 30 tyś świece tylko dedykowane NGK irydowe |
|
|
|
 |
SUCHY77
Forumowicz

Auto: Carisma II 1.8 GDI 2000r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Paź 2010 Posty: 67 Skąd: Chrzanów
|
Wysłany: 21-03-2011, 11:39
|
|
|
rysiul napisał/a: | Też mam podobne objawy, za jakiś miesiąc planuje czyszczenie kolektora dolotowego oraz zaworu EGR wiec będę miał informację czy taki zabieg faktycznie poprawia pracę silnika. |
I jak rusiul jesteś już po czyszczeniu, jeśli tak to czy pomogło? |
|
|
|
 |
rysiul
Mitsumaniak

Auto: wstyd powiedzieć
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 02 Lut 2010 Posty: 244 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 22-03-2011, 20:51
|
|
|
Niestety podczas próby demontażu kolektora dolotowego nie miałem dostępu do kanału i nie byłem w stanie zlokalizować i odkręcić jednej śruby.
Felerna śrubka z zdjęcia 56: http://www.dreamcarisma.d..._blastern_3.php
Puki co walczę z fajkami zapłonowymi jeśli tak je można nazwać. Kończą się chyba w efekcie auto ma słabszą dynamikę, pali trochę więcej i kopci dosyć wyraźnie parą wodną(czasem to aż obciach). |
|
|
|
 |
marcinkn
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Sty 2011 Posty: 51 Skąd: Gliwice/Knurów
|
Wysłany: 22-03-2011, 21:13
|
|
|
jestem świeżo po czyszczeniu kolektora, miałem objawy szarpania, po wyczyszczeniu auto jedzie stabilnie nie szarpie |
_________________ Wcześniej Astra H 1.9 150ps
Teraz Mitsubishi Carisma 1.8 GDI i Fiat Bravo 1.6 |
|
|
|
 |
|