Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.8 GDI] Automatyczna skrzynia biegów
Autor Wiadomość
Owiec 
Nowy Forumowicz


Auto: Carisma II 1.8 GDI 2000r. A/T
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Lis 2010
Posty: 30
Skąd: Koszalin
Wysłany: 07-12-2010, 10:20   [Cari 1.8 GDI] Automatyczna skrzynia biegów

Witam, mam kilka pytań odnośnie Carismy 1.8GDI w automacie. Jako iż wcześniej nie jeździłem automatem, a moją Cari posiadam od niecałego tygodnia mam kilka pytań:
1) Czy normalne jest, że obroty lekko spadają po wrzuceniu D lub R z P lub N?
2) Podczas jazdy, gdy wcisnę gaz i nie zmieniam jego położenia, samochód przyspiesza i skrzynia zmienia bieg zdarza, że skrzynia się ciutkę zastanawia i jak by dłużej zmienia bieg (taki moment zawieszenia, nie dłużej niż sekunda), jak dodaję więcej gazu to zmiana jest płynniejsza i szybsza. Normalne to?

Jak jeszcze jakieś pytania mnie najdą to będę pisał;)
(Jestem trochę paranoikiem od kiedy miałem Opla Vectrę B '98 i mimo władowanych 6tyś w naprawy i tak się posypał więc pewnie będę zadawał dużo dziwnych pytań;) )
Pozdrawiam.
 
 
Moomin 
Mitsumaniak


Auto: Ford Focus 1.6 115KM, 2008
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 20 Maj 2007
Posty: 1205
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 07-12-2010, 21:29   Re: Automatyczna skrzynia biegów

Owiec napisał/a:
Witam, mam kilka pytań odnośnie Carismy 1.8GDI w automacie. Jako iż wcześniej nie jeździłem automatem, a moją Cari posiadam od niecałego tygodnia mam kilka pytań:
1) Czy normalne jest, że obroty lekko spadają po wrzuceniu D lub R z P lub N?
2) Podczas jazdy, gdy wcisnę gaz i nie zmieniam jego położenia, samochód przyspiesza i skrzynia zmienia bieg zdarza, że skrzynia się ciutkę zastanawia i jak by dłużej zmienia bieg (taki moment zawieszenia, nie dłużej niż sekunda), jak dodaję więcej gazu to zmiana jest płynniejsza i szybsza. Normalne to?

Jak jeszcze jakieś pytania mnie najdą to będę pisał;)
(Jestem trochę paranoikiem od kiedy miałem Opla Vectrę B '98 i mimo władowanych 6tyś w naprawy i tak się posypał więc pewnie będę zadawał dużo dziwnych pytań;) )
Pozdrawiam.

To że obroty lekko spadają p wrzuceniu D lub R to normalne, choć nie zawsze się tak dzieje. Ta druga sytuacja nie wygląda na normalną, ale może to kwestia tego jak auto było użytkowane do tej pory. To jest tzw. skrzynia adaptacyjna Invecs II, która uczy się Twojego stylu jazdy i dostosowuje się do niego. Może ktoś przed Tobą jeździł całkiem inaczej. Jak chcesz się przekonać czy to kwestia nauki czy czegoś innego to odepnij klemę akumulatora na kilkanaście sekund. Kompy się wyzerują i będziesz sam uczył skrzynię od początku, wtedy się okaże. Aha, nie zdziw się, że przez pierwsze 150-200km będzie dziwnie chodzić (prześlizgi, szarpnięcia, mało płynne zmiany) - w ciągu tego czasu łapie nowe ustawienia.
_________________
Piszę poprawnie po polsku
.
 
 
Owiec 
Nowy Forumowicz


Auto: Carisma II 1.8 GDI 2000r. A/T
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Lis 2010
Posty: 30
Skąd: Koszalin
Wysłany: 18-12-2010, 10:54   

W końcu miałem możliwość zrobić dłuższą trasę moją Cari i zauważyłem niepokojącą rzecz. Mianowicie w trakcie gdy automat przełącza z 1 na 2 przy mocno wciśniętym gazie widoczny jest skok obrotów do góry. I mam wrażenie, że sprzęgło się ślizga, gdyż po wciśnięciu gazu obroty rosną nie adekwatnie do prędkości. Czy sprzęgło kwalifikuje się do wymiany czy jest to może wina za dużej ilości oleju? Dzisiaj zauważyłem ze na miarce gdzie jest pierw cold a potem hot zimny olej jest trochę ponad hot, później sprawdzę jak jest po rozgrzaniu, na razie staram się uspokoić. Czy jest prawdopodobieństwo, że to przez nadmiar oleju co powoduje za duże ciśnienie może się ślizgać sprzęgło???

[ Dodano: 18-12-2010, 14:18 ]
Sprawdziłem poziom oleju według serwisówki, czyli na rozgrzanym silniku i okazało się, że brakuje aż litra oleju:/
Dolałem brakujący litr i teraz modlę się, żeby nic się nie spsuło:/ Wcześniej zrobiłem ok 400km nim dolałem ten litr. Czuć, że biegi wchodzą łagodniej, ale nie jestem pewien co do ślizgu:/
Jeśli coś jednak się popsuło to co mogło się popsuć i jaki może być tego koszt???
 
 
Moomin 
Mitsumaniak


Auto: Ford Focus 1.6 115KM, 2008
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 20 Maj 2007
Posty: 1205
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 18-12-2010, 16:44   

A odłączałeś ostatnio akumulator tak jak pisałeś? Jeśli tak to te uślizgi sa zapewne tego efektem. W ten sposób wlasnie sie objawia nauka skrzyni. Po kilku, kilkunastu razach przejdzie. Co do wzrostu obrotow, a braku wzrostu prędkości, to jest to normalne zjawisko w klasycznym automacie w rozsądnych granicach. Tu jest sprzęgło hydrokinetyczne, którego natura jest wlasnie taka, ze sie lekko ślizga. Łatwo na ulicy poznać automat wlasnie po pracy silnika-obroty sa nieproporcjonalnie wysokie do prędkości i przyspieszenia. Ale tak jak napisałem- w pewnych granicach. Jak ten rozrzut jest zbyt duży to cos nie tak. Moze i niedobór oleju moze byc tego powodem, ale nie wiem. Mnie zastanawia jakiego oleju dolałeś. Bo do tych skrzyn te popularne oleje nie bardzo sie nadają. Co tam wlałeś?
_________________
Piszę poprawnie po polsku
.
 
 
Owiec 
Nowy Forumowicz


Auto: Carisma II 1.8 GDI 2000r. A/T
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Lis 2010
Posty: 30
Skąd: Koszalin
Wysłany: 19-12-2010, 10:36   

Efekt ślizgania nie jest jakiś nie wiadomo jak duży, pod wzniesienia spokojnie podjeżdża i czuć że "ciągnie", a olej wlałem taki jak w instrukcji czyli: ATF-SP II.
Mam nadzieję, że wszystko jest ok i po nauce będzie dobrze, gdyż czeka mnie wycieczka (1600km) i nie chciał bym gdzieś utknąć w taką pogodę;)
 
 
Moomin 
Mitsumaniak


Auto: Ford Focus 1.6 115KM, 2008
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 20 Maj 2007
Posty: 1205
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 19-12-2010, 15:53   

Owiec napisał/a:
Efekt ślizgania nie jest jakiś nie wiadomo jak duży, pod wzniesienia spokojnie podjeżdża i czuć że "ciągnie", a olej wlałem taki jak w instrukcji czyli: ATF-SP II.

Jakiej marki ten olej? Możesz podać pełną nazwę?
_________________
Piszę poprawnie po polsku
.
 
 
Owiec 
Nowy Forumowicz


Auto: Carisma II 1.8 GDI 2000r. A/T
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Lis 2010
Posty: 30
Skąd: Koszalin
Wysłany: 19-12-2010, 20:01   

Napiszę jutro, teraz nie pamiętam, a nie chce mi się lecieć na dwór;)
A co do zmiany biegów i ślizgania to już się nie ślizga, biegi zmienia bardzo płynnie, poza z1 na 2, czasem szarpie, ale może dlatego, że w trasie było mało okazji by się tego nauczył;)
Dzięki za wszelkie odpowiedzi, co do oleju napiszę jutro:)
Ps. Zastanawia mnie jeszcze tylko czasem słyszalne lekkie uderzenie gdy skrzynia zbija na luz lub z powrotem na bieg, ale stawiam na poduszkę pod skrzynią, chyba że się mylę?

[ Dodano: 23-12-2010, 11:10 ]
Olej jest firmy Valvoline;)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.