Filtr paliwa i kiepska jakości ropa a niskie temperatury... |
Autor |
Wiadomość |
didku
Forumowicz
Auto: Outlander II 2,2 INSTYLE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 03 Mar 2009 Posty: 141 Skąd: Wrocław-Zgorzelec
|
Wysłany: 04-12-2010, 16:18
|
|
|
Kranik jest w 2.2 Filtr Purflux - taka czarna plastikowa srubka i wylewa sie - oczywiscie trzeba cos podlozyc pod spod(chyba cos kolo do 300ml z paliwem w filtrze). Mysle ze za zatykanie filtra odpowiada przede wszystkim paliwo a nie woda. Polecam Webasto + arktyczny Statoil Diesel Gold (wlasne doswiadczenia z poprzedniego roku ) ten podgrzewacz to tez byloby wyjscie, niestety w pracy noca nie mam mozliwosci garazowania. Z drugiej strony lepiej zatkac filtr niz wtryski czy pompe commonrail |
_________________ jeszcze Panda 1.2 LPG, oktavka 1 1,9tdi, Ducato 2,3 multijet
 |
|
|
|
 |
mitsu00
Mitsumaniak
Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy Dołączył: 10 Lut 2009 Posty: 4355 Skąd: Sztokholm, Szwecja
|
Wysłany: 04-12-2010, 16:50
|
|
|
Cytat: |
Kranik jest w 2.2 Filtr Purflux - taka czarna plastikowa srubka i wylewa sie - oczywiscie trzeba cos podlozyc pod spod(chyba cos kolo do 300ml z paliwem w filtrze). Mysle ze za zatykanie filtra odpowiada przede wszystkim paliwo a nie woda. Polecam Webasto + arktyczny Statoil Diesel Gold (wlasne doswiadczenia z poprzedniego roku ) ten podgrzewacz to tez byloby wyjscie, niestety w pracy noca nie mam mozliwosci garazowania. Z drugiej strony lepiej zatkac filtr niz wtryski czy pompe commonrail |
To Webasto to fajna rzecz, ale trzeba chyba uważać żeby akumulatora nie rozładować, bo system nie laduje akku podczas pracy. Wariant elektryczny DEFA ładuje akku podczas podgrzewania, z 2-giej strony trzeba podłączyć auto do 220V. Wszystkie gadżety mają swoje za i przeciw Najtańszymrozwiązaniem pozostaje chyba tylko cieply garaż. |
_________________ Pozdrawiam
Dominik |
|
|
|
 |
sibkods
Forumowicz
Auto: Outlander II 2.0 DiD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 01 Sie 2009 Posty: 181 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 04-12-2010, 19:30
|
|
|
Cytat: | Z drugiej strony lepiej zatkac filtr niz wtryski czy pompe commonrail |
Najlepiej to nie zatykac nic, inne silniki CR nie maja żadnych problemów z mrozami . |
|
|
|
 |
regon
Forumowicz

Auto: MO II, 2,4 - już nie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 10 Lut 2010 Posty: 419 Skąd: Wawa
|
Wysłany: 04-12-2010, 19:34
|
|
|
benzyniak górą |
_________________
 |
|
|
|
 |
mitsu00
Mitsumaniak
Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy Dołączył: 10 Lut 2009 Posty: 4355 Skąd: Sztokholm, Szwecja
|
Wysłany: 04-12-2010, 19:42
|
|
|
regon napisał/a: | benzyniak górą |
ja tam wole dizelka mimo tego mankamentu przy silnych mrozach. Niedawno zrobilem prawie 1000km ciągnąc 1,5t przyczepę i srednie spalanie w trasie wyszło 10,5l/100km jadac 80-95km/h. Jak dla mnie bajka |
_________________ Pozdrawiam
Dominik |
|
|
|
 |
regon
Forumowicz

Auto: MO II, 2,4 - już nie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 10 Lut 2010 Posty: 419 Skąd: Wawa
|
Wysłany: 04-12-2010, 19:47
|
|
|
mitsu00 juz ci pisałem, że nie mam przyczepy |
_________________
 |
|
|
|
 |
jach
Nowy Forumowicz
Auto: outlander 2.0D ID intense+2010
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Lis 2010 Posty: 4 Skąd: bydgoszcz
|
Wysłany: 05-12-2010, 14:51
|
|
|
rozwodzimy się który silnik 2.0 czy 2.2 na mrozy a ja wam powiem, że będąc w Finlandii-na północy -większość jeździ benzynowymi, no chyba, że ja tylko widziałem, a raczej słyszałem. dodatkowo grzeją je grzałkami na postoju i myślę, że takich jak my problemów nie maja
pzdr. |
|
|
|
 |
mitsu00
Mitsumaniak
Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy Dołączył: 10 Lut 2009 Posty: 4355 Skąd: Sztokholm, Szwecja
|
Wysłany: 05-12-2010, 14:56
|
|
|
jach napisał/a: | rozwodzimy się który silnik 2.0 czy 2.2 na mrozy a ja wam powiem, że będąc w Finlandii-na północy -większość jeździ benzynowymi, no chyba, że ja tylko widziałem, a raczej słyszałem. dodatkowo grzeją je grzałkami na postoju i myślę, że takich jak my problemów nie maja
pzdr. |
Jako że mieszkam w Skandynawii to potwierdzam że prawie co 2-gi sprzedawany samochod w Szwecji na zyczenie klientama montowany elektryczny system ogrzewania wnętrza i silnika DEFA. Miejsca parkingowe maja wtyczki i podpina sięauto bezpośrednio do prądu. |
_________________ Pozdrawiam
Dominik |
|
|
|
 |
venglin [Usunięty]
|
Wysłany: 05-12-2010, 16:51
|
|
|
U mnie powtórka z rozrywki - dzisiaj już zapalił się check engine, silnik na razie się nie dławi, ani nie przeszedł w tryb awaryjny.
To jest jakiś dramat z tym paliwem. Nie mam go gdzie spalić, a w Auto GT odmówili spuszczenia z baku, bo nie mają co z nim zrobić |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 05-12-2010, 18:49
|
|
|
venglin napisał/a: | Nie mam go gdzie spalić, a w Auto GT odmówili spuszczenia z baku, bo nie mają co z nim zrobić | Kup kanister, niech Ci wleją paliwo do niego i weź później ze sobą. Będziesz miał na wiosnę. |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
Mariusz4
Mitsumaniak
Auto: Outlander II 2.2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 22 Mar 2009 Posty: 149 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 05-12-2010, 19:48
|
|
|
venglin napisał/a: | U mnie powtórka z rozrywki - dzisiaj już zapalił się check engine, silnik na razie się nie dławi, ani nie przeszedł w tryb awaryjny.
To jest jakiś dramat z tym paliwem. Nie mam go gdzie spalić, a w Auto GT odmówili spuszczenia z baku, bo nie mają co z nim zrobić |
masakra z tym twoim paliwem gdzie tankowałeś? rozumiem, ze auto garażowane ma 'lepiej', ale mój w ciągu dnia po 8-12 godz stoi na dworze i nigdy nie miałem jakichkolwiek problemów.
pozdrawiam,
Mariusz |
|
|
|
 |
venglin [Usunięty]
|
Wysłany: 05-12-2010, 20:16
|
|
|
Pisałem na samym początku opisu przygód - Statoil, ul. Grochowska 19, Warszawa. Tankowałem Diesel Gold, w poniedziałek, 29 listopada. |
|
|
|
 |
karol_alasz
Mitsumaniak 01425/KMM
Auto: OII Instyle'09 Navi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 23 Lut 2008 Posty: 751 Skąd: Zachodnia Ukraina (Szczecin)
|
Wysłany: 05-12-2010, 20:55
|
|
|
kaniak napisał/a: | Czy istnieje możliwość sprawdzenia filtra paliwa samemu i wylanie z niego wody? |
Jakby filtr był z drenażem to tak .... Wychodzi na to,że do franc dawali z kranikiem a w wieśwagenach nima...Ale uzasadnienie może byc takie ,że mój traktorek nigdy mnie nie zawiódł Ale ten kranik to jest jakby paliwo było słabej jakości że sie tak eufemistycznie wyrażę czyli po prostu chrzczone wodą -na wytrącone parafiny nie pomoże - tu tylko grzanie i płukanie filtra... Musi byc ten przewód paliwowy słabo zaizolowany termicznie bo nawet jak opatulic filtr czy go z grzałką jakąś dać to parafiny sie wytrąca przed nim i filtr sie zatka... |
|
|
|
 |
mitsu00
Mitsumaniak
Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy Dołączył: 10 Lut 2009 Posty: 4355 Skąd: Sztokholm, Szwecja
|
Wysłany: 21-12-2010, 18:36
|
|
|
Mariusz4 napisał/a: | venglin napisał/a: | U mnie powtórka z rozrywki - dzisiaj już zapalił się check engine, silnik na razie się nie dławi, ani nie przeszedł w tryb awaryjny.
To jest jakiś dramat z tym paliwem. Nie mam go gdzie spalić, a w Auto GT odmówili spuszczenia z baku, bo nie mają co z nim zrobić |
masakra z tym twoim paliwem gdzie tankowałeś? rozumiem, ze auto garażowane ma 'lepiej', ale mój w ciągu dnia po 8-12 godz stoi na dworze i nigdy nie miałem jakichkolwiek problemów.
pozdrawiam,
Mariusz | Powiem tak: wydaje mi się że jednak jakość paliwa nie jest w PL taka dobra (mam tu na myśli Vervy, Ultimate, Goldy czy V-Powery) jak producenci próbują kierowcom to uświadomić. Od miesiąca mieszkam w Szwecji i tankuje zwykłą ropę na Statoil (nie mają tu extra wynalazków jak Diesel Gold czy Diesel Arctic, to samo na Shell). Tydzień temu byliśmy ze znajomymi na nartach w Are na pólnocy gdzie nonstop było -20st w dzień i nocami słupek rtęci dochodził do -35stC. I co? I nic, misiek jeździł i jeździ normalnie, odpalał co prawda ciężko bo stał na zewnątrz przez 4 dni, ale filtr paliwa ma się świetnie i auto śmiga że aż miło |
_________________ Pozdrawiam
Dominik |
|
|
|
 |
karol_alasz
Mitsumaniak 01425/KMM
Auto: OII Instyle'09 Navi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 23 Lut 2008 Posty: 751 Skąd: Zachodnia Ukraina (Szczecin)
|
Wysłany: 21-12-2010, 21:22
|
|
|
mitsu00 napisał/a: | Od miesiąca mieszkam w Szwecji i tankuje zwykłą ropę na Statoil (nie mają tu extra wynalazków jak Diesel Gold czy Diesel Arctic, to samo na Shell). |
Ale na okres zimowy w calej skandynawii (Swenska,Norska i Finska ) dystrybuuje sie paliwa tzw zimowe tyle ,ze bez tych wszystkich fanfar i dodatkowych oplat co u nas... |
|
|
|
 |
|