Napęd Outlander II |
Autor |
Wiadomość |
wowo
Forumowicz

Auto: Outlander 2008 2.0 D Intense+
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Gru 2008 Posty: 102 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 01-01-2011, 11:26
|
|
|
sylb napisał/a: |
Wydaje mi się, że w takich warunkach zimowych system się sprawdza dla samochodów z przednim napędem, które mają trochę inny tor jazdy. Z drogiej strony jechałem nie jechałem 100 po łuku tylko około 500km/h po dosyć ostrych zakrętach. |
Sylb - gdzie tak podkręciłeś swojego 2.0D? |
_________________ W końcu dojrzałem - Outek to optymalny wybór |
|
|
|
 |
olabart
Forumowicz

Auto: OUTLANDER I+2.0T+II 2.4 CVT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 10 Cze 2007 Posty: 171 Skąd: Dębica
|
Wysłany: 01-01-2011, 12:58
|
|
|
Myślę koledzy, że jeżeli się Wam zapalają jakieś kontrolki od przegrzewających się napędów to macie jakiś problem techniczny. Mam trzeciego outlandera i wszystkie trzy testowałem i do tej pory testuję 2008 rocznik w dosłownym tego słowa znaczeniu - czyli nie 400m w kopnym śniegu tylko moja zabawa jest dużo, dużo dłuższa. Zima daje wiele możliwości testowania napędów i myślę, że każdy powinien wiedzieć na co stać jego pojazd. Na codzień w zimie ogólnie około 50% jazdy pokonuję z ingerencją systemów. Jestem z tych co pakują się czasami w beznadziejne sytuacje tylko po to aby poczuć adrenalinę. W każdym razie nie może być tak, że po 400m przegrzewa się napęd. Po prostu coś działa nie tak jak powinno. Napęd w outku to średnia wielu wskazań z wielu czujników i prawidłowe jego działanie właśnie od ich sprawności zależy. Nie drążąc dogłębnie tematu i wracając do sedna tematu - jeżeli wasz napęd grzeje się po 500 metrach lub w ogóle się grzeje to szukajcie usterki.Zdecydowanie wcześniej powinniście poczuć własne sprzęgło niż zobaczyć jakieś info o przegrzewającym się napędzie. |
_________________ http://www.youtube.com/watch?v=WfMvBXNcMLM
 |
|
|
|
 |
mitasumaniak
Nowy Forumowicz
Auto: syrena
Kraj/Country: Mexico
Dołączyła: 01 Sty 2011 Posty: 2 Skąd: inąd
|
Wysłany: 01-01-2011, 20:04 Re: Napęd Outlander II
|
|
|
AndrzejKrok napisał/a: | Panowie z racji pogody jaka panuję za oknami jeżdżę teraz non stop Outkiem na AWD LOCK i oczywiście wyłączone ESP zawsze , i teraz mam taki problem że ten napęd non stop mi się przegrzewa i wyskakuje ostrzeżenie na desce , nie jest w stanie wytrzymać jazdy w kopnym śniegu przez jakieś 400 metrów , do tej pory przez 15 lat jeździłem tylko quattrówkami i nigdy nie miałem takiego problemu a samochody były mocno wiekowe , niestety q7 czy q5 to nie mój przedział cenowy zatem wybrałem pseudo haldexa .
Samochód jest w miarę nowy z przebiegiem 22kkm , niedawno jest po przeglądzie a każdy wie jak działają ASO ,dlatego chciałem się Was tutaj poradzić zanim tam pojadę .
Czy ktoś miał już podobne objawy , co do samego sprzęgła to wiadomo że pali się szybko bo jest chińskie ale że napęd się grzeje ?? |
czytałeś przynajmniej instrukcję obsługi tego pojazdu? kiedy się stosuje lock?
i jeździsz cały czas na lock???? toż to niebezpieczne - samochód jest wtedy megapodsterowny!!!!
[ Dodano: 01-01-2011, 20:07 ]
AndrzejKrok napisał/a: | problemu cdn , nowemu właścicielowi leci olej gdzieś po środku samochodu i napędy dalej się przegrzewają , ASO stwierdziło niewłaściwe użytkowanie po nowym roku cdn
Do czego się nadają te samochody skoro nie można pojechać 500 metrów w śniegu |
a jednak coś w tym jest - żaden samochód nie jest idiotoodporny
[ Dodano: 01-01-2011, 20:11 ]
olabart napisał/a: | ....jeżeli wasz napęd grzeje się po 500 metrach lub w ogóle się grzeje to szukajcie usterki.... |
myślę, że to może być zepsuty łącznik między kierownicą a fotelem
Wszystkiego Dobrego w Nowym Roku!!! |
|
|
|
 |
regon
Forumowicz

Auto: MO II, 2,4 - już nie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 10 Lut 2010 Posty: 419 Skąd: Wawa
|
Wysłany: 01-01-2011, 20:12 Re: Napęd Outlander II
|
|
|
mitasumaniak napisał/a: | AndrzejKrok napisał/a: | Panowie z racji pogody jaka panuję za oknami jeżdżę teraz non stop Outkiem na AWD LOCK i oczywiście wyłączone ESP zawsze , i teraz mam taki problem że ten napęd non stop mi się przegrzewa i wyskakuje ostrzeżenie na desce , nie jest w stanie wytrzymać jazdy w kopnym śniegu przez jakieś 400 metrów , do tej pory przez 15 lat jeździłem tylko quattrówkami i nigdy nie miałem takiego problemu a samochody były mocno wiekowe , niestety q7 czy q5 to nie mój przedział cenowy zatem wybrałem pseudo haldexa .
Samochód jest w miarę nowy z przebiegiem 22kkm , niedawno jest po przeglądzie a każdy wie jak działają ASO ,dlatego chciałem się Was tutaj poradzić zanim tam pojadę .
Czy ktoś miał już podobne objawy , co do samego sprzęgła to wiadomo że pali się szybko bo jest chińskie ale że napęd się grzeje ?? |
czytałeś przynajmniej instrukcję obsługi tego pojazdu? kiedy się stosuje lock?
i jeździsz cały czas na lock???? toż to niebezpieczne - samochód jest wtedy megapodsterowny!!!!
[ Dodano: 01-01-2011, 20:07 ]
AndrzejKrok napisał/a: | problemu cdn , nowemu właścicielowi leci olej gdzieś po środku samochodu i napędy dalej się przegrzewają , ASO stwierdziło niewłaściwe użytkowanie po nowym roku cdn
Do czego się nadają te samochody skoro nie można pojechać 500 metrów w śniegu |
a jednak coś w tym jest - żaden samochód nie jest idiotoodporny
[ Dodano: 01-01-2011, 20:11 ]
olabart napisał/a: | ....jeżeli wasz napęd grzeje się po 500 metrach lub w ogóle się grzeje to szukajcie usterki.... |
myślę, że to może być zepsuty łącznik między kierownicą a fotelem
Wszystkiego Dobrego w Nowym Roku!!! |
mam wrażenie czy nasz stary forumowicz z wiednia, piaseczna, polic powrocił? |
_________________
 |
|
|
|
 |
AndrzejKrok
Nowy Forumowicz

Auto: Outek
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Gru 2010 Posty: 28 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 01-01-2011, 21:18
|
|
|
a co ma lock do grzania się napędów kolego ??? przecież automatycznie się wyłącza po osiągnięciu określonej prędkości co w przypadku mojego auta nie ma ma żadnego znaczenia |
|
|
|
 |
-WALDOR-
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Outlander 2.0 DiD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Lis 2010 Posty: 136 Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: 01-01-2011, 21:22
|
|
|
MITSUBISHI_WRC napisał/a: | Regon chyba powrócił i bardzo lubi Mitsubishi. |
też tak cosik czułem...ciekawe co tym razem wypłodzi... |
|
|
|
 |
Jackie
Mitsumaniak Dealer Mitsumaniak

Auto: Eclipse Cross PHEV
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 3600 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 03-01-2011, 10:19
|
|
|
mitasumaniak, obiecałem sobie w Nowym Roku, że będę miły dla innych i będę sie bardzo starał być przyjazny i tylko dlatego dostajesz 1 ostrzeżenie za agresywną postawę wobec innego użytkownika. Bardzo staram się pominąć sugestię kolegów o powrocie pewnego użytkownika i zakładam, że się mylą. Nie każ mi weryfikować tej opinii...
Pozdrawiam |
_________________ Jackie
Evolution never ends...
http://wybieramaso.pl/ |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 03-01-2011, 13:16
|
|
|
Jackie, Jak już się pojawiłeś groźny oboźny to napisz jeszcze proszę jak to jest z tym napędem - przejście z trybu 4WD Lock na 4WD Auto następuje przy prędkości .... i jest/nie jest sygnalizowane na wyświetlaczu. Bo jak Ty nie napiszesz to będziemy gdybać i gdybać |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
Jackie
Mitsumaniak Dealer Mitsumaniak

Auto: Eclipse Cross PHEV
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 3600 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 03-01-2011, 14:46
|
|
|
rezon napisał/a: | Jak już się pojawiłeś groźny oboźny |
No bez takich, jaki groźny?
rezon napisał/a: | przejście z trybu 4WD Lock na 4WD Auto następuje przy prędkości |
75 km/h (z tego co pamiętam, granica ustalana jest elektronicznie więc mogły być modyfikacje) ale nie ma to większego znaczenia bo producent ustala wartość bezpieczeństwa. Przejście nie jest sygnalizowane w żaden sposób, wyświetlacz pokazuje pozycję pokrętła.
Pozdrawiam |
_________________ Jackie
Evolution never ends...
http://wybieramaso.pl/ |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 03-01-2011, 18:04
|
|
|
Jackie no i wszystko jasne. dzięki. A już myślałem, że cóś jest nie tak, jak mi przy 130 4WD Lock pokazywał bo zapomniałem skręcić na Auto |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
karol_alasz
Mitsumaniak 01425/KMM
Auto: OII Instyle'09 Navi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 23 Lut 2008 Posty: 751 Skąd: Zachodnia Ukraina (Szczecin)
|
Wysłany: 03-01-2011, 18:22
|
|
|
Jackie napisał/a: | z tego co pamiętam, granica ustalana jest elektronicznie więc mogły być modyfikacje |
Czy to oznacza ,że za pomocą MUT-a można zmienić tę wartość? A jeżeli nie to czy można ją odczytać za pomocą urządzenia diagnostycznego? |
|
|
|
 |
Muciek
Mitsumaniak Amnetyst Black
Auto: O2 FL
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 05 Paź 2010 Posty: 896 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 03-01-2011, 20:11
|
|
|
Dzisiaj pan w salonie powiedział, że ok. 70km/h można jeździć 4wd lock bezpiecznie, a powyżej już może być właśnie napęd odłączany itp. |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 04-01-2011, 07:34
|
|
|
Ale Wy dalej nie rozumiecie że to nie jest prawdziwy "LOCK"? Przecież już kilka razy było i były wklejone materiały iż sprzęgło zaczyna dołączać napęd zależnie od wciśniętego gazu, różnicy prędkości obrotowej między przodem a tyłem, chyba jeszcze od prędkości i kilku innych parametrów..... Przełączenie na "LOCK" daje tylko 1,5 większą wartość docisku sprzęgła względem Auto... |
|
|
|
 |
Jackie
Mitsumaniak Dealer Mitsumaniak

Auto: Eclipse Cross PHEV
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 3600 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 04-01-2011, 09:45
|
|
|
karol_alasz napisał/a: | Czy to oznacza ,że za pomocą MUT-a można zmienić tę wartość? |
Nie sądzę choć nie sprawdzałem. Muciek napisał/a: | Dzisiaj pan w salonie powiedział, że ok. 70km/h można jeździć 4wd lock bezpiecznie |
I tak i nie. Musisz pamiętać, że napęd w Outlanderze nie jest napędem realizowanym przez 3 dyferencjały więc problem z grzaniem się elementów przeniesienia napędu przy dłuższej (tudzież ostrzejszej) eksploatacji zwyczajnie wystąpi. Oczywiście nie tylko Mitsubishi to dotyka, dla przykładu w każdym Subaru (a tam są przecież 3 dyfry) jest kontrolka R.DIFF TEMP. (Rear differential temperature) informujący o przegrzaniu i konieczności "odpoczynku" dyfra, niemniej napęd AWC jest bardziej podatny na działanie wysokich temperatur. Tym samym stosujcie przełożenie LOCK tylko wtedy kiedy jest to konieczne a nie w sposób permanentny. Szczególnie, że:
krzychu napisał/a: | Przełączenie na "LOCK" daje tylko 1,5 większą wartość docisku sprzęgła względem Auto... |
to powyżej to święta prawda więc tarcie w dyfrze wzrasta bardzo mocno.
Pozdrawiam |
_________________ Jackie
Evolution never ends...
http://wybieramaso.pl/ |
|
|
|
 |
13zbyszek13
Forumowicz

Auto: 2,0 DID outlander 2009
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 12 Lis 2009 Posty: 2450 Skąd: PL
|
Wysłany: 04-01-2011, 10:05
|
|
|
regon napisał/a: | mam wrażenie czy nasz stary forumowicz z wiednia, piaseczna, polic powrocił? |
[ Dodano: 04-01-2011, 10:06 ]
AndrzejKrok napisał/a: | a co ma lock do grzania się napędów kolego ??? przecież automatycznie się wyłącza po osiągnięciu określonej prędkości co w przypadku mojego auta nie ma ma żadnego znaczenia |
To że nie służy on do jazdy non stop. |
_________________ MITSUBISHI to już historia teraz jest HONDA
 |
|
|
|
 |
|