Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Napęd Outlander II
Autor Wiadomość
wowo 
Forumowicz


Auto: Outlander 2008 2.0 D Intense+
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Gru 2008
Posty: 102
Skąd: Kraków
Wysłany: 01-01-2011, 11:26   

sylb napisał/a:


Wydaje mi się, że w takich warunkach zimowych system się sprawdza dla samochodów z przednim napędem, które mają trochę inny tor jazdy. Z drogiej strony jechałem nie jechałem 100 po łuku tylko około 500km/h po dosyć ostrych zakrętach.


Sylb - gdzie tak podkręciłeś swojego 2.0D? :shock:
_________________
W końcu dojrzałem - Outek to optymalny wybór :-)
 
 
olabart 
Forumowicz


Auto: OUTLANDER I+2.0T+II 2.4 CVT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Cze 2007
Posty: 171
Skąd: Dębica
Wysłany: 01-01-2011, 12:58   

Myślę koledzy, że jeżeli się Wam zapalają jakieś kontrolki od przegrzewających się napędów to macie jakiś problem techniczny. Mam trzeciego outlandera i wszystkie trzy testowałem i do tej pory testuję 2008 rocznik w dosłownym tego słowa znaczeniu - czyli nie 400m w kopnym śniegu tylko moja zabawa jest dużo, dużo dłuższa. Zima daje wiele możliwości testowania napędów i myślę, że każdy powinien wiedzieć na co stać jego pojazd. Na codzień w zimie ogólnie około 50% jazdy pokonuję z ingerencją systemów. Jestem z tych co pakują się czasami w beznadziejne sytuacje tylko po to aby poczuć adrenalinę. W każdym razie nie może być tak, że po 400m przegrzewa się napęd. Po prostu coś działa nie tak jak powinno. Napęd w outku to średnia wielu wskazań z wielu czujników i prawidłowe jego działanie właśnie od ich sprawności zależy. Nie drążąc dogłębnie tematu i wracając do sedna tematu - jeżeli wasz napęd grzeje się po 500 metrach lub w ogóle się grzeje to szukajcie usterki.Zdecydowanie wcześniej powinniście poczuć własne sprzęgło niż zobaczyć jakieś info o przegrzewającym się napędzie.
_________________
http://www.youtube.com/watch?v=WfMvBXNcMLM
 
 
mitasumaniak 
Nowy Forumowicz

Auto: syrena
Kraj/Country: Mexico
Dołączyła: 01 Sty 2011
Posty: 2
Skąd: inąd
Wysłany: 01-01-2011, 20:04   Re: Napęd Outlander II

AndrzejKrok napisał/a:
Panowie z racji pogody jaka panuję za oknami jeżdżę teraz non stop Outkiem na AWD LOCK i oczywiście wyłączone ESP zawsze , i teraz mam taki problem że ten napęd non stop mi się przegrzewa i wyskakuje ostrzeżenie na desce , nie jest w stanie wytrzymać jazdy w kopnym śniegu przez jakieś 400 metrów , do tej pory przez 15 lat jeździłem tylko quattrówkami i nigdy nie miałem takiego problemu a samochody były mocno wiekowe , niestety q7 czy q5 to nie mój przedział cenowy zatem wybrałem pseudo haldexa .
Samochód jest w miarę nowy z przebiegiem 22kkm , niedawno jest po przeglądzie a każdy wie jak działają ASO ,dlatego chciałem się Was tutaj poradzić zanim tam pojadę .
Czy ktoś miał już podobne objawy , co do samego sprzęgła to wiadomo że pali się szybko bo jest chińskie ale że napęd się grzeje ??


czytałeś przynajmniej instrukcję obsługi tego pojazdu? kiedy się stosuje lock?
i jeździsz cały czas na lock???? toż to niebezpieczne - samochód jest wtedy megapodsterowny!!!!

[ Dodano: 01-01-2011, 20:07 ]
AndrzejKrok napisał/a:
problemu cdn , nowemu właścicielowi leci olej gdzieś po środku samochodu i napędy dalej się przegrzewają , ASO stwierdziło niewłaściwe użytkowanie :lol: :lol: po nowym roku cdn
Do czego się nadają te samochody skoro nie można pojechać 500 metrów w śniegu :|


a jednak coś w tym jest - żaden samochód nie jest idiotoodporny

[ Dodano: 01-01-2011, 20:11 ]
olabart napisał/a:
....jeżeli wasz napęd grzeje się po 500 metrach lub w ogóle się grzeje to szukajcie usterki....


myślę, że to może być zepsuty łącznik między kierownicą a fotelem :D
Wszystkiego Dobrego w Nowym Roku!!! :D
 
 
regon 
Forumowicz


Auto: MO II, 2,4 - już nie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 10 Lut 2010
Posty: 419
Skąd: Wawa
Wysłany: 01-01-2011, 20:12   Re: Napęd Outlander II

mitasumaniak napisał/a:
AndrzejKrok napisał/a:
Panowie z racji pogody jaka panuję za oknami jeżdżę teraz non stop Outkiem na AWD LOCK i oczywiście wyłączone ESP zawsze , i teraz mam taki problem że ten napęd non stop mi się przegrzewa i wyskakuje ostrzeżenie na desce , nie jest w stanie wytrzymać jazdy w kopnym śniegu przez jakieś 400 metrów , do tej pory przez 15 lat jeździłem tylko quattrówkami i nigdy nie miałem takiego problemu a samochody były mocno wiekowe , niestety q7 czy q5 to nie mój przedział cenowy zatem wybrałem pseudo haldexa .
Samochód jest w miarę nowy z przebiegiem 22kkm , niedawno jest po przeglądzie a każdy wie jak działają ASO ,dlatego chciałem się Was tutaj poradzić zanim tam pojadę .
Czy ktoś miał już podobne objawy , co do samego sprzęgła to wiadomo że pali się szybko bo jest chińskie ale że napęd się grzeje ??


czytałeś przynajmniej instrukcję obsługi tego pojazdu? kiedy się stosuje lock?
i jeździsz cały czas na lock???? toż to niebezpieczne - samochód jest wtedy megapodsterowny!!!!

[ Dodano: 01-01-2011, 20:07 ]
AndrzejKrok napisał/a:
problemu cdn , nowemu właścicielowi leci olej gdzieś po środku samochodu i napędy dalej się przegrzewają , ASO stwierdziło niewłaściwe użytkowanie :lol: :lol: po nowym roku cdn
Do czego się nadają te samochody skoro nie można pojechać 500 metrów w śniegu :|


a jednak coś w tym jest - żaden samochód nie jest idiotoodporny

[ Dodano: 01-01-2011, 20:11 ]
olabart napisał/a:
....jeżeli wasz napęd grzeje się po 500 metrach lub w ogóle się grzeje to szukajcie usterki....


myślę, że to może być zepsuty łącznik między kierownicą a fotelem :D
Wszystkiego Dobrego w Nowym Roku!!! :D

mam wrażenie czy nasz stary forumowicz z wiednia, piaseczna, polic powrocił?
_________________

 
 
AndrzejKrok 
Nowy Forumowicz


Auto: Outek
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Gru 2010
Posty: 28
Skąd: Warszawa
Wysłany: 01-01-2011, 21:18   

a co ma lock do grzania się napędów kolego ??? przecież automatycznie się wyłącza po osiągnięciu określonej prędkości co w przypadku mojego auta nie ma ma żadnego znaczenia
 
 
-WALDOR- 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Outlander 2.0 DiD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Lis 2010
Posty: 136
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 01-01-2011, 21:22   

MITSUBISHI_WRC napisał/a:
Regon chyba powrócił i bardzo lubi Mitsubishi. :wink:


też tak cosik czułem...ciekawe co tym razem wypłodzi... :P
 
 
Jackie 
Mitsumaniak
Dealer Mitsumaniak


Auto: Eclipse Cross PHEV
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 3600
Skąd: Białystok
Wysłany: 03-01-2011, 10:19   

mitasumaniak, obiecałem sobie w Nowym Roku, że będę miły dla innych i będę sie bardzo starał być przyjazny i tylko dlatego dostajesz 1 ostrzeżenie za agresywną postawę wobec innego użytkownika. Bardzo staram się pominąć sugestię kolegów o powrocie pewnego użytkownika i zakładam, że się mylą. Nie każ mi weryfikować tej opinii...
Pozdrawiam
_________________
Jackie
Evolution never ends...
http://wybieramaso.pl/
 
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 03-01-2011, 13:16   

Jackie, Jak już się pojawiłeś groźny oboźny ;) to napisz jeszcze proszę jak to jest z tym napędem - przejście z trybu 4WD Lock na 4WD Auto następuje przy prędkości .... i jest/nie jest sygnalizowane na wyświetlaczu. Bo jak Ty nie napiszesz to będziemy gdybać i gdybać
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
Jackie 
Mitsumaniak
Dealer Mitsumaniak


Auto: Eclipse Cross PHEV
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 3600
Skąd: Białystok
Wysłany: 03-01-2011, 14:46   

rezon napisał/a:
Jak już się pojawiłeś groźny oboźny

No bez takich, jaki groźny? ;)
rezon napisał/a:
przejście z trybu 4WD Lock na 4WD Auto następuje przy prędkości

75 km/h (z tego co pamiętam, granica ustalana jest elektronicznie więc mogły być modyfikacje) ale nie ma to większego znaczenia bo producent ustala wartość bezpieczeństwa. Przejście nie jest sygnalizowane w żaden sposób, wyświetlacz pokazuje pozycję pokrętła.
Pozdrawiam
_________________
Jackie
Evolution never ends...
http://wybieramaso.pl/
 
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 03-01-2011, 18:04   

Jackie no i wszystko jasne. :wav: dzięki. A już myślałem, że cóś jest nie tak, jak mi przy 130 4WD Lock pokazywał bo zapomniałem skręcić na Auto
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
karol_alasz 
Mitsumaniak
01425/KMM

Auto: OII Instyle'09 Navi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 23 Lut 2008
Posty: 751
Skąd: Zachodnia Ukraina (Szczecin)
Wysłany: 03-01-2011, 18:22   

Jackie napisał/a:
z tego co pamiętam, granica ustalana jest elektronicznie więc mogły być modyfikacje

Czy to oznacza ,że za pomocą MUT-a można zmienić tę wartość? A jeżeli nie to czy można ją odczytać za pomocą urządzenia diagnostycznego?
 
 
 
Muciek 
Mitsumaniak
Amnetyst Black

Auto: O2 FL
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 05 Paź 2010
Posty: 896
Skąd: Gdynia
Wysłany: 03-01-2011, 20:11   

Dzisiaj pan w salonie powiedział, że ok. 70km/h można jeździć 4wd lock bezpiecznie, a powyżej już może być właśnie napęd odłączany itp.
 
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 04-01-2011, 07:34   

Ale Wy dalej nie rozumiecie że to nie jest prawdziwy "LOCK"? Przecież już kilka razy było i były wklejone materiały iż sprzęgło zaczyna dołączać napęd zależnie od wciśniętego gazu, różnicy prędkości obrotowej między przodem a tyłem, chyba jeszcze od prędkości i kilku innych parametrów..... Przełączenie na "LOCK" daje tylko 1,5 większą wartość docisku sprzęgła względem Auto...
 
 
Jackie 
Mitsumaniak
Dealer Mitsumaniak


Auto: Eclipse Cross PHEV
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 3600
Skąd: Białystok
Wysłany: 04-01-2011, 09:45   

karol_alasz napisał/a:
Czy to oznacza ,że za pomocą MUT-a można zmienić tę wartość?

Nie sądzę choć nie sprawdzałem.
Muciek napisał/a:
Dzisiaj pan w salonie powiedział, że ok. 70km/h można jeździć 4wd lock bezpiecznie

I tak i nie. Musisz pamiętać, że napęd w Outlanderze nie jest napędem realizowanym przez 3 dyferencjały więc problem z grzaniem się elementów przeniesienia napędu przy dłuższej (tudzież ostrzejszej) eksploatacji zwyczajnie wystąpi. Oczywiście nie tylko Mitsubishi to dotyka, dla przykładu w każdym Subaru (a tam są przecież 3 dyfry) jest kontrolka R.DIFF TEMP. (Rear differential temperature) informujący o przegrzaniu i konieczności "odpoczynku" dyfra, niemniej napęd AWC jest bardziej podatny na działanie wysokich temperatur. Tym samym stosujcie przełożenie LOCK tylko wtedy kiedy jest to konieczne a nie w sposób permanentny. Szczególnie, że:
krzychu napisał/a:
Przełączenie na "LOCK" daje tylko 1,5 większą wartość docisku sprzęgła względem Auto...

to powyżej to święta prawda więc tarcie w dyfrze wzrasta bardzo mocno.
Pozdrawiam
_________________
Jackie
Evolution never ends...
http://wybieramaso.pl/
 
 
 
13zbyszek13 
Forumowicz


Auto: 2,0 DID outlander 2009
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Lis 2009
Posty: 2450
Skąd: PL
Wysłany: 04-01-2011, 10:05   

regon napisał/a:
mam wrażenie czy nasz stary forumowicz z wiednia, piaseczna, polic powrocił?


:badgrin:

[ Dodano: 04-01-2011, 10:06 ]
AndrzejKrok napisał/a:
a co ma lock do grzania się napędów kolego ??? przecież automatycznie się wyłącza po osiągnięciu określonej prędkości co w przypadku mojego auta nie ma ma żadnego znaczenia


To że nie służy on do jazdy non stop.
_________________
MITSUBISHI to już historia teraz jest HONDA
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.