 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Skoki napięcia |
Autor |
Wiadomość |
adpiekar
Forumowicz
Auto: sigma 92r.12V, Pajero IV Dakar
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 25 Wrz 2007 Posty: 130 Skąd: Mordy
|
Wysłany: 05-01-2011, 17:41 Skoki napięcia
|
|
|
Witam !!
Na wiosnę wymieniałem szczotki w alternatorze ponieważ się skończyły.A teraz zauważyłem że światła raz są ciemniejsze,a raz jaśniejsze podczas jazdy. Wymieniłem cały regulator napięcia wtedy ze szczotkami. Po zmierzeniu miernikiem ładowanie mi wyszło przy pracy silnika od 14,4V a po włączeniu po kolei odbiorników 15V ,15,3 aż skończyło się na 16,5V. Miał tak może kiedyś ktoś z was? Lub ktoś może znający się na prądzie w autach podsunie jakąś sugestię? Z góry dziękuję.
Pozdrawiam. |
|
|
|
 |
VirMan
Mitsumaniak maniacc

Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 11 Lut 2009 Posty: 1602 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 06-01-2011, 10:31
|
|
|
szlag trafił regulator niestety.. albo masz masę przy regulatorze nie halo (srubka w srodku)- stracisz elektronikę przy takim napieciu. Najlepiej oddać do profesjonalnego regenerowania. Ja mam sporo alternatorów , i w sumie cena nowego ( kolo 100 - 150 na allegro) jest na tyle atrakcyjna ,ze nie ma sensu bawić się w regenerację. |
_________________ Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi.
DONE: resurrection
 |
|
|
|
 |
adpiekar
Forumowicz
Auto: sigma 92r.12V, Pajero IV Dakar
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 25 Wrz 2007 Posty: 130 Skąd: Mordy
|
Wysłany: 06-01-2011, 19:18
|
|
|
Dzięki takem czuł,regulator ma niecały rok,myślałem że jak się wymieni na nowy to będzie spokój. Mam stary przelutuję do starego szczotki i zobaczę. Nowy regulator nie był orginalny. Może faktycznie ta śrubka od masy,ale tak czy tak trzeba wyjmować. We wrześniu wylał mi kondesator w sterowniku od skrzyni biegów,może też to miało wpływ.
No dzięki za zainteresowanie VirMan.
No i stary regulator założony,szczotki z nowego przelutowane,i ładowanie wzorcowe. Tylko jedno mnie zastanawia,dlaczego na stole ma 15,5V a po wmontowaniu w auto ma już normalne ładowanie takie jakie powinien mieć? Coś w samochodzie obniża jeszcze? |
|
|
|
 |
|
|