Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Brak świateł mijania i drogowych
Autor Wiadomość
Szymon82 
Mitsumaniak
Szymon

Auto: Mitsubishi Sigma kombi 3,0 12v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Lis 2007
Posty: 201
Skąd: Poznań/Środa Wlkp.
Wysłany: 13-01-2011, 17:40   Brak świateł mijania i drogowych

Witam! Zniknęły mi dziś światł mijania i drogowe, pozostały tylko pozycyjne. U mechanika z braku czasu podłączono mi światła "na krótko". W poprzednich tematach mowa była o przekaźniku w puszce pod maską. Czy da się to jakoś ogarnąć czy muszę jechać do elektryka. Sytuacja w puszce z przekaźnikami wygląda jak na zdjęciu. Próbowałem zamienić miejscami przekaźniki oznaczone kropkami - nic to nie zmieniło, ale od tych podmianek to już zgłupiałem który gdzie był -jeden ma oznaczenie 1063D drugi 1463D?

Z góry dzięki
[img][/img]
_________________

 
 
 
rupert70 
Mitsumaniak


Auto: Sigma F07W A/T 93
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Maj 2009
Posty: 218
Skąd: Chełm / Dorohusk
Wysłany: 13-01-2011, 21:45   

Miałem identyczny problem 1.5 roku temu.Skończyło się wizytą u elektryka i jakieś 2 stówy mniej.Dał nowy, inny przekaźnik w tej puszce i jakoś wszystko działa do dziś :D .
A szukałem w wielu miejscach:w wiązkach,przełączniku świateł itp.Elektryk od razu wiedział co i jak i zrobił, że działa mi do dziś :lol:
_________________
Rzeczywistość powoduje u mnie zadziwienie.
 
 
Szymon82 
Mitsumaniak
Szymon

Auto: Mitsubishi Sigma kombi 3,0 12v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Lis 2007
Posty: 201
Skąd: Poznań/Środa Wlkp.
Wysłany: 13-01-2011, 21:59   

Kurcze wolałbym uniknąć takiego kosztu. A który przekaźnik wymienił? Z manuala wyczytałem, że od świateł jest ten czrny po lewej str. drugi od dołu, o co zatem chodzi u mnie z tym połączeniem które zaznaczyłem na zdjęciu. Dwie stówy za taki przekaźnik to chyba troche drogo nie?
_________________

 
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 13-01-2011, 22:18   

Jeśli posiadasz uniwersalny miernik elektryczny to bardzo łatwo sprawdzić czy to wina przekaźnika czy też przełącznika. Ile ten przekaźnik ma nóżek i czy jest na nim schemat jego budowy?
 
 
rupert70 
Mitsumaniak


Auto: Sigma F07W A/T 93
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Maj 2009
Posty: 218
Skąd: Chełm / Dorohusk
Wysłany: 13-01-2011, 22:30   

Szkoda ,że dokładnie teraz nie pamiętam,ale to padł któryś z tych okrągłych w 2-gim rzędzie od lewej, chyba 2 lub 3 od dołu.Elektryk i tak poszedł na skróty, dał kabelkiem jakiś skrót pod nóżkami,ale działa.No mnie też cena zszokowała,ale światła mam do dziś.A i tak nie powiedział pewnie wszystkiego co i jak wtedy robił :roll: .
_________________
Rzeczywistość powoduje u mnie zadziwienie.
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 14-01-2011, 01:00   

:shock: :shock: :shock: :shock:

Nic ino trza elektrykiem samochodowym zostać...
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
wojtas 
Mitsumaniak


Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 3552
Skąd: Gniezno
Wysłany: 14-01-2011, 15:24   

:shock: l robić kasiore panie, robić kasiore :evil:
_________________
..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15']
 
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 14-01-2011, 15:26   

KASIORe
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
wojtas 
Mitsumaniak


Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 3552
Skąd: Gniezno
Wysłany: 14-01-2011, 15:29   

Kasiore - potocznie, szybki pieniądz. Sorki za OT
_________________
..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15']
 
 
 
rupert70 
Mitsumaniak


Auto: Sigma F07W A/T 93
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Maj 2009
Posty: 218
Skąd: Chełm / Dorohusk
Wysłany: 14-01-2011, 16:36   

Ano tak panowie koledzy,zabuliłem jak za mokre zboze to fakt.Jedyna pociecha,że działaja mi do dziś owe swiatła.I jak przejeżdżam często koło tego zakładu, to panie dzieju zawsze kilka smochodów na parkingu stoi.Jest dobrym fachowcem, ma juz jakąś tam renomę i trzepie ową "kasiorke" jak mówi Wojtek.Coż jak mówi Łukasz, trza elektrykiem zostać panie dzieju...... :lol:
_________________
Rzeczywistość powoduje u mnie zadziwienie.
 
 
Szymon82 
Mitsumaniak
Szymon

Auto: Mitsubishi Sigma kombi 3,0 12v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Lis 2007
Posty: 201
Skąd: Poznań/Środa Wlkp.
Wysłany: 14-01-2011, 18:55   

Wracając do tematu:
- który przekaźnik obsługuje światła
- czy ew. zamiana przekaźników zaznaczonych na zdjęciu ma jakieś znaczenie
- z którym przekaźnikiem miałbym podmienić ten od świateł żeby go sprawdzić
- czy ktoś może mi wyjaśnić o co chodzi z tym obejściem, które mam tam zrobione (zaznaczone na zdjeciu)
sorry ale jastem raczej laikiem w tych kwestiach, chodzi mi o ustalenie co jestem w stanie zrobić sam.
_________________

 
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 14-01-2011, 20:34   

Przekaźniki od świateł to 2 (mijania/drogowe) 3 (pozycyjne) 4 (przeciwmgielne przednie, których w kombi nie ma) po lewej stronie jak liczysz od dołu. Ten bardziej na dole z kropką to właśnie od świateł mijania, on jest załącza się gdy przekręcisz wyłącznik w 2 pozycję. Może skapitulował. Ten na 3 pozycji włącza postojowe i tylne lampy. To co zaznaczyłeś jako drugie to jest od tylnych lamp przeciwmgielnych. Ogólnie sprawdź te przekaźniki w taki sposób że tą mniej miedzianą cześć podłącz do zasilania - powinien kliknąć i wtedy na miedzianych (te mocno miedziane, ciemniejsze styki) zostaje zamknięty obwód. Ostatecznie (gdyby się okazało że są zryte) można zastosować zwykłe przekaźniki typu jak w niemieckich autach (lub polonezach) tylko musiałbyś wygrzebać kable z tych plastików lub jakieś przedłużki zrobić.
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
Szymon82 
Mitsumaniak
Szymon

Auto: Mitsubishi Sigma kombi 3,0 12v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Lis 2007
Posty: 201
Skąd: Poznań/Środa Wlkp.
Wysłany: 14-01-2011, 21:53   

Ok robi się jaśniej. Czyli spróbuje jeszcze raz podmienić nr 2 (na zdjęciu) na inny z tych srebrnych. Ale teraz pytanie dlaczego działają światła po zrobieniu połączenia tym brązowym kabelkiem miedzy 4 i 5 - kabelek jest dociśnięty przekaźnikiem 4 (na zdjęciu) i biegnie do miejsca 5 gdzie wciśnięty jest bezpiecznik.
sorry za małe cyferki na zdjęciu


gdyby okazał się niesprawny przekaźnik to czy mogę zamienić go z tym od św. p.mgłowych tylnych (4 na zdjęciu)...chociaż już próbowałem i nic to nie dało ...spróbuję jutro jeszcze raz
_________________

Ostatnio zmieniony przez lukasz12 15-01-2011, 00:31, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 15-01-2011, 00:31   

Tak można zamieniać bo one są wszystkie jednakowe, ten kwadratowy tez jest konstrukcyjnie taki sam, jedyny inny "przekaźnik" to to coś na dole po lewej - to jest rezystor dublujący lampkę od ładowania akumulatora (wzbudzanie alternatora), ale on ma inny kształt więc zasadniczo się go nie da włożyć - chyba że siłowo tak jak w kawale o milicjantach i pudełku z dziurkami.
A podłączenie, które masz zrobione to...ciężko wytłumaczyć bo nie mam schematu do kombi. W miejscu tego bezpiecznika w sedanie widnieje podpis TCL circuit. W kombi musi być tam coś innego, niestety nie dysponuje materiałami do kombi. Nie będe spekulował, tymbardziej że nie widzę kabli pod które jest to podpięte, a ze schematu (do sedana) nie wygląda żeby była możliwość wpięcia się za przekaźnikiem do świateł (nie ma bezpiecznika pomiędzy lampami a przekaźnikiem).
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
Szymon82 
Mitsumaniak
Szymon

Auto: Mitsubishi Sigma kombi 3,0 12v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Lis 2007
Posty: 201
Skąd: Poznań/Środa Wlkp.
Wysłany: 16-01-2011, 15:49   

Z dalszych obserwacji..

Mam wrazenie, ze niekoniecznie musi to być wina przekaźnika, zamieniałem je miejscami i w każdej innej lokalizacji niż ta od świateł mijania słychać było cykanie gdy przykładałem przekaźnik. W pozycji od świateł nic nie cykało - próbowałem z różnymi przekaźnikami - tak jakby tam prąd nie dochodził. Próby robiłem przy zdemontowanym tym brązowym kabelku.

[img][/img]
_________________

 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.