Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Carisma] Sterownik centralnego - montaż sterownika pilotów
Autor Wiadomość
CZarNY86
[Usunięty]

  Wysłany: 08-08-2010, 20:41   Udało się

macie chłopaki udało się podłączyć na lekkim kacu 8)




schemat rysowałem sam w paint-cie sry jeśli nie za ładnie ;p podajemy (+) na szyby.U mnie sterowanie z centralnego jest minusem,wiec zastosowałem przekaźnik



Przewodzić ja wsadziłem 3x0,75 jeden kabelek będę miał na zapas (będę robił jeszcze otwieranie z pilota ;p) ale już na oddzielnej radiolinii



magiczne podłączenie hehe ( i wszystko jeszcze na gazie ;p )




przewody pod które się podłączamy :axe:



:butthead:
Na 100% po wyjęciu kluczyka i pozostawieniu na dłuższy czas,zadziała. :rolleyes:
Najgorzej jest przełożyć przewód między drzwiami a autkiem(jak jeszcze nie wiecie o co chodzi zobaczycie ;p ) :rolleyes:

A więc koledzy pijcie a na kaca do autka majsterkować ;p Czysty umysł 1000 pomysłów :biggrin:
 
 
PiotrekSL4 
Mitsumaniak


Auto: Cari 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 01 Lut 2007
Posty: 347
Skąd: Tomaszów Maz.
Wysłany: 22-12-2010, 23:32   

jestem przed zakupem pilota do centralnego. Polecacie cos??

http://allegro.pl/item1372245939.html

Może taki noxon. Widzę że kupuje go trochę ludzików
_________________
Wspomnienie...
 
 
 
STomasz7 
Forumowicz

Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Paź 2010
Posty: 67
Skąd: Polska
Wysłany: 11-01-2011, 15:26   

Ostatnio chciałem podłączyć centralkę z pilocikami, lecz patrząc na ten panel pod kierownicą, nad lewym kolanem kierowcy zobaczyłem taki widok :shock:

Zdjęcie jest przerobione z pierwszego postu, centralki zaznaczonej białym krzyżykiem nie mam u siebie, za to mam mniejszą czarną kostkę w miejscu zaznaczonym niebieskim kółkiem.


Odkręciłem ten panel i żadne kolory kabelków się nie zgadzają, nie ma brązowych wogóle...

I teraz pytanie, gdzie jest umiejscowiona moja centralka od centralnego?
Centralny na pewno mam, bo z kluczyka i z przycisku wewnątrz działa...
_________________
Pozdrawiam ;)
 
 
banzai54 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma98r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 09 Lis 2009
Posty: 19
Skąd: chełm
Wysłany: 12-01-2011, 10:16   

Miałem podobnie jak u Ciebie na zdjęciu, centralkę znalazłem pod konsolą środkową, trzeba zacząć rozbierać od góry. Na forum gdzieś było opisane, a centralka siedzi na samym dole i jak nie rozbierzesz po kolei tego to nie wyjmiesz tej centralki. Większość kabli też mi się nie zgadzała z opisanymi tutaj, weź miernik i pomierz sobie co i jak :)

masz fotkę tak będzie prościej


Uploaded with ImageShack.us
 
 
STomasz7 
Forumowicz

Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Paź 2010
Posty: 67
Skąd: Polska
Wysłany: 12-01-2011, 11:19   

banzai54, dzięki za info, bede miał chwile czasu to się zabiorę za to. Tyle, że ze mną jest taki problem, że nie znam się na elektryce i nie wiem jak się sprawdza tym miernikiem :(
Myślałem też nad podłączeniem się pod przełącznik od centralnego przy dźwigni ręcznego, ale tam też 4 lub 5 kabli wychodzi z tego przełącznika i nie wiadomo który za co odpowiada...
_________________
Pozdrawiam ;)
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 12-01-2011, 13:59   

Do przełącznika koło ręcznego raczej idą 3 przewody, Może dla ciebie to będzie najlepsze miejsce na podłączenie bo jest tam najmniej przewodów wśród których musiałbyś szukać. Musisz jedynie do tego miejsca dociągnąć kabel plusowy w którym jest ciągle napięcie, najbliżej będziesz miał z instalacji radia, a minus przykręcić gdzieś koło ręcznego do masy - karoserii auta. Odnaleźć właściwe przewody nie będzie trudno. Wystarczy że najpierw przykręcisz tę masę koło ręcznego następnie wypniesz kostkę od przełącznika od centralnego tęgo przy ręcznym i tym kablem masowym będziesz dotykał do każdego z trzech przewodów. Przy dotknięciu do jednego nic nie będzie się działo a przy dotykaniu do pozostałych, przy jednym zamek będzie się zamykał a przy drugim otwierał i w te musisz się wpiąć.
 
 
STomasz7 
Forumowicz

Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Paź 2010
Posty: 67
Skąd: Polska
Wysłany: 15-01-2011, 11:09   

plecho1, Dzięki za wskazówkę z kabelkiem, masą i sprawdzeniem który kabel otwiera a który zamyka, dzięki temu wczoraj podłączyłem sterownik i wszystko pięknie działa ;)
Podłączyłem się do przełącznika przy ręcznym, wszystko poszło sprawnie, prócz kabla plusowego, pod kierownicą nie miałem żadnego białego kabelka, w radiu nie wiedziałem który jest z ciągłym napięciem, wiec poprowadziłem kabelek prosto od aku, wszystkie kabelki ładnie pochowałem, sterownik jest schowany pod osłoną środkowego tunelu.
Jeszcze raz dzięki za pomoc ;)
_________________
Pozdrawiam ;)
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 16-01-2011, 20:53   

Tylko jeśli chodzi o ten zasilający od akumulatora to trzeba go zabezpieczyć bezpiecznikiem przy akumulatorze, bo w razie zwarcia spali się kabel i oby tylko tyle.
 
 
STomasz7 
Forumowicz

Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Paź 2010
Posty: 67
Skąd: Polska
Wysłany: 17-01-2011, 12:14   

W zakupionym sterowniku kabel plusowy jest fabrycznie zaopatrzony w bezpiecznik ;) Więc nie powinno być problemu.
_________________
Pozdrawiam ;)
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 17-01-2011, 14:14   

Ok tylko ty pociągnąłeś od akumulatora a bezpiecznik jest przy sterowniku i jeśli gdzieś po drodze od akumulatora do bezpiecznika przetrze się izolacja to ten oryginalny bezpiecznik nic nie da. Ja proponuję założyć jeszcze jeden przy akumulatorze.
 
 
PiotrekSL4 
Mitsumaniak


Auto: Cari 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 01 Lut 2007
Posty: 347
Skąd: Tomaszów Maz.
Wysłany: 07-03-2011, 21:35   

Niestety nie udało się podłączyć :-(
Nie wiem czy wystarczy przeciąć w sterowniku od centralnego dwa brązowe przewody?? Jeśli przetne to co podłączam pod nie które z moich przewodów?? Czy wcale nie ciąć i tylko się pod nie wpiąć. Pomocy
[img] Uploaded with [img] Uploaded with [img] Uploaded with
_________________
Wspomnienie...
 
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 08-03-2011, 12:35   

Ale czemu chcesz przecinać brązowe przewody? Według schematu który zamieściłeś są to przewody od podłączenia kierunków. Jeśli masz centralny z kluczyka to zakupiony sterownik na początek należy przystosować do twojej centralki która jest sterowana masą (przewody żółty i żółto-czarny połączyć z przewodem czarnym, masą idącą do sterownika) a następnie podłączyć 6 przewodów do instalacji auta:
zasilanie: + (gruby czerwony) i - (czarny)
2 brązowe do kierunków
2 wyjścia ze sterownika (biały do zamykania i biało-czarny do otwierania) do sterowania oryginalnym zamkiem.
 
 
PiotrekSL4 
Mitsumaniak


Auto: Cari 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 01 Lut 2007
Posty: 347
Skąd: Tomaszów Maz.
Wysłany: 13-03-2011, 09:23   

Oznaczenia przewodów na rysunku:
Interfejs centralnego zamka:
- pomarańczowy
- żółty
- biały
- pomarańczowo/czarny
- biały/czarny
- żółty/czarny

I pozostałe:
- czarny (-)
- cienki czerwony ( wyjście 250mA)
- czerwony (+)
- czerwony/czarny (kanał dodatkowy)
- brązowy (kierunkowskazy)
- brązowy (kierunkowskazy)

I teraz co?? Łącze ze sobą przewód żółty i żółto/czarny i podpinam je razem pod masę auta tak? Dalej. Plecho1 napisał że podłączam przewód czerwony pod plus a czarny pod minus. Ale gdzie ich szukać tam w aucie gdzie pod nagami kierowcy?
Dalej rozumiem że dwa brązowe przewody są od kierunków więc szukam w sterowniku tych odpowiedzialnych za kierunki i wpinam się pod nie.
plecho1 napisał/a:
2 wyjścia ze sterownika (biały do zamykania i biało-czarny do otwierania) do sterowania oryginalnym zamkiem

a tego już kompletnie nie kumam....
_________________
Wspomnienie...
 
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 13-03-2011, 13:47   

Żółty i żółto-czarny łączysz razem z grubym czarnym a ten gruby czarny podłączasz do masy auta czyli jakiegoś metalu gdzieś przy bezpiecznikach nad nogami kierowcy. Najlepiej na ten kabel założyć końcówkę, oczko i przykręcić do jakiejś śrubki - masy auta. Dalej czerwony gruby czyli +, musisz znaleźć w instalacji auta, najlepiej też przy bezpiecznikach kabel na którym będzie cały czas napięcie. Może to być jeden z idących do czujnika-włącznika stopu przy pedale hamulca i złączasz z nim gruby czerwony wychodzący ze sterownika.
Dalej dwa brązowe kable które są od sygnalizacji zamykania i otwierania. Należy je podłączyć pod dwa kable idące do lamp kierunkowskazów, jeden brązowy do kabla idącego do prawych lamp a drugi brązowy do idącego do lewych lamp. Najlepiej je odnaleźć wśród wychodzących z przełącznika kierunkowskazów na kierownicy. Kolory przewodów będą takie jak przy lampach kierunkowskazów.
Na koniec zostawiam podłączenie dwóch przewodów do sterowania oryginalną centralką auta czyli kabli: biały do zamykania i biało-czarny do otwierania. Podłączamy je pod oryginalny sterownik pod dwa przewody którymi wchodzą impulsy, między innymi z drzwi kierowcy, mówiące dla sterownika czy ma zamknąć drzwi czy też ie otworzyć. Kable te zostały pokazane na początku tego tematu.
Jeśli Ci ten opis nie pomorze to morze to podłączenie zleć jakiemuś elektrykowi.
 
 
PiotrekSL4 
Mitsumaniak


Auto: Cari 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 01 Lut 2007
Posty: 347
Skąd: Tomaszów Maz.
Wysłany: 14-03-2011, 21:47   

Dzięki Plecho1 już chyba lepiej nie można było wytłumaczyć. Jutro lub w środę się za to biorę. Jak nie wyjdzie jadę do elektryka.
_________________
Wspomnienie...
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.