[Carisma] Sterownik centralnego - montaż sterownika pilotów |
Autor |
Wiadomość |
CZarNY86 [Usunięty]
|
Wysłany: 08-08-2010, 20:41 Udało się
|
|
|
macie chłopaki udało się podłączyć na lekkim kacu
schemat rysowałem sam w paint-cie sry jeśli nie za ładnie ;p podajemy (+) na szyby.U mnie sterowanie z centralnego jest minusem,wiec zastosowałem przekaźnik
Przewodzić ja wsadziłem 3x0,75 jeden kabelek będę miał na zapas (będę robił jeszcze otwieranie z pilota ;p) ale już na oddzielnej radiolinii
magiczne podłączenie hehe ( i wszystko jeszcze na gazie ;p )
przewody pod które się podłączamy
Na 100% po wyjęciu kluczyka i pozostawieniu na dłuższy czas,zadziała.
Najgorzej jest przełożyć przewód między drzwiami a autkiem(jak jeszcze nie wiecie o co chodzi zobaczycie ;p )
A więc koledzy pijcie a na kaca do autka majsterkować ;p Czysty umysł 1000 pomysłów |
|
|
|
 |
PiotrekSL4
Mitsumaniak

Auto: Cari 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 01 Lut 2007 Posty: 347 Skąd: Tomaszów Maz.
|
Wysłany: 22-12-2010, 23:32
|
|
|
jestem przed zakupem pilota do centralnego. Polecacie cos??
http://allegro.pl/item1372245939.html
Może taki noxon. Widzę że kupuje go trochę ludzików |
_________________ Wspomnienie...
 |
|
|
|
 |
STomasz7
Forumowicz
Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Paź 2010 Posty: 67 Skąd: Polska
|
Wysłany: 11-01-2011, 15:26
|
|
|
Ostatnio chciałem podłączyć centralkę z pilocikami, lecz patrząc na ten panel pod kierownicą, nad lewym kolanem kierowcy zobaczyłem taki widok
Zdjęcie jest przerobione z pierwszego postu, centralki zaznaczonej białym krzyżykiem nie mam u siebie, za to mam mniejszą czarną kostkę w miejscu zaznaczonym niebieskim kółkiem.
Odkręciłem ten panel i żadne kolory kabelków się nie zgadzają, nie ma brązowych wogóle...
I teraz pytanie, gdzie jest umiejscowiona moja centralka od centralnego?
Centralny na pewno mam, bo z kluczyka i z przycisku wewnątrz działa... |
_________________ Pozdrawiam |
|
|
|
 |
banzai54
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma98r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 09 Lis 2009 Posty: 19 Skąd: chełm
|
Wysłany: 12-01-2011, 10:16
|
|
|
Miałem podobnie jak u Ciebie na zdjęciu, centralkę znalazłem pod konsolą środkową, trzeba zacząć rozbierać od góry. Na forum gdzieś było opisane, a centralka siedzi na samym dole i jak nie rozbierzesz po kolei tego to nie wyjmiesz tej centralki. Większość kabli też mi się nie zgadzała z opisanymi tutaj, weź miernik i pomierz sobie co i jak
masz fotkę tak będzie prościej
Uploaded with ImageShack.us |
|
|
|
 |
STomasz7
Forumowicz
Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Paź 2010 Posty: 67 Skąd: Polska
|
Wysłany: 12-01-2011, 11:19
|
|
|
banzai54, dzięki za info, bede miał chwile czasu to się zabiorę za to. Tyle, że ze mną jest taki problem, że nie znam się na elektryce i nie wiem jak się sprawdza tym miernikiem
Myślałem też nad podłączeniem się pod przełącznik od centralnego przy dźwigni ręcznego, ale tam też 4 lub 5 kabli wychodzi z tego przełącznika i nie wiadomo który za co odpowiada... |
_________________ Pozdrawiam |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 12-01-2011, 13:59
|
|
|
Do przełącznika koło ręcznego raczej idą 3 przewody, Może dla ciebie to będzie najlepsze miejsce na podłączenie bo jest tam najmniej przewodów wśród których musiałbyś szukać. Musisz jedynie do tego miejsca dociągnąć kabel plusowy w którym jest ciągle napięcie, najbliżej będziesz miał z instalacji radia, a minus przykręcić gdzieś koło ręcznego do masy - karoserii auta. Odnaleźć właściwe przewody nie będzie trudno. Wystarczy że najpierw przykręcisz tę masę koło ręcznego następnie wypniesz kostkę od przełącznika od centralnego tęgo przy ręcznym i tym kablem masowym będziesz dotykał do każdego z trzech przewodów. Przy dotknięciu do jednego nic nie będzie się działo a przy dotykaniu do pozostałych, przy jednym zamek będzie się zamykał a przy drugim otwierał i w te musisz się wpiąć. |
|
|
|
 |
STomasz7
Forumowicz
Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Paź 2010 Posty: 67 Skąd: Polska
|
Wysłany: 15-01-2011, 11:09
|
|
|
plecho1, Dzięki za wskazówkę z kabelkiem, masą i sprawdzeniem który kabel otwiera a który zamyka, dzięki temu wczoraj podłączyłem sterownik i wszystko pięknie działa
Podłączyłem się do przełącznika przy ręcznym, wszystko poszło sprawnie, prócz kabla plusowego, pod kierownicą nie miałem żadnego białego kabelka, w radiu nie wiedziałem który jest z ciągłym napięciem, wiec poprowadziłem kabelek prosto od aku, wszystkie kabelki ładnie pochowałem, sterownik jest schowany pod osłoną środkowego tunelu.
Jeszcze raz dzięki za pomoc |
_________________ Pozdrawiam |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 16-01-2011, 20:53
|
|
|
Tylko jeśli chodzi o ten zasilający od akumulatora to trzeba go zabezpieczyć bezpiecznikiem przy akumulatorze, bo w razie zwarcia spali się kabel i oby tylko tyle. |
|
|
|
 |
STomasz7
Forumowicz
Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Paź 2010 Posty: 67 Skąd: Polska
|
Wysłany: 17-01-2011, 12:14
|
|
|
W zakupionym sterowniku kabel plusowy jest fabrycznie zaopatrzony w bezpiecznik Więc nie powinno być problemu. |
_________________ Pozdrawiam |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 17-01-2011, 14:14
|
|
|
Ok tylko ty pociągnąłeś od akumulatora a bezpiecznik jest przy sterowniku i jeśli gdzieś po drodze od akumulatora do bezpiecznika przetrze się izolacja to ten oryginalny bezpiecznik nic nie da. Ja proponuję założyć jeszcze jeden przy akumulatorze. |
|
|
|
 |
PiotrekSL4
Mitsumaniak

Auto: Cari 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 01 Lut 2007 Posty: 347 Skąd: Tomaszów Maz.
|
Wysłany: 07-03-2011, 21:35
|
|
|
Niestety nie udało się podłączyć
Nie wiem czy wystarczy przeciąć w sterowniku od centralnego dwa brązowe przewody?? Jeśli przetne to co podłączam pod nie które z moich przewodów?? Czy wcale nie ciąć i tylko się pod nie wpiąć. Pomocy
[img] Uploaded with [img] Uploaded with [img] Uploaded with |
_________________ Wspomnienie...
 |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 08-03-2011, 12:35
|
|
|
Ale czemu chcesz przecinać brązowe przewody? Według schematu który zamieściłeś są to przewody od podłączenia kierunków. Jeśli masz centralny z kluczyka to zakupiony sterownik na początek należy przystosować do twojej centralki która jest sterowana masą (przewody żółty i żółto-czarny połączyć z przewodem czarnym, masą idącą do sterownika) a następnie podłączyć 6 przewodów do instalacji auta:
zasilanie: + (gruby czerwony) i - (czarny)
2 brązowe do kierunków
2 wyjścia ze sterownika (biały do zamykania i biało-czarny do otwierania) do sterowania oryginalnym zamkiem. |
|
|
|
 |
PiotrekSL4
Mitsumaniak

Auto: Cari 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 01 Lut 2007 Posty: 347 Skąd: Tomaszów Maz.
|
Wysłany: 13-03-2011, 09:23
|
|
|
Oznaczenia przewodów na rysunku:
Interfejs centralnego zamka:
- pomarańczowy
- żółty
- biały
- pomarańczowo/czarny
- biały/czarny
- żółty/czarny
I pozostałe:
- czarny (-)
- cienki czerwony ( wyjście 250mA)
- czerwony (+)
- czerwony/czarny (kanał dodatkowy)
- brązowy (kierunkowskazy)
- brązowy (kierunkowskazy)
I teraz co?? Łącze ze sobą przewód żółty i żółto/czarny i podpinam je razem pod masę auta tak? Dalej. Plecho1 napisał że podłączam przewód czerwony pod plus a czarny pod minus. Ale gdzie ich szukać tam w aucie gdzie pod nagami kierowcy?
Dalej rozumiem że dwa brązowe przewody są od kierunków więc szukam w sterowniku tych odpowiedzialnych za kierunki i wpinam się pod nie.
plecho1 napisał/a: | 2 wyjścia ze sterownika (biały do zamykania i biało-czarny do otwierania) do sterowania oryginalnym zamkiem |
a tego już kompletnie nie kumam.... |
_________________ Wspomnienie...
 |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 13-03-2011, 13:47
|
|
|
Żółty i żółto-czarny łączysz razem z grubym czarnym a ten gruby czarny podłączasz do masy auta czyli jakiegoś metalu gdzieś przy bezpiecznikach nad nogami kierowcy. Najlepiej na ten kabel założyć końcówkę, oczko i przykręcić do jakiejś śrubki - masy auta. Dalej czerwony gruby czyli +, musisz znaleźć w instalacji auta, najlepiej też przy bezpiecznikach kabel na którym będzie cały czas napięcie. Może to być jeden z idących do czujnika-włącznika stopu przy pedale hamulca i złączasz z nim gruby czerwony wychodzący ze sterownika.
Dalej dwa brązowe kable które są od sygnalizacji zamykania i otwierania. Należy je podłączyć pod dwa kable idące do lamp kierunkowskazów, jeden brązowy do kabla idącego do prawych lamp a drugi brązowy do idącego do lewych lamp. Najlepiej je odnaleźć wśród wychodzących z przełącznika kierunkowskazów na kierownicy. Kolory przewodów będą takie jak przy lampach kierunkowskazów.
Na koniec zostawiam podłączenie dwóch przewodów do sterowania oryginalną centralką auta czyli kabli: biały do zamykania i biało-czarny do otwierania. Podłączamy je pod oryginalny sterownik pod dwa przewody którymi wchodzą impulsy, między innymi z drzwi kierowcy, mówiące dla sterownika czy ma zamknąć drzwi czy też ie otworzyć. Kable te zostały pokazane na początku tego tematu.
Jeśli Ci ten opis nie pomorze to morze to podłączenie zleć jakiemuś elektrykowi. |
|
|
|
 |
PiotrekSL4
Mitsumaniak

Auto: Cari 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 01 Lut 2007 Posty: 347 Skąd: Tomaszów Maz.
|
Wysłany: 14-03-2011, 21:47
|
|
|
Dzięki Plecho1 już chyba lepiej nie można było wytłumaczyć. Jutro lub w środę się za to biorę. Jak nie wyjdzie jadę do elektryka. |
_________________ Wspomnienie...
 |
|
|
|
 |
|