falowanie -wężykowanie lub myszkująca kierownia |
Autor |
Wiadomość |
Damooo
Forumowicz golas
Auto: MITSUBISHI GALANT VI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 11 Wrz 2009 Posty: 109 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: 18-01-2011, 18:30 falowanie -wężykowanie lub myszkująca kierownia
|
|
|
Panowie mam pewien denerwujący objaw , jak w temacie kierownica faluje
prawo,lewo,prawo,lewo.............. wychyla sie o kilka stopni i wraca w drugą strone i tak na przemian . Szukałem niestety nic co by pasowało do objawów nie pasuje .
Stwierdziłem iż wasza pomoc będzie najlepsza !!! Mam obawy czy to aby nie jakaś usterka w zawieszeniu , no a z przednimi kołami nie ma żartów jeśli miało by sie coś urwać . Dodam że byłem wyważyć koła i dalej to samo , sprawdzałem też czy piasty nie biją i również brak defektu na podnośniku nic sie nie dzieję wystepuje to tylko podczas jazdy od toczenia sie na 1 biegu powoli po jazde w okolicach 100-120 lekko wyczuwalne z powodu dużej częstotliwości.
Czy to czasem nie wachacz dolny ? Pomóżcie bo cholera mnie bierze |
_________________ ff |
|
|
|
 |
radek79
Mitsumaniak
Auto: x5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy Dołączył: 22 Mar 2009 Posty: 7453 Skąd: CHEŁM
|
|
|
|
 |
Marti
Mitsumaniak

Auto: Yamaha FJR 1300, Kia Carens2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 21 Paź 2007 Posty: 877 Skąd: Brzeg
|
Wysłany: 18-01-2011, 18:51
|
|
|
Nie wiem jak Wy i nie wiem jakie macie koła zimowe i reszty też nie wiem ale kiedy mi auto zaczyna biegać na kostce na łuku (jest niestabilne i ster trzeba wachlować lewo/prawo) to albo końcówka/i drążka/ów albo drążek/ki..... Robię to w tedy (wymieniam uszkodzony + zbieżność) i jest OK. Krytycznym stadium biegania auta są amorki w stanie 0 - też może tak być...... |
_________________
-------------------------------------------------------------------------------- |
|
|
|
 |
Andrew
Mitsumaniak 01954/KMM

Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy Dołączył: 10 Sie 2009 Posty: 13646 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: 18-01-2011, 18:56
|
|
|
Damooo Przełóż koła z tyłu na przód i odwrotnie, jak nie pomoże sprawdź zawieszenie na szarpakach itd., oraz zbieżność... |
_________________ Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 |
|
|
|
 |
Tomek
Mitsumaniak forumowy ekspert

Auto: Q50s Red Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy Dołączył: 02 Wrz 2009 Posty: 11092 Skąd: Wieliczka
|
|
|
|
 |
Damooo
Forumowicz golas
Auto: MITSUBISHI GALANT VI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 11 Wrz 2009 Posty: 109 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: 18-01-2011, 22:07
|
|
|
mozna jeszcze wyczuć po skręcie w prawo prostując kierownice ( ale podczas jazdy ) przychamowanie kierownicy wraca sama ale ma takie przystanki co pełny obród koła .
Jutro wymienię koła z tyłu na przód i sie zobaczy , jeszcze odwiedze diagnoste na szarpaki i dam znac czy coś wiecej wiem Dzięki za szybki odzew |
_________________ ff |
|
|
|
 |
Krejzi
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2.0 16V 94r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 22 Lip 2010 Posty: 414 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 18-01-2011, 22:16
|
|
|
moj tez tak ma, strasznie sie prowadzi podobnei tak jak mowisz i te przeystanki tez, ale u mnie to ja obstawiam tuleje z tylu na zwrotnicy ( bo tych gum to juz nie ma lezy na srubach ) jak mialem szerokie opony letnie to bylo lepiej na zimowkach jest strasznie |
_________________ Moj Misiek Galancik 94r. 2.0 16V SOHC
Moja muzyka --> www.krejzi.muzzo.pl |
|
|
|
 |
deejay
Mitsumaniak

Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy Dołączył: 26 Wrz 2006 Posty: 6099 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 18-01-2011, 22:17
|
|
|
tak jak poprzednicy podpowiadają , objawy uszkodzonej opony , ściślej mówiąc Uszkodzony Kort Opony , nie lekceważ tego , bo przy większej predkości grozi wystrzałem opony |
|
|
|
 |
fergul11
Mitsumaniak

Auto: EA2A-'98 2.0pb
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 1 raz Dołączył: 09 Wrz 2009 Posty: 2372 Skąd: Co.Clare
|
Wysłany: 18-01-2011, 22:40
|
|
|
Damooo napisał/a: | byłem wyważyć koła |
ale przy wyważaniu pracownik powinien wyłapać taką usterkę jak pęknięty kort !? |
_________________ Mam oko na Ciebie
 |
|
|
|
 |
deejay
Mitsumaniak

Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy Dołączył: 26 Wrz 2006 Posty: 6099 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 18-01-2011, 23:01
|
|
|
usterka może sie ujawnic dopiero pod cieżarem samochodu i siły odśrodkowej samego koła , na wywazarce nie dostrzeżesz tego |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23638 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 18-01-2011, 23:03
|
|
|
A nie pisze się przypadkiem Kord
Wydaje mi się, że Kort to błedne określenie
Ale oczywiście przyłaczam się do opini większości, czyli wada w oponie, wulkanizator mógł poprostu na to nie zwrócić uwagi, może myślami był gdzies indziej |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Damooo
Forumowicz golas
Auto: MITSUBISHI GALANT VI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 11 Wrz 2009 Posty: 109 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: 18-01-2011, 23:10
|
|
|
jak to w warsztacie , odkręcił koło założył na maszyne przebił ciężarki i zakręcił spowrotem
przygladne sie oponom bo co jak co dobrze sie trzymają ale do najmłodszych nie należą |
_________________ ff |
|
|
|
 |
deejay
Mitsumaniak

Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy Dołączył: 26 Wrz 2006 Posty: 6099 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 18-01-2011, 23:17
|
|
|
Damooo napisał/a: | do najmłodszych nie należą |
i tu masz odpowiedz na swoje problemy |
|
|
|
 |
fergul11
Mitsumaniak

Auto: EA2A-'98 2.0pb
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 1 raz Dołączył: 09 Wrz 2009 Posty: 2372 Skąd: Co.Clare
|
Wysłany: 18-01-2011, 23:20
|
|
|
napisałem tak dlatego że w wulkanizacji dwukrotnie wyłapali mi uszkodzony kort .
raz na dębicy i drugi na fuldzie ,widoczne to było "gołym okiem" bieżnik się kołysał ,środek bieżnika uciekał na bok o 0,5 cm !
Gdyby nie przebita opona nie wiedziałbym o tym ,bo nic podczas jazdy nie odczuwałem.
robertdg napisał/a: |
Wydaje mi się, że Kort to błedne określenie |
mnie też sie tak wydaje ale na innych forach również piszą kort , a w demokracji większość ma rację
a jak z kondycja samej felgi?
a tu właściwa pisownia KORD
http://pl.wikipedia.org/wiki/Opona_pneumatyczna |
_________________ Mam oko na Ciebie
 |
Ostatnio zmieniony przez fergul11 18-01-2011, 23:28, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23638 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 18-01-2011, 23:28
|
|
|
A ja się nie zgodze, bo jest coś takiego jak tkanina kordowa i wg mnie nie odmienia się to do kort-u, kord jest wykonany z nici sztucznych i/lub syntetycznych, kort to tkanina do wyrobu sweterków wełnianych |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
|