| 
		Łożysko czy przegub? | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 kris80  		  
		 
         Forumowicz
  
  
                  Auto: Carisma 1.8 16V (GLS) 97r. 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 25 razy Dołączył: 11 Sie 2007 Posty: 727 Skąd: Świdnik 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 19-01-2011, 09:01   Łożysko czy przegub?
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Mam takie objawy, że podczas jazdy na wprost jest wszystko ok, nic nie słychać, a podczas skręcania zaczyna coś szumieć (wyć) z przodu auta. Co to jest waszym zdaniem? | 
             
						
				_________________ Tylko Mitsu
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 robertdg  		  
		 
         Mitsumaniak SnowWhite
  
  
                  Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V 
                  Zaproszone osoby: 1 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23650 Skąd: KSSE 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 19-01-2011, 09:13   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Możliwe, że łozysko | 
             
						
				_________________ Gość zobacz mojego Galanta   
 
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
 
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
 
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 janwol  		  
		 
         Nowy Forumowicz
  
                  Auto: GDI Lift Elegance, automat 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 2 razy Dołączył: 18 Sie 2010 Posty: 15 Skąd: Sosnowiec 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 19-01-2011, 11:12   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Spróbuj na postoju ostrych manewrów (krańcowych) kierownicą.
 
Jeśli coś się dzieje, to być może pompa wspomagania. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 kolo_j  		  
		 
         Nowy Forumowicz
  
                  Auto: Carisma 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 02 Sty 2011 Posty: 20 Skąd: Gorzów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 19-01-2011, 11:16   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | jeżeli wyje to łozysko. przegłub raczej strzela. sprawdz czy ci sie sruba centralna nie poluzowala.. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 kris80  		  
		 
         Forumowicz
  
  
                  Auto: Carisma 1.8 16V (GLS) 97r. 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 25 razy Dołączył: 11 Sie 2007 Posty: 727 Skąd: Świdnik 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 19-01-2011, 13:03   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Dzieki za sugestie. Będę cos działał, a odnośnie przegubów to wy je jakos smarujecie? Słyszałem od jednego mechanika że powinno sie je co jakis czas przesmarować. | 
             
						
				_________________ Tylko Mitsu
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 fuegos  		  
		 
         Forumowicz
  
                  Auto: EA5A 2.5 
                  Kraj/Country: UK 
                  Pomógł: 2 razy Dołączył: 05 Lut 2009 Posty: 164 Skąd: Henfield 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 19-01-2011, 17:08   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Nigdy nie wymienialem smaru w przegubach chyba ze przy wymianie manszety. Skoro jest szczelny to nie widze powodu zeby tam zagladac. Jednakze w colcie ostatnio zauwazylem ze  jak wyjezdzam autem z podworka po nocy i przycisne go na skreconych kolach to potrzaskuje sobie ktorys. Sprawdzilem oslony i sa cale a zawiecha sucha jak pieprz. Wydaje mi sie ze wina lezec moze po stronie mechanika ktory tam byl. Wiec wiesz... roznie to jest. Generalnie wyznaje zasade: zrobisz raz a porzadnie nie bedziesz zagladal.
 
 
 
Jaki masz rozmiar opon i ET felg? Jezeli standard, podnies auto i sprawdz czy nie ma wyczuwalnego luzu szarpiac za kola. Najlepiej wszystkie. Czasami lozysko wyje z tylu a wydaje sie ze z przodu    | 
             
						
				_________________ GALANT EA5A 2.5 SPORT '01
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 kris80  		  
		 
         Forumowicz
  
  
                  Auto: Carisma 1.8 16V (GLS) 97r. 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 25 razy Dołączył: 11 Sie 2007 Posty: 727 Skąd: Świdnik 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 19-01-2011, 17:51   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Podniosłem samochód i okazało się że jest wyczuwalny luz jak ruszam kołem góra-dół. Teraz pytanie jak wyjąć to łożysko. Aby wyjąć całą piastę wystarczy odkręcić tę śrubę 32mm na środku? | 
             
						
				_________________ Tylko Mitsu
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 fuegos  		  
		 
         Forumowicz
  
                  Auto: EA5A 2.5 
                  Kraj/Country: UK 
                  Pomógł: 2 razy Dołączył: 05 Lut 2009 Posty: 164 Skąd: Henfield 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 19-01-2011, 20:25   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Niestety zeby wyjac piaste musisz odkrecic polos, swozen wahacza, koncowke kierownicza, McPhersona, zacisk hamulcowy, tarcze, czujnik ABS. Mozesz tez sprobowac rozpolowic lozysko wyjmujac polos i wybijajac srodkowa bieznie. Potem umyc wszystko dokladnie, ocenic czy nie ma wzerow zlozyc na nowym, dobrym smarze, skrecic porzadnie i zobaczyc czy bedzie glosno. Robilem takie rzeczy i w kilku przypadkach pomoglo. Czystosc montazu to podstawa. Zadne paprochy nie moga dostac sie do smaru! | 
             
						
				_________________ GALANT EA5A 2.5 SPORT '01
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 robertdg  		  
		 
         Mitsumaniak SnowWhite
  
  
                  Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V 
                  Zaproszone osoby: 1 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23650 Skąd: KSSE 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 19-01-2011, 22:28   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | fuegos napisał/a: | 	 		  | Mozesz tez sprobowac rozpolowic lozysko wyjmujac polos i wybijajac srodkowa bieznie. Potem umyc wszystko dokladnie, ocenic czy nie ma wzerow zlozyc na nowym, dobrym smarze, skrecic porzadnie i zobaczyc czy bedzie glosno. | 	    	  | fuegos napisał/a: | 	 		  | Robilem takie rzeczy i w kilku przypadkach pomoglo.  | 	   No właśnie w kilku    Łozysko nie jest aż takie drogie, jeżeli jest na nim wyczuwalny luz i pracowąło tak jakiś czas to mu już nawet modły nie pomogą, szkoda zachodu z pitoleniem, kupić nowe łozysko, zaprasować i problem z głowy. | 
             
						
				_________________ Gość zobacz mojego Galanta   
 
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
 
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
 
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 kolo_j  		  
		 
         Nowy Forumowicz
  
                  Auto: Carisma 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 02 Sty 2011 Posty: 20 Skąd: Gorzów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 19-01-2011, 22:43   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | tak w razie w gdybys chcial wybijac lozysko to uderzamy zawsze w wewnetrzna strone, a powinno sie je wyciskac i wciskac na prasie. popierwam robertdg szkoda zachodu cena jest smieszna a bezpieczenstwo to podstawa bo watpie abys chcial zeby Ci sie zablokowalo kolo w czasie jazdy... | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 kris80  		  
		 
         Forumowicz
  
  
                  Auto: Carisma 1.8 16V (GLS) 97r. 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 25 razy Dołączył: 11 Sie 2007 Posty: 727 Skąd: Świdnik 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 20-01-2011, 00:31   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Skoro trzeba odkręcić półos, końcówkę drążka i jeszcze inne rzeczy to pewnie trzeba ustawić po takim zabiegu zbierzność? Myslałem że będzie z tym o wiele łatwiej, a tu zapowiada sie masę roboty. | 
             
						
				_________________ Tylko Mitsu
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 fuegos  		  
		 
         Forumowicz
  
                  Auto: EA5A 2.5 
                  Kraj/Country: UK 
                  Pomógł: 2 razy Dołączył: 05 Lut 2009 Posty: 164 Skąd: Henfield 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 20-01-2011, 09:41   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Niestety roboty jest sporo i bez prasy ciezko bedzie zalozyc nowe lozysko. Mozesz je wciagnac przez konstrukcje z tulejek i odpowiednio dluga srube ale moze okazac sie to bardziej skomplikowane niz dostarczenie piasty i lozyska do warsztatu z prasa. Oczywiscie jest to rozwiazanie ktore gwarantuje 100% rozwiazania problemu. 
 
 
Niestety w wielu autach piasta wystepowala jedynie z lozyskiem i warto bylo sprobowac zregenerowac stare gdyz koszt nowego byl straszny. Kolo nie ma prawa sie zablokowac - gwarantuje    
 
 
Jezeli w Carismie nie ma regulacji kata pochylenia kola to regulacja zbieznosci bedzie raczej zbedna o ile zdejmiesz koncowke drazka kierowniczego z piasty a nie z drazka. | 
             
						
				_________________ GALANT EA5A 2.5 SPORT '01
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 kris80  		  
		 
         Forumowicz
  
  
                  Auto: Carisma 1.8 16V (GLS) 97r. 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 25 razy Dołączył: 11 Sie 2007 Posty: 727 Skąd: Świdnik 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 20-01-2011, 12:22   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Jak sądzicie można jakis czas tak jeżdzić? Nie mam narazie czasu sie tym zająć. Nie zablokuje mi sie koło czy coś? | 
             
						
				_________________ Tylko Mitsu
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 fuegos  		  
		 
         Forumowicz
  
                  Auto: EA5A 2.5 
                  Kraj/Country: UK 
                  Pomógł: 2 razy Dołączył: 05 Lut 2009 Posty: 164 Skąd: Henfield 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 20-01-2011, 13:57   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Kolo sie nie zablokuje. Musialoby ostro wyc najpierw zanim cos by sie rozlecialo... Probowales poloske dokrecic? | 
             
						
				_________________ GALANT EA5A 2.5 SPORT '01
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 kris80  		  
		 
         Forumowicz
  
  
                  Auto: Carisma 1.8 16V (GLS) 97r. 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 25 razy Dołączył: 11 Sie 2007 Posty: 727 Skąd: Świdnik 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 20-01-2011, 19:15   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Ale jak? To ta duża śruba 32mm na środku piasty?? | 
             
						
				_________________ Tylko Mitsu
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       |