Łożysko czy przegub? |
Autor |
Wiadomość |
kris80
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 16V (GLS) 97r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 11 Sie 2007 Posty: 727 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 19-01-2011, 09:01 Łożysko czy przegub?
|
|
|
Mam takie objawy, że podczas jazdy na wprost jest wszystko ok, nic nie słychać, a podczas skręcania zaczyna coś szumieć (wyć) z przodu auta. Co to jest waszym zdaniem? |
_________________ Tylko Mitsu
 |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23645 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 19-01-2011, 09:13
|
|
|
Możliwe, że łozysko |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
janwol
Nowy Forumowicz
Auto: GDI Lift Elegance, automat
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 18 Sie 2010 Posty: 15 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: 19-01-2011, 11:12
|
|
|
Spróbuj na postoju ostrych manewrów (krańcowych) kierownicą.
Jeśli coś się dzieje, to być może pompa wspomagania. |
|
|
|
 |
kolo_j
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Sty 2011 Posty: 20 Skąd: Gorzów
|
Wysłany: 19-01-2011, 11:16
|
|
|
jeżeli wyje to łozysko. przegłub raczej strzela. sprawdz czy ci sie sruba centralna nie poluzowala.. |
|
|
|
 |
kris80
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 16V (GLS) 97r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 11 Sie 2007 Posty: 727 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 19-01-2011, 13:03
|
|
|
Dzieki za sugestie. Będę cos działał, a odnośnie przegubów to wy je jakos smarujecie? Słyszałem od jednego mechanika że powinno sie je co jakis czas przesmarować. |
_________________ Tylko Mitsu
 |
|
|
|
 |
fuegos
Forumowicz
Auto: EA5A 2.5
Kraj/Country: UK
Pomógł: 2 razy Dołączył: 05 Lut 2009 Posty: 164 Skąd: Henfield
|
Wysłany: 19-01-2011, 17:08
|
|
|
Nigdy nie wymienialem smaru w przegubach chyba ze przy wymianie manszety. Skoro jest szczelny to nie widze powodu zeby tam zagladac. Jednakze w colcie ostatnio zauwazylem ze jak wyjezdzam autem z podworka po nocy i przycisne go na skreconych kolach to potrzaskuje sobie ktorys. Sprawdzilem oslony i sa cale a zawiecha sucha jak pieprz. Wydaje mi sie ze wina lezec moze po stronie mechanika ktory tam byl. Wiec wiesz... roznie to jest. Generalnie wyznaje zasade: zrobisz raz a porzadnie nie bedziesz zagladal.
Jaki masz rozmiar opon i ET felg? Jezeli standard, podnies auto i sprawdz czy nie ma wyczuwalnego luzu szarpiac za kola. Najlepiej wszystkie. Czasami lozysko wyje z tylu a wydaje sie ze z przodu |
_________________ GALANT EA5A 2.5 SPORT '01
 |
|
|
|
 |
kris80
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 16V (GLS) 97r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 11 Sie 2007 Posty: 727 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 19-01-2011, 17:51
|
|
|
Podniosłem samochód i okazało się że jest wyczuwalny luz jak ruszam kołem góra-dół. Teraz pytanie jak wyjąć to łożysko. Aby wyjąć całą piastę wystarczy odkręcić tę śrubę 32mm na środku? |
_________________ Tylko Mitsu
 |
|
|
|
 |
fuegos
Forumowicz
Auto: EA5A 2.5
Kraj/Country: UK
Pomógł: 2 razy Dołączył: 05 Lut 2009 Posty: 164 Skąd: Henfield
|
Wysłany: 19-01-2011, 20:25
|
|
|
Niestety zeby wyjac piaste musisz odkrecic polos, swozen wahacza, koncowke kierownicza, McPhersona, zacisk hamulcowy, tarcze, czujnik ABS. Mozesz tez sprobowac rozpolowic lozysko wyjmujac polos i wybijajac srodkowa bieznie. Potem umyc wszystko dokladnie, ocenic czy nie ma wzerow zlozyc na nowym, dobrym smarze, skrecic porzadnie i zobaczyc czy bedzie glosno. Robilem takie rzeczy i w kilku przypadkach pomoglo. Czystosc montazu to podstawa. Zadne paprochy nie moga dostac sie do smaru! |
_________________ GALANT EA5A 2.5 SPORT '01
 |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23645 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 19-01-2011, 22:28
|
|
|
fuegos napisał/a: | Mozesz tez sprobowac rozpolowic lozysko wyjmujac polos i wybijajac srodkowa bieznie. Potem umyc wszystko dokladnie, ocenic czy nie ma wzerow zlozyc na nowym, dobrym smarze, skrecic porzadnie i zobaczyc czy bedzie glosno. | fuegos napisał/a: | Robilem takie rzeczy i w kilku przypadkach pomoglo. | No właśnie w kilku Łozysko nie jest aż takie drogie, jeżeli jest na nim wyczuwalny luz i pracowąło tak jakiś czas to mu już nawet modły nie pomogą, szkoda zachodu z pitoleniem, kupić nowe łozysko, zaprasować i problem z głowy. |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
kolo_j
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Sty 2011 Posty: 20 Skąd: Gorzów
|
Wysłany: 19-01-2011, 22:43
|
|
|
tak w razie w gdybys chcial wybijac lozysko to uderzamy zawsze w wewnetrzna strone, a powinno sie je wyciskac i wciskac na prasie. popierwam robertdg szkoda zachodu cena jest smieszna a bezpieczenstwo to podstawa bo watpie abys chcial zeby Ci sie zablokowalo kolo w czasie jazdy... |
|
|
|
 |
kris80
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 16V (GLS) 97r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 11 Sie 2007 Posty: 727 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 20-01-2011, 00:31
|
|
|
Skoro trzeba odkręcić półos, końcówkę drążka i jeszcze inne rzeczy to pewnie trzeba ustawić po takim zabiegu zbierzność? Myslałem że będzie z tym o wiele łatwiej, a tu zapowiada sie masę roboty. |
_________________ Tylko Mitsu
 |
|
|
|
 |
fuegos
Forumowicz
Auto: EA5A 2.5
Kraj/Country: UK
Pomógł: 2 razy Dołączył: 05 Lut 2009 Posty: 164 Skąd: Henfield
|
Wysłany: 20-01-2011, 09:41
|
|
|
Niestety roboty jest sporo i bez prasy ciezko bedzie zalozyc nowe lozysko. Mozesz je wciagnac przez konstrukcje z tulejek i odpowiednio dluga srube ale moze okazac sie to bardziej skomplikowane niz dostarczenie piasty i lozyska do warsztatu z prasa. Oczywiscie jest to rozwiazanie ktore gwarantuje 100% rozwiazania problemu.
Niestety w wielu autach piasta wystepowala jedynie z lozyskiem i warto bylo sprobowac zregenerowac stare gdyz koszt nowego byl straszny. Kolo nie ma prawa sie zablokowac - gwarantuje
Jezeli w Carismie nie ma regulacji kata pochylenia kola to regulacja zbieznosci bedzie raczej zbedna o ile zdejmiesz koncowke drazka kierowniczego z piasty a nie z drazka. |
_________________ GALANT EA5A 2.5 SPORT '01
 |
|
|
|
 |
kris80
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 16V (GLS) 97r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 11 Sie 2007 Posty: 727 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 20-01-2011, 12:22
|
|
|
Jak sądzicie można jakis czas tak jeżdzić? Nie mam narazie czasu sie tym zająć. Nie zablokuje mi sie koło czy coś? |
_________________ Tylko Mitsu
 |
|
|
|
 |
fuegos
Forumowicz
Auto: EA5A 2.5
Kraj/Country: UK
Pomógł: 2 razy Dołączył: 05 Lut 2009 Posty: 164 Skąd: Henfield
|
Wysłany: 20-01-2011, 13:57
|
|
|
Kolo sie nie zablokuje. Musialoby ostro wyc najpierw zanim cos by sie rozlecialo... Probowales poloske dokrecic? |
_________________ GALANT EA5A 2.5 SPORT '01
 |
|
|
|
 |
kris80
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 16V (GLS) 97r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 11 Sie 2007 Posty: 727 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 20-01-2011, 19:15
|
|
|
Ale jak? To ta duża śruba 32mm na środku piasty?? |
_________________ Tylko Mitsu
 |
|
|
|
 |
|