Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Jaki olej przekładniowy
Autor Wiadomość
cns80 
Mitsumaniak
Forumowa łajza


Auto: Espace 4 2,0T+KawasakiZRX1200S
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Gru 2005
Posty: 7348
Skąd: Warszawa-Wawer
Wysłany: 20-01-2011, 10:23   Jaki olej przekładniowy

Jak w temacie potrzebuję olej przekładniowy, który w wysokich temperaturach będzie gęstszy niż 80W90.
Jaką będzie miał specyfikację ?
Jak możecie to wskażcie konkretny olej (byle tani).
Z góry dziękuję.
_________________
Staram się pisać poprawnie po polsku
.
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 20-01-2011, 11:01   

To może olej dla sprzętu ciężkiego pracującego w trudnych warunkach - ale on raczej tani nie jest
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
lapass 
Mitsumaniak

Auto: Space Star 1,3 '01
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Cze 2009
Posty: 265
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 20-01-2011, 12:05   

Te całe oznaczenia na olejach, czyli 30W, 80W etc, dotyczą nie gęstości tylko lepkości.
Więc np. 80W140 będzie bardziej lepki, ale czy gęsty to nie wiem.
Zobacz tabelkę na TEJ stronie.
Gęstość olejów(olei?) nie różni się za bardzo - ok. 1% różnicy na metr sześcienny, ale ma tendencję rosnącą razem z tym drugim 'W'.
Ja bym to kumał, że im wyższe to drugie 'W', tym większą lepkość ma olej w wysokiej temperaturze (z reguły podawaną dla 100 st.C).
Może coś z działu 'Oleje przekładniowe przemysłowe' jak sugerował robertdg?
A może ktoś z miłośników 4x4 by coś podpowiedział...
 
 
 
cns80 
Mitsumaniak
Forumowa łajza


Auto: Espace 4 2,0T+KawasakiZRX1200S
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Gru 2005
Posty: 7348
Skąd: Warszawa-Wawer
Wysłany: 25-01-2011, 13:28   

lapass napisał/a:
Gęstość olejów(olei?) nie różni się za bardzo - ok. 1% różnicy na metr sześcienny, ale ma tendencję rosnącą razem z tym drugim 'W'.
Też tak kombinuję :P
Może ten 85W140 będzie spełniał te wymagania, bo 80W90 zaczyna mi płynąć.
_________________
Staram się pisać poprawnie po polsku
.
 
 
lapass 
Mitsumaniak

Auto: Space Star 1,3 '01
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Cze 2009
Posty: 265
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 25-01-2011, 13:58   

cns80 napisał/a:
80W90 zaczyna mi płynąć.

Tak dla jasności - chcesz wlać ten 'gęstszy' olej do spejsa?
 
 
 
cns80 
Mitsumaniak
Forumowa łajza


Auto: Espace 4 2,0T+KawasakiZRX1200S
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Gru 2005
Posty: 7348
Skąd: Warszawa-Wawer
Wysłany: 25-01-2011, 14:03   

lapass napisał/a:
cns80 napisał/a:
80W90 zaczyna mi płynąć.

Tak dla jasności - chcesz wlać ten 'gęstszy' olej do spejsa?

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Nie. Potrzebny mi do systemu smarowania łańcucha w motocyklu :P
Powyżej 30 stopni 80W90 robi się wodnisty, bo łańcuch też ma swoją temperaturę. Dlatego szukam czegoś mniej płynnego w wysokich temperaturach.
_________________
Staram się pisać poprawnie po polsku
.
 
 
lapass 
Mitsumaniak

Auto: Space Star 1,3 '01
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Cze 2009
Posty: 265
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 25-01-2011, 16:02   

Ok, to mam jasność ;)
Spytałem, bo myślałem o zalaniu miśka innym olejem.
Mam tę wspaniałą francuską skrzynię, która już dosyć hałasuje (różnie na zimno i na ciepło ;) ). Ale to OT w takim razie.
cns80 napisał/a:
Dlatego szukam czegoś mniej płynnego w wysokich temperaturach.

To może towot? :lol:
A poważnie - nie stosuje się mieszanin smarów i olejów, jak się chce uzyskać coś takiego pół-płynnego?
 
 
 
Uwex 
The Hitman :-)


Auto: Lancer Sportback 1.8; Colt 1.3
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Sty 2009
Posty: 3273
Skąd: okolice W-wia Śl.
Wysłany: 26-01-2011, 08:37   

lapass napisał/a:
Mam tę wspaniałą francuską skrzynię,


Motul robi olej specjalny do francuskich skrzyń .
_________________

 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.