Jaki olej przekładniowy |
Autor |
Wiadomość |
cns80
Mitsumaniak Forumowa łajza

Auto: Espace 4 2,0T+KawasakiZRX1200S
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Gru 2005 Posty: 7348 Skąd: Warszawa-Wawer
|
Wysłany: 20-01-2011, 10:23 Jaki olej przekładniowy
|
|
|
Jak w temacie potrzebuję olej przekładniowy, który w wysokich temperaturach będzie gęstszy niż 80W90.
Jaką będzie miał specyfikację ?
Jak możecie to wskażcie konkretny olej (byle tani).
Z góry dziękuję. |
_________________
Staram się pisać poprawnie po polsku. |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 20-01-2011, 11:01
|
|
|
To może olej dla sprzętu ciężkiego pracującego w trudnych warunkach - ale on raczej tani nie jest |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
lapass
Mitsumaniak
Auto: Space Star 1,3 '01
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Cze 2009 Posty: 265 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 20-01-2011, 12:05
|
|
|
Te całe oznaczenia na olejach, czyli 30W, 80W etc, dotyczą nie gęstości tylko lepkości.
Więc np. 80W140 będzie bardziej lepki, ale czy gęsty to nie wiem.
Zobacz tabelkę na TEJ stronie.
Gęstość olejów(olei?) nie różni się za bardzo - ok. 1% różnicy na metr sześcienny, ale ma tendencję rosnącą razem z tym drugim 'W'.
Ja bym to kumał, że im wyższe to drugie 'W', tym większą lepkość ma olej w wysokiej temperaturze (z reguły podawaną dla 100 st.C).
Może coś z działu 'Oleje przekładniowe przemysłowe' jak sugerował robertdg?
A może ktoś z miłośników 4x4 by coś podpowiedział... |
|
|
|
 |
cns80
Mitsumaniak Forumowa łajza

Auto: Espace 4 2,0T+KawasakiZRX1200S
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Gru 2005 Posty: 7348 Skąd: Warszawa-Wawer
|
Wysłany: 25-01-2011, 13:28
|
|
|
lapass napisał/a: | Gęstość olejów(olei?) nie różni się za bardzo - ok. 1% różnicy na metr sześcienny, ale ma tendencję rosnącą razem z tym drugim 'W'. | Też tak kombinuję
Może ten 85W140 będzie spełniał te wymagania, bo 80W90 zaczyna mi płynąć. |
_________________
Staram się pisać poprawnie po polsku. |
|
|
|
 |
lapass
Mitsumaniak
Auto: Space Star 1,3 '01
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Cze 2009 Posty: 265 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 25-01-2011, 13:58
|
|
|
cns80 napisał/a: | 80W90 zaczyna mi płynąć. |
Tak dla jasności - chcesz wlać ten 'gęstszy' olej do spejsa? |
|
|
|
 |
cns80
Mitsumaniak Forumowa łajza

Auto: Espace 4 2,0T+KawasakiZRX1200S
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Gru 2005 Posty: 7348 Skąd: Warszawa-Wawer
|
Wysłany: 25-01-2011, 14:03
|
|
|
lapass napisał/a: | cns80 napisał/a: | 80W90 zaczyna mi płynąć. |
Tak dla jasności - chcesz wlać ten 'gęstszy' olej do spejsa? |
Nie. Potrzebny mi do systemu smarowania łańcucha w motocyklu
Powyżej 30 stopni 80W90 robi się wodnisty, bo łańcuch też ma swoją temperaturę. Dlatego szukam czegoś mniej płynnego w wysokich temperaturach. |
_________________
Staram się pisać poprawnie po polsku. |
|
|
|
 |
lapass
Mitsumaniak
Auto: Space Star 1,3 '01
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Cze 2009 Posty: 265 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 25-01-2011, 16:02
|
|
|
Ok, to mam jasność
Spytałem, bo myślałem o zalaniu miśka innym olejem.
Mam tę wspaniałą francuską skrzynię, która już dosyć hałasuje (różnie na zimno i na ciepło ). Ale to OT w takim razie.
cns80 napisał/a: | Dlatego szukam czegoś mniej płynnego w wysokich temperaturach. |
To może towot?
A poważnie - nie stosuje się mieszanin smarów i olejów, jak się chce uzyskać coś takiego pół-płynnego? |
|
|
|
 |
Uwex
The Hitman :-)

Auto: Lancer Sportback 1.8; Colt 1.3
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Sty 2009 Posty: 3273 Skąd: okolice W-wia Śl.
|
Wysłany: 26-01-2011, 08:37
|
|
|
lapass napisał/a: | Mam tę wspaniałą francuską skrzynię, |
Motul robi olej specjalny do francuskich skrzyń . |
_________________
 |
|
|
|
 |
|