zanik mocy |
Autor |
Wiadomość |
kozaR
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Carisma GDI 1998
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Sty 2011 Posty: 78 Skąd: Pakość
|
Wysłany: 20-01-2011, 19:11 zanik mocy
|
|
|
witam. przejrzałem całe forum ale nie znalazłem tego co szukałem a mianowicie samochód mitsubishi carisma gdi 98 rocznik z dnia na dzien stracil moc i poczatkowo szarpał nie wkrecal sie na obroty to powymienialem:
sonde lambda, łącznik elastyczny tłumika + strumienica ( katalizator zapchany przegrzewał sie), świece NGK, filtr paliwa ten pod bezpiecznikami, przepływomierz używany, czujnik temperatury silnika ten co jest obok termostatu i samochód zaczał jeździć lepiej ale to nie jest to, ciśnienie sprawdzone na garach na rozgrzanym 13 bar na każdym z 4 ale na zimnym jakby nie palił na ktorys gar a dodam ze troche mnie to denerwuje bo samochod nie przyspiesza jak kiedys jakby brakowalo mu paliwa i tutaj zwracam sie do was o pomoc czy może to być awarią pompy wysokiego ciśnienia ?? albo wtryskiwaczy którys mógłby sie zapiec?? dodam że nie świeci mi sie kontrolka check engine, samochód zapala od razu zimą w te mrozy na dotyk , jedyna wada że troche wiecej pali, kreci sie w calym zakresie obrotów ale słabo jakby brakowalo paliwa |
|
|
|
 |
j-rules
Mitsumaniak devil inside

Auto: Lancer 93 sedan GLXi 1.6 4g92
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 08 Sty 2009 Posty: 1422 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 20-01-2011, 19:12
|
|
|
a fajki cewki wymieniales? |
_________________ Najpierw ty popracujesz a ja odpoczne, pozniej na odwrót, ja odpoczne a ty popracujesz
 |
|
|
|
 |
kozaR
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Carisma GDI 1998
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Sty 2011 Posty: 78 Skąd: Pakość
|
Wysłany: 20-01-2011, 20:08
|
|
|
nie mechanik stwierdził że są dobre o mówił że fajkocewki to ewentualnie na ciepłym silniku by sie psuły, a można je jakoś sprawdzić ewentualnie która jest wadliwa czy wymiana wszystkich 4 z tego co sie juz orientowalem troche drogie sa |
|
|
|
 |
aren195612
Forumowicz
Auto: Space Star GDI 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy Dołączył: 22 Lut 2009 Posty: 384 Skąd: Stargard Szczeciński
|
Wysłany: 20-01-2011, 20:19
|
|
|
kozaR napisał/a: | ciśnienie sprawdzone na garach na rozgrzanym 13 bar | małe to ciśnienie. W/g manuala 14,62 do 17,2 bara. Sprawdź ciśnienie na pompie WC, jest opis na forum co i jak. |
|
|
|
 |
kozaR
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Carisma GDI 1998
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Sty 2011 Posty: 78 Skąd: Pakość
|
Wysłany: 20-01-2011, 20:23
|
|
|
hmm też mi sie zdawało że troche mało a jakaś przyczyna mniejszego ciśnienia na garach ???
[ Dodano: 20-01-2011, 20:27 ]
a jeszcze ostatni objaw ostatnio zobaczyłem znaczny ubytek oleju, miska nie jest skorodowana czy wina leży w zużytych pierścionkach ??? wtedy było by niższe ciśnienie na garach bo by gubiło i benzyną mi lekko śmierdzi z tłumika:/ |
|
|
|
 |
aren195612
Forumowicz
Auto: Space Star GDI 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy Dołączył: 22 Lut 2009 Posty: 384 Skąd: Stargard Szczeciński
|
Wysłany: 20-01-2011, 21:12
|
|
|
Dobry mechanik sprawdzając kompresję jest w stanie ocenić co nie tak, pierścienie czy zawory, "próba olejowa" powinna to wyjaśnić.
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
marko81
Forumowicz
Auto: Carisma 1.6 Lancer 1.8
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Paź 2010 Posty: 69 Skąd: Zwoleń
|
Wysłany: 21-01-2011, 13:22
|
|
|
moze ci sie rozrzad przestawił,wymien tez przewody wn od fajkocewek i sprawdz tps pamietraj ze na tps ma byc o ohm |
|
|
|
 |
kozaR
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Carisma GDI 1998
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Sty 2011 Posty: 78 Skąd: Pakość
|
Wysłany: 21-01-2011, 16:25
|
|
|
rozrząd dobrze ustawiony , a czym moge sprawdzić ten tps??
[ Dodano: 24-01-2011, 19:25 ]
ciśnienie na pompie zmierzone na jałowym wynosi 2,8 volta prawie 2,9 a przy przygazowaniu rosnie do 3,2 volta mierzyłem voltomierzem , pozostaje mi sprawdzic tps
[ Dodano: 25-01-2011, 17:55 ]
po sprawdzeniu fajkocewek okazało się że na 3 garku według zaponu co jest ostatni 4 przekaźnik pradu nie przewodził , obroty sie ustabilizowaly pali teraz na 4 garki, moc wrocila i spalanie do normy wrocilo przy ekonomicznej jeździe teraz komputer wykazuje 5,7 litra przy 80/ 90 km/h a wcześniej nie schodzilo z 11 litrów |
|
|
|
 |
|