[CA1A ] 1.3 Brak mocy |
Autor |
Wiadomość |
doug22
Nowy Forumowicz
Auto: Colt 1.3 1995 CA1A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Sty 2011 Posty: 4 Skąd: Krotoszyn
|
Wysłany: 21-01-2011, 19:50 [CA1A ] 1.3 Brak mocy
|
|
|
Witam, posiadam Colta 1.3 CA1A z 1995 roku. Problem zaczął się od wymiany całego aparatu zapłonowego. Mechanik ustawił mi zapłon, wyregulował zawory. Silnik pracował, ale czuć było małe zamulenie. Gdy stawałem autem i wrzucałem na luz to ciągle były wysokie obroty silnika, które po dłuższej chwili opadały. Silnik wydawał inny dźwięk niż zwykle (chodził jak diesel lub traktor ). Pojechałem do drugiego mechanika, który przeczyścił mi silniczek krokowy (w tym silniku występuje ta część?O.o) Nie robił go do końca, bo nie wiedział co pierwszy mechanik przy nim grzebał np. czy nie ruszał przypadkiem rozrządu; odp nie ruszał. Teraz samochód ma takiego muła, że jechać nim się nie da. O co tu chodzi???
Wymienione:
- filtr paliwa
- swiece
- kable
- aparat zapłonowy (kopułka, palec etc)
Kontrolka ECU świeci normalnie i gaśnie tak jak zawsze gasła (nie sprawdzałem czy wywala jakieś błędy komputer) |
|
|
|
 |
Andrew
Mitsumaniak 01954/KMM

Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy Dołączył: 10 Sie 2009 Posty: 13646 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: 21-01-2011, 20:03
|
|
|
Kable w kopułce i przy świecach dobrze stykają? |
_________________ Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 |
|
|
|
 |
doug22
Nowy Forumowicz
Auto: Colt 1.3 1995 CA1A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Sty 2011 Posty: 4 Skąd: Krotoszyn
|
Wysłany: 21-01-2011, 20:32
|
|
|
tak |
|
|
|
 |
Andrew
Mitsumaniak 01954/KMM

Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy Dołączył: 10 Sie 2009 Posty: 13646 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: 21-01-2011, 20:36
|
|
|
Może zapłon źle ustawiony, jesteś pewien, że ok? |
_________________ Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 |
|
|
|
 |
doug22
Nowy Forumowicz
Auto: Colt 1.3 1995 CA1A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Sty 2011 Posty: 4 Skąd: Krotoszyn
|
Wysłany: 21-01-2011, 21:45
|
|
|
na 100% teraz nie wiem, 2 mechanikow przy nim grzebało. Jeden zapłon ustawiał. No, ale po czyszczeniu silniczka krokowego coś sie znów rozregulowało? |
|
|
|
 |
Andrew
Mitsumaniak 01954/KMM

Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy Dołączył: 10 Sie 2009 Posty: 13646 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: 21-01-2011, 21:46
|
|
|
Zacznij od poprawnego ustawienia zapłonu. |
_________________ Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 |
|
|
|
 |
ozzy89
Forumowicz

Auto: Honda Accord CH6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 30 Maj 2010 Posty: 192 Skąd: Paczyna
|
Wysłany: 21-01-2011, 22:25
|
|
|
andrew84 napisał/a: | Zacznij od poprawnego ustawienia zapłonu. |
dokładnie i ma być 5 stopni. Zawory były ustawiane na ciepłym czy na zimnym silniku ? |
|
|
|
 |
idas
Mitsumaniak

Auto: Toyota Celica VII
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 46 razy Dołączył: 13 Paź 2008 Posty: 1716 Skąd: Wrocław/Rawicz
|
Wysłany: 21-01-2011, 22:52
|
|
|
Moim zdaniem ustawił Ci 5 stopni, ale bez masowania złącza do ustawiania zapłonu (wtedy powinno być jakieś 10 ustawione, aby było w miarę ok), złącze jest przy ścianie grodziowej - taka brązowa wtyczka z zaślepką. Pin w środku łączysz z masą-np. akumulatora. Zaświeci się check engine (i nie zgaśnie dopóki nie odłączysz wtyczki od masy) i dopiero wtedy można ustawiać 5 stopni. Objawy wskazują jednoznacznie na opóźniony zapłon. |
_________________ Czasami jedynym wyjściem jest wyjście na piwo
 |
|
|
|
 |
doug22
Nowy Forumowicz
Auto: Colt 1.3 1995 CA1A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Sty 2011 Posty: 4 Skąd: Krotoszyn
|
Wysłany: 21-01-2011, 23:05
|
|
|
Cytat: | Zawory były ustawiane na ciepłym czy na zimnym silniku ? | NIe wiem tego
Jutro przyjedzie ten mechanik to się zapytam i ciekawe co mi powie
[ Dodano: 23-01-2011, 12:23 ]
Obróciłem aparat zapłonowy w prawo i silnik ożył, ale miał za wysokie obroty, cofnałem i na ... słuch ustawiłem aparat. Szczerze to nie mam zielonego pojecia jak ustawic zapłon. CHyba trzeba miec stroboskop nie? I gdzie przestwic to 5 stopni? O.o |
|
|
|
 |
|