| Lift zawieszenia | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | jawaldek   Mitsumaniak
 
 Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
 Zaproszone osoby: 3
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 75 razy
 Dołączył: 25 Mar 2008
 Posty: 2238
 Skąd: Polska
 
 | 
            
               |  Wysłany: 22-01-2011, 17:24   Lift zawieszenia |   
 |  
               | 
 |  
               | Przenoszę do nowego tematu bo zaginął Cytat:
 poszukaj tutaj
 http://www.sferamydlo.com.pl/Zbyszek/Pajerko/
 
 zainteresowało mnie to  Lift przodu w Pajerko/  07-Sep-2006 14:58
    lift cheewy.jpg 07-Sep-2006 14:58 19K czyj to pomysł/wykonanie ?? o ile poszedł samochód do góry?? |  
				| _________________ http://mudmania4x4.com.pl/
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | rico.1   Forumowicz
 
 Auto: Pajero II 2.5TD
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 33 razy
 Dołączył: 07 Lip 2008
 Posty: 480
 Skąd: pomorskie
 
 | 
            
               |  Wysłany: 23-01-2011, 15:17 |   
 |  
               | 
 |  
               | Takie rozwiązanie też kiedyś mnie zaciekawiło,  ... ale na dobrą sprawę: - środek ciężkości drastycznie się zmienia
 - prześwit osi pozostaje bez zmian
 - wymaga zastosowania dużo większych kół
 - duża ingerencja w zawieszenie
 - ciężko z dostępnością takich zestawów (choć swojego czasu spotkałem się z tym gdzieś na stronach us)
 Moim zdaniem tą samą skuteczność w terenie można osiągnąć tradycyjnie, czyli:
 - lift budy 2-3"
 - lift zawieszenia 2-3"
 - koła 33-35"
 Chyba że już wszystko zrobione i jeszcze za mało
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | jawaldek   Mitsumaniak
 
 Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
 Zaproszone osoby: 3
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 75 razy
 Dołączył: 25 Mar 2008
 Posty: 2238
 Skąd: Polska
 
 | 
            
               |  Wysłany: 23-01-2011, 16:13 |   
 |  
               | 
 |  
               | tego najbardziej się właśnie obawiam bo co za tym idzie ewentualność wywrotki/rolki większa 	  | Cytat: |  	  | - środek ciężkości drastycznie się zmienia | 
 ale wtedy łatwiej jest 	  | Cytat: |  	  | - prześwit osi pozostaje bez zmian | 
 mam założone 31" prześwit na tylnym moście/gruszce jest  19cm. Jeśli założę 33" będzie o 2,5cm większy niby nie wiele ale czasami bardzo przydatne 35" to już chyba duża ingerencja w nadwozie a i spalanie duuuużo większe obecnie +/- 14 a i niestety,przy 35", częstsze wizyty związane z wymianą łożysk=>> tym bardziej że na co dzień Misiek jest użytkowany 	  | rico.1 napisał/a: |  	  | - wymaga zastosowania dużo większych kół | 
 już jest zrobiony 	  | rico.1 napisał/a: |  	  | - lift zawieszenia 2-3" | 
  Ciekawe czy ktoś ma już coś takiego zamontowane ??? chętnie bym/byśmy wysłuchali opinii o użytkowaniu |  
				| _________________ http://mudmania4x4.com.pl/
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | AndrzejM22   Forumowicz
 
  
 Auto: Pajero II 2,5 TD Krótkie
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 16 razy
 Dołączył: 19 Lut 2010
 Posty: 124
 Skąd: Ełk -u okolice. :)
 
 | 
            
               |  Wysłany: 24-01-2011, 22:06 |   
 |  
               | 
 |  
               | Co by nie mówić rozwiązanie bardzo ciekawe. Widziałem już wcześniej na amerykańskich stronach takie rodzaje zawieszenia montowane w samochodach z niezależnym przednim zawieszeniem. Nie wiem jak się jeździ z takim czymś ale myślę ze nie dużo gorzej (o ile nie lepiej ) niż z liftowaną buda o 5 cali.
 Taka konstrukcja zawiechy na pewno nie tylko podnosi środek ciężkości ale i masy nieresorowalne przy kołach też się zwiększają co ma znaczenie przy większych prędkościach na drodze .
 Na zniwelowanie wysoko położonego  środka ciężkości jest sposób założenie bardziej odsadzonych felg i szerszych opon i samochód stanie się bardziej stabilny. A na masy nieresorowalene założenie bardzo dobrych i dobrze zestrojonych amortyzatorów ale  niestety i drogich .
 
 
 Na pewno zaletą takiej konstrukcji jest to ze zwiększają się kąty natarcia i rampowy  co w mocno pofałdowanym terenia ma znaczenie. Druga sprawa ze po takim podniesieniu półosie i przeguby pracują pod odpowiednimi kątami czyli maksymalnie liniowo. A to właśnie przez to ze półosie nie stoją w linii prostej tylko pod mocnym kątem w połączeni z dużymi kołami doprowadza do  rozrywania przegubów .
 
 
  	  | rico.1 napisał/a: |  	  | prześwit osi pozostaje bez zmian | 
 
 
 To akurat nie robi dużej różnicy bo jak by porównać Pajero z jakimś samochodem na identycznych oponach  co ma sztywny most z przodu np. Patrol czy G-klasa to Pajero ma z 5 cm więcej prześwitu z przodu.
 
 
 
  	  | jawaldek napisał/a: |  	  | mam założone 31" prześwit na tylnym moście/gruszce jest 19cm. Jeśli założę 33" będzie o 2,5cm większy niby nie wiele ale czasami bardzo przydatne | 
 
 
 
 
 U mnie na 33” prześwit pod mostem z tyłu  to ok 23 cm i musze powiedzieć ze te parę centymetrów robi kolosalną różnicę w terenie. Pajero na dobrych 31” zdziała w terenia naprawdę wiele ale na 33’ działa cuda .
 
 Na 35” w Pajero chyba bym się nie odważył  no chyba ze tylko dla szpanu po mieście bo jak w teren to mosty do wymiany na jakieś od Patrola albo Gelendy. Ewentualnie w teren zabierać wiadro przegubów .A do terenu to 35” jest niepotrzebne  bo 33” radzą sobie rewelacyjnie.
 |  
				| _________________ Pajero 2,5 TD 33" Baja Claw TTC  mosty 5.285 +jakiś lift + jakaś winda.
 Pajero 3.5 V6 cywilne
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | dyzioo   Forumowicz
 Pozdro600
 
 Auto: Pajero II 2.5TD SuperS 1996 3d
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 3 razy
 Dołączył: 12 Sty 2015
 Posty: 132
 Skąd: Szczecin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 27-04-2016, 20:55 |   
 |  
               | 
 |  
               | Przymierzam sie do liftu zawieszenia IromMan, lub OME. Mam pytanie odnosnie wałów napedowych.
 1.Czy po wymianie amortyzatorów, spręzyn i drążków skrętnych z takiego zestawu (+2`) musze zrobic cos z wałami? Jakies podkładki itp...? Czy mozna bez problemu zrobić taki lift bez ingerencji w napędowe wały?
 
 2. Czy trzeba ustawiac geometrie po wymianie zawieszenia?
 
 3. Przy lifcie budy - nie ma to kompletnie znaczenia na kąty z jakimi współpracuje skrzynia i wały? (Ironiczne pytanie, ale wole miec pewnosc)
 
 Pozdro600.
 
 PS.
 Mam mozliwości samemu wymienic amorki, sprezyny. Dlatego pytam co z wałami napedowymu.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Heilsberg   Forumowicz
 USNI Life Member
 
  
 Auto: jak w podpisie
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 51 razy
 Dołączył: 08 Sty 2009
 Posty: 925
 Skąd: Lidzbark Warmiński
 
 | 
            
               |  Wysłany: 27-04-2016, 21:10 |   
 |  
               | 
 |  
               | 1.Nic nie musisz. 2.Tak
 3. Nie ma znaczenia o ile nie podnosisz budy o 20 cm
 |  
				| _________________ Pajero II 2,5 TD SWB '96
 L200 HP '10
 L200 Dakar '05 Silver Beast
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |