| 
		[1.8DI-D] Odbieram auto i co dalej? Procedury przy odbiorze | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 domelxl  		  
		 
         Nowy Forumowicz
  
                  Auto: ASX DID 1.8 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 16 Sty 2011 Posty: 2 Skąd: Szczecin 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 19-01-2011, 20:16   [1.8DI-D] Odbieram auto i co dalej? Procedury przy odbiorze
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Witam. 
 
Ponieważ niebawem odbieram samochód z salonu i kompletnie nie mam pojęcia na co zwrócić uwagę przy odbiorze, proszę wszystkich którzy mieli już to za sobą o konkretne i szczegółowe podpowiedzi jak i co sprawdzić zanim podpiszę wszystkie dokumenty.
 
Głównie chodzi mi o takie rzeczy jak:
 
- sprawdzenie grubości powłoki lakierniczej aby wyeliminować przykre zdarzenia podczas podróży samochodu do Polski i ukrycie tego przed odbiorcą,
 
- czy mogę zażyczyć sobie abym mógł zobaczyć samochód od dołu na kanale, aby sprawdzić czy nie ma żadnych wycieków?
 
A może muszę zwrócić uwagę na całkiem inne rzeczy o których nie wiem. Proszę o wszelkie sugestie w tym temacie i porady na co mogę sobie pozwolić przy odbiorze a na co nie, tak aby nie wyjść na totalnego ignoranta i pieniacza. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Jackie  		  
		 
         Mitsumaniak Dealer Mitsumaniak
  
  
                  Auto: Eclipse Cross PHEV 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 15 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 3600 Skąd: Białystok 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 19-01-2011, 21:01   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               domelxl, myślę, że nieco panikujesz    Ale zawsze warto sprawdzić grubość powłoki lakierniczej (zdarzały się przypadki, że dealer nawet nie wiedział, że pomalowano auto - choć to duża rzadkość), warto sprawdzić kompletację auta (czyli samochód jest zgodny z zamówieniem/umową), warto dokładnie wypytać sprzedawcę o obsługę podstawową. Przyznam, że od 1996 roku (od tego roku sprzedaję Miśki    ) nie musiałem stawiać nowego auta na kanał ale zgodnie z powiedzeniem - prawdziwa cnota krytyki się boi - nie sądzę aby był z tym problem. Problem może być z czasem sprzedawcy więc przed odbiorem należy go poinformować, że zamierzasz dokładnie zbadać auto żeby facet mógł zarezerwować czas i miejsce na oględziny (to wbrew pozorom ważne z punktu widzenia działania firmy). Co do pozostałych rzeczy: w komplecie powinieneś dostać: 
 
- książkę serwisową (najważniejszy dokument w życiu auta)
 
- dwa komplety kluczy
 
- instrukcję obsługi
 
- blaszkę z kodem kluczyka
 
- wizytówkę do szefa serwisu
 
Więcej grzechów nie pamiętam    ale jakby co - pisz   
 
Pozdrawiam | 
             
						
				_________________ Jackie
 
Evolution never ends...
 
http://wybieramaso.pl/ | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 slawekgr  		  
		 
         Mitsumaniak
  
                  Auto: ASX 1,6 benzynka RED ORIENT 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 26 Sie 2010 Posty: 68 Skąd: Sosnowiec 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 19-01-2011, 22:14   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Zawsze można skorzystać z rzeczoznawcy z PZM-otu. Koszt niewielki a zawsze będziesz spokojniejszy. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Rafał_Poznań  		  
		 
         Nowy Forumowicz
  
                  Auto: Mitsubishi ASX Instyle 1.8 DiD 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 09 Sty 2011 Posty: 7 Skąd: Poznań 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 19-01-2011, 22:48   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Warto sprawdzić, czy auto nie ma uszkodzeń zewnętrznych i wewnętrznych, czy wyposażenie auta odpowiada specyfikacji przewidzianej w umowie, czy numer nadwozia na tabliczce znamionowej zgodny jest z numerem w karcie pojazdu i wyciągu z homologacji (świadectwo zgodności). Generalnie warto sprawdzić, czy wszystkie dane zawarte zarówno w dowodzie rejestracyjnym, karcie pojazdu i na fakturze są ze sobą zgodne.
 
Pozdrawiam. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 jan1994  		  
		 
         Mitsumaniak 02505/KMM
  
                  Auto: ASX 1,6 Intense 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 9 razy Dołączył: 06 Gru 2009 Posty: 339 Skąd: Białystok 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 19-01-2011, 23:15   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Ja bym zaczął od sprawdzenia tłumika końcowego czy nie jest zardzewiały     | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 irekmiecz  		  
		 
         Mitsumaniak
  
  
                  Auto: hultaj ix20  był MSS 1.3GLX 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 10 razy Dołączył: 20 Mar 2008 Posty: 470 Skąd: Gdynia 
                         | 
      
         
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 krzychu  		  
		 
         Mitsumaniak
  
  
                  Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3 
                  Zaproszone osoby: 1 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12611 Skąd: Bielsko-Biała 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 20-01-2011, 23:36   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | jan1994 napisał/a: | 	 		  Ja bym zaczął od sprawdzenia tłumika końcowego czy nie jest zardzewiały     | 	  
 
 
A jak będzie to co nie odbierać? Żądać wymiany tłumika, samochodu? Może rabat ze 20 tys zł?     | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 tomekrvf  		  
		 
         Forumowicz
  
  
                  Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 48 razy Dołączył: 17 Maj 2005 Posty: 2309 Skąd: Warszawa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 20-01-2011, 23:42   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               irekmiecz, jest skorodowany wspornik tłumika który wykonano z pręta stalowego o średnicy, na oko, 10-12mm. Taki pręt możesz wrzucic do morza na 10 lat, później założyć go do auta i cieszyć sie nim przez kolejne 20 lat.
 
Gdyby wszystkie takie elementy byłyby wykonane ze stali nierdzewnej, a nie ma to żadnego uzasadnienie z punktu widzenia technicznego, to samochód kosztowałby tyle że nikt nie chciałby go kupić. | 
             
						
				_________________
 
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 jan1994  		  
		 
         Mitsumaniak 02505/KMM
  
                  Auto: ASX 1,6 Intense 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 9 razy Dołączył: 06 Gru 2009 Posty: 339 Skąd: Białystok 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 21-01-2011, 12:51   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | tomekrvf napisał/a: | 	 		  | ...jest skorodowany wspornik tłumika ... | 	  
 
W nowym samochodzie za co najmniej 70 tys. zł, który nie zdążył wyjechać z salonu ? Nie uważasz, że jest to co najmniej niepoważne traktowanie klienta ? Czyżby japończycy jeszcze nie wynaleźli farb do zabezpieczania antykorozyjnego ? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 cabaniarz  		  
		 
         Mitsumaniak
  
  
                  Auto: LANCER SB  1.8 INTENSE 2008 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 1 raz Dołączył: 16 Paź 2010 Posty: 467 Skąd: EŁK 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 21-01-2011, 13:34   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | jan1994 napisał/a: | 	 		   	  | tomekrvf napisał/a: | 	 		  | ...jest skorodowany wspornik tłumika ... | 	  
 
W nowym samochodzie za co najmniej 70 tys. zł, który nie zdążył wyjechać z salonu ? Nie uważasz, że jest to co najmniej niepoważne traktowanie klienta ? Czyżby japończycy jeszcze nie wynaleźli farb do zabezpieczania antykorozyjnego ? | 	  
 
 
nie skorodowany a jedynie z lekkim rdzawym nalotem nie wpływającym na nic poza aspektem wizualnym. Przestańcie robić problemy, nie macie innych? W warunkach morskich (transport) kontakt z zasolonym wilgotnym powietrzem wywołuje takie efekty. | 
             
						
				_________________ Mitsubishi LANCER SPORTBACK 1.8 INTENSE  2008
 
02390/KMM
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Jackie  		  
		 
         Mitsumaniak Dealer Mitsumaniak
  
  
                  Auto: Eclipse Cross PHEV 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 15 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 3600 Skąd: Białystok 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 23-01-2011, 21:19   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | irekmiecz napisał/a: | 	 		  | Może Jackie mógłbyś się wypowiedzieć w tej kwestii ? | 	  
 
Mógłbym ale to nie ma sensu    Konstrukcyjnie nie ma to żadnego wpływu na samochód a transport morski nie jest żadną tajemnicą w przypadku samochodów z Japonii. Jeżeli wizualnie to komuś przeszkadza - słowo do sprzedawcy i farba antykorozyjna ląduje i finał, choć tak jak wspomniałem - w niczym to nie pomoże, w niczym nie zaszkodzi    
 
 	  | krzychu napisał/a: | 	 		  | Może rabat ze 20 tys zł?  | 	  
 
Eee tam 20, ja bym bił na 40 i zgodził się na 35    Jak szaleć to szaleć   
 
Pozdrawiam | 
             
						
				_________________ Jackie
 
Evolution never ends...
 
http://wybieramaso.pl/ | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       |