Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[1.8DI-D] Odbieram auto i co dalej? Procedury przy odbiorze
Autor Wiadomość
domelxl 
Nowy Forumowicz

Auto: ASX DID 1.8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Sty 2011
Posty: 2
Skąd: Szczecin
Wysłany: 19-01-2011, 20:16   [1.8DI-D] Odbieram auto i co dalej? Procedury przy odbiorze

Witam.
Ponieważ niebawem odbieram samochód z salonu i kompletnie nie mam pojęcia na co zwrócić uwagę przy odbiorze, proszę wszystkich którzy mieli już to za sobą o konkretne i szczegółowe podpowiedzi jak i co sprawdzić zanim podpiszę wszystkie dokumenty.
Głównie chodzi mi o takie rzeczy jak:
- sprawdzenie grubości powłoki lakierniczej aby wyeliminować przykre zdarzenia podczas podróży samochodu do Polski i ukrycie tego przed odbiorcą,
- czy mogę zażyczyć sobie abym mógł zobaczyć samochód od dołu na kanale, aby sprawdzić czy nie ma żadnych wycieków?
A może muszę zwrócić uwagę na całkiem inne rzeczy o których nie wiem. Proszę o wszelkie sugestie w tym temacie i porady na co mogę sobie pozwolić przy odbiorze a na co nie, tak aby nie wyjść na totalnego ignoranta i pieniacza.
 
 
 
Jackie 
Mitsumaniak
Dealer Mitsumaniak


Auto: Eclipse Cross PHEV
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 3599
Skąd: Białystok
Wysłany: 19-01-2011, 21:01   

domelxl, myślę, że nieco panikujesz ;) Ale zawsze warto sprawdzić grubość powłoki lakierniczej (zdarzały się przypadki, że dealer nawet nie wiedział, że pomalowano auto - choć to duża rzadkość), warto sprawdzić kompletację auta (czyli samochód jest zgodny z zamówieniem/umową), warto dokładnie wypytać sprzedawcę o obsługę podstawową. Przyznam, że od 1996 roku (od tego roku sprzedaję Miśki ;) ) nie musiałem stawiać nowego auta na kanał ale zgodnie z powiedzeniem - prawdziwa cnota krytyki się boi - nie sądzę aby był z tym problem. Problem może być z czasem sprzedawcy więc przed odbiorem należy go poinformować, że zamierzasz dokładnie zbadać auto żeby facet mógł zarezerwować czas i miejsce na oględziny (to wbrew pozorom ważne z punktu widzenia działania firmy). Co do pozostałych rzeczy: w komplecie powinieneś dostać:
- książkę serwisową (najważniejszy dokument w życiu auta)
- dwa komplety kluczy
- instrukcję obsługi
- blaszkę z kodem kluczyka
- wizytówkę do szefa serwisu
Więcej grzechów nie pamiętam ;) ale jakby co - pisz ;)
Pozdrawiam
_________________
Jackie
Evolution never ends...
http://wybieramaso.pl/
 
 
 
slawekgr 
Mitsumaniak

Auto: ASX 1,6 benzynka RED ORIENT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Sie 2010
Posty: 68
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 19-01-2011, 22:14   

Zawsze można skorzystać z rzeczoznawcy z PZM-otu. Koszt niewielki a zawsze będziesz spokojniejszy.
 
 
Rafał_Poznań 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi ASX Instyle 1.8 DiD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Sty 2011
Posty: 7
Skąd: Poznań
Wysłany: 19-01-2011, 22:48   

Warto sprawdzić, czy auto nie ma uszkodzeń zewnętrznych i wewnętrznych, czy wyposażenie auta odpowiada specyfikacji przewidzianej w umowie, czy numer nadwozia na tabliczce znamionowej zgodny jest z numerem w karcie pojazdu i wyciągu z homologacji (świadectwo zgodności). Generalnie warto sprawdzić, czy wszystkie dane zawarte zarówno w dowodzie rejestracyjnym, karcie pojazdu i na fakturze są ze sobą zgodne.
Pozdrawiam.
 
 
jan1994 
Mitsumaniak
02505/KMM

Auto: ASX 1,6 Intense
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 06 Gru 2009
Posty: 339
Skąd: Białystok
Wysłany: 19-01-2011, 23:15   

Ja bym zaczął od sprawdzenia tłumika końcowego czy nie jest zardzewiały :lol:
 
 
irekmiecz 
Mitsumaniak


Auto: hultaj ix20 był MSS 1.3GLX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 20 Mar 2008
Posty: 470
Skąd: Gdynia
Wysłany: 20-01-2011, 20:44   

Tak jak na załączonym obrazku :shock: http://forum.mitsumaniaki...ghlight=#736758 :evil:
Może Jackie mógłbyś się wypowiedzieć w tej kwestii ?
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 20-01-2011, 23:36   

jan1994 napisał/a:
Ja bym zaczął od sprawdzenia tłumika końcowego czy nie jest zardzewiały :lol:


A jak będzie to co nie odbierać? Żądać wymiany tłumika, samochodu? Może rabat ze 20 tys zł? :shock:
 
 
tomekrvf 
Forumowicz


Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 17 Maj 2005
Posty: 2309
Skąd: Warszawa
Wysłany: 20-01-2011, 23:42   

irekmiecz, jest skorodowany wspornik tłumika który wykonano z pręta stalowego o średnicy, na oko, 10-12mm. Taki pręt możesz wrzucic do morza na 10 lat, później założyć go do auta i cieszyć sie nim przez kolejne 20 lat.
Gdyby wszystkie takie elementy byłyby wykonane ze stali nierdzewnej, a nie ma to żadnego uzasadnienie z punktu widzenia technicznego, to samochód kosztowałby tyle że nikt nie chciałby go kupić.
_________________

 
 
jan1994 
Mitsumaniak
02505/KMM

Auto: ASX 1,6 Intense
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 06 Gru 2009
Posty: 339
Skąd: Białystok
Wysłany: 21-01-2011, 12:51   

tomekrvf napisał/a:
...jest skorodowany wspornik tłumika ...

W nowym samochodzie za co najmniej 70 tys. zł, który nie zdążył wyjechać z salonu ? Nie uważasz, że jest to co najmniej niepoważne traktowanie klienta ? Czyżby japończycy jeszcze nie wynaleźli farb do zabezpieczania antykorozyjnego ?
 
 
cabaniarz 
Mitsumaniak


Auto: LANCER SB 1.8 INTENSE 2008
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Paź 2010
Posty: 467
Skąd: EŁK
Wysłany: 21-01-2011, 13:34   

jan1994 napisał/a:
tomekrvf napisał/a:
...jest skorodowany wspornik tłumika ...

W nowym samochodzie za co najmniej 70 tys. zł, który nie zdążył wyjechać z salonu ? Nie uważasz, że jest to co najmniej niepoważne traktowanie klienta ? Czyżby japończycy jeszcze nie wynaleźli farb do zabezpieczania antykorozyjnego ?


nie skorodowany a jedynie z lekkim rdzawym nalotem nie wpływającym na nic poza aspektem wizualnym. Przestańcie robić problemy, nie macie innych? W warunkach morskich (transport) kontakt z zasolonym wilgotnym powietrzem wywołuje takie efekty.
_________________
Mitsubishi LANCER SPORTBACK 1.8 INTENSE 2008
02390/KMM
 
 
Jackie 
Mitsumaniak
Dealer Mitsumaniak


Auto: Eclipse Cross PHEV
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 3599
Skąd: Białystok
Wysłany: 23-01-2011, 21:19   

irekmiecz napisał/a:
Może Jackie mógłbyś się wypowiedzieć w tej kwestii ?

Mógłbym ale to nie ma sensu ;) Konstrukcyjnie nie ma to żadnego wpływu na samochód a transport morski nie jest żadną tajemnicą w przypadku samochodów z Japonii. Jeżeli wizualnie to komuś przeszkadza - słowo do sprzedawcy i farba antykorozyjna ląduje i finał, choć tak jak wspomniałem - w niczym to nie pomoże, w niczym nie zaszkodzi ;)
krzychu napisał/a:
Może rabat ze 20 tys zł?

Eee tam 20, ja bym bił na 40 i zgodził się na 35 :D Jak szaleć to szaleć ;)
Pozdrawiam
_________________
Jackie
Evolution never ends...
http://wybieramaso.pl/
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.