[1.8DI-D] Odbieram auto i co dalej? Procedury przy odbiorze |
Autor |
Wiadomość |
domelxl
Nowy Forumowicz
Auto: ASX DID 1.8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Sty 2011 Posty: 2 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 19-01-2011, 20:16 [1.8DI-D] Odbieram auto i co dalej? Procedury przy odbiorze
|
|
|
Witam.
Ponieważ niebawem odbieram samochód z salonu i kompletnie nie mam pojęcia na co zwrócić uwagę przy odbiorze, proszę wszystkich którzy mieli już to za sobą o konkretne i szczegółowe podpowiedzi jak i co sprawdzić zanim podpiszę wszystkie dokumenty.
Głównie chodzi mi o takie rzeczy jak:
- sprawdzenie grubości powłoki lakierniczej aby wyeliminować przykre zdarzenia podczas podróży samochodu do Polski i ukrycie tego przed odbiorcą,
- czy mogę zażyczyć sobie abym mógł zobaczyć samochód od dołu na kanale, aby sprawdzić czy nie ma żadnych wycieków?
A może muszę zwrócić uwagę na całkiem inne rzeczy o których nie wiem. Proszę o wszelkie sugestie w tym temacie i porady na co mogę sobie pozwolić przy odbiorze a na co nie, tak aby nie wyjść na totalnego ignoranta i pieniacza. |
|
|
|
 |
Jackie
Mitsumaniak Dealer Mitsumaniak

Auto: Eclipse Cross PHEV
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 3599 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 19-01-2011, 21:01
|
|
|
domelxl, myślę, że nieco panikujesz Ale zawsze warto sprawdzić grubość powłoki lakierniczej (zdarzały się przypadki, że dealer nawet nie wiedział, że pomalowano auto - choć to duża rzadkość), warto sprawdzić kompletację auta (czyli samochód jest zgodny z zamówieniem/umową), warto dokładnie wypytać sprzedawcę o obsługę podstawową. Przyznam, że od 1996 roku (od tego roku sprzedaję Miśki ) nie musiałem stawiać nowego auta na kanał ale zgodnie z powiedzeniem - prawdziwa cnota krytyki się boi - nie sądzę aby był z tym problem. Problem może być z czasem sprzedawcy więc przed odbiorem należy go poinformować, że zamierzasz dokładnie zbadać auto żeby facet mógł zarezerwować czas i miejsce na oględziny (to wbrew pozorom ważne z punktu widzenia działania firmy). Co do pozostałych rzeczy: w komplecie powinieneś dostać:
- książkę serwisową (najważniejszy dokument w życiu auta)
- dwa komplety kluczy
- instrukcję obsługi
- blaszkę z kodem kluczyka
- wizytówkę do szefa serwisu
Więcej grzechów nie pamiętam ale jakby co - pisz
Pozdrawiam |
_________________ Jackie
Evolution never ends...
http://wybieramaso.pl/ |
|
|
|
 |
slawekgr
Mitsumaniak
Auto: ASX 1,6 benzynka RED ORIENT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Sie 2010 Posty: 68 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: 19-01-2011, 22:14
|
|
|
Zawsze można skorzystać z rzeczoznawcy z PZM-otu. Koszt niewielki a zawsze będziesz spokojniejszy. |
|
|
|
 |
Rafał_Poznań
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi ASX Instyle 1.8 DiD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Sty 2011 Posty: 7 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 19-01-2011, 22:48
|
|
|
Warto sprawdzić, czy auto nie ma uszkodzeń zewnętrznych i wewnętrznych, czy wyposażenie auta odpowiada specyfikacji przewidzianej w umowie, czy numer nadwozia na tabliczce znamionowej zgodny jest z numerem w karcie pojazdu i wyciągu z homologacji (świadectwo zgodności). Generalnie warto sprawdzić, czy wszystkie dane zawarte zarówno w dowodzie rejestracyjnym, karcie pojazdu i na fakturze są ze sobą zgodne.
Pozdrawiam. |
|
|
|
 |
jan1994
Mitsumaniak 02505/KMM
Auto: ASX 1,6 Intense
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 06 Gru 2009 Posty: 339 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 19-01-2011, 23:15
|
|
|
Ja bym zaczął od sprawdzenia tłumika końcowego czy nie jest zardzewiały |
|
|
|
 |
irekmiecz
Mitsumaniak

Auto: hultaj ix20 był MSS 1.3GLX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy Dołączył: 20 Mar 2008 Posty: 470 Skąd: Gdynia
|
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 20-01-2011, 23:36
|
|
|
jan1994 napisał/a: | Ja bym zaczął od sprawdzenia tłumika końcowego czy nie jest zardzewiały |
A jak będzie to co nie odbierać? Żądać wymiany tłumika, samochodu? Może rabat ze 20 tys zł? |
|
|
|
 |
tomekrvf
Forumowicz

Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy Dołączył: 17 Maj 2005 Posty: 2309 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 20-01-2011, 23:42
|
|
|
irekmiecz, jest skorodowany wspornik tłumika który wykonano z pręta stalowego o średnicy, na oko, 10-12mm. Taki pręt możesz wrzucic do morza na 10 lat, później założyć go do auta i cieszyć sie nim przez kolejne 20 lat.
Gdyby wszystkie takie elementy byłyby wykonane ze stali nierdzewnej, a nie ma to żadnego uzasadnienie z punktu widzenia technicznego, to samochód kosztowałby tyle że nikt nie chciałby go kupić. |
_________________
 |
|
|
|
 |
jan1994
Mitsumaniak 02505/KMM
Auto: ASX 1,6 Intense
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 06 Gru 2009 Posty: 339 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 21-01-2011, 12:51
|
|
|
tomekrvf napisał/a: | ...jest skorodowany wspornik tłumika ... |
W nowym samochodzie za co najmniej 70 tys. zł, który nie zdążył wyjechać z salonu ? Nie uważasz, że jest to co najmniej niepoważne traktowanie klienta ? Czyżby japończycy jeszcze nie wynaleźli farb do zabezpieczania antykorozyjnego ? |
|
|
|
 |
cabaniarz
Mitsumaniak

Auto: LANCER SB 1.8 INTENSE 2008
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 16 Paź 2010 Posty: 467 Skąd: EŁK
|
Wysłany: 21-01-2011, 13:34
|
|
|
jan1994 napisał/a: | tomekrvf napisał/a: | ...jest skorodowany wspornik tłumika ... |
W nowym samochodzie za co najmniej 70 tys. zł, który nie zdążył wyjechać z salonu ? Nie uważasz, że jest to co najmniej niepoważne traktowanie klienta ? Czyżby japończycy jeszcze nie wynaleźli farb do zabezpieczania antykorozyjnego ? |
nie skorodowany a jedynie z lekkim rdzawym nalotem nie wpływającym na nic poza aspektem wizualnym. Przestańcie robić problemy, nie macie innych? W warunkach morskich (transport) kontakt z zasolonym wilgotnym powietrzem wywołuje takie efekty. |
_________________ Mitsubishi LANCER SPORTBACK 1.8 INTENSE 2008
02390/KMM
 |
|
|
|
 |
Jackie
Mitsumaniak Dealer Mitsumaniak

Auto: Eclipse Cross PHEV
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 3599 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 23-01-2011, 21:19
|
|
|
irekmiecz napisał/a: | Może Jackie mógłbyś się wypowiedzieć w tej kwestii ? |
Mógłbym ale to nie ma sensu Konstrukcyjnie nie ma to żadnego wpływu na samochód a transport morski nie jest żadną tajemnicą w przypadku samochodów z Japonii. Jeżeli wizualnie to komuś przeszkadza - słowo do sprzedawcy i farba antykorozyjna ląduje i finał, choć tak jak wspomniałem - w niczym to nie pomoże, w niczym nie zaszkodzi
krzychu napisał/a: | Może rabat ze 20 tys zł? |
Eee tam 20, ja bym bił na 40 i zgodził się na 35 Jak szaleć to szaleć
Pozdrawiam |
_________________ Jackie
Evolution never ends...
http://wybieramaso.pl/ |
|
|
|
 |
|