 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
| Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
|
[Cari 1.6] Chrobotanie problem?? |
| Autor |
Wiadomość |
rademenez
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1.6 (90KM) GLX + LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 23 Sie 2009 Posty: 60 Skąd: Dąbrowa Górnicza
|
Wysłany: 23-01-2011, 19:47 [Cari 1.6] Chrobotanie problem??
|
|
|
Witam!!
Na początek nadmienię, ze przekopałem cale forum i nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi na mój problem. Mianowicie od 3 dni podczas ruszania (czy to zimny czy gorący silnik) słyszalne jest z okolic prawego przedniego kola (tak to przynajmniej da się zlokalizować jak siedzę za kierownicą) charakterystyczne chrobotanie (jakieś 3 chrupnięcia i cisza, albo 3 chrupnięcia, chwila przerwy i jeszcze jedno chrup i cisza). Nie ma znaczenia czy ruszam powoli czy szybko, zawsze intensyfikacja chrupnięć jest taka sama. Sugerujecie tutaj, że przeguby (zewnętrzne sprawdzałem na parkingu, ruszanie ze skręconymi kołami lewo/prawo, chrupania nie ma, dziwne). Występuje tylko przy ruszaniu na wprost, czyli potencjalnie przegub wewnętrzny. Zanurkowałem pod auto, osłona przegubu cała, żadnych wycieków, ruszanie/szarpanie ręcznie podejrzanym przednim kołem we wszystkich możliwych kierunkach, nie zdradza żadnych chrupnięć, luzów pisków, czegokolwiek podejrzanego. Chyba, że konieczne będzie zdjęcie osłony z niego i przesmarowanie go? Tylko czemu nie chrupie później w trakcie jazdy?
Kolejna rzeczą, która można podejrzewać o to chrupanie to skrzynia, tylko czy jakby padała skrzynia chrupanie byłoby tylko podczas ruszania i do tego tylko na wprost? Przy przyspieszaniu i hamowaniu w trakcie jazdy, zmienianiu biegów w górę, w dół i chrupania nie ma, więc może to jednak nie skrzynia? Chyba ze źródło dźwięku dobiega z innego miejsca a ja nie potrafię tego zlokalizować. Jak auto stoi na luzie chrupnięć brak (sprzęgło puszczone, jak i też wciśnięte).
Podejrzewałem też łożysko amora, ale bujanie auta na każdym z amorów nie zgłasza żadnych podejrzanych odgłosów.
Jakieś sugestie co może jeszcze nawalać?
Jak nic nie ustalę, to trzeba będzie oddać autko do mechanika, tylko że obawiam się najgorszego, on może zasugerować remont skrzyni, a to chwilowo finansowo będzie zaporowe no i nie daje gwarancji likwidacji "chrupnięć".
Aha jeszcze jedna wskazówka, te chrupnięcia w tonacji są podobne do tych jak przy mocnym hamowaniu zaczyna działać ABS i chrupie przy odcinaniu hamowania. Ale co miałby ABS do ruszania?
Ktoś ma jakiś pomysł? Bo jak coś chrupie to pewnie dla auta dobre nie jest :/
Pzdr |
_________________ Ognista czerwień, o tak!
02357/KMM
 |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23682 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 23-01-2011, 19:54
|
|
|
| Łożysko skrętne amortyzatora trzeba sprawdzić, wahacz ze sworzniami, bo tych objawach ciężko cokolwiek więcej stwierdzić |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
rademenez
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1.6 (90KM) GLX + LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 23 Sie 2009 Posty: 60 Skąd: Dąbrowa Górnicza
|
Wysłany: 23-01-2011, 20:04
|
|
|
| robertdg napisał/a: | | Łożysko skrętne amortyzatora trzeba sprawdzić, wahacz ze sworzniami, bo tych objawach ciężko cokolwiek więcej stwierdzić |
Łożysko skrętne? To jest to w mocowaniu górnym amora? Ale nie zgłaszałoby jakiś stuków przy bujaniu auta? Sworzeń w wahaczu po tej stronie auta był robiony w zeszłym roku, więc raczej nie padł tak szybko. Poza tym ten 'chrobot' u mnie ma inny dźwięk niż padnięty sworzeń... jak mi się uda to jutro spróbuje zarejestrować ten odgłos może to coś pomoże. |
_________________ Ognista czerwień, o tak!
02357/KMM
 |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23682 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 23-01-2011, 20:28
|
|
|
| rademenez napisał/a: | | Łożysko skrętne? To jest to w mocowaniu górnym amora? | Tak | rademenez napisał/a: | | Sworzeń w wahaczu po tej stronie auta był robiony w zeszłym roku, więc raczej nie padł tak szybko. Poza tym ten 'chrobot' u mnie ma inny dźwięk niż padnięty sworzeń... jak mi się uda to jutro spróbuje zarejestrować ten odgłos może to coś pomoże. | Jak wyzej napisalem ciężko wydumac, moze nagranie w czyms pomoze |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Jasskier
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Wrz 2010 Posty: 14 Skąd: Sulmierzyce
|
Wysłany: 24-01-2011, 11:09
|
|
|
| Sprawdź również czy to chrobotanie podczas ruszania występuje na drugim biegu,trzecim biegu. |
|
|
|
 |
rademenez
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1.6 (90KM) GLX + LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 23 Sie 2009 Posty: 60 Skąd: Dąbrowa Górnicza
|
Wysłany: 24-01-2011, 12:47
|
|
|
| robertdg napisał/a: | | rademenez napisał/a: | | Łożysko skrętne? To jest to w mocowaniu górnym amora? | Tak |
A czy to łożysko amora jest możliwe samo do wymiany czy z całym mocowaniem górnym???
| robertdg napisał/a: | | rademenez napisał/a: | | Sworzeń w wahaczu po tej stronie auta był robiony w zeszłym roku, więc raczej nie padł tak szybko. Poza tym ten 'chrobot' u mnie ma inny dźwięk niż padnięty sworzeń... jak mi się uda to jutro spróbuje zarejestrować ten odgłos może to coś pomoże. | Jak wyzej napisalem ciężko wydumac, moze nagranie w czyms pomoze |
Nagranie zrobię dziś, ewentualnie jutro i nie omieszkam umieścić dla publiki
| Jasskier napisał/a: | | Sprawdź również czy to chrobotanie podczas ruszania występuje na drugim biegu,trzecim biegu. |
Każda sugestia dobra, też sprawdzę. Jak nie będzie chrupać to podejrzenie spadnie na pierwszy bieg zatem...
Sprawdzałem jeszcze dziś olej w skrzyni, ale jest pod korek, więc to nie ten powód |
_________________ Ognista czerwień, o tak!
02357/KMM
 |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23682 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 24-01-2011, 13:28
|
|
|
| rademenez napisał/a: | | A czy to łożysko amora jest możliwe samo do wymiany czy z całym mocowaniem górnym??? | Jest |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
rademenez
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1.6 (90KM) GLX + LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 23 Sie 2009 Posty: 60 Skąd: Dąbrowa Górnicza
|
Wysłany: 30-01-2011, 11:21
|
|
|
| robertdg napisał/a: | | rademenez napisał/a: | | A czy to łożysko amora jest możliwe samo do wymiany czy z całym mocowaniem górnym??? | Jest |
Dobra już wiem co chrobotalo, zabralismy sie z kumplem do nagrywania, i sie okazalo ze jedna z metalowych obejm od instalacji gazowej sie poluzowala i uderzala delikatnie w kolektor ssacy. Na postoju nie mozna bylo tego zdiagnozowac. Ruszalem z podniesiona maska a kolega nasluchiwal co i jak . Dzieki za zainteresowanie tematem.
Sprawa druga, na pewno to lozysko amora jest oddzielne od mocowania? To nie bylo wprowadzone dopiero po 98 roku?
pzdr |
_________________ Ognista czerwień, o tak!
02357/KMM
 |
|
|
|
 |
|
|
|