 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Przesunięty przez: Hubeeert 30-04-2007, 02:58 |
C52 brak mocy na wyzszych obrotach |
Autor |
Wiadomość |
fastbike [Usunięty]
|
Wysłany: 08-10-2006, 20:39 C52 brak mocy na wyzszych obrotach
|
|
|
Na wstępie witam wszystkich, bo jestem nowy na tym forum.
Parę dni temu kupiłem Colta 1500 GLXi AT rocznik '90 z gazem. Autko ogólnie jest w niezłym stanie, ale ma pewien defekt. Podczas przyspieszania na benzynie silnik po osiągnięciu obrotów rzędu 3500 - 4000 szarpie i traci moc, a gdy mocniej wcisnę pedał gazu to automat redukuje bieg, obroty skaczą w górę, ale mocy nie przybywa (na gazie dławi się przy dużo niższej prędkości obrotowej, więc praktycznie nie da się jechać). Raz podczas jazdy zapaliła się też kontrolka check engine. Poczytałem trochę to forum (oraz stronkę Krzyżaka) i postanowiłem sprawdzić, jaki kod błędu wyrzuci ECU (zamiast diody użyłem woltomierza). Wynikiem pomiaru był ciąg szybkich impulsów 12-woltowych, czyli że niby wszystko jest ok. Trochę mnie to zdziwiło, bo - jak przeczytałem - ECU powinien pamiętać błędy (nie ściągałem klem z akumulatora). Nie bardzo wiem, co jeszcze samodzielnie mógłbym zrobić, może ktoś z Was coś doradzi? |
|
|
|
 |
qbartx [Usunięty]
|
Wysłany: 08-10-2006, 21:51
|
|
|
No więc jak go kupiłeś to zacznij od podstaw. Wymień świace i przewody, wyreguluj zapłon.Sprawdzałeś filtr powietrza? Moze ktoś tak długo na nim jezdzil że powietrza nie puszcza tyle co misiowi potrzeba :/
Jeżeli to nie pomoże to dopiero zacznij szukać dalej. Pzdr |
|
|
|
 |
kostuch [Usunięty]
|
Wysłany: 09-10-2006, 00:05
|
|
|
qbartx napisał/a: | No więc jak go kupiłeś to zacznij od podstaw. Wymień świace i przewody, wyreguluj zapłon.Sprawdzałeś filtr powietrza? Moze ktoś tak długo na nim jezdzil że powietrza nie puszcza tyle co misiowi potrzeba :/
Jeżeli to nie pomoże to dopiero zacznij szukać dalej. Pzdr | Zgadzam się w 100% typowe objawy nieprzepalania paliwa, przedewszystkim świece, filtry i kable, oczywiście rozrząd bo nie wiadomo ile kilosów ma nabite. |
|
|
|
 |
fastbike [Usunięty]
|
Wysłany: 09-10-2006, 16:13
|
|
|
Na dzień dobry wymieniłem olej w silniku, jutro pozakładam nowe filtry i kable. Jeśli chodzi o rozrząd, to poprzedni właściciel zmienił go dwa miesiące temu.
Mam nadzieję, że po wymianach polepszy się trochę mojemu Colcikowi – dzięki za rady |
|
|
|
 |
tomusn
Mitsumaniak

Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 106 razy Dołączył: 08 Maj 2005 Posty: 3974 Skąd: Żnin
|
Wysłany: 10-10-2006, 00:12
|
|
|
fastbike napisał/a: | Na dzień dobry wymieniłem olej w silniku, jutro pozakładam nowe filtry i kable. Jeśli chodzi o rozrząd, to poprzedni właściciel zmienił go dwa miesiące temu.
Mam nadzieję, że po wymianach polepszy się trochę mojemu Colcikowi – dzięki za rady | zastanów się też nad wymianą oleju w skrzynce. sprawdź poziom i kolor najpierw! |
_________________ Tomek
Colt Colt Colt
 |
|
|
|
 |
wojmi1
Mitsumaniak lancer kombi i gal

Auto: lancer combi g37 i c12 galE32
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 49 razy Dołączył: 12 Wrz 2006 Posty: 1579 Skąd: Oswiecim-Piotrowice
|
Wysłany: 10-10-2006, 10:46
|
|
|
wymien pasek rozrzadu to sa grosze /jak peknie to sa juz pieniadze/ sprawdzisz przy okazji punkty wystarczy ze poprzednik sie pomylil o zabek i masz 8 stopni zaplon przestawiony, kopolka tez do przegladu
i ilosc gazu na parowniku co do automatu wymien olej i uzyj tzw pluczki skrzynia bedzie czysta, do silnika raczej nie uzywaj bo wyplucze nagary i moze gorozszczelnic. |
_________________ lancer 4 wd combi 87, 89 ; c12v 1.5 90, gal E33 90 +e33 |
|
|
|
 |
fastbike [Usunięty]
|
Wysłany: 21-10-2006, 17:28
|
|
|
Wymieniłem filtry, kable i świece, ale niewiele to pomogło. Nadal przy wyższych obrotach brakuje mocy (nie jest to zjawisko identycznie powtarzalne, czyli np. raz muli przy 3 tys. obrotów, a innym razem przy 4 tys., ale zawsze przy mocno wciśniętym gazie). Ostatnio zauważyłem niewielkie uszkodzenie obudowy aparatu zapłonowego (zamieszczam foto).
Wydaje mi się, że w tym miejscu był zamontowany jakiś element, którego obecnie nie ma. Czy ktoś może wie, co tam powinno być? Jest tam też mała dziurka. Nie wiem, czy w aparacie jest jakieś podciśnienie - jeśli tak, to na pewno go nie ma. |
|
|
|
 |
qbartx [Usunięty]
|
Wysłany: 21-10-2006, 17:40
|
|
|
Tej dziury jakby nie patrzec nie powinno tam być...
Na twoim miejscu w tym wypadku sprobowalbym zdjac ten aparat, rozkrecic go, wyczyscic w srodku i wysuszyc. Potem oddac do zaspawania lub poprostu zakleic poxipolem. Byc moze przez tan uszczerbek w obudowie, w aparacie jest wilgoc lub jakies zabrudzenia stad te cyrki.
edit. dales niewyrazne zdjecia troche ale jedna rzecz przeoczylem... Czy tam nie ma przypadkiem kolo tego gwintu? |
|
|
|
 |
fastbike [Usunięty]
|
Wysłany: 22-10-2006, 12:35
|
|
|
Tak, jest tam gwint. Coś musiało być tam przykręcone i ja nie wiem co. |
|
|
|
 |
mardors [Usunięty]
|
Wysłany: 22-10-2006, 17:33
|
|
|
Zacznij od sprawdzenia ustawienia zapłonu. Widać na fotkach , że był ruszany. Ja walczyłem ponad rok z problemem mocy i szarpaniem...ustawienie zapłonu pomogło i problemu niet, spadlo spalanie paliwa i czarny nalot na rurze wydechowej. Ale co najwazniejsze zniknęło szarpanie i dławienie silnika:) |
|
|
|
 |
fastbike [Usunięty]
|
Wysłany: 22-10-2006, 23:33
|
|
|
@mardors, widzę że Twoje autko ma taki sam silnik jak mój (1,5 12V). Czy mógłbyś (np. przy okazji kontroli poziomu oleju ) zerknąć, czy jest coś przykręcone do aparatu zapłonowego w miejscu, które zaznaczyłem na fotkach? |
|
|
|
 |
mardors [Usunięty]
|
Wysłany: 23-10-2006, 09:14
|
|
|
Tak..z tego co widać przychodził tam uchwyt od kabli WN...wiec zaklej tą dziurę jakims cementowym klejem;).
tak to wyglada: |
|
|
|
 |
fastbike [Usunięty]
|
Wysłany: 23-10-2006, 18:12
|
|
|
Trochę mi ulżyło, że to tylko uchwyt był
Dzięki za pomoc |
|
|
|
 |
|
|