Wymiana oleju w skrzyni biegów, dyferencjale, moście. |
Autor |
Wiadomość |
lukas 78
Forumowicz

Auto: pajero 2,5 tdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 18 Lis 2010 Posty: 814 Skąd: Szepietowo/Hamburg
|
Wysłany: 27-01-2011, 16:15
|
|
|
lotosa titanis to może i zaryzykowałbym wlać do mostów
chociaż za tą cenę jest do kupienia tranself B
ale do skrzyni na pewno byle jakiego oleju nie wleję
z resztą cieżko jest nawet znaleźć polski olej gl4 75w90 syntetyczny |
|
|
|
 |
Maromer
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero Classic 2.5 TD 2001 rok
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Lis 2010 Posty: 26 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 27-01-2011, 22:15
|
|
|
Panowie to jak w końcu jest z tym olejem do skrzyni?
Można lac olej o jakości GL-5?Bo według tego skanu instrukcji powyżej to można |
_________________
 |
|
|
|
 |
lukas 78
Forumowicz

Auto: pajero 2,5 tdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 18 Lis 2010 Posty: 814 Skąd: Szepietowo/Hamburg
|
Wysłany: 27-01-2011, 22:21
|
|
|
pomiedzy gl-4 a gl-5 jest taka róznica ,że gl-5 wchodzi w reakcję z metalami kolorowymi
można lać olej spełniajacy normy gl4i5 sa takie |
|
|
|
 |
Maromer
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero Classic 2.5 TD 2001 rok
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Lis 2010 Posty: 26 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 27-01-2011, 22:30
|
|
|
lukas 78 napisał/a: | pomiedzy gl-4 a gl-5 jest taka róznica ,że gl-5 wchodzi w reakcję z metalami kolorowymi
można lać olej spełniajacy normy gl4i5 sa takie |
No to wiem i własnie dlatego zastanowiła mnie ta instrukcja, bo dosc nie jasno jest napisane dla kogoś kto nie ma np. pojecia co to klasa lepkości i jakości i go to nie obchodzi. Czytając coś takiego każdy teoretycznie powinien isc do sklepu i kupic GL-5 bo to jakosciowo lepszy olej dziwne, ale nie wnikam |
_________________
 |
|
|
|
 |
lukas 78
Forumowicz

Auto: pajero 2,5 tdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 18 Lis 2010 Posty: 814 Skąd: Szepietowo/Hamburg
|
|
|
|
 |
Maromer
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero Classic 2.5 TD 2001 rok
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Lis 2010 Posty: 26 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 27-01-2011, 22:44
|
|
|
Dzięki To juz nie mam watpliwości
Pozdrawiam |
_________________
 |
|
|
|
 |
Angelod
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero II 3,5 24V 208 HP
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Sty 2011 Posty: 3 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 28-01-2011, 10:52
|
|
|
Kupiłem Pajero II, 3,5 24V i chciałbym wymienić olej w automatycznej skrzyni biegów. Podobno dość łatwo można wymienić tylko 40% oleju a gdybym chciał wymienić cały (tym bardziej że nie wiadomo jakim jest zalany) to jest jakis większy problem ? Trzeba rozbierać skrzynię czy coś ? Wymieniać należy na ciepłym czy zimnym silniku ? Jakiś filtr tam jest, też się go wymienia ? Stan oleju w skrzyni autom. sprawdza się przy zapalonym silniku czy na zgaszonym ? Jakieś dodatkowe uwagi może. Z góry dziękuję za rady. |
_________________ Pajero II 3,5 24V 208 HP |
|
|
|
 |
mstrucz
Forumowicz

Auto: Pinin 1,8 MPI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 16 Lip 2010 Posty: 272 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 28-01-2011, 11:23
|
|
|
W zasadzie nie wiadomo czemu bardzo mało popularne w wypowiedziach na forach są oleje Repsol. A przecież Mitsubishi + Repsol = Dakar.
U siebie w skrzyni i centralnym dyfrze wlałem syntetycznego Repsol Cartago Cajas gl4 75W90 (parametry dokładnie takie jak podaje Mistubishi dla mojego) do tego dostępny jest w 5 l opakowaniach. Co prawda w opisie repsola jest przeznaczony głównie dla aut dostawczych, ale chodzi tu raczej o ciężkie warunki pracy. Repsol produkuje całą masę olejów przekładniowych w tym specjalistyczne dla 4x4 z LSD (seria Autoblocante) w bardzo dobrych cenach w porównaniu z Mobilem czy Valvolinem. Oleje są oryginalne hiszpańskie i moim zdaniem naprawdę bardzo dobre. |
_________________
 |
|
|
|
 |
lukas 78
Forumowicz

Auto: pajero 2,5 tdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 18 Lis 2010 Posty: 814 Skąd: Szepietowo/Hamburg
|
Wysłany: 28-01-2011, 11:44
|
|
|
problem z tymi olejami to jest to ,że są mało dostępne
z drugiej strony też mało znane albo raczej słyszane
tak samo oleje robi neste , kiedyś kupowałem taki do Mavericka , gdy jeszcze hurtownikowi z Bialegostoku pieniądze nie uderzyły do głowy.
W chwili obecnej litr syntetycznego Neste 75w90 kosztuje u niego w detalu 40 zł |
|
|
|
 |
mstrucz
Forumowicz

Auto: Pinin 1,8 MPI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 16 Lip 2010 Posty: 272 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 28-01-2011, 14:23
|
|
|
No to ja za repsola 75W90 5l zapłaciłem u dystrybutora w Rumii k/Gdyni (lista jest na repsol.pl) 95,00 PLN brutto a na Allegro jest po 110,00 też za 5l. |
_________________
 |
|
|
|
 |
lukas 78
Forumowicz

Auto: pajero 2,5 tdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 18 Lis 2010 Posty: 814 Skąd: Szepietowo/Hamburg
|
|
|
|
 |
mleki1974
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero II 3.0 V6 V12
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Wrz 2019 Posty: 2 Skąd: Krosno Odrzańskie
|
Wysłany: 04-10-2019, 09:09
|
|
|
Odgrzeję trochę , większość pisze że leje ten sam olej do skrzyni i mostów , u mnie w specyfikacji Pajero ll 3.0 napisano do skrzyni gl-4 do mostów gl-5 . To jak ma być ? |
|
|
|
 |
|