Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Problem z odpalaniem - czy to musi być usczelka pod głowicą?
Autor Wiadomość
MACIEK28 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.6 GL 90KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Sty 2011
Posty: 8
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 26-01-2011, 13:02   Problem z odpalaniem - czy to musi być usczelka pod głowicą?

Witam Wszystkich Mitsumaniaków.
Od niedawna jestem posiadaczem Cari 1.6 w benzynce (rocznik 98) I od niedawna mam problem:-)
Zaczęło się w momencie pierwszych przymrozków. Auto z rana miało problemy z odpaleniem. Musiałem dodawać lekko gazu za każdym razem aby nie zgasło. W końcu i to nie pomagało. Auto po prostu przestało zapalać. Kręcił kręcił i kręcił i nie mógł zaskoczyć. Jakby nie brał benzyny. Jeden mechanik stiwerdził że to świece. Wymienił na oryginalne wszystkie 4 i auto sprawowało się bez zarzutu przez...2 tygodnie. Po tym czasie historia się zaczęła powtarzać dokładnie tak samo jak na początku. Teraz auto stoi aktualnie u innego mechanika, który twierdzi że to uszczelka pod głowicą. Jak powiedział "nawet na zimnym silniku jest bardzo wysokie ciśnienie w układzie chłodzenia". Poprzedni mechanik twierdził że to nie może być uszczelka bo włacza się wentylator. Przyznam że jestem laikiem a nie chciałbym sie wkopać w dodatkowe, wysokie koszty za wymianę uszczelki pod głowicę. Proszę o pomoc! Pozdrawiam

p.s. aha ten drugi mechanik odpalił auto wyjmując i wkładając z powrotem świece.
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 26-01-2011, 16:20   

To napewno nie uszczelka pod głowicą, ale co..? Trudno powiedzieć.
 
 
t0bin 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.6 16v '96
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Lis 2010
Posty: 22
Skąd: Stalowa Wola
Wysłany: 26-01-2011, 16:45   

Witam wszystkich :) od jakiegoś czasu śledzę forum, ale dzisiaj wreszcie postanowiłem napisać mój pierwszy post :)

Miałem podobny problem, auto pomimo wielokrotnego kręcenia rozrusznikiem nie "odzywało" się, tak jak by nie dostawało paliwa... próbowałem wielu rozwiązań i wielu mechaników doktoryzowało się na niej, aż wybór padł na wymianę przepływomierza ( po odłączeniu przepływomierza też nie zapalał w chwili gdy nie chciał zapalić normalnie, a gdy palił normalnie to odpalał także ze odłączonym przepływomierzem ), koszt wymiany na sprawny używany na allegro ok 150 zł i problem od wymiany się nie powtórzył, a diagnozy były różne od uszczelki pod głowicą, poprzez kable świece po czujniki temperatury płyny chłodniczego :) Ja stawiał bym, że w Twoim przypadku owe problemy może wywoływać owa nieszczęsna przepływka :)
 
 
MACIEK28 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.6 GL 90KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Sty 2011
Posty: 8
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 27-01-2011, 11:41   

Dzięki za sugestię. A jak długo autko działa Ci prawidłowo od czasu wymiany przepływomierza? i jak można zdiagnozować bezpośrednio funkcjonowanie przepływomierza? (wymaga to podłączenia pod kompa?).
 
 
pawelsonx 
Forumowicz

Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy
Dołączył: 11 Gru 2008
Posty: 1606
Skąd: Piotrków Tryb.
Wysłany: 27-01-2011, 11:49   

http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=1981
 
 
 
t0bin 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.6 16v '96
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Lis 2010
Posty: 22
Skąd: Stalowa Wola
Wysłany: 27-01-2011, 18:33   

Od wymiany przepływki nie miałem problemów nawet przy dużych mrozach :) a wcześniej to była loteria czy zapali czy nie :) Błędy "wymigałem" tak jak podaje kolega powyżej.
 
 
MACIEK28 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.6 GL 90KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Sty 2011
Posty: 8
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 27-01-2011, 19:14   

dzięki panowie za odpowiedzi i podpowiedzi:-)
co do błędów to mechanik twierdzi ze komputer żadnych błędów nie wykazał. czy mimo to problem może być związany z przepustomierzem?
 
 
t0bin 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.6 16v '96
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Lis 2010
Posty: 22
Skąd: Stalowa Wola
Wysłany: 28-01-2011, 18:50   

Z przepustomierzem może nie koniecznie :mrgreen: ale dalej obstawiał bym za przepływomierzem :) Być może owy mechanik złota rącza zresetował komputer po czym zabrał się za sprawdzanie błędów :) Proponuję pojeździć trochę autem i wymrugać sobie błędy samemu, jeżeli są problemy z odpalaniem to przyczyna powinna się pokazać po podpięciu do komputera ( wymruganiu błędów ).
 
 
MACIEK28 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.6 GL 90KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Sty 2011
Posty: 8
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 01-02-2011, 19:09   

tester szczelności uszczelki głowicy wykazał brak szczelności a zatem konieczność wymiany uszczelki. szykują się poważne koszty..
 
 
Andrew 
Mitsumaniak
01954/KMM


Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy
Dołączył: 10 Sie 2009
Posty: 13646
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 01-02-2011, 19:17   

MACIEK28 napisał/a:
szykują się poważne koszty..
Nie będą aż takie poważne, uszczelka ok. 100 PLN, planowanie głowicy ze sprawdzeniem- 100 PLN, robocizna i ewentualnie uszczelka pod pokrywę zaworów i uszczelniacze zaworów.
_________________
Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos :wave:
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 
 
MACIEK28 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.6 GL 90KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Sty 2011
Posty: 8
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 01-02-2011, 19:32   

+ kompletna wymiana rozrządu 550 zł.. (ale czy to konieczne?)

no i jeszcze olej + termostat
 
 
Andrew 
Mitsumaniak
01954/KMM


Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy
Dołączył: 10 Sie 2009
Posty: 13646
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 01-02-2011, 19:40   

Cytat:
+ kompletna wymiana rozrządu 550 zł.. (ale czy to konieczne?)
Odpowiedź w drugim temacie, który założyłeś... Dużo ten rozrząd coś :shock:
_________________
Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos :wave:
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 
 
Enforcer 
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1.9 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Lut 2010
Posty: 150
Skąd: Wrocław
Wysłany: 01-02-2011, 21:47   

MACIEK28 napisał/a:
kompletna wymiana rozrządu 550 zł


U siebie wymieniałem: pasek, pompe wody, pasek wspomagania, pasek alternatora, rolkę i uszczelkę pod klawiature i wyszło mi 420 zł, więc dla mnie cena jaką zaśpiewano Ci za rozrząd, nawet jesli jest wliczona wymiana to i tak za dużo.

W drugim temacie pytasz czy wymiana jest konieczna. Oczywiście nie jeśli masz pewność że rozrząd na pewno był wymieniony 3 lata temu i od tego czasu auto nie przejechało większości przebiegu przewidzianego dla rozrządu. W innym wypadku lepiej wymienić niż szukać nowego silnika po zerwaniu paska...
 
 
Maretzky85 
Mitsumaniak
Mod Galant E3x


Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 2937
Skąd: warszawa
Wysłany: 01-02-2011, 21:59   

andrew84, jeszcze docieranie zaworów jak już głowica zdjęta, uszczelki pod kolektor wydechowy i ssący... a jeszcze nie wiadomo czy jeszcze coś nie wyjdzie po drodze...
_________________
Zawsze mogę się mylić ;)

"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak

-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)

-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki :P )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem

 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 01-02-2011, 22:14   

Maretzky85, tego jeszczer to zawsze się znajdzie, bo to pasuje, tamto pasuje, to śrubki głowicy, do zestaw uszczelek pod kolektory i pokrywe, tu dodać, tam odjąc, ale zrobienie głowicy tak na super glan ta lala, to trzeba miec z tysiaka w kieszeni, nie prawdaż :?:
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.