Problem z odpalaniem - czy to musi być usczelka pod głowicą? |
Autor |
Wiadomość |
MACIEK28
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma 1.6 GL 90KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Sty 2011 Posty: 8 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 26-01-2011, 13:02 Problem z odpalaniem - czy to musi być usczelka pod głowicą?
|
|
|
Witam Wszystkich Mitsumaniaków.
Od niedawna jestem posiadaczem Cari 1.6 w benzynce (rocznik 98) I od niedawna mam problem:-)
Zaczęło się w momencie pierwszych przymrozków. Auto z rana miało problemy z odpaleniem. Musiałem dodawać lekko gazu za każdym razem aby nie zgasło. W końcu i to nie pomagało. Auto po prostu przestało zapalać. Kręcił kręcił i kręcił i nie mógł zaskoczyć. Jakby nie brał benzyny. Jeden mechanik stiwerdził że to świece. Wymienił na oryginalne wszystkie 4 i auto sprawowało się bez zarzutu przez...2 tygodnie. Po tym czasie historia się zaczęła powtarzać dokładnie tak samo jak na początku. Teraz auto stoi aktualnie u innego mechanika, który twierdzi że to uszczelka pod głowicą. Jak powiedział "nawet na zimnym silniku jest bardzo wysokie ciśnienie w układzie chłodzenia". Poprzedni mechanik twierdził że to nie może być uszczelka bo włacza się wentylator. Przyznam że jestem laikiem a nie chciałbym sie wkopać w dodatkowe, wysokie koszty za wymianę uszczelki pod głowicę. Proszę o pomoc! Pozdrawiam
p.s. aha ten drugi mechanik odpalił auto wyjmując i wkładając z powrotem świece. |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21954 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 26-01-2011, 16:20
|
|
|
To napewno nie uszczelka pod głowicą, ale co..? Trudno powiedzieć. |
|
|
|
 |
t0bin
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.6 16v '96
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 01 Lis 2010 Posty: 22 Skąd: Stalowa Wola
|
Wysłany: 26-01-2011, 16:45
|
|
|
Witam wszystkich od jakiegoś czasu śledzę forum, ale dzisiaj wreszcie postanowiłem napisać mój pierwszy post
Miałem podobny problem, auto pomimo wielokrotnego kręcenia rozrusznikiem nie "odzywało" się, tak jak by nie dostawało paliwa... próbowałem wielu rozwiązań i wielu mechaników doktoryzowało się na niej, aż wybór padł na wymianę przepływomierza ( po odłączeniu przepływomierza też nie zapalał w chwili gdy nie chciał zapalić normalnie, a gdy palił normalnie to odpalał także ze odłączonym przepływomierzem ), koszt wymiany na sprawny używany na allegro ok 150 zł i problem od wymiany się nie powtórzył, a diagnozy były różne od uszczelki pod głowicą, poprzez kable świece po czujniki temperatury płyny chłodniczego Ja stawiał bym, że w Twoim przypadku owe problemy może wywoływać owa nieszczęsna przepływka |
|
|
|
 |
MACIEK28
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma 1.6 GL 90KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Sty 2011 Posty: 8 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 27-01-2011, 11:41
|
|
|
Dzięki za sugestię. A jak długo autko działa Ci prawidłowo od czasu wymiany przepływomierza? i jak można zdiagnozować bezpośrednio funkcjonowanie przepływomierza? (wymaga to podłączenia pod kompa?). |
|
|
|
 |
pawelsonx
Forumowicz
Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy Dołączył: 11 Gru 2008 Posty: 1606 Skąd: Piotrków Tryb.
|
|
|
|
 |
t0bin
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.6 16v '96
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 01 Lis 2010 Posty: 22 Skąd: Stalowa Wola
|
Wysłany: 27-01-2011, 18:33
|
|
|
Od wymiany przepływki nie miałem problemów nawet przy dużych mrozach a wcześniej to była loteria czy zapali czy nie Błędy "wymigałem" tak jak podaje kolega powyżej. |
|
|
|
 |
MACIEK28
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma 1.6 GL 90KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Sty 2011 Posty: 8 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 27-01-2011, 19:14
|
|
|
dzięki panowie za odpowiedzi i podpowiedzi:-)
co do błędów to mechanik twierdzi ze komputer żadnych błędów nie wykazał. czy mimo to problem może być związany z przepustomierzem? |
|
|
|
 |
t0bin
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.6 16v '96
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 01 Lis 2010 Posty: 22 Skąd: Stalowa Wola
|
Wysłany: 28-01-2011, 18:50
|
|
|
Z przepustomierzem może nie koniecznie ale dalej obstawiał bym za przepływomierzem Być może owy mechanik złota rącza zresetował komputer po czym zabrał się za sprawdzanie błędów Proponuję pojeździć trochę autem i wymrugać sobie błędy samemu, jeżeli są problemy z odpalaniem to przyczyna powinna się pokazać po podpięciu do komputera ( wymruganiu błędów ). |
|
|
|
 |
MACIEK28
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma 1.6 GL 90KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Sty 2011 Posty: 8 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 01-02-2011, 19:09
|
|
|
tester szczelności uszczelki głowicy wykazał brak szczelności a zatem konieczność wymiany uszczelki. szykują się poważne koszty.. |
|
|
|
 |
Andrew
Mitsumaniak 01954/KMM

Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy Dołączył: 10 Sie 2009 Posty: 13646 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: 01-02-2011, 19:17
|
|
|
MACIEK28 napisał/a: | szykują się poważne koszty.. | Nie będą aż takie poważne, uszczelka ok. 100 PLN, planowanie głowicy ze sprawdzeniem- 100 PLN, robocizna i ewentualnie uszczelka pod pokrywę zaworów i uszczelniacze zaworów. |
_________________ Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 |
|
|
|
 |
MACIEK28
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma 1.6 GL 90KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Sty 2011 Posty: 8 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 01-02-2011, 19:32
|
|
|
+ kompletna wymiana rozrządu 550 zł.. (ale czy to konieczne?)
no i jeszcze olej + termostat |
|
|
|
 |
Andrew
Mitsumaniak 01954/KMM

Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy Dołączył: 10 Sie 2009 Posty: 13646 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: 01-02-2011, 19:40
|
|
|
Cytat: | + kompletna wymiana rozrządu 550 zł.. (ale czy to konieczne?) | Odpowiedź w drugim temacie, który założyłeś... Dużo ten rozrząd coś |
_________________ Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 |
|
|
|
 |
Enforcer
Mitsumaniak
Auto: Carisma 1.9 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Lut 2010 Posty: 150 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 01-02-2011, 21:47
|
|
|
MACIEK28 napisał/a: | kompletna wymiana rozrządu 550 zł |
U siebie wymieniałem: pasek, pompe wody, pasek wspomagania, pasek alternatora, rolkę i uszczelkę pod klawiature i wyszło mi 420 zł, więc dla mnie cena jaką zaśpiewano Ci za rozrząd, nawet jesli jest wliczona wymiana to i tak za dużo.
W drugim temacie pytasz czy wymiana jest konieczna. Oczywiście nie jeśli masz pewność że rozrząd na pewno był wymieniony 3 lata temu i od tego czasu auto nie przejechało większości przebiegu przewidzianego dla rozrządu. W innym wypadku lepiej wymienić niż szukać nowego silnika po zerwaniu paska... |
|
|
|
 |
Maretzky85
Mitsumaniak Mod Galant E3x

Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 2937 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 01-02-2011, 21:59
|
|
|
andrew84, jeszcze docieranie zaworów jak już głowica zdjęta, uszczelki pod kolektor wydechowy i ssący... a jeszcze nie wiadomo czy jeszcze coś nie wyjdzie po drodze... |
_________________ Zawsze mogę się mylić
"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak
-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)
-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 01-02-2011, 22:14
|
|
|
Maretzky85, tego jeszczer to zawsze się znajdzie, bo to pasuje, tamto pasuje, to śrubki głowicy, do zestaw uszczelek pod kolektory i pokrywe, tu dodać, tam odjąc, ale zrobienie głowicy tak na super glan ta lala, to trzeba miec z tysiaka w kieszeni, nie prawdaż |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
|