Przesunięty przez: harpagan 15-10-2007, 02:30 |
Zapach spalin spod korka oleju |
Autor |
Wiadomość |
saphire
Mitsumaniak daje wędkę nie rybę

Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 6011 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 18-10-2006, 17:17
|
|
|
Hehehe... jak byś zapaszek z rury z GDI powąchał to dopiero byś powiedział że śmierdzi choć jak dla mnie to raczej specyficznie pachnie ale jak to mówią: o gustach sie nie dyskutuje niemniej zapach także zależy od oleju bo np. jak w Corsie miałem mobil1 to inaczej z rury zalatywało niż gdy lałem castrola magnatec. |
_________________ Bartek `saphire` Siębab |
|
|
|
 |
ROMEL
Mitsumaniak wariat...misiowy

Auto: C53A, C58A, CJ0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 32 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 904 Skąd: Strzelin
|
Wysłany: 18-10-2006, 17:25
|
|
|
saphire... ale dyskusja dotyczy miedzy innymi... ale zapachu OLEJU - a nie spalin...
A to że GDI ma "fajny" zapach spalin to inna sprawa...
PZDR |
_________________ COLT 1,8 16V GTI 91` C58
COLT 1,6 16V GTIS 91` C53
COLT 1,3 12V 96` CJ0
CHCIEĆ TO MÓC... MÓC TO CHCIEĆ... |
|
|
|
 |
saphire
Mitsumaniak daje wędkę nie rybę

Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 6011 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 18-10-2006, 17:43
|
|
|
No wiem ale i olej inaczej śmierdzi w zależności od producenta oleju i spaliny... |
_________________ Bartek `saphire` Siębab |
|
|
|
 |
ROMEL
Mitsumaniak wariat...misiowy

Auto: C53A, C58A, CJ0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 32 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 904 Skąd: Strzelin
|
Wysłany: 18-10-2006, 17:50
|
|
|
No cos w tym jest - co do spalin i ich zapachu to jeszcze zapomniałes dodać że zalezy to od paliwa (wiemy jakie mamy paliwa)... a i od stanu oraz regulacji silnika...
PZDR |
_________________ COLT 1,8 16V GTI 91` C58
COLT 1,6 16V GTIS 91` C53
COLT 1,3 12V 96` CJ0
CHCIEĆ TO MÓC... MÓC TO CHCIEĆ... |
|
|
|
 |
awgan [Usunięty]
|
Wysłany: 18-10-2006, 20:10
|
|
|
Dzięki za uspokojenie. Zaleje teraz czymś lepszym (mobil 1 chyba że ktoś doradzi coś innego na mój przebieg) 10w40 i zobaczę jak mi będzie pachniał i się zachowywał.
W prawdzie nadal wydaje mi się iż owa "mgiełka" unosząca się z pod korka to nic innego jak spaliny ale mogę się mylić.
W związku z planem zalania lepszym olejem mam pytanie czy warto kupować taki olej na allegro (cena niższa o jakieś 20-30% niż jak bym wymieniał na stacji obsługi że o filtrze nie wspomnę) i gdzie można oddać zużyty olej w Warszawie. |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24307 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 18-10-2006, 20:33
|
|
|
Mobil 1 to syntetyk, Mobil Super S to półsyntetyk - ja go szczerze polecam, bo od lat stosuję i się sprawdza.
Co do tego pękniętego kolektora - napisałem o tym, bo to częste w 4G15 i czasem ktoś może nie zauważyć, skąd się dymek wydobywa. Ew. ze mną jest tak, że - z braku czasu - czytam posty blokami (szczególnie te długie) i czasem mogę pominąć jakiś fakt. |
|
|
|
 |
ROMEL
Mitsumaniak wariat...misiowy

Auto: C53A, C58A, CJ0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 32 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 904 Skąd: Strzelin
|
Wysłany: 18-10-2006, 21:19
|
|
|
Darku znam sprawę BRAKU CZASU... sam sie nie raz z czymś wywale,,,
Ale tak czy inaczej do nikogo nie "piłem" - pisałem ogólnie co by kolega zaraz nam tu remontu silnika nie robił....
Wracając do tematu... dymek nie dymek - spaliny nie spaliny - jak zwał tak zwał... NIC SIE NIE DZIEJE... nie prycha nie kicha, słaby nie jest, oleju nie wciąga itd itd... WSZYSTKO OK...
Co do kupowania Oleju na Allegro... hmm... ja bym w życiu tego nie zrobił... olej tylko u sprawdzonego dostawcy... głośno było o pewnych sprawach....
lepiej dać te 20PLN więcej a spać spokojnie... i olej za darmo wymienią i nie będziesz sie musiał martwić co zrobisz z przepalonym
PZDR |
_________________ COLT 1,8 16V GTI 91` C58
COLT 1,6 16V GTIS 91` C53
COLT 1,3 12V 96` CJ0
CHCIEĆ TO MÓC... MÓC TO CHCIEĆ... |
|
|
|
 |
wojmi1
Mitsumaniak lancer kombi i gal

Auto: lancer combi g37 i c12 galE32
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 49 razy Dołączył: 12 Wrz 2006 Posty: 1579 Skąd: Oswiecim-Piotrowice
|
Wysłany: 20-10-2006, 14:37
|
|
|
Popieram kolegeROMEL, i odradzam wymiane oleju na inny wszystko jest ok przeciesz to smierdzi z tzw ukladu przewietrzania silnika .
Inna sprawa czy wymieniac olej na syntetyk czy mineralny jeden i drugi ma zalety ale z przebiegiem jestem zwolennikiem wymiany na gesciejszy czyli mineralny - zostan przy dotychczasowym, |
_________________ lancer 4 wd combi 87, 89 ; c12v 1.5 90, gal E33 90 +e33 |
|
|
|
 |
kostuch [Usunięty]
|
Wysłany: 20-10-2006, 15:43
|
|
|
wojmi1 napisał/a: | Inna sprawa czy wymieniac olej na syntetyk czy mineralny jeden i drugi ma zalety ale z przebiegiem jestem zwolennikiem wymiany na gesciejszy czyli mineralny - zostan przy dotychczasowym, | Trochę się z tym nie zgodzę bo jeżeli był zalany półsyntetyk czy mineralny a wymienisz na syntetyk to niestety będzie po silniku. |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21940 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 20-10-2006, 18:27
|
|
|
awgan napisał/a: | czy warto kupować taki olej na allegro (cena niższa o jakieś 20-30% |
Plus przesyłka i wyjdzie na to samo, co? |
|
|
|
 |
kostuch [Usunięty]
|
Wysłany: 20-10-2006, 23:38
|
|
|
W kwestii oleju mogę się wypowiedzieć tylko tak: ni kupuję z alegro i z beczki, zawsze kupuję w sklepie i w plastikowych opakowaniach. Terz wyjaśnię dlaczego kiedyś moja firma woziła oleje z niemiec do polski w beczkach olej chyba 5 klasy osobno jechały naklejki producentów oleju, a w hurtowniach sobie wybierali na jaką beczkę co przykleją mimo że był to ten sam chłam. Taki live. Z tego co wiem tylko shell nie robi takich numerów bo oni sami dowożą swój towar. |
|
|
|
 |
wladek8 [Usunięty]
|
Wysłany: 23-10-2006, 11:25
|
|
|
Witam Panowie i z tego co tutaj przeczytałemto raczej wynika żeremont silnika będzie nie unikniony ja miałem podobny problem tyle że to było jak miałem Poldka z tego co opisuje kolega to miłem te same objawy i z czasem dymek pojawiałsięw filtrze powietrza a jezeli jest dymek to i opary czyli wiadomo jak opary sieosadzana filtrze powietrza to wiadomo co to oznacza że pierscienie olejowe sa do wymiany wiec obejzyj filtr oleju i wężyk który idzie z klawiatury do filtra powietrza czy niejest na nim osad z oleju bo jeżeli tak to wszystko jasne. Bedetrzymał kciuki zeby to nie było to ale na wszelki wypadek zobacz jak wygląda filtr oleju pozdrawiam Władek |
|
|
|
 |
wojmi1
Mitsumaniak lancer kombi i gal

Auto: lancer combi g37 i c12 galE32
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 49 razy Dołączył: 12 Wrz 2006 Posty: 1579 Skąd: Oswiecim-Piotrowice
|
Wysłany: 23-10-2006, 15:48
|
|
|
Chyba filtr powietrzawladek8, za malo kolega napisal by wyrokowac o remoncie silnika. Opcji jest duzo mozna wymienic pierscienie na tlokach itd. dac gesciejszy olej a to ze moze cos smierdziec to normalne w tym miejscu, Zreszta po co panikowac w tym przewodzie wietrzacym uklad korbowo tlokowy zawsze jest troche oleju jezeli filtr powietrza jest suchy to wszystko ok |
_________________ lancer 4 wd combi 87, 89 ; c12v 1.5 90, gal E33 90 +e33 |
|
|
|
 |
ROMEL
Mitsumaniak wariat...misiowy

Auto: C53A, C58A, CJ0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 32 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 904 Skąd: Strzelin
|
Wysłany: 24-10-2006, 13:21
|
|
|
A jak będzie mokry to najpierw zawór PCV sprawdzić...
Mitsu - to nie Polsek... że po 100kkm nie było pierścieni... bez takich super porównań proszę...
Tak jak pisze kolega Wojmi - za mało sie dzieje... aby już coś remontować...
PZDR |
_________________ COLT 1,8 16V GTI 91` C58
COLT 1,6 16V GTIS 91` C53
COLT 1,3 12V 96` CJ0
CHCIEĆ TO MÓC... MÓC TO CHCIEĆ... |
|
|
|
 |
|